Start

Biedronki


Zdalne nauczanie - piątek 05.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 04 czerwca 2020 20:30

Piątek 05.06.2020r.

Temat: Kolorowy świat dzieci

1. Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Kraina zabawek". Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza.

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
I teraz będą tańczyć walczyka.

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stają, siedzą bez ruchu
I tylko z radia płynie muzyka.

Rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego utworu
Pomocnicze pytania:
- Jakie zabawki były w pokoju?
- Kogo pajac zaprosił do tańca?
- Gdzie siedziały dwa misie?
- Kto zdrzemnął się obok książek?
- Przy czym stał kudłaty piesek?
- Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

2. „Maszeruja dzieci drogą" zabawa ruchowa. Piosenka w linku:
https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs

Maszerują dzieci drogą (maszerują w miejscu)
raz, dwa, trzy! (wyklaskują rytmicznie),
Lewą nogą, prawą nogą, (wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę),
raz, dwa, trzy!( wyklaskują rytmicznie),
A nad drogą słonko świeci (wznoszą obie ręce wysoko w górę),
i uśmiecha się do dzieci, (obracają się wokół własnej osi),
raz, dwa, raz, dwa, trzy! (wyklaskują rytmicznie)
Maszerują dzieci drogą...
Naprzód zuch, naprzód śmiało ( tupią rytmicznie)
Będzie przygód ty nie mało( machają)
Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

3. Ciekawa jestem czy odgadniecie o jakiej zabawce mowa:
Pluszowy zwierzak, może mieć klapnięte uszko, lubi spać z tobą (miś).

Zabawka dziewczynek, ma dwie rączki i dwie nóżki, można ją stroić w kolorowe ubranka (lalka).

Zbudujesz z nich wieżę lub domek. Mogą być drewniane, kolorowe (klocki).

Lubią się nim bawić chłopcy, ma cztery koła (samochód).

Okrągła, duża lub mała i lubi gdy się nią odbija (piłka).

4. Teraz czas na gimnastykę, przygotujcie sobie piłkę, kosz lub pudło:
- „Toczymy piłkę" zabawa ruchowa z elementem toczenia – usiądź w szeroki rozkroku, na przeciwko ciebie rodzic, dotknijcie się nogami. Turlajcie do siebie piłkę.
- „Piłka" – zabawa ruchowa z elementem skoku – na hasło: „Małe piłki" podskakuj obunóż szybko i nisko nad podłogą. Na hasło: „Duże piłki" podskakuj wolniej i wyżej. Na hasło: „Bęc! Piłka leży! Wykonaj przysiad podparty.
- „Kto potrafi rzucić najcelniej" – zabawa ruchowa z elementem celowania – rzucamy do celu do kosza bądź pudła, po jakimś czasie można zwiększyć odległość.
- „Idą pingwiny" – ćwiczenie stóp – Chód z piłka między kostkami, poruszanie się małymi kroczkami, bez uginania kolan.
- Siad skrzyżny, toczymy piłkę dookoła siebie jedną ręką, następnie zmiana – druga ręka.
- „Wałkowanie pączków" – ćwiczenie stóp – Piłka znajduje się pod stopami, palce zaciśnięte na piłce. Wałkowanie piłki okrężnymi ruchami stóp – w prawi i w lewo.

5. Wykonajcie ćwiczenia z książek:
- żółte ćwiczenia str. 18
- zielone ćwiczenia str. 52-53
Gotowe ćwiczenia prześlijcie na maila ;)

Życzę, spokojnego weekendu! Do usłyszenia. ;)

Poprawiony: piątek, 05 czerwca 2020 05:34
 
Zdalne nauczanie - czwartek 04.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 czerwca 2020 21:02

Czwartek 04.06.2020r.

Temat: Nasze zabawki.

1. Posłuchajcie piosenki " Mam przyjaciela"
https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

Latem lubimy oglądać słońce,
po deszczu tęczę łapać na łące,
lubimy latem też w piłkę grać
a na biwaku w namiocie spać.
Zimą lubimy lepić bałwana,
jeździć na sankach nawet do rana,
lubimy książki, w warcaby grać
albo z latawcem i wiatrem gnać!

Ref: Nie muszę nic robić sam
Przecież przyjaciela mam
Jest fajnie mówię wam
Bo przyjaciela mam / x2

Mam mamę, tatę, siostrę i pieska
i przyjaciela, on blisko mieszka
gdy jest mi smutno pociesza mnie,
a gdy wesoło – bawimy się.
Dziś popłyniemy pirackim statkiem,
jutro znajdziemy Puchatka chatkę,
indiański namiot na nas czeka,
rycerz na koniu jedzie z daleka!

Ref: Nie muszę nic robić sam..

Śmieje się do nas świat
Taki wielki, piękny świat
a gdy jest nas dwóch,
to cały świat jest nasz

Ref: Nie muszę nic robić sam...

2. „Laurka dla przyjaciela". Narysujcie (kredkami, farbami..) najpiękniej jak potraficie laurkę dla kolegi lub koleżanki z grupy, sąsiada, bądź kolegi z twojego najbliższego otoczenia. Na wasze prace czekam na mailu.

3. „Samolotem dookoła świata" – zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje lot samolotu. Początkowo pojazd przygotowuje się do startu, rozpędza i wzbija się w przestworza. Leci wysoko, zmienia kierunek lotu i szczęśliwie ląduje. Dziecko, stosując się do sugestii prowadzącego, naśladuje prowadzenie maszyny. Następnie wsłuchują się w słowa piosenki i ruchem oddaje jej treść.

4. „Co zginęło ze środka koła?" ćwiczenia pamięci. Zobaczymy jak dobrą macie pamięć. Przygotujcie sobie kilka zabawek i koc. Ułóżcie zabawki w jednym rzędzie, przyjrzyjcie się uważnie. Rodzic zakrywa kocem zabawki, dziecko zamyka oczy. Rodzic chowa zabawkę. Co zginęło? Zabawą można powtórzyć, zabierając np. dwie zabawki itd.

Pozdrawiam! ;)

 
Zdalne nauczanie - środa 03.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 czerwca 2020 07:51

Środa 03.06.2020r.

Temat: Wszyscy lubimy się bawić.

1. „Gdzie jest ta zabawka?" Zabawa matematyczna. Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie: „Gdzie jest...?" Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni: na, obok, za, przed.

2. „Rozpoznaj kolory". Segregowanie przedmiotów ze względu na kolor. Przygotujcie sobie trzy duże koła, np. ze skakanki bądź liny, jeśli macie to trzy hula hop. Przygotujcie zabawki w trzech kolorach oraz przedmioty w tych samych kolorach co zabawki (np. żółtym, zielonym, niebieskim). Wymieszajcie wszystkie zabawki i przedmioty na podłodze, następnie waszym zadaniem będzie je po segregować według koloru.

3. W podskokach - zabwa muzycznoo - ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&feature=youtu.be

4. W załączniku znajdziecie kolorową gąsienicę, którą trzeba dokończyć.

Pozdrawiam! ;)

Poprawiony: piątek, 05 czerwca 2020 11:23
 
Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 23:32

Wtorek 02.06.2020r.

Temat: Tolerancja

Witajcie, mam nadzieję że dzień dziecka minął wam wspaniale.

1. Posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Inny". Otwórzcie sobie ksiazki z ilustracjami na str. 72-73. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące opowiadania.

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię
Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak
czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.
– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.
– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.
Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku,
ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.
– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.
– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.
Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim
plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie
rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.
– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?
– Fuś... fuś... fuśtajka – próbował wymówić Anuj.
Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego
imię znaczy „młodszy brat".
– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.
Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie
chciało występować razem z nowym kolegą.
– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.
– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.
– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku
Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik
był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią
się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.
Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!
Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć
trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich
babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami.
Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce
pytania pomocnicze:
– Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
– Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
– Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
– Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
– Czy wszyscy muszą być tacy sami?

Rodzic wyjaśnia znaczenie słowa „tolerancja": polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

2. „Samolotem dookoła świata" – zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje lot samolotu. Początkowo pojazd przygotowuje się do startu, rozpędza i wzbija się w przestworza. Leci wysoko, zmienia kierunek lotu i szczęśliwie ląduje. Dziecko, stosując się do sugestii prowadzącego, naśladuje prowadzenie maszyny. 

3. Posłuchajcie piosenki pt. "Piłka" wg B. Formy. Spróbujcie razem zaśpiewać jej refren, wraz z pokazywaniem.

1.Hopla, hop, hopla, hop,
Mała piłka skacze,
Hopla, hop, hopla, hop,
Chętnie dziś poskaczę.

Ref: W górę, w dół,
W przód i w bok
Skacze sobie piłka
Hopla hop.

2. Turlu, tur, turla się
Z nami piłka mała.
Turlu, tur, turlu, hej
W trawie się schowała.

Ref: W górę...

3. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
Z piłką zatańczymy.
Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
Bardzo to lubimy.

Ref: W górę...

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
- Co robiła mała piłka?
- Co wy lubicie robić z piłką?
- Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?

Do usłyszenia, do jutra!

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:53
 
Zdalne nauczanie - piątek 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 07:57

Piątek 29.05.2020 r.

Temat: Jesteśmy razem!

1. Posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Jesteśmy razem" B. Szelągowskiej. Następnie odpowiedzcie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
Sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód
O zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady-
Obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,
Ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę...
Jakie to słowo?
RODZINA

Rozmowa na podstawie wiersza.:
- Co dziecko podaruje mamie?
- Co dzieci zrobią dla taty?
- Co to jest rodzina?
- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

2. „Podaj piłkę" zabawa ruchowa z piłką. Usiądźcie z rodzicem bądź rodzeństwem na podłodze w jakiejś odległości. Nogi szeroko rozsunięte, proste kolana. Turlajcie po podłodze do siebie piłkę.

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Gotowi na gimnastykę? Do dzieła!
Ponieważ mamy tydzień z rodziną, więc ćwiczenia będą w formie wykonywanych czynności na co dzień z rodzicami.

Pomagam mamie:
-niosę konewki z wodą – marsz z nogami wyprostowanymi w kolanach, przechylanie ramion na boki,
- poleruję szyby – równocześnie wysuwanie obu rąk przed siebie, wykonanie koła na zewnątrz i do wewnątrz,
- prasuję – raz lewą, raz prawą ręką wykonujemy posuwisty ruch w poziomie,
- zdejmuję firanki – wyciąganie w górę nad głowę raz jedną, raz drugą rękę.

Pomagam tacie:
- sięgam na pawlacz po walizkę – stanie na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
- przybijanie młotkiem – w klęki na jednym kolanie przybijamy pięść do ziemi,
- włączamy wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysuniętymi przed siebie, poruszamy w lewo i prawo,
- wyciągamy coś spod kredensu – leżymy na brzuchu, lekko unosimy nad podłogą wyprostowane ręce.

Życzę spokojnego weekendu.

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 11

Kalendarz

czerwiec 2020
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Logowanie