Start

Pszczolki


Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 czerwca 2020 00:10

Dzień 02.05.20r.
Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni
Witam Wszystkich bardzo serdecznie:)
1. Przywitamy się wesoło
https://youtu.be/dvSAoxWiVT4
2. Wczoraj był wyjątkowy dla Was dzień Międzynarodowy Dzień Dziecka - posłuchajcie ciekawostek skąd się wzięło to święto? Jak jest obchodzone w różnych częściach świata?
Międzynarodowy Dzień Dziecka został ustanowiony w 1954 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych. Święto, po raz pierwszy, było obchodzone rok później. Jego najważniejszym celem jest upowszechnianie praw najmłodszych zawartych w Karcie Narodów Zjednoczonych. W ten sposób postanowiono uhonorować prawa dzieci, które wcześniej często były łamane.
W Polsce, podobnie Dzień Dziecka ma jeszcze dłuższą tradycję. Święto najmłodszych obchodzone jest już od 1950 roku zawsze w dniu 1 czerwca. W wielu państwach Dzień Dziecka obchodzony jest właśnie 1 czerwca, jednak część krajów świętuje w inne dni. I tak, np. w Turcji najmłodsi otrzymują prezenty 23 kwietnia, a w Hondurasie 10 września. Z kolei w Japonii obchody zostały podzielone na dwa dni – 3 marca obchodzone jest Święto Dziewcząt, a 5 maja Narodowy Dzień Dziecka.
Bez względu jednak na to, na jakiej szerokości geograficznej znajdujecie się teraz – wszystkim Dzieciakom składam jeszcze raz najserdeczniejsze życzenia – niech ten trudny czas wreszcie się skończy, a zbliżające się wakacje przyniosą wiele radości i nowych nieodkrytych przygód!
2. ,,Dzieci świata" - posłuchajcie wiersza W. Faber
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Afrykańczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza
- Z czego śmiały się dzieci afrykańskie i dlaczego?
- Gdzie mieszkają Eskimosi?
- O czym nie wiedziały eskimoskie dzieci?
3. Zobaczcie film o dzieciach z różnych stron świata
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
4. ,,Dzieci świata" - pomimo, że dzieci różnią się od siebie wyglądem zewnętrznym, kolorem skóry, mieszkają w różnych częściach świata, posługują się różnymi językami, mają te same marzenia co i Wy.
- Chcą być szczęśliwe!
- Radośnie się bawić!
- Uczyć się nowych rzeczy, poznawać świat!
- Chcą być KOCHANE!
Dzieci z całego świata są jednakowo WAŻNE!


5. ,,Kalim" - plątaninki literowe - naklej w okienkach odpowiednie litery. Odczytaj imiona chłopców


6. ,,Jesteśmy dziećmi" - posłuchajcie piosenki, spróbujcie nauczyć się refrenu piosenki
https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ
1. Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.
Ref. Jesteśmy dziećmi!
Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi!
Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.
Ref. Jesteśmy dziećmi!.....
7. ,,Dzień Dziecka w innych krajach" - posłuchaj, jak spędzają dzieci swoje święto w innych częściach świata


Meksyk: Dzień Dziecka w Meksyku nazywa Dniem Małych Mułów i jest obchodzony 30 kwietnia, podczas święta Bożego Ciała. Dzieci uczestniczą w procesji, przebrane w stroje ludowe. Tego dnia otrzymują słodycze i zabawki, biorą udział w specjalnie zorganizowanych festynach, na których główną częścią zabawy jest rozbijanie piniaty, czyli papierowej kuli wypełnionej słodyczami, owocami i zabawkami
Włochy i Francja: Dzień Dziecka jest tam obchodzony 6 stycznia i jest świętem bardzo rodzinnym. Wtedy to Befana, wróżka, która ma wygląd wiedźmy, w tradycji włoskiej przynosi dzieciom prezenty. Grzeczne dzieci otrzymują słodycze a niegrzeczne węgiel. Tego dnia dzieci wraz ze swoimi rodzinami siadają do uroczystej kolacji, podczas której jedzą ciasto z wróżbą. Dzieciom na głowy nakłada się papierowe korony i przez cały dzień spełnia ich drobne zachcianki.
Japonia: W Japonii Dzień Dziecka obchodzi się osobno dla chłopców – 5 maja i osobno dla dziewczynek – 3 marca. I to właśnie 5 maja na drzwiach lub w ogrodach wywieszane są kolorowe karpie wycięte z papieru. Karp ma dla Japończyków symbolicznie znaczenie. Zgodnie z wierzeniami oznacza determinację, siłę i walkę z przeciwnościami losu, czyli te wszystkie cechy, jakie powinni mieć chłopcy. Ponadto karp dąży do przemiany w smoka – symbolu dobroci. Nie tylko sam karp ma znaczenie, ale również jego kolor. Czerwony karp symbolizuje mamę, czarny tatę, a niebieski syna, a zarazem ilość męskich potomków w rodzinie – dla każdego osobny niebieski karp oczywiście. Maszty z karpiami stawiane przez rodziców to życzenie im pomyślności i odwagi w życiowej drodze.
Turcja: Najbardziej barwnym Dniem Dziecka, jest ten obchodzony w Turcji. 23 kwietnia Turcy ubierają swoje dzieci w narodowe stroje, odbywają się uroczyste tańce i pieśni, a niebo wypełniają kolorowe latawce – puszczane oczywiście przez dzieci, no może z mała pomocą rodziców.
Niemcy: W Niemczech Dzień Dziecka obchodzony jest dwa razy w roku. W kraju tym, podobnie jak w Polsce kojarzy się wszystkim z radością, zabawą i prezentami. Z tej okazji w Niemczech, organizowanych jest wiele imprez i atrakcji dla najmłodszych oraz ich rodzin. Szkoły i przedszkola przygotowują specjalne przedstawienia dla rodziców lub organizują tego dnia dzień sportu. Dzieci dostają od swoich rodziców drobne upominki.
8. ,,Przyjaciel z daleka" - praca plastyczna - po zapoznaniu się z różnymi kulturami narysuj portret wybranego dziecka, możesz nadać mu imię.
Miłej zabawy i dobrego dnia:)
p. Ania

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:54
 
Zdalne nauczanie - piątek 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 08:02

Dzień 29.05.20r.
Dzień dobry w ostatni majowy dzień zdalnej aktywności:)
1. ,,Wesoło witamy wszystkich Was" - w tej zabawie będziemy rozdawać całuski.

Zaproście do zabawy rodziców, rodzeństwo.

Zabawę powtarzamy kilka razy:)
Wesoło witamy, (wykonujemy gest powitania, np. machamy)
Wszystkich Was, wszystkich Was (wskazujemy na rodziców)
Uśmiech wysyłamy (uśmiech)
Cały czas, cały czas. (pstrykamy palcami)
Raz, dwa, trzy! (klaszczemy 3 razy)
Całuski, całuski (naśladujemy gest rozdawania całusków)
Dzisiaj dla Was mamy, (wskazujemy na rodziców)
Całuski, całuski
Damy Wam. (przytulamy mamę i tatę, siostrę, brata - dajemy buziaki)
2. ,,Co lubi mama, co lubi tata" - dziecko określa, co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedź podaje, dzieląc dane słowa 5l. na sylaby, 6l. na głoski. np.: mama lubi cze-ko-la-dę, tata lubi r-o-w-e-r.

Następnie mama(tata) mówi co lubi, albo rodzeństwo mówi co mama (tata) lubi,

a dziecko syntezuje sylaby i podają całe słowa (np. czekoladę, rower).
3. ,,Poczuj swoje serce" - zabawa.
Dziecko stoi spokojnie i kładzie dłoń po lewej stronie klatki piersiowej tak, aby poczuło uderzenia swojego serca.

Następnie dziecko biegnie w miejscu przez około 10 sekund. Potem skacze w miejscu jak piłka – w górę, w dół, też około 10 sekund.

W dalszej części zabawy może pokazać, jak płynie przed siebie, stojąc w miejscu

(rozkłada ramiona i porusza nimi jak podczas pływania) – też około 10 sekund.

Na zakończenie zabawy zatrzymuje się i znów kładzie rękę na sercu. Rodzic pyta: Jak teraz bije twoje serce?
4. ,,Bukiet dla rodziców" - bukiet dla rodziców. Rysowanie mazakiem po śladach serduszek - kolorowanie obrazka.


5. ,,Serduszka" - zabawa dydaktyczna. Policz serduszka na każdej karcie. Ułóż karty
od najmniejszej do największej ilości serduszek i odwrotnie.

Następnie wylosuj dwie karty - policz i określ, gdzie jest więcej, a gdzie mniej serduszek, 6l. wstaw znak


6. ,,Szczęście" - zapoznanie z treścią wiersza K. Datkun-Czerniak.
Określanie przez dziecko, co autorka wiersza nazywa szczęściem. Wypowiedzi dziecka
o tym, co dla niego jest szczęściem, kiedy jest szczęśliwe. Podkreślenie znaczenia posiadania rodziny, bliskich i przyjaciół.
Szczęście to:
- uśmiech taty i mamy
- spadające z drzewa kasztany
- zimne lody w gorący czas
- udany rysunek
- i gdy ktoś chwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dookoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam - gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.
7. ,,Jak nasi rodzice" - zabawa ruchowo - naśladowcza. Dzieci poruszają się po pokoju.
Na hasło: Jak mama - naśladuje czynności wykonywane przez mamę. Na hasło: Jak tata - czynności wykonywane przez tatę.
8. ,,Mama i tata, to nie są roboty" - posłuchajcie piosenki. Zachęcam Was do pomocy rodzicom w codziennych czynnościach.
https://youtu.be/imoS6Wkr04w
9. ,,Kacper pomaga tacie" - karta pracy


10. ,,Szczęśliwa Rodzina" - puzzle


11. ,,Kto zawiąże sznurowadło, gdy rozwiąże się?" - jeśli nie potrafisz wiązać butów, to poproś mamę albo tatę,

aby pomogli Tobie w opanowaniu tej umiejętności.
Jak nauczyć dziecko wiązać buty?
https://youtu.be/Q6LbIV8Sie4
Dla chętnych:)
,,Szczęśliwa Rodzinka" - bajka
https://youtu.be/58V52JdiwPA
Dobrego, słonecznego weekendu:)
p. Ania
P. S.
Dziękujemy za życzenia i prace plastyczne, przepraszamy, że dopiero teraz odpisujemy, ale
w ogromie spamu, który przyjmuje poczta, przeoczyliśmy wiadomość. Mamy nadzieję, że po ustąpieniu koronawirusa spotkamy się, aby tradycji stało się zadość.

Ze Strażackim Pozdrowieniem
Ochotnicza Straż Pożarna w Wieszowie

 
Religia 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 07:59

Dzień dobry Pszczółki:-)
Witam Was kolejny raz na lekcji religii i kolejny raz dziękuję Waszym Rodzicom, że chcą Wam kilka zdań ode mnie przeczytać. A tak mało czytania jeszcze z religii nie było:-) Proszę, byście na początek pomodlili się za te osoby, które są Wam najbliższe – za Mamę i Tatę: Aniele Boży, Stróżu mój.....
Już za kilka dni będzie bardzo ważny dla Was dzień – Dzień Dziecka. Dlatego mam dziś dla Was małą niespodziankę. Możecie zobaczyć dziś bajkę o Trzech drzewach. Bajka ta pokazuje nam, że każdy jest dla Pana Boga ważny, oraz że nasze marzenia są ważne dla Pana Boga.
I tego z okazji Dnia Dziecka Wam kochane dzieci życzę – byście zawsze czuli się ważni dla ludzi, którzy Was otaczają i aby Pan Bóg Wami się opiekował każdego dnia.
https://www.youtube.com/watch?v=UIQbInBqqxk
Można też jeszcze, jeśli ktoś chce – wydrukować kolorowankę, która przypomina nam o tym, że do Pana Jezusa przychodziły dzieci, tak jak Wy przychodzicie do kościoła i na lekcje religii. A Pan Jezus dzieciom błogosławi. Można oczywiście zdjęcie kolorowanki przysłać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  Dziękuję za te wszystkie rysunki, które Wasi Rodzice do mnie wysyłają. Wielka to dla mnie radość:-)
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i życzę Wam naprawdę radosnego Dnia Dziecka:-)
Justyna Hewig

 
Zdalne nauczanie - czwartek 28.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 28 maja 2020 06:43

Dzień 28.05.20r.
Witam serdecznie:)
1. ,,Moja wesoła rodzinka" - zaśpiewajcie piosenkę
https://youtu.be/9CAEhPUDlA4
2. Rozwiązywanie zagadek tekstowych.
Kocha nas najbardziej na świecie,
wszystkie troski od nas odgania.
Ona nas urodziła.
Czy już wiesz, kto to?
To... (mama)
Gdy coś się w domu zepsuje
szybciutko to naprawi.
Samochód też zreperuje,
bo on wszystko potrafi. (tata)
Dla was, wnucząt, ona zawsze
dobre serce ma.
Czułym okiem na was patrzy,
bajek mnóstwo zna. (babcia)
Nie każdy jest siwy,
Nie każdy wąsaty,
ale każdy jest tatą
mamy albo taty. (dziadek)
Kto jest zatroskany,
kiedy chorujemy
i gdy dziurę w spodniach
do domu niesiemy? (rodzice)
Taki sam chłopiec jak ja,
mamę wspólną ze mną ma.
Wspólny jest również tata.
A ja wiem, że mam...(brat)
Co to za dziewczynka ze mną w domu mieszka,
do rodziców mówi: mamo, tato,
a na imię ma Agnieszka? (siostra)
3. Policz, ile jest zdań, ile słów w każdym zdaniu (możesz wykorzystać klocki lub rysować kreski).
Mama to mój największy skarb.
Niech tata żyje sto lat!
Życzę mamie-tacie, aby zdrowi byli.
Mamo, tato kocham Was.
4. Podawanie rymów do słów: mama, tata.
Mama - (rama, gama, tama, dama, lama...)
Tata - (wata, data, chata, łata, mata...)
5. ,,Tata" - układanka - karta pracy.

Przetnij kartkę wzdłuż na 4 paski, osoba dorosła trzyma paski, losuj i ułóż w całość portret taty.


6. Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.
- zmierzcie swój wzrost przy pomocy rodziców poprzez zaznaczanie wysokości miarą

- zmierzcie również wzrost rodziców, rodzeństwa i pozostałych domowników
- określamy wzrost za pomocą określeń: wyższy-niższy
- za pomocą tych określeń porównujemy sprzęty domowe (meble, krzesła, itp.) - określamy, co jest wyższe, a co niższe od czegoś np. komoda jest niższa od szafy, taboret jest wyższy od pufy itp.
7. ,,Rodzina" - porównywanie wzrostu i wysokości - karty pracy cz. 4 s. 47
8. Gimnastyka z rodzicami - zaproście do wspólnej gimnastyki całą swoją rodzinę.
Chustka dla każdego.
Razem z całą rodziną idziemy do parku - maszerujemy między rozłożonymi chustami.
Teraz lekka rozgrzewka! - przeskakujemy z nogi na nogę, następnie bieg między chustkami
Uwaga, przeszkody! - wskakujemy na środek chusty
Pada deszcz, chowamy się pod daszek! -unosimy chustę w górę i stoimy chwilę w bezruchu
Przestało padać, biegniemy dalej! - ponowny bieg między chustami
Uwaga, drzewo!- bieg drobnymi krokami dookoła chusty
Odpoczynek.- leżymy na chuście
Wracamy do domu.- maszerujemy.
Dla chętnych:)
Moja rodzina - prezentacja dla przedszkolaka
https://youtu.be/LAKgnWNLMlg
Miłej zabawy:)

p. Ania

 
Zdalne nauczanie - środa 27.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 27 maja 2020 07:55

Dzień 27.05.20r.
Dzień dobry wszystkim!
1. ,,Moja rodzina" - ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.

Powtarzamy treść wiersza powtórnie, a dzieci powtarzają fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom. Piękny uśmiech, dobre serce; wszystko umie zrobić sama. Kocha mnie najbardziej w świecie. To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz, kiedy jesteś obok, tato. Z Tobą czuję się bezpiecznie. Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe. Może być na końcu świata! Najważniejsza jest rodzina, czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham mamę, tatę, dom.
2. ,,Jesteśmy razem" - słuchanie wiersza B. Szelągowskiej.
Zakwitły maki w ogrodzie. Mamie je podaruję. A siostra zrobi laurkę – sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód i zrobię to razem z bratem. Sam raczej bym nie dał rady obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo, ważne dla córki, dla syna. Oznacza miłość, wspólnotę... Jakie to słowo? RODZINA!
Rozmowa na podstawie wiersza
- Co dziecko podaruje mamie?
- Co dzieci zrobią dla taty?
- Co to jest rodzina?
- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?
3. ,,Kto mieszka w domu?" - ćwiczenia słuchowe.
Podajemy nazwy członków rodziny, dzieląc je: dla 5l. na sylaby, dla 6l. na głoski, a dzieci podają pełną nazwę.
4. ,,Jadą goście" - zabawa ruchowa z tekstem. Dziecko powtarza wyliczankę, ilustrując
ją ruchem:
Mamo! Mamo! - klaszcze w ręce
Co, co, co? - uderza rękami w uda
Goście jadą. - klaszcze w ręce
No to co? - uderza rękami w uda
Dzień dobry, dzień dobry. - macha ręką na powitanie,
Cmok, cmok, cmok. - naśladuje przesyłanie całusków, ze zwrotem głowy
na prawo, na lewo i na wprost.
Tato! Tato! - (gesty tak jak wyżej)
Co, co, co?
Goście odjeżdżają.
No to co?
Do widzenia, do widzenia.
Cmok, cmok, cmok.
5. ,,Rodzina" - poprawne stosowanie nazw członków rodziny, kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez osobę prowadzącą.
Mama mojej mamy lub taty to... (babcia).
Tata mojej mamy lub taty to... (dziadek).
Siostra mojej mamy lub taty to... (ciocia).
Brat mojej mamy lub taty to... (wujek).
Mama mojej babci lub dziadka to... (prababcia).
Tata mojej babci lub dziadka to... (pradziadek).
6. ,,Mamo, mamo, ile kroków do domu?" - zabawa ruchowa. Zaproście do zabawy innych członków rodziny:)
Wyznaczamy start i metę za pomocą. Stajemy na starcie. Dziecko wspólnie z innymi zadają pytanie: Mamo, mamo, ile kroków do domu? I odmierzają tyle kroków, ile zaproponujemy. Wygrywa ten, kto jako pierwszy dojdzie do mety i potem ta osoba pełni rolę rodzica.
7. ,,Członkowie rodziny" - rebus fonetyczny.
Dziecko różnicuje pierwsze głoski w nazwach przedmiotów, roślin, zwierząt - dokonuje ich syntezy po wypowiedzeniu ich kolejno przez osobę prowadzącą i odgaduje nazwy członków rodziny.
Np. maska, arbuz, mydło, antena – mama
torba, autobus, tor, ananas – tata
buda, rower, antena, tor – brat
wig, arbuz, drabina, ekran, kot – dziadek
beczka, ananas, buty, ćma, aparat – babcia.
8. ,,Co Ada i Olek przygotowali dla mamy i taty" - (6l.) karty pracy cz. 4 s. 44 - 45
,,Rodzina Ady i Olka" - odszukaj i zaznacz 10 różnic między dwoma obrazkami - karty pracy cz. 4 s. 52
Dla chętnych:)
,,Bukiet dla mamy" - pokoloruj według kodu


Dobrego dnia:)
p. Ania

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 13

Kalendarz

czerwiec 2020
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Logowanie