Start

Motylki


Zdalne nauczanie - piątek 05.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 04 czerwca 2020 20:08

Dzień dobry w piątek! :)

1. Przyjaciel – rozwiązywanie zagadki wprowadzającej do tematu zajęć.
To jedna z najważniejszych osób na świecie.
Jeśli go jeszcze nie macie – może kiedyś znajdziecie.
To ktoś, z kim dobrze jest się bawić, śmiać, rozmawiać.
Czasami miłe niespodzianki sobie sprawiać.
[przyjaciel]

2. Mały Książę" – słuchanie fragmentu opowiadania Antoine'a de Saint-Exupéry'ego.
Następnie dorosły zaczyna rozmowe na temat wysłuchanego opowiadania ukierunkowana na znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące znaczenia pojęcia „oswoić" oraz warunków potrzebnych do zaistnienia przyjaźni oraz „konsekwencji" jej zawarcia.

3. Nasi przyjaciele.
Dorosły prosi, aby dziecko opowiedziało o swoim przyjacielu. Zwraca uwagę dziecku, aby używało jak najwięcej przymiotników określających przyjaciela, np. Mój przyjaciel jest... miły, grzeczny, kochany, pomocny, itp.

4. Dokończ zdanie.
Dziecko uzupełnianie rozpoczęte zdania przez dorosłego.
Przyjaciel to...
Przyjaciel pomaga, kiedy...
Z przyjacielem najlepiej...

5. Prawda czy fałsz?
Dorosły czyta zdania, zadaniem dziecka jest stwierdzenie czy zdanie jest fałszywe czy prawdziwe.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto nas pociesza, gdy się martwimy.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto się z nas naśmiewa.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto pożyczy nam swoją ulubioną zabawkę.
– Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto jest dla nas niemiły.
– Prawdziwy przyjaciel musi mieć tyle samo lat co Ty.
– Prawdziwy przyjaciel ma dla nas czas.

6. Mój przyjaciel i ja – praca plastyczna.
Zadaniem dziecka jest narysowanie ilustracji, która będzie przedstawiała jego ulubioną zabawę z przyjacielem lub siebie z przyjacielem. Na zakończenie opowiada o tym co narysował.
Podczas rysowanie dziecko może słuchać piosenki pt. „Mam przyjaciela":

https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

Miłego weekendu! Pozdrawiam :) p. Kasia :)

Poprawiony: piątek, 05 czerwca 2020 05:27
 
Zdalne nauczanie - czwartek 04.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 czerwca 2020 20:45

Dzień dobry! Dziś będzie matematycznie :)

1. O czym dziś będziemy mówić? – zagadka słowna.
Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie.
A co, ile waży, pokaże najlepiej"
WAGA

2. Wagi w sklepie – rozmowa kierowana.
Dorosły prezentuje zdjęcia, na których przedstawieni są sprzedawcy i klienci ważący produkty. Dziecko odpowiada na pytania:
- Jakie miejsce przedstawione jest na wszystkich fotografiach?
- Co jeszcze łączy te zdjęcia?
- Do czego wykorzystywana jest waga w sklepie?
Następnie dorosły prezentuje fotografie, na których znajdują się różne wagi, zadaniem dziecka jest wymienienie jakie przedmioty można ważyć na tych wagach.

3. Czy większe jest cięższe? – zabawa badawcza.
Dorosły pyta dziecko: Jak Ci się wydaje, co waży więcej – duża torba wypchana piórami czy mała gumowa piłka?

A może myślisz, że ważą tyle samo? Po podaniu odpowiedzi przez dziecko.

Dorosły wyjaśnia dziecku, że nie zawsze coś co jest większe jest cięższe.
4. Moja waga – wykonanie wagi.
Potrzebne: prosty patyk długości około 40 cm, dwie przezroczyste, plastikowe torby na zakupy, taśma klejąca/pinezki
Wykonanie:
- Za pomocą taśmy klejącej lub pinezek na obu końcach patyka mocujemy dwie torby na zakupy – to będą szalki naszej wagi.
- Dokładnie na środku patyka zawiązujemy sznurek, tak by powstała pętelka, za którą będziemy mogli trzymać wagę w ręku.
- Sprawdzamy czy ramiona wagi (patyka) są poziomo, w równowadze. Jeśli tak, to znaczy, że waga jest gotowa. Jeśli nie, należy znaleźć takie położenie sznurka, aby ramiona wagi były w takiej pozycji. Należy powiedzieć dziecku, że równowaga szalek, to podstawa do dalszych prawidłowych pomiarów.

5. Zabawy z wagą z patyka:
Potrzebne: miś, klocki (najlepiej drewniane), zabawki wybrane przez dziecko
- Ile waży pluszowy miś?
Dorosły proponuje dziecku, aby sprawdziło, ile waży pluszowy miś. Dorosły trzyma wagę za sznurek. Dziecko wsadza do jednej torby miś, do drugiej wsadza po jednym klocku. Dorosły pokazuje, gdzie jest ciężar. Zadaniem dziecka jest wsadzenie tyle klocków, aby ciężar był taki sam.
- Ważenie drobnych przedmiotów na wadze z patyka.
Dziecko wybiera przedmioty do ważenia. Dorosły trzyma wagę za sznurek. Dziecko waży przedmioty/zabawki. Sprawdza czy samochód jest cięższy od misia lub ile klocków musi dać do torby, aby ważyły tyle samo co samochód. Która książka jest cięższa?

6. Waga – rozwijanie logicznego myślenia.
Dziecko wykonuje karte pracy.
5latki: KP4 str. 55.

7. Równowaga – propozycja ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=WsFaRLRP49w

Miłego dnia! Pozdrawiam. p. Kasia :)

Poprawiony: środa, 03 czerwca 2020 21:31
 
Zdalne nauczanie - środa 03.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 03 czerwca 2020 08:09

Dzień dobry! :)

1. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia.
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.

Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.

Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

Rozmowa na temat tekstu.
− Co mieszka w sercu?
− Czy zawsze jest nam wesoło?
− Czy zdarza się, że coś was smuci?
− Czy zdarza się, że coś was złości?
Dorosły rozmawia z dzieckiem. Wyjaśnia, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom

– dorosłym i dzieciom. Musimy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci,

po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

2. Jakie emocje znamy? – rozwiązywanie zagadek słownych.
Nazywanie emocji. Po każdej rozwiązanej zagadce dorosły zadaje dziecku pytanie.

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-
Rączki wymachują, ciało w górę leci,
Oczy jak iskierki się zapalają,
Wszystkie ząbki usta odkrywają.
- Kiedy się cieszymy?

(Różne osoby cieszą różne rzeczy)

Mówią o nim, że ma wielkie oczy,
Gdy się do naszego umysłu wtoczy,
Trzęsie nami śmiało
I paraliżuje całe ciało.
- Kiedy się boimy?

(Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć)

Usta jak podkówka odwrócona,
Często łezka w oku zakręcona.
Wygląd twarzy tej dziewczyny
Jakby najadła się cytryny.
- Kiedy się smucimy?

(Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy lub gdy godzimy się z tym, że niektóre rzeczy nie będziemy mieć.)

Gdy się w nasze serce wkrada,
To naszymi myślami włada,
Marszczy nam nosek, oczy i czoło,
Tupie nóżką i rączką grozi wkoło.
- Kiedy się złościmy?

(Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego, czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę.)

3. Co to są emocje? – film edukacyjny.
Dorosły wspólnie z dzieckiem ogląda film, czyta mu napisy, które są zamieszczone.
https://www.youtube.com/watch?v=-5uu3wXe1_U

4. Co czuła dziewczynka? – ćwiczenie rozwijające umiejętności zapamiętania.
Zadaniem dziecka jest obejrzenie filmu uważnie, następnie zapamiętanie kolejności emocji.

Po obejrzeniu filmu dziecko układa obrazki w zapamiętanym szyku.
Po ułożeniu dziecka wybiera/losuje jedną kartę, nazywa emocje przedstawioną na obrazku.

Następnie opowiada kiedy ostatnio tak się czuło lub w jakiej sytuacji można się tak czuć.

https://youtu.be/dOkyKyVFnSs

5. Zgadnij kto to? – gra polegająca na rozpoznawaniu wylosowanej przez drugą osobę postaci.
Karty należy wydrukować podwójnie, najlepiej na grubszym papierze lub podkleić tekturą.

Pierwszą kartę nacinamy w miejscach zaznaczonych ciągłą linią.

Następnie przekładamy kartkę obrazkami do dołu i zaginamy nacięcia w miejscach zaznaczonych przerywaną linią.

Z drugiej karty należy wyciąć obrazki wzdłuż ciągłej linii. Gra przeznaczona jest dla dwóch osób, które siadają naprzeciwko siebie.

Przed sobą ustawiają karty z odgiętymi obrazkami, tak by widoczne były wszystkie postacie.

Każdy z graczy wybiera jedną z kart z tali i umieszcza ją w okienku pod znakiem zapytania.

Celem gry jest jak najszybsze odgadniecie wybranej przez przeciwnika osoby.

W tym celu gracze zadają sobie na zmianę pytania.

6.Jak myślisz co się wydarzyło, że emocja się zmieniła? – karta pracy.

Zadaniem dziecka jest narysowanie w prostokącie co było powodem zmiany emocji.

7. Zatańcz ze mną – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=S9xKmJqsvyA&list=PLHAKYSUVjpEAGlFStaYHfxByKztpqUdI4&index=5

Dodatkowe aktywności:
Emocje – gra memory rozwijające pamięć.
Kartę należy wydrukować w dwóch kopiach, następnie wyciąć.

Przed rozpoczęciem gry dziecko nazywa emocje przedstawione na obrazkach.

Następnie wraz z dorosłym lub rodzeństwem gra w karty memory.
Jak rysować twarz?

https://www.youtube.com/watch?v=aqPPmpXjz1U
Co się stało z miną? – karta pracy.
Dopasowanie odpowiedniej miny do jej połowy.
Poznajmy się bliżej – gra planszowa.

Miłego dnia! :) Ściskam mocno! p. Kasia ;)

Unknown.jpeg

Poprawiony: piątek, 05 czerwca 2020 11:22
 
Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 23:48

Dzień dobry! :)
Mam nadzieję, że wczorajszy dzień był dla Was bardzo miły i pełen niespodzianek.

Może ktoś się pochwali co robił w tym szczególnym dniu i narysuje obrazek? :)
Temat tygodnia: Niby tacy sami a jednak inni.
1. „Nasz przyjaciel Bheru" – wysłuchanie opowiadania Katarzyny Tomiak-Zaremby.

Po przeczytaniu tekstu, dorosły zadanie pytania dziecku, zachęca dziecko do użycia nowych (nieznanych im) słów,

które pojawiły się w opowiadaniu. Dorosły tłumaczy dziecku niezrozumiałe słowa.
Opowiadanie dostępne w pliku pdf.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami:
- Kto przyszedł do grupy w przedszkolu?
- Skąd pochodził nowy chłopiec i jak wyglądał?
- Czym różnił się chłopiec od innych dzieci?
- Jak dzieci nazywały chłopca?
- Czy rodzice chłopca mówili po polsku?
- Jak dzieci przyjęły nowego kolegę w grupie?

2. Dzieci z różnych stron świata – oglądanie filmu edukacyjnego.
Rozmowa na temat dzieci, tego jak wyglądają, czym się różnią.
Dziecko wymienia różnice między przedstawionymi w filmie dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.).
https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw

3. Tolerancja - rozmowa z dzieckiem na temat tolerancji.
Rodzic wyjaśnia znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby:

przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeżeli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera - inaczej niż my.

Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny.

4. Karty pracy:
5latki KP4 str.53-54
4latki: KP2 str. 56
Kolorowanka do wydrukowania dla wszystkich

5. ,,Lustra". - ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości
Dziecko staje przed lustrem (najlepiej, żeby była widoczna cała sylwetka).

Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się i powiedziało co u siebie lubi,

np. swoje włosy, oczy, ręce, to że szybko biega, ładnie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd.

Rodzic może uzupełnić wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy.
6. Zabawa w chowanego (Katarzyna Tomiak-Zaremba) – zabawa paluszkowa.
Pięcioro dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi pięcioma palcami jednej dłoni
Gdy się jedno schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią kciuka i jego zgięcie
Czworo dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi czterema palcami
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią palca wskazującego i jego zgięcie
Troje dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi trzema palcami
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią palca środkowego i jego zgięcie
Dwoje dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi dwoma palcami
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią palca serdecznego i jego zgięcie
Ostatnie dziecko poszło szukać swoich kolegów.
poruszanie wyprostowanym mały malcem
I znów pięcioro dzieci bawiło się w chowanego...

Miłego dnia! :) p. Kasia :)

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:48
 
Zdalne nauczanie - piątek 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 08:18

Dzień dobry! :) Dziś mija kolejny tydzień i miesiąc. Miejmy nadzieje, że czerwiec będzie ciepły! :)

1. „MAMA" – Słuchanie wiersza J. Suchaczewska.
- Mamo, zapnij mi guziki!
- Mamo, wciągnij mi buciki!
- Mamo, zawiąż sznurowadło!
- Mamo, podnieś, bo coś spadło!
- Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
- Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
- Znasz takiego?
- Bo ja znam.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko ocenia postępowanie chłopca, jego zachowanie.

2. Co robią Ada i Olek z rodzicami? Jak pomagają rodzicom?
4latki: KP2 str. 55
5latki: KP4 str.49

3. Pomogę mamusi – zabawa – muzyczno - ruchowa.
Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie.

Zamiotę izdebkę
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki – muszki.

I braciszka uśpię
w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę
kochanej mamusi.

Dziecko kołysze się i wsłuchuje w słowa piosenki, próbuje naśladować czynności, o których mowa w piosence.

4. Coś dla mamy – karty pracy

4latki: Podwieczorek dla mamy – ćwiczenia grafomotoryczne.
Dziecko poprawia po śladzie przerywane linie. Na babeczce rysuje ulubiony owoc mamy. Koloruje obrazek.


5latki: KP4 str. 50

5. Moi rodzice – zabawa językowa.
Kończenie rozpoczętych zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziców/rodziny.
Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania:
Kocham moich rodziców/moją rodzinę, bo...
Z moimi rodzicami/moją rodziną najbardziej lubię...
Moja rodzina to...

7. Plan obowiązków rodziny – tworzenie planu obowiązków w domu.
Dorosły pokazuje dziecku gotowy plan obowiązków pewnej rodziny. Omawia z dzieckiem kto ma jakie obowiązki. Następnie wspólnie (z rodzeństwem również) dzielą obowiązki i uzupełniają plan, który można powiesić na lodówce.
Plan może zostać uzupełniony obrazkami lub słownie przez dorosłego.

Planer_rodziny.jpg


Pochwalcie się swoimi planami! :)

6. Praczki – zabawa muzyczno – ruchowa.
Dziecko naśladuje czynności, o których mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M-(krótsza wersja, wolniejsza – warto zacząć od niej, aby dziecko poznało czynności jakie są wykonywane)
https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0-(dłuższa wersja)

Dla chętnych:

Propozycje aktywności na niepogodę :)
- Od najmłodszego do najstarszego – gra edukacyjna.
Zadaniem dziecka jest ułożenie postaci żeńskich i męskich od najmłodszej do najstarszej.
Mężczyźni w mojej rodzinie:https://wordwall.net/pl/resource/2248513/przedszkole/mężczyźni-w-mojej-rodzinie

(link trzeba skopiować)
Kobiety w mojej rodzinie:https://wordwall.net/pl/resource/2247857/przedszkole/kobiety-w-mojej-rodzinie
- 5latki: KP4 str. 46 i 48
- Kto znajdzie 10 różnic? – szukanie różnic – karta pracy do wydruku


- Spektakl teatralny „Baśń o trzech konikach" - https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach
Spektakl przypomina, jak ważne jest to, by być sobą oraz że dobro, które ofiarowujemy, zawsze do nas wróci.

Miłego weekendu! :) Pozdrawiam i ściskam mocno!
p. Kasia :)

Poprawiony: piątek, 29 maja 2020 08:30
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 11

Kalendarz

czerwiec 2020
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Logowanie