Dzień dobry! ;)
Temat tygodnia: Wielkanoc Wtorek – 30.03.2021 r „Kraszanki, pisanki jajka malowane" 1. „Wielkanocne pisanki" - wysłuchanie wiersza aut. D. Niemiec. Rozmowa na temat treści wiersza.
Poznanie znaczenia słowa: wybitki. https://www.youtube.com/watch?v=iAiOYdSGvZ4&feature=youtu.be
Po wysłuchaniu wiersza, dorosły zadaje dziecku pytania:
- Jak czuła się dziewczynka oczekując na Wielkanoc? - Co przygotowywała na Wielkanoc? - Jakie wzorki namalowała na jajkach? - Czy wiesz, że pisanki mają również swoje nazwy? Prosi, aby przyjrzał się uważnie prezentowanym w filmie pisanką i powiedział czym różnią się pisanki? - Czy pisanki były do siebie podobne?
2. „Rodzaje pisanek" – film edukacyjny. Porównywanie świątecznych jajek, wskazanie różnic i podobieństw występującym między nimi. https://www.youtube.com/watch?v=kWDQxrrKH_s
Dziecko ogląda film, następnie próbuje opisać jakie pisanki były pokazane, czym się różniły, które pisanki już kiedyś wykonywał oraz jak chciałby ozdobić swoje pisanki?
3. Karty pracy – KP3 str. 55-56.
4. „Jajeczko" – masażyk relaksacyjny. Na początku dorosły mówi wierszyk wykonując masażyk na plecach dziecka, następnie dziecko wykonuje masażyk na plecach dorosłego próbując powtarzać rymowankę. W ciągu dnia w wolnej chwili można powtarzać masażyk lub przed snem w ramach relaksacji. Jajeczko (Marta Jelonek) Małe jajeczko kręciło się w kółeczko. (kreślenie kształtu jajka) Było nakrapiane, w kropki malowane. (lekkie stukanie palcami wskazującymi) Z góry na dół się turlało, (naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa) wysoko podskakiwało! (oklepywanie dłońmi na przemian) Pod pierzynkę się schowało (przytulenie się do pleców partnera) i chwileczkę tam siedziało... Gdy mu ciepło się zrobiło, (masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi) trach, kurczątko wyskoczyło! (klaśnięcie w dłonie) Do góry powędrowało, (kroczenie palcami wskazującym i środkowym obu dłoni w kierunku szyi) za uchem połaskotało (połaskotanie za uszami) i cichutko zapiszczało! (ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi!)
5. „Wielkanocna pisanka" – zajęcia artystyczno – plastyczne. Potrzebne: wydrukowana karta pracy, kolorowa plastelina lub masa solna (przygotowana przez dorosłego z pomocą dziecka) i farby,
patyczek do szaszłyków lub wstążka, tektura
Etapy pracy: • Przygotowanie szablonu pisanki – dorosły drukuje szablon i usztywnia pisankę na tekturce • Formowanie kulek z masy solnej lub plasteliny - dziecko wykleja wszystkie wzory na szablonie pisanki masą solną lub plasteliną.
Jeśli dziecko wyklejało pisankę masą solną, maluje elementy pisanki farbą. • Mocowanie gotowej pracy na patyku lub wstążce – z pomocą dorosłego dziecko mocuje do pisanki patyk szaszłykowy lub wstążkę. • Wysyłamy zdjęcie gotowej pisanki Pani Kasi :) 6. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!
Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne: GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKA – cz. 2 Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 2 | Sprintem do maratonu - YouTube Dodatkowa aktywność z bratem, siostrą, mamą, tatą lub całą rodziną :)
Wielkanocny quiz – gra planszowa Liczba graczy: dowolna (od 1 do 4) Materiały: plansza; kostka do gry; pionki; Zasady gry: Dorosły rozkłada planszę do gry. 1. Gracze ustawiają swoje pionki obok zajączka. 2. Kolejno rzucają kostką i przesuwają się o wskazaną liczbę oczek. 3. Gdy pionek stanie na polu z pisanką, gracz otrzymuje dowolne zadanie, np. ruchowe (zrób przysiad, zrób dwa pajacyki) lub zagadkę (Co to jest? Ma trąbę i wielkie uszy?)*. 4. Za poprawne wykonanie zadania rzuca jeszcze raz kostką i przesuwa swój pionek o wskazaną liczbę oczek. 5. Gra się kończy, gdy któryś z graczy dotrze do mety. *Dorosły może wymyślać przeróżne zadania, znając możliwości i zasób wiedzy dziecka, i wiedząc jakiego rodzaju zagadki najbardziej mu się podobają.
Życzę udanej zabawy! Czekam na Wasze pisanki! :) Miłego dnia! Pani Kasia :)
|