Start Pszczółki Zdalne nauczanie - środa 31.03.2021r. gr. Pszczółki

Zdalne nauczanie - środa 31.03.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 31 marca 2021 06:21

Dzień Dobry! :)
Mamy piękny poranek. Coraz bliżej świąt, pewnie się już nie możecie doczekać : )
1.Zagadka słowna - Jajko
Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.
2. Jajko – analiza i synteza słuchowa.
Podział słowa jajko na sylaby.
Dorosły zadaje dziecku pytanie „Co słyszysz na początku słowa jajko?".
Następnie dzieci 6letnie dzielą słowo jajko na głoski.
3. Określanie głoski j w słowie – plansza nr 1 dostępna na dysku.
Dziecko nazywa obrazek, następnie dzieli podane słowo na sylaby (5l), natomiast dzieci 6letnie określają miejsce głoski j w słowie np. na początku – jabłko, w środku – pająk, na końcu – Mikołaj.
(Podczas podziału słów na głoski dziecko głośno wymawia każdą głoskę w słowie.)
4. Budowanie schematu słowa jajko
- Dziecko wycina białe okienka (plansza nr 3 dostępna na dysku)
- Dziecko układa (można przykleić) pod słowem jajko (plansza nr 4 dostępna na dysku) tyle białych kartoników,

ile głosek ma słowo jajko (6l)/ile sylab ma słowo jajko (5l)
- Dziecko określa czy głoska j jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) (6l).

Następnie koloruje okienka.

5. Podawanie imion rozpoczynających się głoską J: Jola, Justyna, Jowita, Jacek, Jaś.
6. Analiza i synteza słuchowa imienia Janek.
Dziecko dzieli imię Janek na sylaby (5l), głoski (6l).
7. Budowanie schematu słowa Janek.
- Dziecko układa (można przykleić) pod imieniem Janek (plansza nr 4) tyle białych kartoników,

ile głosek ma imię Janek (6l)/ile sylab ma imię Janek (5l).

Dorosły przypomina dziecku, że imiona piszemy wielką literą.

Następnie określa czy dana głoska jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) i koloruje kartoniki.

8. „Wielkanocny koszyk" – zabawa naśladowcza.
Dziecko poruszają się swobodnie w różnych kierunkach.
Zatrzymują się i na hasło: Jajka do koszyka! – kładą się na podłodze i turlają swobodnie z boku na bok.
Na hasło: Baranek do koszyka! – chodzą na czworakach i naśladują beczenie baranka.
Na hasło: Kurczaki do koszyka! – chodzą swobodnie, poruszając ramionami jak skrzydełkami i naśladują głosy piskląt
9. Pokaz litery j, J małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – Plansza nr 2
Kreślenie litery j, J w powietrzu, na plecach, stole, mące (można przygotować tackę/talerzyk i wysypać trochę mąki).
Dziecko wycina litery (plansza nr 3). Umieszcza poznane litery: j, J, a, o, k, n, e pod schematami słów jajko, Janek.
10. Karty pracy:
Litery i liczby: str. 76 i 67 – 6latki
Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia: str. 39 i 76
11. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!

Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

Życzę dobrej zabawy i przyjemnego dnia! : )
Po skończonych zadaniach korzystajcie z pogody!
Pani Kasia :)

Poprawiony: środa, 31 marca 2021 07:39
 

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie