Dzień Dobry! :) Mamy piękny poranek. Coraz bliżej świąt, pewnie się już nie możecie doczekać : ) 1.Zagadka słowna - Jajko Ma skorupkę, tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką, na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko. 2. Jajko – analiza i synteza słuchowa. Podział słowa jajko na sylaby. Dorosły zadaje dziecku pytanie „Co słyszysz na początku słowa jajko?". Następnie dzieci 6letnie dzielą słowo jajko na głoski. 3. Określanie głoski j w słowie – plansza nr 1 dostępna na dysku. Dziecko nazywa obrazek, następnie dzieli podane słowo na sylaby (5l), natomiast dzieci 6letnie określają miejsce głoski j w słowie np. na początku – jabłko, w środku – pająk, na końcu – Mikołaj. (Podczas podziału słów na głoski dziecko głośno wymawia każdą głoskę w słowie.) 4. Budowanie schematu słowa jajko - Dziecko wycina białe okienka (plansza nr 3 dostępna na dysku) - Dziecko układa (można przykleić) pod słowem jajko (plansza nr 4 dostępna na dysku) tyle białych kartoników,
ile głosek ma słowo jajko (6l)/ile sylab ma słowo jajko (5l) - Dziecko określa czy głoska j jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) (6l).
Następnie koloruje okienka.
5. Podawanie imion rozpoczynających się głoską J: Jola, Justyna, Jowita, Jacek, Jaś. 6. Analiza i synteza słuchowa imienia Janek. Dziecko dzieli imię Janek na sylaby (5l), głoski (6l). 7. Budowanie schematu słowa Janek. - Dziecko układa (można przykleić) pod imieniem Janek (plansza nr 4) tyle białych kartoników,
ile głosek ma imię Janek (6l)/ile sylab ma imię Janek (5l).
Dorosły przypomina dziecku, że imiona piszemy wielką literą.
Następnie określa czy dana głoska jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) i koloruje kartoniki.
8. „Wielkanocny koszyk" – zabawa naśladowcza. Dziecko poruszają się swobodnie w różnych kierunkach. Zatrzymują się i na hasło: Jajka do koszyka! – kładą się na podłodze i turlają swobodnie z boku na bok. Na hasło: Baranek do koszyka! – chodzą na czworakach i naśladują beczenie baranka. Na hasło: Kurczaki do koszyka! – chodzą swobodnie, poruszając ramionami jak skrzydełkami i naśladują głosy piskląt 9. Pokaz litery j, J małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – Plansza nr 2 Kreślenie litery j, J w powietrzu, na plecach, stole, mące (można przygotować tackę/talerzyk i wysypać trochę mąki). Dziecko wycina litery (plansza nr 3). Umieszcza poznane litery: j, J, a, o, k, n, e pod schematami słów jajko, Janek. 10. Karty pracy: Litery i liczby: str. 76 i 67 – 6latki Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia: str. 39 i 76 11. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!
Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw
Życzę dobrej zabawy i przyjemnego dnia! : ) Po skończonych zadaniach korzystajcie z pogody! Pani Kasia :)
|