Start Pszczółki Zdalne nauczanie- poniedziałek 12.04.2021r. gr. Pszczółki

Zdalne nauczanie- poniedziałek 12.04.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:47

Dzień dobry! :) Zaczynamy kolejny tydzień nauki zdalnie. Tęsknicie za przedszkolem?
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o kosmosie.
Temat tygodnia: Cuda i dziwy.

1. „Dzieci Ziemi – pamiętajcie" - słuchanie opowiadania Schima Schimmela
(w tłumaczeniu Eleonory Karpuk).

Gdzieś w najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży cudownie błękitny świat. Z daleka
wygląda on jak prześliczna, niebiesko-biała, zamglona marmurowa kula. Ale im bardziej się
zbliżamy, tym więcej widzimy kolorów – czerwienie, brązy, żółcie i wszystkie odcienie zieleni.
Jest wiele światów unoszących się w przestrzeni, ale ten świat jest szczególny. To nie jest zwykły świat. Są bowiem na nim zwierzęta. Miliardy zwierząt. Więcej zwierząt niż wszystkich gwiazd, które mrugają z nocnego nieba.
A wszystkie owe zwierzęta są dziećmi tego świata. Ponieważ ten świat jest ich Matką.
My zaś nazywamy go Matką Ziemią. Zwierzęta nie są same na Matce Ziemi. Żyją tu również
ludzie. Miliardy ludzi. Jest ich więcej niż gwiazd, które mrugają z nocnego nieba. Oni także są dziećmi Matki Ziemi. Tak więc zwierzęta i ludzie, i Matka Ziemia – to jedna wielka rodzina. I bawią się tu delfiny. I śpiewają ptaki. I tańczą gazele. I żyją ludzie.
W najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży rodzina Matki Ziemi. I zwierzęta pamiętają.
One pamiętają Matkę Ziemię z czasów, zanim pojawili się na niej ludzie.
Pamiętają czas, gdy lasy były gęste, bujne i zielone. Gdy oceany i rzeki, i jeziora były przejrzyste i krystalicznie czyste. Gdy niebo było jasne i tak błękitne.
Zwierzęta pamiętają też chwile, kiedy ujrzały pierwszych ludzi.
Na początku zaledwie kilku. Ale potem coraz więcej i więcej, aż ludzie rozeszli się po całej
Matce Ziemi. Mimo to nadal zwierząt było więcej niż ludzi. I ludzie dzielili się Matką Ziemią ze zwierzętami.
Jeszcze pamiętali, że zwierzęta są ich siostrami i braćmi.
Jeszcze pamiętali, że stanowią cząstkę jednej wielkiej rodziny. I zwierzęta, i ludzie – to oczy
i uszy, i serce Matki Ziemi. Więc kiedy bawiły się delfiny, bawiła się Matka Ziemia. Kiedy śpiewały ptaki, Matka Ziemia śpiewała. Kiedy tańczyły gazele, Matka Ziemia tańczyła. A kiedy ludzie kochali, kochała i Matka Ziemia.
Mijały lata, rodzili się ludzie. Coraz więcej i więcej, i więcej. Aż wreszcie ludzi było więcej niż
zwierząt. I ludzie zapomnieli. Zapomnieli dzielić się ze zwierzętami ziemią i wodą, i niebem Matki Ziemi. Zapomnieli, że zwierzęta to ich siostry i bracia. Zapomnieli, że wszyscy są cząstką jednej wielkiej rodziny Matki Ziemi. Ludzie zapomnieli. Ale zwierzęta pamiętały. Wiedziały, że kiedyś będą musiały ludziom o tym przypomnieć.
I teraz każdego dnia nasze siostry i bracia przypominają. Bo kiedy bawią się delfiny, ludzie
pamiętają. Kiedy śpiewają ptaki, także pamiętają. Kiedy tańczą gazele, także pamiętają.
A kiedy ludzie będą pamiętać, będą też kochać.
2. Rozmowa na temat opowiadania.
Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu Ziemi, jej mieszkańców, ich postępowania.
3. Planety – animacja edukacyjna. Oglądanie filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI

Po obejrzeniu filmu dziecko stara się powiedzieć dorosłemu co zapamiętało, wymienić planety układu.

4. Planety w układzie – KP3 str.70.
Utrwalanie nazw planet.
Po omówieniu układu KP3 str. 71

5. „Układ Słoneczny" - zabawa ruchowa z piłką.

Dziecko siada naprzeciwko dorosłego. Dorosły rzuca piłką do dziecka podając nazwę planet np. Jowisz, Mars.

Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić do rodzica. (Dziecko może podaną nazwę podzielić np. na sylaby)

Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce" to nie można łapać, a jeśli dziecko złapie to musi zrobić tyle: przysiadów/podskoków/pompek/pajacyków/skłonów (do wyboru) ile ma lat.

6. "Układ Słoneczny"- praca plastyczna
Dorosły rysuje zróżnicowane w wielkościach koła na kartce papieru-tyle, ile jest planet w Układzie Słonecznym. Następnie dziecko koła koloruje/maluje/rozciera plastelinę (do wyboru) zgodnie z kolorystyką z wcześniejszego filmiku. Następnie wycina koła i nakleja na czarną/granatową kartkę. Można wcześniej pomalować białą kartkę farbą lub pastelami w tych kolorach. Na koniec wysyłamy prace Pani Kasi :)

7. Obrazki kosmiczne (Dominika Góra) - zabawa paluszkowa.
Tu planeta, a tam druga, rysowanie prawą dłonią okręgu po prawej stronie na wysokości głowy, analogicznie po lewej stronie
obok gwiazda jasno mruga. kilkukrotne zaciskanie pięści i prostowanie palców
Jest ogromna, toż to Słońce, rysowanie obiema dłońmi okręgu, zaczynając od góry, a kończąc na dole
w tle błyszczących gwiazd tysiące. pokazywanie palcami wskazującymi różnych miejsc
Gdzieś rakieta szybko leci, zaplecenie palców dłoni na wysokości klatki piersiowej i ich szybkie uniesienie
malowały wszystko dzieci. naśladowanie czynności malowania palcem jednej dłoni na powierzchni drugiej
To obrazki są kosmiczne, rysowanie prostokąta na wysokości twarzy
każdy inny, wszystkie śliczne. przykładanie po kolei opuszków każdego palca, a na koniec zetknięcie wszystkich palców

Pozdrawiam serdecznie wszystkie Pszczółki i ich Rodziców : )
Pani Kasia : )

Poprawiony: poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:56
 

Kalendarz

kwiecień 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Logowanie