Start Żabki Zdalne nauczanie- środa 14.04.2021r.- Żabki

Zdalne nauczanie- środa 14.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:35

Środa, 14.04.2021r.

Dzień dobry Kochani :)

1. „Kosmonauta”- Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej

Potrzebny będzie obrazek przedstawiający kosmonautę (należy go pociąć na kilka części) – w załączniku.

Dziecko układa obrazek przedstawiający kosmonautę (pocięty na części), może go przykleić na kartkę. Nazywa postać, którą przedstawia. Próbuje wyjaśnić, kim jest kosmonauta. Omawia jego wygląd. Wypowiada słowo kosmonauta rytmicznie (z podziałem na sylaby), z różnym natężeniem głosu – cicho, głośno.

2. „Wyprawa w kosmos”- opowieść ruchowa– przy nagraniu spokojnej melodii.

Potrzebne będzie nagranie spokojnej melodii- link https://www.youtube.com/watch?v=egB_dQqRXTw

Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada Rodzic:

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

3. „Spotkanie z ufoludkiem”- słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica, ilustrowanej sylwetą ufoludka (w załączniku).

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

Rozmowa z dziećmi na temat:

- Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?

- Wyjaśnienie pojęcia „ufoludek”

- Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwrócenie uwagi na budowanie pełnych zdań.

4. Pokolorujcie pola na wskazane kolory- Karta pracy cz. 3/ str. 72.

5. „Trzej kosmici”- wysłuchajcie piosenkę.

http://s9518.chomikuj.pl/File.aspx?e=chBRauuDuCnIDNGB61N_EiTZvdKTGK2JmTGjOqFNjZXuSWKnw_YvE_Z4Bfm9HmweCcvzl9-BECk4tEMVAoo-AZmkCORvrDGCCNqNuUkQ2dyE1WNs9g47tZbIMSr0pU1D2j2m2V5xwtinPTsITQWmAQ&pv=2

Porozmawiajcie z rodzicami na temat piosenki:

- Czy to byli naprawdę kosmici?

- Wykonajcie dowolny taniec od piosenki „Trzej kosmici”

6. „Ufoludek”- zabawa orientacyjno-porządkowa

Potrzebny będzie bębenek lub coś innego wydającego dźwięk.

Dziecka biega po pokoju w różnych kierunkach przy dźwiękach bębenka. Na hasło: Ufoludek! zamienia się w przybysza z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby poruszania się.

7. „Jak wyobrażamy sobie kosmitę”? – praca plastyczna.

Potrzebne będą farby i kartka.

Namalujcie wymyśloną postaci ufoludka, palcem maczanym w farbach w różnych kolorach.

Rodzic zachęca do opowiadania o namalowanej postaci (z jakich części się składa); Dziecko nadaje postaci imię, wymyśla nazwę planety, z której pochodzi.

Przykładowa praca w załączniku:

Na dziś to już wszystko. Bawcie się dobrze.

Pozdrawiam Pani Ewa :)

 

Kalendarz

maj 2021
N P W Ś C Pt S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Logowanie