Dzień dobry! :) Dziś przed ostatnie zadania, jeszcze jutro będziecie pracować w domu a od poniedziałku wracamy do przedszkola! :)
1. Paxi i nasz księżyc – oglądanie filmu edukacyjnego. https://www.youtube.com/watch?v=K_KqWr4oHmA&t=186s
2. Co wiemy o księżycu? – rozmowa kierowana pytaniami.
Dorosły zadaje dziecku pytania:
- Jak nazywa się inaczej Księżyc? - Wokół czego obraca się Księżyc? - Wokół czego krąży Ziemia i Księżyc? - Ile trwa podróż Księżyca wokół Ziemi? - Czy Księżyc zawsze wygląda tak samo?
3. Dzień i noc. - zabawa badawcza Zadanie dla osób, które mają w domu globus. Dorosły przygotowuje globus i lampkę, natomiast dziecko sylwety 2-3 dzieci, które wycina. Następnie wspólnie z dzieckiem szuka Polski, przykleja sylwete dziecka, natomiast sylwetę drugiego dziecka przykleja na innym kontynencie, najlepiej z innej strony globusa. Włącza lampkę – to Słońce, które zawsze świeci, nawet gdy jest noc, a my go nie widzimy. To dlatego, że nasza planeta cały czas się obraca – dorosły powoli porusza globusem i wskazuje na Polskę, którą oświetla lampka – tu, gdzie mieszkamy jest dzień, oraz na dziecko po drugiej stronie globu, do którego światło lampki nie dochodzi – tu jest noc. Za chwilę nastąpi zmiana. Dziecko uważnie obserwuje i samo komentuje, gdzie jest dzień, a gdzie noc, które dziecko teraz śpi, a które się bawi.
4. „Noc i dzień" – masażyk w parach. Dziecko i Dorosły siadają jeden za drugim. Na początku dorosły rysuje na plecach dziecka elementy występujące w opowieści, które jednocześnie czyta. Następnie dziecko rysuje na plecach dorosłego podczas, gdy dorosły czyta. Noc i dzień (Dominika Góra) Nocne niebo jest bardzo ciemne, prawie czarne (głaszczemy plecy). Na szczęście świeci na nim mnóstwo gwiazd. Jest ich tak dużo, że chyba nikt nie jest w stanie ich policzyć (palcem wskazującym stawiamy na plecach małe kropeczki). Na samym środku znajduje się jasny Księżyc w kształcie ro- galika (rysujemy Księżyc). Gdy noc się kończy, niebo jaśnie- je i nie widać już małych jasnych punkcików (głaszczemy plecy). Teraz króluje tu Słońce, okrągłe i złociste (rysujemy okrąg w górnej części pleców). Oświetla swoim blaskiem całą Ziemię (rysujemy promyki „od Słońca" ku dołowi pleców). Ciekawe, na co padają promyki Słońca (jedno dziecko z pary rysuje dowolny element krajobrazu, np. kwiatek, drzewo, trawę, a osoba siedząca z przodu zgaduje, co zo- stało narysowane na jej plecach; po odgadnięciu następuje zamiana ról, a nauczyciel ponownie czyta opowiadanie). 5. Praca w książce KP3 str. 75-76. 6. Czekoladowa planeta – zabawa ruchowa. https://www.youtube.com/watch?v=lofdvc0-Yh4
Wszyscy zrobiliście piękne statki kosmiczne dla ufoludków!
W poniedziałek zobaczymy wszystkie statki! :) Miłego Dnia! Pani Kasia ;)
|