Start Motylki Zdalne nauczanie gr. Motylki- poniedziałek 15.11.2021r.

Zdalne nauczanie gr. Motylki- poniedziałek 15.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 15 listopada 2021 08:00

Poniedziałek 15.11.2021r.

Dzień dobry Motylki :)

Dziś dzień Powietrza, więc przed nami wiele eksperymentów.

1. Na początek przedyskutujcie czy powietrze istnieje, czy możemy je zobaczyć albo powąchać?

2. Posłuchajmy wiersza L.J. Kerna „Piotruś i powietrze” ( ilustracje do wiersza w załączniku)

https://www.youtube.com/watch?v=aYOIy4mhQKs

"Piotruś i powietrze"

Był pewien chłopiec w różowym swetrze,

Którego raz zapytano:

Czym chciałbyś zostać, Piotrusiu?

Powietrzem!

Dlaczego powietrzem?

Ano,

Dlatego tylko, proszę mamusi,

Że ono nic robić nie musi.

Pobladła biedna mama z wrażenia,

Ot, los mieć syna lenia.

Wieczorem poszedł Piotruś do łóżka,

Mamusia światło zgasiła.

I zasnął Piotruś, a Dobra Wróżka

W powietrze go zamieniła.

I nagle patrzcie, co to się dzieje:

Piotruś po świecie wieje.

W miastach uderza o domów mury,

W górze na niebie rozpędza chmury,

Na morzu białe spostrzega żagle,

Więc mocno dmucha w te żagle nagle,

Na szosach siwe podnosi kurze,

Organizuje trzy groźne burz,

Porusza liście na wszystkich drzewach,

We wszystkich ptasich gardziołkach śpiewa,

Jest jednocześnie we wszystkich stronach,

W samochodowych siedzi oponach,

Wierci się, kręci, tańczy jak fryga,

Aeroplany na sobie dźwiga

I – to już chyba największa heca –

Dmucha jak wariat we wszystkich piecach...

Rano, gdy zbudził się, przetarł oczy

I rzekł:

Zmęczyłem się bardzo w nocy.

Nie przypuszczałem, proszę mamusi,

Że tak powietrze pracować musi...

3. Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:

- Czym chciałby zostać Piotruś?

- W co się zamienił Piotruś?

- Co wtedy robił i gdzie był?

- Co Piotruś zrobił rano, gdy się przebudził?

4. Pora na eksperymenty potrzebujemy: balonow, świeczek, plastikowej pustej butelki

  • Nadmuchiwanie balonów, powolne wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnej twarzy, tak aby dzieci poczuły ruch i siłę wydobywającej się zawartości balonów.
  • Rakieta balonikowa- rodzic dmucha w balon, następnie puszcza go tym samym powodując jego lot. Dzieci zauważają, ze wylatujące powietrze wprawia balon w ruch. Ruch powietrza to wiatr.
  • Zapalamy 2 świeczki jedną nakrywamy i obserwujemy
  • Na plastikową butelkę nakładamy ściśle balon. Wkładamy butelkę do miski z gorącą wodą i obserwujemy jak balon się nadmuchuje

5. Zabawy badawcze:

  • Skąd te bąbelki?- dziecko ma przed sobą kubek z wodą i słomkę- nabiera powietrza i dmucha do kubka przez słomkę
  • Skąd ten wiatr? – przygotowujemy drobne kawałki papieru i układamy je na stole, napełniamy balon powietrzem, powietrze znajdujące się w balonie kierujemy w stronę kawałków papieru.

6. Zabawa logopedyczna: Do tej zabawy potrzebna nam będzie słomka, szklanka i kartka papieru. Dajemy dziecku kartkę papieru i prosimy, żeby podarł ją na małe kawałki. Stawiamy szklankę przed dzieckiem. Dajemy dziecku słomkę i prosimy żeby za jej pomocą napełnił szklankę kawałkami papieru. Czynność możemy powtórzyć jeśli dziecko ma ochotę.

7. Praca plastyczna : Kolorowy balon- ozdabianie mazakami.

Dla chętnych jeszcze kilka eksperymentów do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA

https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA

Miłego dnia, pozdrawiam Pani Ramona :)

Poprawiony: poniedziałek, 15 listopada 2021 08:14
 

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie