Zdalne nauczanie gr. Motylki- środa 17.11.2021r. |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Rada Rodziców | |||
środa, 17 listopada 2021 06:53 | |||
Dzień dobry Motylki :) Dbam o zabawki 1. Kto odgadnie, o czym mówię? – odgadywanie nazwy zabawki po opisie słownym. Odkładanie zabawek na właściwe miejsca. Potrzebne będą nam: zabawki z pokoju dziecka, różniące się szczegółami, np.: dwa samochody różniące się wielkością; trzy lalki, z których każda ma inną sukienkę; dwa pluszowe misie w różnych kolorach. Dzieci siedzą przed rodzicem, który ustawia przed nimi kilka zabawek, które różnią się szczegółami. Podaje opis słowny wybranej zabawki. Dzieci wskazują zabawkę, o której mówił rodzic. Jeżeli dziecko udzieliło prawidłowej odpowiedzi, odkłada zabawkę na odpowiednie miejsce w pokoju. 2. Porządkujemy figury – zajęcia matematyczne. • Klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu. Liczenie figur. Dla każdego dziecka: biała kartka A4, na której z jednej strony są narysowane dwie poziome kreski (półki), oraz koperta z figurami geometrycznymi (dwa koła w kolorze czerwonym, dwa koła w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze zielonym, dwa trójkąty wÂÂ kolorze czerwonym). Rodzic wręcza dziecku białą kartkę i kopertę z figurami geometrycznymi. Dzieci układają kartki przed sobą tą stroną, na której są narysowane linie poziome. Rodzic prosi o pomoc w porządkowaniu figur, które pomieszał jesienny wiatr. Dzieci wyjmują figury z kopert. Układają je na półkach w wybrany przez siebie sposób i uzasadniają, dlaczego tak zrobiły. Liczą figury na pierwszej półce i na drugiej półce. Wyniki pokazują na palcach. Następnie chowają figury do kopert i odwracają kartki na drugą, czystą stronę. Dzieci mogą ułożyć figury według koloru lub kształtu. Rodzic prosi, aby dziecko wyjaśniło, dlaczego ułożyło figury w konkretny sposób. • Układanie figur geometrycznych we właściwej kolejności (według wzoru). Rodzic wręcza dziecku kartki na których narysowane są trzy lub cztery figury geometryczne, dzieci układają kartoniki nad białymi kartkami. Następnie wyjmują swoje figury z kopert i układają na kartkach taki sam wzór. 3. Zabawa bieżna Domowe obowiązki. Dowolny instrument, np.: bębenek, trójkąt, (lub klaszcze w dłonie) Dzieci biegają swobodnie w jednym kierunku. Rodzic gra na dowolnym instrumencie. Podczas przerwy w grze dzieci zatrzymują się i wykonują czynność, którą podaje rodzic, np. podlewanie kwiatów, odkurzanie, wycieranie kurzu. 4. Karta pracy, cz. 1, nr 39 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=40 Dzieci: − przyglądają się zabawkom w pokoju Olka i Ady; zastanawiają się, czy w pokoju panuje porządek, − liczą zabawki każdego rodzaju (misie, lalki, dinozaury, samochody) w pudełkach Olka i Ady, − porównują, których zabawek jest najwięcej, a których – najmniej, − oglądają figury z pokolorowanymi fragmentami, − liczą, na ile części są podzielone te figury, 5. Zabawa Czarodziejskie pudełko – rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku. Rodzic pokazuje dziecku pudełko, w którym są ukryte różne zabawki z pokoju. Pudełko jest zakryte, tylko w jego górnej części znajduje się otwór. Rodzic prosi dziecko, aby pomogło uporządkować zabawki. Dziecko wkłada do środka rękę i rozpoznaje za pomocą dotyku, jaką zabawkę trzyma w dłoni. Podaje jej nazwę, dzieląc ją rytmicznie (na sylaby). Następnie odkłada zabawkę na jej wyznaczone miejsce. 6. Na koniec kilka zabaw rytmicznych https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU Miłego dnia, pozdrawiam :)
|
|||
Poprawiony: środa, 17 listopada 2021 06:56 |