Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 31.01.2022r. |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez Rada Rodziców | |||
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:14 | |||
Dzień dobry Pszczółki:) 1.Przygotowanie do balu karnawałowego - słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. Dorosły czyta dziecku treść opowiadania. Od kilku dni Staś z utęsknieniem zaglądał do kalendarza. Na szczęście bal karnawałowy w przed- szkolu zbliżał się wielkimi krokami. Chłopiec codziennie oglądał z zachwytem strój, w którym miał wystąpić. Na pewno żaden kolega z grupy nie będzie miał czegoś takiego na sobie! – Mamo, ten strój jest ekstrasuperwystrzałowy! I wiesz, jak go nazwałem? Nie zgadniesz! To jest gadżetosuperkosmo! – Jak go nazwałeś? Możesz powtórzyć? – dopytywała się mama. – Gadżetosuperkosmo! Ma pełno świecących gadżetów, jest superodlotowy i przypomina strój kosmonauty! Po prostu jest doskonały! – To ja może ten gadżetosuperkosmo upiorę? Tyle razy już go przymierzałeś, że ciut się przy- brudził, a przecież musisz wyglądać wystrzałowo, prawda? – dodała mama, zabrała strój i po- szła od razu do łazienki. Chłopiec kończył stawiać wieżę z klocków, gdy usłyszał przerażony głos mamy. – To nie- możliwe! I co my teraz zrobimy? – Mamusiu, co się stało? – zapytał Staś, jak tylko przybiegł do łazienki. – Twój strój... znaczy... gadżetosuperkosmo skurczył się w praniu... raczej się w niego nie zmieścisz... Szlochający Staś wybiegł z łazienki i rzucił się na swoje łóżko. – To koniec! Nie pójdę jutro na bal! Nie mam przebrania! A tak chciałem wygrać konkurs na najfajniejszy kostium... Do pokoju wszedł dziadek, zaalarmowany płaczem chłopca, a tuż za nim – mama i siostra. Każde z nich zastanawiało się, jak pomóc Stasiowi. – Może zrobimy z kartonu czołg? – powiedział dziadek. – A ty zostaniesz czołgistą! Mam w swoim pokoju karton odpowiedniej wielkości. – A może zostaniesz bajkowym barankiem? Mam do tego odpowiedni sweter. Wygląda jak prawdziwe barankowe futerko – dodała mama. Wreszcie odezwała się Zosia. – Ja chyba mam lepszy pomysł. Stasiek, zostaniesz kowbojem! Konia zrobimy z miotły! Na głowę założymy ci kapelusz mamy – ten znad morza. Będziesz wyglądał super! – Chyba Stasiowi nie podobają się nasze pomysły – westchnął dziadek, patrząc na osowiałego wnuka. W tym czasie tata przeszukiwał kuchenne szafki i szuflady. Po chwili wpadł do pokoju, wymachując drewnianą łyżką. – Abrakadabra! Zamienimy cię w czarodzieja! Oto twoja magiczna różdżka! – To ja już nie wiem, kim mam zostać... – zastanawiał się załamany Staś. Nagle pojawiła się babcia, niosąc w ręce stare prześcieradło. – A może to się przyda? – zapytała wnuka i porozumiewawczo mrugnęła do niego. – Babciu, mam zostać duchem? – zapytał cichutko, ale widać było, że pomysł coraz bardziej mu się podoba. – Będę duchem! – zawołał radośnie. – Dzięki tobie już wiem, za kogo się prze- biorę! – dodał i przytulił się do niej z całych sił. – Mamo, a może gażetosuperkosmo oddamy cioci Ewie? Jeszcze wczoraj mówiła, że w dalszym ciągu nie ma pomysłu na strój dla Maksia. – Świetny pomysł, synku. Na niego strój na pewno będzie dobry! Od tej pory naszej rodziny będą strzegli superduch i gażetosuperkosmo! Już nam nic nie zagraża! 2.Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami. Dorosły zadaje dziecku pytania. - Jaki był wymarzony strój Stasia? - Dlaczego Staś tak bardzo zmartwił się tym, żestrójsię skurczył? - Jakie pomysły na przebranie karnawałowe mieli bliscy Stasia? - Jakich przedmiotów chcieli użyć do zaprojektowania stroju? - Który z pomysłów spodobał się Stasiowi? - Jaki strój wy zrobilibyście ze starego prześcieradła? - Czy kiedykolwiek zaprojektowaliście i wykonaliście swój własny strój karnawałowy?Czyto łatwe zadanie? 3.Projektant - zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic rozkleja taśmę malarską w wybranym miejscu lub rozkłada skakanke. Zadaniem dziecka jest takie szycie (przeskakiwanie) przez całą jej długość, jak opisze rodzicnp. z lewej na prawą stronę, naprzemiennie; na jednej nodze itp. 4.Projektant mody – tworzenie siatki pojęć. Dorosły prezentuje dziecku napis "PROJEKTANT MODY", zachęca do czytania globalnego, dzieli słowa na sylaby i na głoski. Gdy dziecko poznaje hasło (wzrokowo lub słuchowo), dorosły zadaje pytania pomocnicze: - Co to znaczy projektować? - Kim jest projektant mody? - Jakie ubrania wymyśla projektant mody? - Czy projektant mody musi umieć szyć? Dzieci podają swoje odpowiedzi, a dorosły zapisuje je na arkuszu. 5.Pomysły Coco Chanel – zapoznanie z sylwetką wybranej projektantki mody.
6.Jestem projektantem – praca plastyczno – techniczna. Potrzebne materiały: wydrukowana lub odrysowana sylweta człowieka, kredki, mazaki, plastelina, papier, bibuła, skrawki materiału Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, nosa, ust. Pokolorowanie lub pomalowanie postaci. Następnie stworzenie stroju według własnego pomysłu z dostępnych materiałów. Pozdrawiam, miłego dnia Pani Ania :)
|
|||
Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:41 |