Start Pszczółki Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 03.02.2022r.

Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 03.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 22:31

CZWARTEK 03.01.2022 r.

Dzień Dobry Pszczółki :)

1. Na początek powtórzymy sobie znajomość cyfry oraz umiejętność liczenia.
- Menu karnawałowe – przeliczanie w zakresie 9.
(Białe papierowe talerzyki, pisaki, kartoniki z liczbami od 3 do 9, klamerki do bielizny)


Rodzic rozdaje dziecku papierowe talerzyki oraz losowo wybrane kartoniki z liczbami.
Zadaniem dziecka jest narysowanie tylu przekąsek, ile przedstawia wylosowana liczba. Rodzic zachęca do rysowania zdrowych przekąsek, np. owoców. Po przygotowaniu talerzyków dziecko ponownie losują kartoniki z liczbami. Tym razem oznaczają one liczbę gości. Dziecko bierze odpowiednią liczbę klamerek (zgodną z wylosowaną liczbą). Przypina klamerki przy talerzykach, w równych odstępach. Ponownie przelicza produkty spożywcze. Określa, czego jest więcej – gości czy przekąsek, oraz o ile więcej. Zastanawia się, co zrobić, by każdy gość otrzymał przekąskę (dorysować produkty), oraz jak podzielić produkty
po równo między mniejszą liczbę gości.

- Co dalej? – zabawa matematyczna.
(Kartoniki z liczbami)(załącznik nr 2)


Dziecko siedzi z rodzicem na dywanie. Rodzic podaje pierwszą liczbę, np. 7. Dziecko kolejno kontynuują liczenie. Gdy je zakończy, rodzic podaje kolejną liczbę, od której dziecko zaczyna liczyć. Jeżeli dziecko ma problem z liczeniem od konkretnej liczby, rodzic układa z kartoników z liczbami węża liczbowego (od 0 do 9). Dziecko może się nim posiłkować przy podawaniu odpowiedzi.

- O jeden większa, o jeden mniejsza – zabawa matematyczna.
(Kartoniki z liczbami (od 0 do 9), liczmany – klocki, kredki)
Rodzic układa kartoniki z liczbami od 0 do 9. Dziecko podpisuje kartoniki liczmanami – kładzie liczmany, które tworzą wieże, nad kartonikami (celem jest pokazanie przyrostu

o jeden dla kolejnych liczb naturalnych). Następnie rodzic bierze kartoniki z liczbami
od 1 do 9. Wybiera np. kartonik z liczbą 3. Zadaniem dziecka jest powiedzenie liczby o jeden większej i o jeden mniejszej od liczby napisanej na kartoniku.

2. Posłuchaj i idź – zabawa ruchowa.
Dziecko chodzi po pokoju w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Rodzic różnicuje rytm – klaszcze szybko lub wolno. Na przerwę w grze dziecko stoi bez ruchu.

3. Teraz sobie poćwiczymy z wykorzystaniem kubeczka.
Kubeczek może być plastikowy bądź po jogurcie.

- Wędrujący kubeczek – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko przekłada kubeczek z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową –
w pozycji stojącej i w ruchu.
- Rzuć i podnieś – ćwiczenie tułowia.
Dziecko stoi w małym rozkroku, kubeczek kładzie na głowie, wykonuje skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę; następnie wykonuje skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie (podczas skłonu nogi dziecka są proste).

- Turlamy kubeczek – ćwiczenia mięśni grzbietu.
Dziecko w siadzie prostym, kubeczek trzyma oburącz na wyprostowanych nogach. Turla kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste

w kolanach.
- Obuwie z kubeczków – skrętoskłony.
Dziecko w siadzie rozkrocznym, kubeczek trzyma w prawej ręce. Wykonuje skrętoskłon

do lewej nogi, próbuje położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostuje się, następnie wykonuje skrętoskłon do prawej nogi i próbuje założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę.
Podczas wykonywania ćwiczenia kolana mają proste.
- Zajrzyj do kubeczka – ćwiczenie mięśni brzucha.
Dziecko w leżeniu przodem, trzyma kubeczek w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło

Zaglądamy do kubeczka unosi ręce i głowę do góry, utrzymując je krótko w tej pozycji, następnie je opuszczają.
- W prawo i w lewo – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
Kubeczek stoi na podłodze. Dzieci maszerują na czworakach dookoła kubeczka w prawą

stronę, a następnie, po usłyszeniu klaśnięcia w dłonie, w lewą stronę.
- Niezwykłe spotkanie – ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha.
Dziecko w leżeniu tyłem, kubeczek trzyma w rękach wyciągniętych za głowy; jednocześnie

wznosi ręce i nogi i próbuje dotknąć rękami z kubeczkiem do stóp, a następnie powraca
do pozycji wyjściowej.
- Do góry i na dół – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko w leżeniu tyłem, kubeczek ma położony na brzuchu. Przy wdechu uwypukla brzuch

– obserwuje wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu obserwuje jego opadanie.
- Jesteśmy uważni – ćwiczenie równowagi.
Dziecko w pozycji stojącej, kładzie kubeczek na głowie. Wykonuje trzy kroki marszu,
a potem powolny przysiad i powrót do pozycji wyjściowej – tak aby kubeczek nie spadł.
- Sprytne ręce – rzuty.
Dziecko podrzuca kubeczek obiema rękami, a następnie jedną ręką je łapią (w miejscu

i w ruchu). Potem podrzuca kubeczek, klaszcze w ręce i łapie kubeczki.
- Sprawne stopy – ćwiczenie stóp.
Dziecko w pozycji stojącej, podnosi palcami stóp kubeczek i podaje sobie do rąk. Wykonuje

siad skulny podparty, kubeczek trzyma pomiędzy stopami. Podnosi stopy z kubeczkami
do góry i powraca do pozycji wyjściowej. W pozycji stojącej turla kubeczek od jednej
stopy do drugiej.
4. Na zakończenie zapraszam do wykonania karty pracy. Załącznik nr 3.

Życzę miłego dnia, pani Ania

 

Kalendarz

luty 2023
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Logowanie