Start Motylki Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r.

Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 23:48

Dzień dobry! :)
Mam nadzieję, że wczorajszy dzień był dla Was bardzo miły i pełen niespodzianek.

Może ktoś się pochwali co robił w tym szczególnym dniu i narysuje obrazek? :)
Temat tygodnia: Niby tacy sami a jednak inni.
1. „Nasz przyjaciel Bheru" – wysłuchanie opowiadania Katarzyny Tomiak-Zaremby.

Po przeczytaniu tekstu, dorosły zadanie pytania dziecku, zachęca dziecko do użycia nowych (nieznanych im) słów,

które pojawiły się w opowiadaniu. Dorosły tłumaczy dziecku niezrozumiałe słowa.
Opowiadanie dostępne w pliku pdf.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami:
- Kto przyszedł do grupy w przedszkolu?
- Skąd pochodził nowy chłopiec i jak wyglądał?
- Czym różnił się chłopiec od innych dzieci?
- Jak dzieci nazywały chłopca?
- Czy rodzice chłopca mówili po polsku?
- Jak dzieci przyjęły nowego kolegę w grupie?

2. Dzieci z różnych stron świata – oglądanie filmu edukacyjnego.
Rozmowa na temat dzieci, tego jak wyglądają, czym się różnią.
Dziecko wymienia różnice między przedstawionymi w filmie dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.).
https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw

3. Tolerancja - rozmowa z dzieckiem na temat tolerancji.
Rodzic wyjaśnia znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby:

przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeżeli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera - inaczej niż my.

Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny.

4. Karty pracy:
5latki KP4 str.53-54
4latki: KP2 str. 56
Kolorowanka do wydrukowania dla wszystkich

5. ,,Lustra". - ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości
Dziecko staje przed lustrem (najlepiej, żeby była widoczna cała sylwetka).

Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się i powiedziało co u siebie lubi,

np. swoje włosy, oczy, ręce, to że szybko biega, ładnie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd.

Rodzic może uzupełnić wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy.
6. Zabawa w chowanego (Katarzyna Tomiak-Zaremba) – zabawa paluszkowa.
Pięcioro dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi pięcioma palcami jednej dłoni
Gdy się jedno schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią kciuka i jego zgięcie
Czworo dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi czterema palcami
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią palca wskazującego i jego zgięcie
Troje dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi trzema palcami
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią palca środkowego i jego zgięcie
Dwoje dzieci bawiło się w chowanego.
poruszanie wyprostowanymi dwoma palcami
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?
przytrzymanie drugą dłonią palca serdecznego i jego zgięcie
Ostatnie dziecko poszło szukać swoich kolegów.
poruszanie wyprostowanym mały malcem
I znów pięcioro dzieci bawiło się w chowanego...

Miłego dnia! :) p. Kasia :)

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:48
 

Kalendarz

lipiec 2020
N P W Ś C Pt S
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie