Start Żabki Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r.

Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 czerwca 2020 00:20

02.06.2020r.
Dzień dobry Żabki
Teraz temat na dziś: Waga i ważenie.
Na początek nasze emocje
W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci? Te pozytywne np. poprzez śmiech, podskoki, klaskanie. A negatywne?
Zapraszam na „emocjonalne próbki teatralne".
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury, Dzieci powtarzają tekst powoli, znudzonym głosem.
deszcz pada i każdy ma humor ponury.Dzieci powtarzają tekst za rodzicem lub wspólnie z rodzicem.

Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie, Dzieci grożą palcem, recytując tekst oburzonym tonem
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.

Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła, Dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem.
wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.

Płaczę, kiedy jest mi smutno Dzieci powtarzają tekst płaczącym głosem.
i wszystkiego dosyć mam,
łzy mi płyną po policzkach
i chcę zostać wtedy sam
Co jest cięższe, a co lżejsze?
Zapoznanie z wagą szalkową. Waga szalkowa. Dzieci oglądają wagę, nazywają jej części. W załączniku nr.1 mamy obrazek.
Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej. Porównywanie ciężaru przedmiotów: − Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? − Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
Dobrze, jeśli mamy w domu wagę szalkową, ale jeśli nie... może ktoś się pokusi o zrobienie z dziećmi wagi z wieszaka? W załączniku nt. 2znajduje się podpowiedź.
Ćwiczenia z ważeniem. Waga szalkowa jest mało spotykana, ale z pewnością mamy w domu wagę kuchenną lub wagę łazienkową. Spróbujmy coś zważyć. Pobawić się, poeksperymentować. Zwróćcie uwagę, że tutaj nie widać od razu, co jest cięższe, a co lżejsze, bo ważymy pojedyncze przedmioty. Doradźmy dzieciom, że dobrze jest zapisać sobie wagę i porównać zapisy.
Pamiętajmy, że chodzi o porównywanie ciężaru i stosowanie określeń: : ciężki, lekki, cięższy od, lżejszy od...
W kartach pracy, cz. 4, s. 55 (5l) mamy kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
- Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej
• Zapoznanie z wagą szalkową. Waga szalkowa. Dzieci oglądają wagę, nazywają jej części za rodzicem;
• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej. Klocki: drewniane, sześcienne, miś.
• Pierwsza sytuacja. Na wadze kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki. − Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? − Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
• Druga sytuacja. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki. − Co jest cięższe? Co jest lżejsze? − Po czym poznaliście, że cztery klocki ważą tyle co miś? (Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
• Trzecia sytuacja. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków. − Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? − Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, wagi szalkowe. Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.
- „Waga"-zabawa ruchowa
- Dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem i stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie
- wykonują przysiady
- CIĘŻSZY – LŻEJSZY

Na dziś to już wszystko :) Pozdrawiam serdecznie Pani Ewa :)

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:54
 

Kalendarz

lipiec 2020
N P W Ś C Pt S
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie