Start Żabki

Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 czerwca 2020 00:20

02.06.2020r.
Dzień dobry Żabki
Teraz temat na dziś: Waga i ważenie.
Na początek nasze emocje
W jaki sposób można wyrazić emocje dorosłych i dzieci? Te pozytywne np. poprzez śmiech, podskoki, klaskanie. A negatywne?
Zapraszam na „emocjonalne próbki teatralne".
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury, Dzieci powtarzają tekst powoli, znudzonym głosem.
deszcz pada i każdy ma humor ponury.Dzieci powtarzają tekst za rodzicem lub wspólnie z rodzicem.

Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie, Dzieci grożą palcem, recytując tekst oburzonym tonem
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.

Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła, Dzieci robią przerażoną minę i recytują tekst szeptem.
wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.

Płaczę, kiedy jest mi smutno Dzieci powtarzają tekst płaczącym głosem.
i wszystkiego dosyć mam,
łzy mi płyną po policzkach
i chcę zostać wtedy sam
Co jest cięższe, a co lżejsze?
Zapoznanie z wagą szalkową. Waga szalkowa. Dzieci oglądają wagę, nazywają jej części. W załączniku nr.1 mamy obrazek.
Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej. Porównywanie ciężaru przedmiotów: − Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? − Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
Dobrze, jeśli mamy w domu wagę szalkową, ale jeśli nie... może ktoś się pokusi o zrobienie z dziećmi wagi z wieszaka? W załączniku nt. 2znajduje się podpowiedź.
Ćwiczenia z ważeniem. Waga szalkowa jest mało spotykana, ale z pewnością mamy w domu wagę kuchenną lub wagę łazienkową. Spróbujmy coś zważyć. Pobawić się, poeksperymentować. Zwróćcie uwagę, że tutaj nie widać od razu, co jest cięższe, a co lżejsze, bo ważymy pojedyncze przedmioty. Doradźmy dzieciom, że dobrze jest zapisać sobie wagę i porównać zapisy.
Pamiętajmy, że chodzi o porównywanie ciężaru i stosowanie określeń: : ciężki, lekki, cięższy od, lżejszy od...
W kartach pracy, cz. 4, s. 55 (5l) mamy kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
- Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej
• Zapoznanie z wagą szalkową. Waga szalkowa. Dzieci oglądają wagę, nazywają jej części za rodzicem;
• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej. Klocki: drewniane, sześcienne, miś.
• Pierwsza sytuacja. Na wadze kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki. − Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? − Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
• Druga sytuacja. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki. − Co jest cięższe? Co jest lżejsze? − Po czym poznaliście, że cztery klocki ważą tyle co miś? (Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
• Trzecia sytuacja. Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków. − Co jest cięższe? Po czym to poznaliście? − Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów. Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, wagi szalkowe. Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.
- „Waga"-zabawa ruchowa
- Dziecko dobiera się w parę z rodzicem lub rodzeństwem i stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i naprzemiennie
- wykonują przysiady
- CIĘŻSZY – LŻEJSZY

Na dziś to już wszystko :) Pozdrawiam serdecznie Pani Ewa :)

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:54
 
Zdalne nauczanie - piątek 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 08:08

Dzień dobry!

1. „MAMA" – Słuchanie wiersza J. Suchaczewska.
- Mamo, zapnij mi guziki!
- Mamo, wciągnij mi buciki!
- Mamo, zawiąż sznurowadło!
- Mamo, podnieś, bo coś spadło!
- Mamo, przynieś mi łyżeczkę!
- Mamo, popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano,
Ciągle tylko – Pomóż mamo!
Za to beczeć umie sam.
- Znasz takiego?
- Bo ja znam.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko ocenia postępowanie chłopca, jego zachowanie.

2. Co robią Ada i Olek z rodzicami? Jak pomagają rodzicom?
4latki: KP2 str. 55
5latki: KP4 str.49

3. Pomogę mamusi – zabawa – muzyczno - ruchowa.
Choć mam rączki małe
i niewiele zrobię,
pomogę mamusi,
niech odpocznie sobie.

Zamiotę izdebkę
umyję garnuszki,
niech się tu nie schodzą
łakomczuszki – muszki.

I braciszka uśpię
w białej kolebusi.
Chociaż w tym pomogę
kochanej mamusi.

Dziecko kołysze się i wsłuchuje w słowa piosenki, próbuje naśladować czynności, o których mowa w piosence.

4. Coś dla mamy – karty pracy

4latki: Podwieczorek dla mamy – ćwiczenia grafomotoryczne.
Dziecko poprawia po śladzie przerywane linie. Na babeczce rysuje ulubiony owoc mamy. Koloruje obrazek.


5latki: KP4 str. 50
5. Moi rodzice – zabawa językowa.
Kończenie rozpoczętych zdań – wypowiedzi dzieci na temat rodziców/rodziny.
Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania:
Kocham moich rodziców/moją rodzinę, bo...
Z moimi rodzicami/moją rodziną najbardziej lubię...
Moja rodzina to...

7. Plan obowiązków rodziny – tworzenie planu obowiązków w domu.
Dorosły pokazuje dziecku gotowy plan obowiązków pewnej rodziny. Omawia z dzieckiem kto ma jakie obowiązki.

Następnie wspólnie (z rodzeństwem również) dzielą obowiązki i uzupełniają plan, który można powiesić na lodówce.
Plan może zostać uzupełniony obrazkami lub słownie przez dorosłego.Planer_rodziny.jpg

6. Praczki – zabawa muzyczno – ruchowa.
Dziecko naśladuje czynności, o których mowa w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M-(krótsza wersja, wolniejsza – warto zacząć od niej, aby dziecko poznało czynności jakie są wykonywane)
https://www.youtube.com/watch?v=35ztvWERAQ0-(dłuższa wersja)

Dla chętnych:

Propozycje na niepogodę :)
- Od najmłodszego do najstarszego – gra edukacyjna.
Zadaniem dziecka jest ułożenie postaci żeńskich i męskich od najmłodszej do najstarszej.
Mężczyźni w mojej rodzinie:https://wordwall.net/pl/resource/2248513/przedszkole/mężczyźni-w-mojej-rodzinie

(link trzeba skopiować)
Kobiety w mojej rodzinie:https://wordwall.net/pl/resource/2247857/przedszkole/kobiety-w-mojej-rodzinie
- 5latki: KP4 str. 46 i 48
- Kto znajdzie 10 różnic? – szukanie różnic – karta pracy do wydruku

- Spektakl teatralny „Baśń o trzech konikach" -https://iteatr.tvp.pl/47174629/basn-o-trzech-konikach

Spektakl przypomina, jak ważne jest to, by być sobą oraz że dobro, które ofiarowujemy, zawsze do nas wróci.

Miłego weekendu!

Poprawiony: piątek, 29 maja 2020 08:31
 
Zdalne nauczanie - czwartek 28.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 28 maja 2020 06:56

Dzień dobry! :)
Na dzisiejszych zajęciach potrzebny będzie metr krawiecki, sznurek, makaron (do nawlekania)/koraliki, klocki różnego rodzaju, kredki, karta pracy wydrukowana dla 4latków, książka cz.4 dla 5latków, CHĘCI i DOBRY HUMOR! To gwarancja dobrej zabawy :)
1.„Rodzina"– zabawa paluszkowa.
Ten duży – to nasz dziadziuś, (wyciąga kciuk)
a przy nim babunia, (dołącza palec wskazujący)
największy to tatuś, (dołącza palec środkowy)
a przy nim mamusia. (dołącza palec serdeczny)
A to jest dziecinka mała (dołącza mały palec)
I rodzinka moja cała! (zamykamy rączkę dziecka w piąstkę).

2.Porównywanie wzrostu – ćwiczenia w mierzeniu wzrostu swojego, mamy i taty za pomocą metra krawieckiego.
Na początku dorosły prezentuje dziecku metr krawiecki, mówi, że służy do mierzenia wzrostu oraz pokazuje w jaki sposób zmierzyć wzrost.

Następnie dziecko porównuje kto jest najwyższy, kto jest najniższy w rodzinie.

3.Co jest wyższe, a co niższe ode mnie? – ćwiczenia w porównywaniu wysokości przedmiotu.
Zadaniem dziecka jest znalezienie wokół siebie osoby lub przedmiotu, z którą jest się równym wzrostem.

Następnie dziecko szuka w mieszkaniu przedmiotów, które są od nich wyższe bądź niższe.

4. „Mój wymarzony dom" - zabawy konstrukcyjne.
Wspólnie z rodzicami dziecko buduje dom z wykorzystaniem klocków różnego rodzaju.

Następnie dziecko porównuje domy i mówi czyj dom jest najwyższy?

5.„Korale dla mamy" – ćwiczenie rozwijające motorykę małą.
Zadaniem dziecka jest nawlekanie na sznurek makaronu (lub koralików) – należy wykonać dwie pary korali.

Następnie dziecko porównuje długości korali.Dokłada tyle makaronu/koralików, aby korale były równe.

Dorosły układa korale, w linii prostej i w formie fali; pyta dziecko, które korale są dłuższe.

Tłumaczy dziecku, że korale mimo różnicy ułożenia nadal są tej samej długości, zachęca dziecko do ułożenia korali w linii prostej i sprawdzenia.

6. Karty pracy:
5latki: KP4 str.47 i 51
4latki: karta pracy do druku

7. A ram sam sam – zabawa muzyczno – ruchowa.
https://youtu.be/k7AsdUIXR4s

Pozdrawiam serdecznie!

Poprawiony: czwartek, 28 maja 2020 07:05
 
Zdalne nauczanie - środa 27.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 27 maja 2020 07:46

Dzień dobry!

1. W rodzinnym kręgu – wysłuchanie piosenki i zabawa inspirowana treścią.
https://www.youtube.com/watch?v=d6-dGgyD8PQ

Po wysłuchaniu piosenki dorosły pyta dziecko:
- O kim jest mowa w piosence?

Rodzina to świetna drużyna
(sł. Urszula Kozłowska, muz. Jerzy Zając)
I.Czasem kiepski humor mam,
wolę w kącie siedzieć sam.
Może wstałem dzisiaj lewą nogą?
Nie chce mi się biegać z psem
i sam nie wiem, czego chcę.
Ale oni zaraz mi pomogą!
Ref. Mama, tata, siostra, brat (1)
to mój dom, to mój świat. (2)
Babcia, dziadek, kot i pies – (1)
każdy tutaj ważny jest! (3)
Na co dzień i od święta (4)
wypada zapamiętać, (5)
że świetna z nas drużyna,
co zwie się rodzina! (6)
II.Kiedy świetny humor mam,
nie potrafię siedzieć sam,
muszę z kimś podzielić się uśmiechem.
Dobrze uśmiech innym dać
i do łez się razem śmiać.
Niech się radość w koło niesie echem!
Ref. Mama, tata, siostra, brat...
III.Każdy o tym dobrze wie,
raz jest dobrze, a raz źle,
czasem coś nas bawi albo złości.
Ale pewność wielką mam,
że nie braknie nigdy nam cierpliwości, szczęścia i miłości!
Ref. Mama, tata, siostra, brat...

2. Jesteśmy jedną drużyną – zabawa ruchowa przy piosence.
Dorosły odtwarza piosenkę „Rodzina to świetna drużyna" (sł. Urszula Kozłowska, muz. Jerzy Zając),

a dziecko słucha zwrotek próbując zapamiętać słowa. Natomiast podczas refrenu wykonuje następujące czynności:
1) dziecko układa dłonie naprzeciwko siebie, przykładają kciuki do siebie,

a zgodnie z tekstem łączy po kolei palce wskazujące, środkowe, serdeczne, małe;
2) tworzay „daszek" z dłoni nad głową;
3) wykonuje obrót dookoła własnej osi;
4) wystawia na bok najpierw prawą, potem lewą dłoń;
5) stuka palcem wskazującym w czoło;
6) wymachuje rękoma w rytmie utworu do przodu i do tyłu.

3. Moja rodzina – film edukacyjny
Utrwalanie nazw członków rodziny.
https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY

4. Rozmowa o obrazkach przedstawiających rodziny.
Dziecko ogląda ilustracje, następnie dorosły inicjuje rozmowę na temat obrazków kierując rozmowę pytaniami:
- Co przedstawiają zdjęcia?
- Jakie są te rodziny?
- Kto tworzy rodzinę?
- Policz z ilu osób składa się rodzina na każdym obrazku?
- Ile jest osób dorosłych i ile dzieci?

5. Zdjęcie mojej rodziny – rozmowa na temat rodziny.
Potrzebne: zdjęcie/zdjęcia rodziny
Rozmowa kierowana pytaniami:
- Kto jest na zdjęciach?
- Kiedy to było?
- Które miejsca i sytuacje wspominacie najmilej?
- Kto należy do mojej rodziny?
- Z ilu osób składa się Twoja rodzina?
- Czy znacie imiona członków Waszej rodziny?
- Jak spędzacie wolny czas?
- Co najbardziej lubisz robić ze swoją rodziną?

6. Karty pracy
4latki: KP2 str. 53
5latki: KP4 str. 44-45 (z pomocą rodzica przy rozwiązywaniu rebusów)

7. Muzyczna gimnastyka.
https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY&list=PLqLgA-gfEM6Pk9HvDF64vKdQcLJgFCy8v&fbclid=IwAR3oJqyzgF5r_HPmucWYh1e6PQtYHC-UaSPYqP8gfJzhssnr767yetNVKls

Miłego dnia!

Poprawiony: środa, 27 maja 2020 07:53
 
Zdalne nauczanie - wtorek 26.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 26 maja 2020 07:52

Dzień Dobry w tym szczególnym dniu! :)
1. „Moja mama czarodziejka" – słuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.

Dorosły czyta fragment wiersza Teresy Błaszczyk.
Następnie inicjuje rozmowę:
- Co robi dla nas mama?
- Co możemy robić z mamą?
- Co my robimy dla mamy?
- Jak możemy się jej odwdzięczyć?

Moja mama czarodziejka (Teresa Błaszczyk)
(...)
Kiedy kłopot mam z kolanem albo chory brzuszek,
katar, kaszel – to do mamy po ratunek ruszam.
Ona problem wnet usunie – taka moja mama!
Gdy utuli, czuwa przy mnie do samego rana.
Pyszne robi mi śniadania – są bułeczki, mleko.
Zawsze czyste mam ubrania i zabawa czeka,
a z patyczków, z kory brzozy, choćby było rano,
istne cuda dla mnie tworzysz, czarodziejko – mamo.
Zaś wieczorem mnie zabierasz w krainy baśniowe,
snujesz długie opowieści, bajki stare, nowe:
o księżniczkach, smokach, królach, o dąbrowach, kniejach,
o zamczyskach i rycerzach, skarbach, czarodziejach.
Tyle pracy! Jak ty zdążysz? Nie pojmuję tego.
Jesteś, mamo, czarodziejką, czy moc dało... niebo? (...)
Jak cię kocham? – nie wypowiem, słów znam jeszcze mało,
powiem cicho: „Jak to dobrze, że ty jesteś, mamo!".
2. Buziaczki dla mamy. – ćwiczenia warg i języka.
Dziecko przesyła buziaki swojej mamie na różne sposoby: na wprost – usta złożone „w dziubek", cmokanie; z prawej strony – „dziubek" skierowany w prawą stronę, cmokanie; z lewej strony – „dziubek" skierowany w lewą stronę, cmokanie; na okrągło – wykonywanie krążenia „dziubkiem", cmokanie.

3. Mama – czytanie globalne.
Potrzebne: wydrukowany wyraz mama, druciki kreatywne lub klocki, patyczki, plastelina
Dziecko układa przed sobą wyrazy do globalnego czytania. Rodzic demonstruje je i głośno czyta. Dziecko dzieli wyraz na sylaby z wyklaskiwaniem. Wodzi palcem po każdej literze, układa kształty z kreatywnych drucików lub klocków. Wykleja litery cienkimi wałeczkami plasteliny.


4. Dokończ zdania o swojej mamie – zabawa językowa.
- Moja Mama ma na imię...
- Moja mama jest...
- Moja mama pracuje...
- Z mama najbardziej lubię...
- Gdy mama jest smutna to ja...
- W domu mama najczęściej...
- Mama lubi najbardziej...
- Moja mama nie lubi, gdy...
- Pomagam mamie w...
- Mama jest zdenerwowana, gdy...
- Chciałbym/chciałabym podarować mojej mamie...

5. Co lubi mama?" – masażyk relaksacyjny w parach.
Dorosły odczytuje tekst rymowanki i wykonuje masaż na plecach partnera według opisu.

Po kilku powtórzeniach następuje zmiana.

Co lubi mama?
(Katarzyna Tomiak-Zaremba)
Moja mama bardzo lubi
dzieci kreślą koła otwartą dłonią
sznur korali całkiem długi,
kreślą linie palcem wskazującym po całej powierzchni pleców
lubi ze mną spacerować,
„chodzą" palcem wskazującym i środkowym po całej powierzchni pleców
na rowerze pedałować,
przesuwają naprzemiennie dłońmi zaciśniętymi w pięść – w górę i w dół po łopatkach
czytać książki wieczorami,
palcem wskazującym rysują kwadrat
witać tatę całusami,
cmokają przy lewym i prawym uchu
wypić kawę z mleczną pianką
palcem wskazującym rysują koła
i rozmowy z koleżanką.
szeptają do ucha partnera

6. Laurka dla Mamy
Do wykonania laurki potrzebne będą:wydrukowane grafiki do pobrania na dole strony, kredki lub pisaki, farby lub tusz, nożyczki, klej, papier kolorowy, dziurkacze ozdobne (jeśli mamy)
Wykonanie:
- Kolorujemy obrazek.
- W miejscu brakujących baloników odciskamy palce zamoczone wcześniej w farbie lub tuszu (warto mieć obok mokre chusteczki, aby dziecko wytarło brudne palce)
- Gotowy obrazek można przyciąć i podkleić papierem kolorowym, żeby powstała cienka, kolorowa ramka
- Dookoła można ozdobić laurkę wyciętymi dziurkaczem kwiatkami, serduszkami lub innymi papierowymi ozdobami
- Tak przygotowany obrazek naklejamy na bazę laurki (kartka zgięta na pół)

alt

alt

Włączamy piosenkę:https://youtu.be/MeRTMshkHJs

Wręczamy Laurkę Mamie i mocno ją przytulamy! :)

Miłego dnia! :)

Poprawiony: wtorek, 26 maja 2020 07:58
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 11

Kalendarz

czerwiec 2020
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Logowanie