Plan miesięczny maj 2022r.- gr. Żabki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 03 maja 2022 15:49 |
Maj 2022r.
1.Kto wymyślił naszą flagę?
2.O czym marzą zwierzęta?
3.Kto obroni słonia?
4.Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
5.Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Piosenka pt. "Pani pszczoła"
1. Pani pszczoła już od rana bardzo jest zapracowana.
Pyłek, nektar z kwiatów zbiera i do ula go zabiera.
A tam pszczoły robotnice − wirujące tanecznice.
W tańcu bagaż odbierają i do plastra go chowają.
Ref.: A gdy minie trochę czasu, będzie miodek z łąki, z lasu.
Z lipy będzie miód lipowy, z wrzosu będzie miód wrzosowy.
Na chore gardła, na pomoc brzuszkom
oraz dla babci, na słabe serduszko.
2. Lata, lata pani pszczoła, uśmiechnięta i wesoła.
Łąki, sady musi zwiedzić, tyle kwiatów dziś odwiedzić!
Pracy dużo, pracy wiele, przeszkadzają w pracy trzmiele.
Ale pszczoła dalej lata, aromatów szuka w kwiatach.
Ref: A gdy minie…
Rymowanka
Kiedy słyszę A- szybko tupię raz i dwa.
Kiedy słyszę I- to wesoło bardzo mi.
Kiedy słyszę U- głośno krzyczę juhuuu.
Kiedy słyszę O- kręcę się wkoło.
Kiedy słyszę E- to rękami klaskać chcę.
Kiedy słyszę Y- ręcę górę ja i ty. |
Plan miesięczny kwiecień- gr. Żabki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:28 |
Kwiecień 2022r.
1.Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
2.Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?
3.Jak być eko?
4.Z czego to jest zrobione?
Piosenka pt. „Wielkanocne zamieszanie”
1.Wielkanoc! Wielkanoc! Już pachnie ciasto,
a w świąteczny nastrój ubrało się miasto.
Gdy wiosenne słońce grzeje,
to za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref: Kic, kic skacze zając
i prezenty chowa w trawie.
Dzieci ich szukają przy miłej zabawie.
Pac, pac, już baranek
pomalował kosz pisanek.
A kurczaczków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
A kurczaczków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
2.Wielkanoc! Wielkanoc! Gdzieś biją dzwony
i dźwięk leci głośny w cztery świata strony.
Ciepły wietrzyk sobie wieje,
a za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref: Kic, kic skacze zając….
Wiersz pt. ,,Pisanki”
Pisanki, pisanki, jajka malowane,
nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe,
na nich malowane bajki pisankowe.
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce.
Śmieją się z trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki,
na każdej pisance piękne opowiastki. |
Poprawiony: poniedziałek, 04 kwietnia 2022 13:31 |
|
Plan miesięczny marzec- gr. Żabki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 marca 2022 21:38 |
Marzec 2022r.
1.Klub Zdrowego Przedszkolaka
2.Zdrowo jem, więcej wiem!
3.Gdzie puka sztuka?
4.Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
5.Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
Piosenka pt. „Wołanie wiosny”
1. Dzisiaj w drodze do przedszkola już zielone były pola, a bociany klekotały, bo na łąkę przyleciały. Ref. Zielona wiosenka nas woła, zielona panienka wesoła. W oczy świeci nam złotym słońcem i rozrzuca kwiaty pachnące. 2. Na gałązkach pierwsze pąki, a na pąkach pierwsze bąki. Żabki skaczą, a skowronek śpiewa jak srebrzysty dzwonek.
Ref. Zielona wiosenka nas woła…
3. Na spacerze zobaczymy, czy już nigdzie nie ma zimy. Teraz wiosna rządzić będzie, z czego bardzo się cieszymy!
Ref. Zielona wiosenka nas woła...
Wiersz pt. „Nadeszła wiosna”.
Spojrzał w okno mały Paweł,
A w ogrodzie wiosna…
Świeżą trawę, przebiśniegi
W koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
W parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie, moi mili,
O śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
Garść ciepłych promieni.
Gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni. |
Poprawiony: środa, 02 marca 2022 21:40 |
Zdalne nauczanie- gr. Żabki 02.02.2022r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 02 lutego 2022 08:20 |
ŚRODA 02.02.2022 r.
Dzień Dobry Żabki :)
1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu (Rodzic czyta dziecku wiersz) Ach, ten bal! Ach, ten bal! Popatrz, ile tańczy par! Jedwabne pończoszki, paseczki i groszki, przy każdej sukience wróbelki jak broszki. Kucyki, warkocze – tu rude, tam złote, a płaszczyk królewny szumiący i śpiewny! Srebrzyste koronki, perełki, pierścionki, kokardy jak róże, w kokardach biedronki. We włosach dziewczynki motyle jak spinki, a oczy księżniczki jak czarne guziczki. Lecz już kończy się bal i rozpływa się sen – już na zwodzony most karetą wjeżdża dzień.
Rozmowa na temat wiersza:
- O czym był wiersz?
- Jak były ubrane dzieci?
- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?
- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?
- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)
- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)
2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.
- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)
- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam na kwiatach. (motyl)
- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)
- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)
- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)
- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)
3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa
Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np. Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…
4. Zapraszam do obejrzenia planszy.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48
Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.
Opisy:
- Włochy W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy, biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami). - Polska Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery- stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie. - Brazylia Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami. - Niemcy W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn). - Francja W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.
Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko: 1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego? 2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego? 3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?
5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.
Bawcie się dobrze, pani Ewa.
|
|