Start Żabki

Zdalne nauczanie Religia - środa 14.04.2021r. - gr. Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:56

Dzień dobry kochane Żabki!
Witam Was i Waszych Rodziców bardzo serdecznie!:-) Pomódlcie się proszę na początek: Aniele Boży Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój.....
Już minął ponad tydzień pod świąt wielkanocnych, ale radość tego czasu nadal trwa. Dlatego na początek proponuję przypomnieć sobie piosenkę, którą tydzień temu Wam zaproponowałam:
https://www.youtube.com/watch?v=3JN74zQ7mLQ

W każdej sytuacji, w której jesteśmy, w każdym miejscu jest z nami ktoś, kogo nie zobaczymy oczami, ale możemy odczuć, że jest. Proszę pooglądać z dziećmi 4 obrazki: dzieci w trakcie zabawy, czas z rodziną, modlitwa i pójście do kościoła (załącznik 3.1 – 3.4). Można zapytać dzieci, co robią osoby przedstawione na rysunkach?

Za chwilę poznacie słowa Jezusa, które wypowiedział po swoim zmartwychwstaniu. Posłuchajcie, o czym nas zapewnia.
„Jezus (...) przemówił tymi słowami: „Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata"
– Kto powiedział o sobie, że jest z nami? (Pan Jezus)
– Co Pan Jezus obiecał? (że będzie z nami aż do końca)

Pan Jezus jest z nami zawsze. Nie tylko wtedy, gdy się modlimy, jesteśmy na lekcji religii czy jesteśmy w kościele. Jest z nami podczas zabawy, spaceru, rozmowy z mamą i tatą. My jednak nie zawsze o tym pamiętamy.

– W jakich sytuacjach Jezus jest z nami? (gdy się modlimy, w kościele, podczas zabawy, rozmowy...)

Posłuchajcie teraz historii o tym, że Pan Jezus jest z nami obecny szczególnie podczas Mszy świętej.

Kacper i Maciek na Mszy Świętej
Do rodziny Kacpra przyjechała w odwiedziny ciocia z synkiem Maćkiem. Maciek ma cztery lata i o wszystko pyta: „Co to?", „A dlaczego?". Kiedy Kacper jest w domu, Maciek zadaje mu mnóstwo pytań.
W niedzielę cała rodzina poszła do kościoła na Mszę Świętą. Wszyscy usiedli w ławce blisko ołtarza. Kiedy ksiądz powiedział „Pan z wami", Maciek zapytał cicho Kacpra:
– Jaki Pan? O kim ksiądz mówi?
Kacper nic nie odpowiedział, tylko położył palec na usta, pokazując Maćkowi, że ma być cicho. W środku Mszy Świętej Maciek znowu usłyszał „Pan z wami" i również spytał kuzyna:
– Jaki Pan?
– Wytłumaczę ci, jak wyjdziemy – odparł Kacper.
Po wyjściu z kościoła Kacper tłumaczył Maćkowi:
– Ksiądz na początku Mszy Świętej przypomina wszystkim, że jest z nami Pan Jezus.
– A gdzie jest Pan Jezus? – dopytywał Maciek.
– No... jest wszędzie. Ale na Mszy Świętej spotyka się z nami wyjątkowo uroczyście – odparł zniecierpliwiony Kacper.
– A dlaczego uroczyście? – dopytywał się Maciek. Kacper westchnął głęboko i stwierdził, że już nie da rady odpowiedzieć, więc powiedział krótko:
– Zapytaj mojego taty.
– Widzisz Maćku – zaczął tata. – Pan Jezus jest z nami, ale my czasem o tym zapominamy. Dlatego kiedy przychodzimy na spotkanie z Nim do kościoła, ksiądz przypomina nam o tym.
– Co zaciekawiło Maćka podczas Mszy Świętej? (o jakim „Panu" mówi ksiądz)
– Co Kacper wytłumaczył Maćkowi po wyjściu z kościoła? (że w czasie Mszy ksiądz przypomina, że Pan Jezus jest z nami a szczególnie jest z nami podczas Mszy świętej w kościele)
– Jakimi słowami ksiądz w czasie Mszy Świętej przypomina o obecności Jezusa? („Pan z wami")

Jezus Chrystus zmartwychwstał i żyje. Chociaż Go nie widzimy, to wiemy, że jest z nami zawsze, bo On sam tak powiedział. Cieszymy się z tego, że nas bardzo kocha. Dlatego zawsze możemy Mu za to dziękować.
Podczas Mszy Świętej na wezwania wypowiadane przez księdza odpowiadają wszyscy, którzy są obecni w kościele. Na słowa: „Pan z wami" odpowiadamy: „I z duchem twoim" (proszę przećwiczyć z dzieckiem).

Warto pamiętać o tym, że Pan Jezus jest zawsze z nami. W różnych radosnych momentach i w tych trudnych. Gdy się bawimy i gdy jesteśmy w kościele. On o nas pamięta i my pamiętajmy o Nim.

Na zakończenie – rysunek do pokolorowania. Pan Jezus jest obecny wśród nas – szczególnie w kościele. Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania – zachęcam do pracy plastycznej dzieci. Dziś – podobnie, jak w ubiegłych tygodniach - całość zajęć przeznaczona jest na dwa dni – środę i czwartek. Można je rozdzielić lub przeczytać informacje i dać kolorowankę w jednym dniu. Wszystkie dzieci, które kolorują obrazki proszę, by po powrocie do przedszkola je przyniosły. Wkleimy je do zeszytu. Jeśli ktoś ma ochotę – może również wysłać zdjęcie pokolorowanego obrazka do mnie na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pozdrawiam Was przedszkolaki bardzo mocno a Waszym Rodzicom dziękuję za poświęcony czas. Mam nadzieje, że wkrótce spotkamy się znowu w przedszkolu!
Pani Justyna

Poprawiony: środa, 14 kwietnia 2021 07:57
 
Zdalne nauczanie- środa 14.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:35

Środa, 14.04.2021r.

Dzień dobry Kochani :)

1. „Kosmonauta”- Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej

Potrzebny będzie obrazek przedstawiający kosmonautę (należy go pociąć na kilka części) – w załączniku.

Dziecko układa obrazek przedstawiający kosmonautę (pocięty na części), może go przykleić na kartkę. Nazywa postać, którą przedstawia. Próbuje wyjaśnić, kim jest kosmonauta. Omawia jego wygląd. Wypowiada słowo kosmonauta rytmicznie (z podziałem na sylaby), z różnym natężeniem głosu – cicho, głośno.

2. „Wyprawa w kosmos”- opowieść ruchowa– przy nagraniu spokojnej melodii.

Potrzebne będzie nagranie spokojnej melodii- link https://www.youtube.com/watch?v=egB_dQqRXTw

Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada Rodzic:

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż kosmiczną, aby sprawdzić, czy w kosmosie można spotkać żywe istoty. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po drabince do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na nieznanej planecie. Po drabince wysiadły ze statku i przeskakiwały z kamienia na kamień, których pełno było dookoła. Następnie czołgały się przez gęste trawy do małego jeziorka. Wrzucały do niego drobne kamyczki, aby się przekonać, czy jest głębokie. Nagle zobaczyły dziwną postać. Poruszała się na szeroko rozstawionych nogach, stawiając duże kroki. Co pewien czas podskakiwała w górę. Dzieci bardzo się przestraszyły. Zaczęły biec w kierunku swojego statku. Dopiero kiedy w nim usiadły, poczuły się bezpieczne, chociaż nieco zmartwione, że bliżej nie poznały mieszkańca planety, którą odwiedziły.

3. „Spotkanie z ufoludkiem”- słuchanie rymowanki recytowanej przez rodzica, ilustrowanej sylwetą ufoludka (w załączniku).

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

Rozmowa z dziećmi na temat:

- Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?

- Wyjaśnienie pojęcia „ufoludek”

- Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwrócenie uwagi na budowanie pełnych zdań.

4. Pokolorujcie pola na wskazane kolory- Karta pracy cz. 3/ str. 72.

5. „Trzej kosmici”- wysłuchajcie piosenkę.

http://s9518.chomikuj.pl/File.aspx?e=chBRauuDuCnIDNGB61N_EiTZvdKTGK2JmTGjOqFNjZXuSWKnw_YvE_Z4Bfm9HmweCcvzl9-BECk4tEMVAoo-AZmkCORvrDGCCNqNuUkQ2dyE1WNs9g47tZbIMSr0pU1D2j2m2V5xwtinPTsITQWmAQ&pv=2

Porozmawiajcie z rodzicami na temat piosenki:

- Czy to byli naprawdę kosmici?

- Wykonajcie dowolny taniec od piosenki „Trzej kosmici”

6. „Ufoludek”- zabawa orientacyjno-porządkowa

Potrzebny będzie bębenek lub coś innego wydającego dźwięk.

Dziecka biega po pokoju w różnych kierunkach przy dźwiękach bębenka. Na hasło: Ufoludek! zamienia się w przybysza z nieznanej planety i wymyśla różne sposoby poruszania się.

7. „Jak wyobrażamy sobie kosmitę”? – praca plastyczna.

Potrzebne będą farby i kartka.

Namalujcie wymyśloną postaci ufoludka, palcem maczanym w farbach w różnych kolorach.

Rodzic zachęca do opowiadania o namalowanej postaci (z jakich części się składa); Dziecko nadaje postaci imię, wymyśla nazwę planety, z której pochodzi.

Przykładowa praca w załączniku:

Na dziś to już wszystko. Bawcie się dobrze.

Pozdrawiam Pani Ewa :)

 
Zdalne nauczanie- wtorek 13.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 13 kwietnia 2021 07:00

Wtorek, 13.04.2021r.

Dzień dobry Żabki :)

Temat tygodnia: Cuda i dziwy.

1. Słuchanie opowiadania według Schima Schimmela pt. „Dzieci Ziemi – pamiętajcie”.

Gdzieś w najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży cudownie błękitny świat. Z daleka wygląda on jak prześliczna, niebiesko-biała, zamglona marmurowa kula. Ale im bardziej się zbliżamy, tym więcej widzimy kolorów – czerwienie, brązy, żółcie i wszystkie odcienie zieleni. Jest wiele światów unoszących się w przestrzeni, ale ten świat jest szczególny. To nie jest zwykły świat. Są bowiem na nim zwierzęta. Miliardy zwierząt. Więcej zwierząt niż wszystkich gwiazd, które mrugają z nocnego nieba.

A wszystkie owe zwierzęta są dziećmi tego świata. Ponieważ ten świat jest ich Matką. My zaś nazywamy go Matką Ziemią. Zwierzęta nie są same na Matce Ziemi. Żyją tu również ludzie. Miliardy ludzi. Jest ich więcej niż gwiazd, które mrugają z nocnego nieba. Oni także są dziećmi Matki Ziemi. Tak więc zwierzęta i ludzie, i Matka Ziemia – to jedna wielka rodzina. I bawią się tu delfiny. I śpiewają ptaki. I tańczą gazele. I żyją ludzie. W najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży rodzina Matki Ziemi. I zwierzęta pamiętają. One pamiętają Matkę Ziemię z czasów, zanim pojawili się na niej ludzie. Pamiętają czas, gdy lasy były gęste, bujne i zielone. Gdy oceany i rzeki, i jeziora były przejrzyste i krystalicznie czyste. Gdy niebo było jasne i tak błękitne. Zwierzęta pamiętają też chwile, kiedy ujrzały pierwszych ludzi. Na początku zaledwie kilku. Ale potem coraz więcej i więcej, aż ludzie rozeszli się po całej Matce Ziemi.Mimo to nadal zwierząt było więcej niż ludzi. I ludzie dzielili się Matką Ziemią ze zwierzętami. Jeszcze pamiętali, że zwierzęta są ich siostrami i braćmi.

Jeszcze pamiętali, że stanowią cząstkę jednej wielkiej rodziny. I zwierzęta, i ludzie – to oczy i uszy, i serce Matki Ziemi. Więc kiedy bawiły się delfiny, bawiła się Matka Ziemia. Kiedy śpiewały ptaki, Matka Ziemia śpiewała. Kiedy tańczyły gazele, Matka Ziemia tańczyła. A kiedy ludzie kochali, kochała i Matka Ziemia. Mijały lata, rodzili się ludzie. Coraz więcej i więcej, i więcej. Aż wreszcie ludzi było więcej niż zwierząt. I ludzie zapomnieli. Zapomnieli dzielić się ze zwierzętami ziemią i wodą, i niebem Matki Ziemi. Zapomnieli, że zwierzęta to ich siostry i bracia. Zapomnieli, że wszyscy są cząstką jednej wielkiej rodziny Matki Ziemi. Ludzie zapomnieli. Ale zwierzęta pamiętały. Wiedziały, że kiedyś będą musiały ludziom o tym przypomnieć. I teraz każdego dnia nasze siostry i bracia przypominają. Bo kiedy bawią się delfiny, ludzie pamiętają. Kiedy śpiewają ptaki, także pamiętają. Kiedy tańczą gazele, także pamiętają. A kiedy ludzie będą pamiętać, będą też kochać.

2. Rozmowa na temat opowiadania.

- Wypowiedzi dziecka na temat wyglądu Ziemi, jej mieszkańców, ich postępowania.

- Rodzic wyjaśnia pojęcie Układ Słoneczny.

Układ Słoneczny to Słońce i osiem krążących wokół niego planet.

3. „Start rakiety”- Zabawa orientacyjno-porządkowa

Rodzic odlicza: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0. Podczas odliczania dzieci rytmicznie klaszczą w dłonie z narastającą prędkością, następnie, na wysokości brzucha, rysują spiralę (maszyny zaczynają pracować), wydając dźwięk: Bzz (rakieta startuje).

Sstaaart – rytmicznie uderzają dłońmi o uda, rakieta wystartowała – wyskakują w górę, wymachują ramionami do góry, wydają okrzyk: Hurra! Lot rakiety – dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach tamburynu, przerwa w muzyce oznacza lądowanie.

4. „Planety”- film edukacyjny- zapoznanie z nawami planet. https://www.youtube.com/watch?v=BsEQTrxL_6M

- A następnie otwórzcie kartę pracy na str. 70 i wymieńcie po kolei planety licząc od Słońca.

- Podzielcie na sylaby nazwy planet (5l), na głoski (6l).

5. Żabki teraz odpowiedzcie na krótkie pytania:

- jak nazywa się planeta, na której żyjemy?

- jaka planeta jest największa? (Jowisz)

- jaka planeta jest najmniejsza? (Merkury)

- która planeta znajduje się najbliżej Ziemi? (Wenus)

Wykonajcie zadanie w karcie pracy zgodnie z poleceniem K.P.cz.3/ str. 71

6. „Podróż po planetach”- zabawa ruchowa- link do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo

7. „Ziemia widziana oczami dziecka”- praca plastyczna: Przygotujcie: kolorowe gazety, nożyczki, bibułę, flamastry oraz klej.

• Wycinanie z kolorowych gazet elementów wybranych przez dziecko.

• Przyklejanie ich na jasnozielonych kartkach w kształcie koła.

• Uzupełnianie szczegółów flamastrami i kolorową bibułą.

Miłego dnia, pozdrawiam Pani Ewa :)

Poprawiony: wtorek, 13 kwietnia 2021 07:03
 
Zdalne nauczanie- poniedziałek 12.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 12 kwietnia 2021 06:47

Poniedziałek, 12.04.2021r.

Dzień dobry Żabki :)

Mam nadzieję, że po weekendzie macie dużo siły i energii na wykonywanie zadań jakie czekają nas Was w tym tygodniu :)

1. Wysłuchajcie krótkiego opowiadania pt. „Zielona żabka” według B. Formy.

„Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:
- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała. Żabce serduszko mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

2. Rozmowa na temat treści opowiadania:

- Dlaczego żabka była smutna?

- Kogo żabka spotkała na łące?

- Kto chciał ją zjeść?

- Czy udało się bocianowi złapać żabkę?

- Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?

3. „Zaczarowany staw”- zabawa ruchowa - na podłodze rozłożone są koła, np. hula-hop. Dziecko na sygnał rodzica "Bocian idzie" skacze do wybranego koła. Koło jest stawem, w którym bocian nie znajdzie żaby.

4. Teraz zobaczcie zdjęcia żab i wysłuchajcie ciekawostek na ich temat.

Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorowe, żaby wodne, żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne.

Mają długi język, pomocny przy łapaniu pożywienia. Charakterystycznym elementem ich budowy są też wydłużone tylne kończyny, przystosowane do wykonywania skoków.

Wygrzewają się w pobliżu wody: na płyciznach lub wśród mchu czy wilgotnej trawy. Jedzą różne owady (np. muchy, chrząszcze, koniki polne), pająki, dżdżownice, ślimaki. Są pożywieniem lisów, borsuków, wydr, kun i jeży, polują na nie także niektóre ptaki: (np. czaple, bociany- lecz bardzo rzadko), zaskrońce oraz ryby (szczupaki, sumy).

5. „Cykl rozwojowy żaby”- film edukacyjny. Link do filmu https://scholaris.pl/resources/run/id/102481

6. „Cykl rozwoju żaby”- teraz spróbujcie samodzielnie ułożyć historyjkę historyjkę obrazkową.

7. Moi drodzy rodzic przeczyta wam rymowankę, a wy wykonujcie ruchy zgodnie z jej treścią:

Prawa ręka w górę hop

Lewa w górę i na bok

Obrót w koło, dwa podskoki

szybki bieg i skłon głęboki

Przysiad, podskok w tył jak raki

to wesołe przedszkolaki

Żabki dziś poznajemy kolejną literkę.

8. Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.

- Podzielcie słowo żaba na sylaby

- Ile było sylab w słowie żaba?

- Co słyszycie na początku słowa żaba?

- Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, które rozpoczynają się głoską „ż”.

- Teraz dzieci 6- letnie podzielą słowo żaba na głoski ( ż-a-b-a)

- Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską „ż” (np. żyrafa, żyrandol), mających ją w środku (np. kożuch, mrożonki). Jeśli dziecko ma trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dziecko określa miejsce występowania głoski „ż”.

- Z ilu głosek składa się słowo żaba?

9. „Zabawa z głoską ż”- zabawa ruchowa-dobrze Wam już znana:) dziecko w dowolny sposób porusza się w rytm tanecznej muzyki. Podczas przerw rodzic wymienia słowo, w którym występuje głoska „ż” oraz takie, w których ta głoska nie występuje. Gdy dziecko w podanym słowie usłyszy głoskę „ż” musi kucnąć, jeżeli nie- dalej porusza się po pokoju. Zabawę powtarzamy kilka razy :)

10. Budowanie schematu słowa żaba- wykorzystajcie białe okienka.

- Dzieci 5- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo żaba ma sylab.

- Dzieci 6- letnie wykładają tyle białych okienek ile słowo żaba ma głosek, wymawiając przy tym głoski na głos.

11. Budowanie modelu słowa żaba- przygotujcie kartoniki w kolorze czerwonym i niebieskim

- Określcie , czy głoska „ż” jest spółgłoską czy samogłoską

- sprawdzamy, czy głoska „ż” jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski) układając te kartoniki pod białymi kartoniki (6l)

- Teraz moi drodzy podajcie imiona rozpoczynające się głoską „f” (np. Żaneta, Żelisław…).

12. Analiza i synteza słuchowa imienia Żaneta

Dzielenie imienia na sylaby, na głoski, budowanie jego schematu i modelu- ten sam tok działania co w punkcie 8, 10, 11.

Pamiętajcie, że imiona piszemy z dużej litery !

13. Pokaz litery „ż”: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej

Rodzic wyjaśnia, że jest jeszcze inny zapis głoski ż- dwuznak rz).

- Powiedz, co przypomina Ci kształt litery „ż”?

- Narysuj literkę „ż” palcem na dywanie, w powietrzu, na blacie stołu, na tacce z kaszą manną lub innym sypkim produktem.

- Umieście kartoniki z poznanymi literami: ż, Ż, a, t, n, b, e, pod schematami słów: żaba, Żaneta.

- Odczytajcie wyrazy: żaba, Żaneta.

14. Uzupełnijcie luki w wyrazach literą „ż”, odczytajcie otrzymane wyrazy (6l).

15. A otwórzcie kartę pracy, w której utrwalamy poznaną literę ż.

- 5- latki Odkrywam siebie. Przygotowanie do pisania, czytania, liczenia, str. 42.

- 6- latki- Odkrywa siebie. Litery i liczby, str. 91.

16. Żabki pokolorujcie obrazek z nowo poznaną głoską „ż” :)

Dla chętnych:

- pisanie głoski „ż” po śladzie

- pokoloruj pola: wyrazy z głoską „ż”: na początku na zielono, w środku na czerwono, na końcu na niebiesko.

- Gdzie jest głoska „ż”- https://wordwall.net/pl/resource/1331097/logopedia/gdzie-jest-g%c5%82oska-%c5%bc

- Zbij karty z głoską… https://wordwall.net/pl/resource/12436422/logopedia/g%c5%82oska-%c5%bc

- Nazwij rysunek https://wordwall.net/pl/resource/1762792/zaj%c4%99cia-logopedyczne/g%c5%82oska-%c5%bc-rz-w-nag%c5%82osie

Życzę Wam i Waszym Rodzicom miłego dnia, do jutra:)

Pani Ewa :)

Poprawiony: poniedziałek, 12 kwietnia 2021 07:14
 
Zdalne nauczanie- piątek 09.04.2021r.- Żabki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 09 kwietnia 2021 07:02

Piątek 09.04.2021

Dzień dobry Żabki :)

1. Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od dobrze Wam znanej piosenki, aby aktywnie zacząć dzień.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

2. Kolorowe piłki- łączenie piłek w pary.

3. Co robie w wolnym czasie- zobacz ilustrację i odpowiedz na pytania:

- Czy wiesz jak nazywają się te sporty?

- Czy potrafisz robić to co dzieci na ilustracji?

- Jak spędzasz wolny czas?

4. Zabawy matematyczne z piłkami – Do dzisiejszej zabawy przydatne będzie pudełko po butach, kolorowy papier, nożyczki i klej

oraz małe piłeczki lub kulki ze zgniecionego papieru. Pudełko po butach obklejamy kolorowym papierem i wycinamy w nim 10 otworów.

Jest to zabawa pomagająca rozwijać myślenie matematyczne, dzięki której dziecko będzie rozwiązywać działania matematyczne.

Możecie ułożyć na pudełku kilka piłeczek, a zadaniem dzieci będzie określenie, ile piłek należy dołożyć, aby każda z nich miała swoją dziurkę.

Dla chętnych karty z przykładowymi działaniami w załączniku.

5. Dwa przysiady- zabawa ruchowa do tekstu piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

6. Moja ulubiona piłka- praca plastyczna- wybierzcie swoją ulubioną piłkę z trzech przesłanych szablonów, możecie wykleić je plasteliną,

pokolorować mazakami czy kredkami, pomalować farbami, bądź wylepić kawałkami kolorowego papieru.

7. Tańce połamańce- tańce przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

8. Ćwiczenia z piłkami – kilka ćwiczeń, w których mogą towarzyszyć rodzice albo rodzeństwo

„Podrzuć piłkę- dziecko trzyma w rękach piłkę, na sygnał rodzica „podrzucamy” dziecko w miejscu podrzucają piłkę do góry i stara się ją złapać. Dziecko kilkakrotnie podrzuca piłkę w górę i łapie. Następnie dziecko maszeruje dookoła pokoju, starając się podrzucać piłkę i ją złapać w marszu.

Konkurs odbijania piłki o ziemię (kozłowania). Rodzic oznacza linię startu i mety. Zadaniem dziecka jest przejść do linii mety kozłując piłkę raz jedną,

raz drugą ręką. Zabawa „Celowanie do obręczy. Przed dzieckiem w niedużej odległości ustawiona jest obręcz, albo pojemnik. Zadaniem dziecka jest rzucanie piłki

do obręczy. Zabawę powtarzamy wykonując rzut prawą i lewą ręką. Zabawa „Kto szybciej przetoczy piłkę?”. Rodzic rozkłada na podłodze „drogę ze skakanek.

Zadaniem dziecka jest jak najszybsze przetoczenie piłki wzdłuż drogi- jeden raz dziecko toczy piłkę lewą ręką, drugi raz prawą ręką.

„Skręty tułowia i ćwiczenia zręczności”. Dziecko w siadzie skrzyżnym lekko odbija piłkę ręką przed sobą i z boku - raz z jednej strony, raz z drugiej.

„Skoki podparte”. Dziecko ustawia się w przysiadzie podpartym i wkłada piłkę między stopy. Próbuje posuwać się do przodu skokami zajęczymi,

trzymają cały czas piłkę między stopami.

Dla chętnych:

Miłego weekendu, Pani Ramona:)

Poprawiony: piątek, 09 kwietnia 2021 07:34
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 24

Kalendarz

kwiecień 2021
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Logowanie