Start Żabki

Zdalne nauczanie - piątek 27.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 27 marca 2020 08:12

Hej witam Was, chłopcy i dziewczynki

Hej witam Was, zróbcie śmieszne minki

Hej witam Was, dzisiaj będzie dobry dzień.

Hej witam Was, bawmy razem się :)

Żabki na dzisiaj przygotowałam dla Was zajęcia matematyczne.

1.Kule i koła- ćwiczenia i zabawy. Wysłuchajcie wierszyka pt. „Kolorowe koła" wg. Marii Terlikowskiej

Spójrzcie uważnie dookoła, wszędzie są kule i koła.

Kół co niemiara, kul co niemiara.

Jest koło! Tarcza zegara.

Wesoło koła turkocą.

Na drogach świecą się jasno,

błysną i gasną, błysną i gasną.

A tutaj koło przy kole,

wagon, semafor – to kolej.

A kiedy kół jest dużo,

po prostu pachnie podróżą.

Kulę każdy nadmucha-

od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę

i będą bańki mydlane.

Ojej, przepraszam, omyłka.

To już nie bańka – to piłka.

Tu mamy kulę armatnią,

niemodną wprawdzie ostatnio.

Sypią się kule, kuleczki,

wiśnie, a może porzeczki.

Nitka, po nitce kulki.

Czyje korale? – Urszulki.

Balon

to kula z gondolą.

Lećmy!

Państwo pozwolą.

W balonie było przyjemnie,

Lecz pora wracać na Ziemię.

Noc właśnie Ziemie otula.

A Ziemia – to co?

Też kula. (...)

2. A teraz wyjaśnijmy sobie znaczenia słów tj.

-gondola- jest to kosz zawieszony pod balonem

-semafor- sygnalizator kolejowy do sterowania ruchem kolejowym

-staroświecka- wywodzący się ze starych czasów, obecnie niemodny, niepopularny

3.Porozmawiamy na temat wiersza:

-Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu? ( dzieci nazywają je i wskazują na obrazku)

-Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu? ( dzieci, tak samo jak przy kole, nazywają je i wskazują na obrazku) – obrazki dodane w załączniku

4.A teraz poszukajcie z osobą dorosła w swoim domu przedmiotów w kształcie kuli ( np. różnej wielkości piłki, pomarańcza, koraliki itd.) i koła (np. plastikowy talerz, koło samochodzika, kolorowy krążek, zegar, taca) . Spróbujcie je posegregować na te, w kształcie koła i te w kształcie kuli.

5.Teraz określimy różnice pomiędzy kołem a kulą. Każdy z was będzie potrzebował: kartonowe koło oraz piłeczkę. Między dłonie weźmiemy kartonowe koło. Powiedzcie jakie ono jest? Spróbujcie je określić. ( dziecko powinno dojść do wniosku, że koło jest płaskie prawie nie czują go między dłońmi). A teraz weźmiemy do dłoni piłeczkę. Jaki teraz macie odczucia? ( tu znowu dziecko powinno zauważyć, że piłka zajmuje już więcej miejsca w przestrzeni i nie jest płaska jak koło). Posłuchajcie teraz rzucimy kartonowe koło na podłogę. Co się z nim dzieje? Ono upada i leży. No to teraz delikatnie rzucimy piłką w kształcie kuli. Co się podziało? Ona jak większość kul odbija się i turla.

6.Pobawimy się w zabawę „Kręcą się kółeczka". – oto podkład muzyczny do tej zabawy

7.Poćwiczmy teraz w kartach pracy:

K.P.3, str. 45,47,50/ 5 latki (książka fioletowa)

K.P. 2 str. 21 /4- latki (książka czerwona)

Życzę Wam udanego weekendu i do usłyszenia w poniedziałek ! Pozdrawiam Was serdecznie Pani Ewa :)

Dzień dobry „Żabki”, mam propozycje dla chętnych dzieci i rodziców na zabawy ruchowe.

Przeprawa przez rzekę

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

Butelkowy slalom

Uważacie, że poruszanie się slalomem jest łatwe? To spróbujcie to zrobić z zawiązanymi oczami! Ta zabawa poprawia koncentrację, ćwiczy zapamiętywanie i koordynację ruchową. Gdy już popisałam się mądrymi słowami, opowiem Wam na czym polega! Zaczynacie od rozstawienia dwóch butelek po pokoju. Dziecko ma chwilę na przyjrzenie się i zapamiętanie gdzie stoją, po czym zawiązujecie mu oczy. Zadanie polega na przejściu w taki sposób, aby nie przewrócić żadnej z butelek. Gdy uda mu się przejść poziom, dokładacie kolejną przeszkodę i tak do momentu, aż skończą Wam się w domu plastikowe butelki.

Pozdrawiam i życzę udanej zabawy Weronika Żok.

Poprawiony: piątek, 27 marca 2020 08:22
 
Zdalne nauczanie - czwartek 26.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 26 marca 2020 09:00

1.Dzień dobry Żabki. Na początek wykonamy sobie ćwiczenia oddechowe „Delikatny wiatr i słaby wiatr”.

Każdy z was musi sobie z białej kartki uformować kuleczkę. Gdy kuleczka będzie gotowa to położymy ją

na podłodze przed sobą. Jeśli usłyszycie hasło:lekki wiatr-to dmuchany delikatnie w kuleczkę, natomiast

na hasło: Silny wiatr- dmuchamy w kulkę z całych sił.

2.A teraz wysłuchamy piosenki „Pada deszcz”. Odtwórzcie ją i wysłuchajcie razem z rodzicami:

I. Pada deszcz kapu kap, idą dzieci człap, człap, człap. Idzie też Oli brat po kałużach człap, człap, człap.

Ref: Dziś od rana deszczyk pada, z deszczem świetna jest zabawa

II.Pada deszcz kapu, kap, wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap. I ja też, szlap, szlap, szlap, tańczę z deszczem chlap, chlap,

Ref: Dziś od rana deszczyk pada, z deszczem świetna jest zabawa

3.Jestem ciekawa kto z was będzie umiał opowiedzieć o czym była ta piosenka? Czy spacer w deszczu może sprawić nam przyjemność? Co zabieramy ze sobą, wychodząc na spacer w deszczowy dzień?

4.A teraz pobawimy się w zabawę „Chrońmy się przed deszczem”- do tej zabawy potrzebujecie woreczek foliowy

oraz jedną osobę dorosła. Bezpiecznie i spokojnie biegacie po pokoju, swobodnie wymachując woreczkiem.

Gdy mama albo tata bądź inna dorosła osoba, która wam będzie towarzyszyć w tej zabawie uderzy drewnianą

łyżką w garnek wy musicie przykucnąć i rozciągnąć woreczek nad głową w ten sposób chroniąc się przed deszczem.

5.A teraz zapraszam was żebyście usiedli wygodnie na dywanie bądź na krzesełku i spróbowali nauczyć się pierwszej

zwrotki i refren naszej dziś nowo poznanej piosenki.

6.Zachęcam Was aby teraz wykonaliście pracę plastyczną. Możecie pracować i słuchać dzisiejszej poznanjej piosenki.

Temat naszej pracy plastycznej brzmi:

„Dzieci i deszcz” – 4 latki Wyprawka, karta nr. 20.( czerowna teczka)

„Deszczowa chmurka”- 5- latki Wyprawka, karta nr. 2( fioletowa teczka)

7.Kochani to już dziś ostatnie zadanie jakie musicie wykonać. „Marcowa pogoda”.

Karta pracy nr. 2 str. 19 i 20- książka czerwona 4- latki

Karta pracy nr. 3 str. 44,46- książka fioletowa 5- latki

Życzę Wam powodzenia przy wykonywaniu zadań. Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców:) Do jutra!

depositphotos_11838715-stock-illustration-frog-cartoon-prince-isolated-on.jpg

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 14:59
 
Zdalne nauczanie - środa 25.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 25 marca 2020 11:08

Szanowni Rodzice grupy „Żabek"

Zgodnie z rozporządzeniem MEN o nauczaniu zdalnym, mamy
obowiązek realizowania Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.

W związku z tym, codziennie będziemy wysyłać Wam propozycje zabaw, zajęć zgodnych z

naszą tematyką kompleksową i tematem dnia.
Do korespondencji podajemy nasze maile:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Czas zamknięcia przedszkola jest nowym doświadczeniem dla nas wszystkich.

Wszyscy razem uczymy się funkcjonować w nowej rzeczywistości.

Doceniamy Państwa zaangażowanie w pomoc dzieciom w organizacji zabaw i zajęć „na odległość",

za które składamy serdeczne podziękowanie.

pozdrawiamy serdecznie Wszystkich Rodziców i Dzieci

Przebieg zajęć na dzień 25.03.2020r.

Dzień dobry Żabki. Przygotowałam dla was dziś wierszyk pt. „Marcowe kaprysy" wg Bożeny Formy.

Rozmowa na temat wiersza. Zadajemy pytania do wiersza:

-O jakim miesiącu była mowa w wierszu?

-Co robi marzec?

-Jaką pogodę wrzucił marzec do garnka?.

Wiersz:Wymieszał marzec pogodę w garze,
Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,
Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego
Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

2.Ciekawe czy po pierwszym przeczytaniu będziecie umieli odpowiedzieć na wszystkie pytania:

-O jakim miesiącu była mowa w wierszu?

-Co robi marzec?

-Jaką pogodę wrzucił marzec do garnka?

3.A teraz drogie dzieci wyklaszczemy te słowa: deszcz, słoneczko, wiatr, marzec

(dzieci w ten sposób uczą się podziału słów na sylaby).

4.A teraz zapoznamy się z symbolami pogody. Może już ktoś rozpoznaje te symbole?

5.Posłuchajcie a teraz zabawimy się w zabawę „Z czego kucharz marzec ugotował zupę" na podstawie przeczytanego wiersza „Marcowe kaprysy". Spośród obrazków dzieci mają wybrać i włożyć do garnka te które występowały w wierszu

(śnieg, przymrozek, deszcz, promienie słońca, wiatr, deszcz ze śniegiem).

Nawiązanie do przysłowia: „W marcu jak w garncu".

6.Drogie dzieci teraz zabawimy się w zabawę „Pod parasolem"- na podłodze rozkładamy kolorowe krążki np. z papieru kolorowego. Waszym zadaniem będzie poruszać się w rytm wygrywanym na dowolnym instrumencie muzycznym.

Podczas przerwy zatrzymujecie się bierze do ręki najbliżej leżący krążek i unosicie go nad głową- chroniąc się przed

7.Co Wy na to żeby pokolorować obrazek, który dotyczy przysłowia „ W marcu jak w garncu".

Pozdrawiam Was serdecznie i do jutra Wasza Pani Ewa.

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 14:17
 
Plan pracy - Marzec 2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 04 marca 2020 21:32

Plan pracy- marzec 2020
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
3. Marcowa pogoda.
4. Wiosenne przebudzenia.
-Rozwijanie mowy.
-Zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi.
-Rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej słów o prostej budowie fonetycznej.
-Rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowej.
-Rozwijanie sprawności fizycznej.
-Kształtowanie poczucia rytmu.
-Rozwijanie sprawności manualnej.
-Rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego.
-Rozwijanie myślenia.
-Rozwijanie słuchu fonematycznego.
-Zwrócenie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktów z obcymi osobami.
-Poznawanie zachowania się wybranych zwierząt.
-Rozwijanie sprawności wokalnych.
-Poznawanie właściwości fizycznych powietrza.
-Poznanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz w lesie.
-Poznawanie cech kuli.
-Reagowanie na ustalone sygnały i hasła.
-Utrwalanie nazw dni tygodnia.
-Zapoznanie ze zjawiskami skraplania i parowania.
-Rozwijanie sprawności manualnych.
Piosenka
"Wiosenne buziaki" K. Gowik i A. Żurawska
I. Już rozgościła się wiosna.
słońce i kwiaty przyniosła.
Huśta się lekko na tęczy,
motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty.
Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
Hop, hop, raz, dwa, trzy,
bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
A całe miasto całusy śle,
bez wiosny było tu źle.
II. Słońce rozdaje promyki,
gonią się w lesie strumyki.
Mrówki zaczęły porządki,
a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty (...).
III. Kwiaty swe płatki umyły
i świeże stroje włożyły.
Budzą się wszystkie zwierzaki.
Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki
Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
tańczymy z wiosenką ja i ty (...).
Wiersz "Marzec"
To marcowi zima w głowie,
to wiosenne harce.
Chce być lutym, albo kwietniem,
byleby nie marcem!
Śniegiem prószy, a po śniegu
deszczem tnie ukośnie.
Czy to wiosna? Czy to zima?
Po prostu przedwiośnie.
Choć z dniem każdym coraz wcześniej
słoneczko rozbłyśnie,
choć z pod śniegu się wychyla
najpierwszy przebiśnieg,
marzec boczy się na wiosnę,
marzec już nie czeka i lodowa kra odpływa
po zbudzonych rzekach.

 
Plan pracy - Luty 2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 10 lutego 2020 14:05

LUTY 2020
1. Zima i zwierzęta
2. Mijają dni, miesiące, lata
3. Baśnie, bajki i bajeczki
4. Muzyka wokół nas

-Rozwijanie umiejętności skupienia uwagi na opowiadaniu

-Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym

-Utrwalenie wiadomości na temat wyglądu, sposobu odżywiania się wybranych zwierząt zimą

-Zapoznanie z pracą leśnika

-Poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce

-Poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej

-Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

-Rozwijanie sprawności manualnej

-Rozwijanie mowy

-Zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy

-Poznawanie nazw miesięcy

-Utrwalanie oznak pór roku

-Zachęcanie do zakładania hodowli roślin

-Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej

-Rozwijanie reakcji na ustalony sygnał

-Rozwijanie słuchu fonematycznego

-Rozwijanie sprawności fizycznej

-Rozwijanie orientacji przestrzennej

-Rozwijanie umiejętności matematycznych

-Rozpoznawanie bohaterów znanych baśni

-Rozwijanie umiejętności wokalnych

-Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego

-Poznawanie literatury dziecięcej

-Dokonywanie oceny postępowania bohaterów literackich

-Rozwijanie koncentracji i skupienia uwagi

-Dostrzeganie piękna muzyki

-Utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych

-Rozwijanie umiejętności grania na wybranych instrumentach

-Rozwijanie logicznej myślenia

-Doskonalenia umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

Piosenka pt. „ Mały muzyczny świat"
1. Niech nikt uszu nie zatyka, nie zatyka,
Bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
To muzyka z serca grana, taka pięknie roześmiana.
Ref: Już bębenek gra: daba dam, dam, dam.
Marakasy robią miły szum: szum, szum,szum.
Trójkąt dzyń, dzyń, dzyń, nutki dzwoni mi,
a talerze brzęczą bardzo głośno: bum, bum,bum.
Mamo, tato, oto dla was jest muzyka.
To muzyka moich małych pięciu lat.
Chociaż głośna, niech nikt uszu nie zatyka,
bo gram o najlepszych chwilach, które tworzą mój mały świat.
2. Niech nikt oczu nie zamyka, nie zamyka,
bo to moja jest muzyka, jest muzyka.
Raz wesoła, raz smutnawa,
Raz skacząca, a raz łzawa.
Wierszyk pt. „Połykacz bajek"
Jestem połykaczem bajek, do łakomstwa się przyznaję!.
Schrupię tyle opowieści, ile w brzuchu się pomieści.
Mniam, mniam, mniam
Mniam, mniam, mniam
Ja apetyt wielki mam.
Mniam, mniam, mniam
Mniam, mniam, mniam
Każdej książce radę dam.
Na śniadanie zjadam pierwszy, krótki, rymowany wierszyk.
A na obiad księgę starą, bo jest długa jak makaron.

 
«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Strona 1 z 2

Kalendarz

marzec 2020
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Logowanie