Start Biedronki

Zdalne nauczanie - wtorek 02.06.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 czerwca 2020 23:32

Wtorek 02.06.2020r.

Temat: Tolerancja

Witajcie, mam nadzieję że dzień dziecka minął wam wspaniale.

1. Posłuchajcie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Inny". Otwórzcie sobie ksiazki z ilustracjami na str. 72-73. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące opowiadania.

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię
Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę i czarne oczy, tak
czarne jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.
– To piesek? – zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.
– Tak, mój dog – odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.
Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku,
ale niestety, była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.
– Nie baw się z nim – szepnęła jej na ucho Kasia. – On jest z innego kraju.
– Jest miły – powiedziała Ada. – I ładnie rysuje.
Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim
plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli. Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie
rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.
– To jest huśtawka, potrafisz powiedzieć?
– Fuś... fuś... fuśtajka – próbował wymówić Anuj.
Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się w Indiach, a jego
imię znaczy „młodszy brat".
– Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz, to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.
Zbliżały się Dzień Babci i Dzień Dziadka, więc dzieci przygotowywały przedstawienie. Kilkoro z nich nie
chciało występować razem z nowym kolegą.
– Ja nie będę z nim tańczyć – naburmuszyła się Ola.
– Moja mama powiedziała, że on jest z dzikiego kraju – stwierdził Jaś.
– A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.
– Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą. I wcale nie jedli palcami! – odezwała się Ada.
Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie, i opowiedziała im bajkę o króliczku
Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe. Okazało się jednak, że czarny królik
był najodważniejszy ze wszystkich i to właśnie on uratował Białe Uszate Królestwo.
– Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią
się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.
Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.
– On jest moim młodszym bratem – powiedziała. – I razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku!
Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć
trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich
babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami.
Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami, nie działoby się nic ciekawego.

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce
pytania pomocnicze:
– Kim był nowy przedszkolak w grupie Ady?
– Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
– Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
– Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
– Czy wszyscy muszą być tacy sami?

Rodzic wyjaśnia znaczenie słowa „tolerancja": polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

2. „Samolotem dookoła świata" – zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje lot samolotu. Początkowo pojazd przygotowuje się do startu, rozpędza i wzbija się w przestworza. Leci wysoko, zmienia kierunek lotu i szczęśliwie ląduje. Dziecko, stosując się do sugestii prowadzącego, naśladuje prowadzenie maszyny. 

3. Posłuchajcie piosenki pt. "Piłka" wg B. Formy. Spróbujcie razem zaśpiewać jej refren, wraz z pokazywaniem.

1.Hopla, hop, hopla, hop,
Mała piłka skacze,
Hopla, hop, hopla, hop,
Chętnie dziś poskaczę.

Ref: W górę, w dół,
W przód i w bok
Skacze sobie piłka
Hopla hop.

2. Turlu, tur, turla się
Z nami piłka mała.
Turlu, tur, turlu, hej
W trawie się schowała.

Ref: W górę...

3. Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
Z piłką zatańczymy.
Pacu, pac, bęc, bęc, bęc
Bardzo to lubimy.

Ref: W górę...

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
- Co robiła mała piłka?
- Co wy lubicie robić z piłką?
- Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?

Do usłyszenia, do jutra!

Poprawiony: wtorek, 02 czerwca 2020 06:53
 
Zdalne nauczanie - piątek 29.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 29 maja 2020 07:57

Piątek 29.05.2020 r.

Temat: Jesteśmy razem!

1. Posłuchajcie uważnie wiersza pt. „Jesteśmy razem" B. Szelągowskiej. Następnie odpowiedzcie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
Sama ją namaluje.

Ja tacie umyję samochód
O zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady-
Obydwaj kochamy tatę!

Każdy zna takie słowo,
Ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę...
Jakie to słowo?
RODZINA

Rozmowa na podstawie wiersza.:
- Co dziecko podaruje mamie?
- Co dzieci zrobią dla taty?
- Co to jest rodzina?
- Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

2. „Podaj piłkę" zabawa ruchowa z piłką. Usiądźcie z rodzicem bądź rodzeństwem na podłodze w jakiejś odległości. Nogi szeroko rozsunięte, proste kolana. Turlajcie po podłodze do siebie piłkę.

3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Gotowi na gimnastykę? Do dzieła!
Ponieważ mamy tydzień z rodziną, więc ćwiczenia będą w formie wykonywanych czynności na co dzień z rodzicami.

Pomagam mamie:
-niosę konewki z wodą – marsz z nogami wyprostowanymi w kolanach, przechylanie ramion na boki,
- poleruję szyby – równocześnie wysuwanie obu rąk przed siebie, wykonanie koła na zewnątrz i do wewnątrz,
- prasuję – raz lewą, raz prawą ręką wykonujemy posuwisty ruch w poziomie,
- zdejmuję firanki – wyciąganie w górę nad głowę raz jedną, raz drugą rękę.

Pomagam tacie:
- sięgam na pawlacz po walizkę – stanie na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
- przybijanie młotkiem – w klęki na jednym kolanie przybijamy pięść do ziemi,
- włączamy wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysuniętymi przed siebie, poruszamy w lewo i prawo,
- wyciągamy coś spod kredensu – leżymy na brzuchu, lekko unosimy nad podłogą wyprostowane ręce.

Życzę spokojnego weekendu.

 
Zdalne nauczanie - czwartek 28.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 28 maja 2020 06:39

Czwartek 28.05.2020 r.

Temat: Moja rodzina.

1. Wysłuchajmy jeszcze raz piosenkę „Mama i tato" B. Formy. Zaśpiewajcie głośno refen, spróbujcie się nauczyć I zwrotki piosenki.
1. Wyruszamy z mamą
na wielką wyprawę,
będzie czasu wiele
na wspólną zabawę.

Ref: Razem z rodzicami
chcę poznawać świat,
I nie ważne wcale,
że mam mało lat.

2. Na wycieczkę tato
zabierze mnie dzisiaj,
Jedzie z nami mama
i siostra Marysia.

Ref) Razem z rodzicami...

3.Czuję się bezpiecznie
zawsze z rodzicami,
Jeśli chcesz, zapraszam,
zostań razem z nami.

Ref) Razem z rodzicami...

2. „Taniec z gazetami" zabawa muzyczno – ruchowa. Załączcie naszą piosenkę, którą wczoraj słuchaliśmy. Przygotujcie sobie starą gazetę, najlepiej szarą, dużego formatu. Połóż gazetę na podłodze i tańcz na gazecie tak, aby nie wypaść z niej. Kiedy rodzic zatrzyma piosenkę, wymyśl jakąś ciekawą pozę, wytrzymaj chwilę. Pamiętaj aby nie wypaść z gazety.

3. „Kto mieszka w tym domu?" Ćwiczenia słuchowe. Dziś będziemy dzielić wyrazy na sylaby z wyklaskiwaniem. Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby) z wyklaskaniem, a dzieci podają pełna nazwę. Np. ma-ma, ta-ta, sios-tra, brat, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek. Możecie zrobić to razem, żeby dziecko miało okazję wyklaskać wyraz (na sylaby).
4. Wykonajcie kartę pracy:
- żółte książki str. 17
- zielone książki str. 50-51
Na wasze karty pracy czekam na mailu.

 
Zdalne nauczanie - środa 27.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 27 maja 2020 07:41

Środa 27.05. 2020 r.
Temat: Mama i tata.
1. „Liczymy i układamy". Rodzic przygotuje wam wycięte kwadraciki z kartki białej, a na nich napisze cyfry od 1 do 6 i ilość kropek pod każdą cyfrą. A wy przygotujcie sobie klocki. Rodzic rozkłada kolejno od góry do dołu cyfry, od 1 do 6. Waszym zadaniem będzie obok układać taką samą ilość klocków jaka jest na kartoniku cyfra.. Udanej zabawy z liczeniem.
2. „Podaj piłkę" zabawa ruchowa z piłką. Usiądźcie z rodzicem bądź rodzeństwem na podłodze w jakiejś odległości. Nogi szeroko rozsunięte, proste kolana. Turlajcie po podłodze do siebie piłkę.
3. Zapraszam was do rozwiązania zagadki na temat rodziny, wierzę że odgadniecie wszystkie!
Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
z każdą troską jak najprędzej? (mama)

Gdy zepsuje się coś w domu
On wie, jak zaradzić temu,
Wszystkie dziury w mig załata.
Kto? Wiadomo – nasz ... (tata)

Łatwą dziś zagadkę mamy:
Kim jest dla nas mama mamy? (babcią)

Problem szybko rozwiążecie –
Jak tatę taty nazwiecie? (dziadkiem)

Kto się zamartwia, kiedy chorujemy
Lub gdy na podwórku kolano zbijemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
I za nic na świecie nie przestaną kochać. (rodzice)

Ta dziewczynka i ten chłopiec
Jednych rodziców mają.
Odgadnijcie, proszę –
Jak się nazywają. (rodzeństwo)

4. W załączniku znajdziecie kartę pracy matematyczną. Po kolorować tyle kółek ile jest pokazanych kropek. Pokażcie mi na mailu wasze kropki gotowe.

A jak wasze prace plastyczne? Kwiaty dla mamy? Czekam na nie ma mailu.

Pozdrawiam, do jutra!

 
Zdalne nauczanie - wtorek 26.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 26 maja 2020 07:25

Wtorek 26.05.2020 r.

Temat: Kwiaty dla mamy i taty.

1. „Kwiatek dla mamy". Przygotujcie sobie farby i pędzel, będziemy robić kwiaty. Na pewno zielona farba się przyda, reszta kolorów dowolna. Najpierw zieloną farbą namaluj łodygę kwiatka, mogą być dwie. Następnie pomaluj dowolnym kolorem wewnętrzną stronę dłoni i odbij na jednej łodydze. Zrób to samą z drugą ręką, wybierz inny kolor. Dwie laurki wystarczą: jedna dla mamy a druga dla taty.
2. „Taniec z gazetami" zabawa muzyczno – ruchowa. Załączcie naszą piosenkę, którą wczoraj słuchaliśmy. Przygotujcie sobie starą gazetę, najlepiej szarą, dużego formatu. Połóż gazetę na podłodze i tańcz na gazecie tak, aby nie wypaść z niej. Kiedy rodzic zatrzyma piosenkę, wymyśl jakąś ciekawą pozę, wytrzymaj chwilę. Pamiętaj aby nie wypaść z gazety.
3. „Odgadujemy nazwy zawodów". Przyjrzyjcie się ilustracją, które przedstawiają różne zawody. Nazwijcie je, opowiedzcie jak niektórzy wykonują swoją pracę. Opowiedz czym zajmuje się twoja mama i tata.


Pozdrawiam. P. Agata

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 11

Kalendarz

czerwiec 2020
N P W Ś C Pt S
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Logowanie