Start Pszczółki

Zdalne nauczanie - piątek 27.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 27 marca 2020 08:26

Piątek 27.03.20r.

Propozycje zabaw na dzisiaj :)

1. Posłuchajcie wiersza M. Terlikowskiej ,,Kolorowe koła"

Spójrzcie uważnie dookoła, wszędzie są kule i koła.

Kół co niemiara, kul co niemiara.

Jest koło! Tarcza zegara.

Wesoło koła turkocą.

Na drogach świecą się jasno,

błysną i gasną, błysną i gasną.

A tutaj koło przy kole,

wagon, semafor – to kolej.

A kiedy kół jest dużo,

po prostu pachnie podróżą.

Kulę każdy nadmucha-

od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę

i będą bańki mydlane.

Ojej, przepraszam, omyłka.

To już nie bańka – to piłka.

Tu mamy kulę armatnią,

niemodną wprawdzie ostatnio.

Sypią się kule, kuleczki,

wiśnie, a może porzeczki.

Nitka, po nitce kulki.

Czyje korale? – Urszulki.

Balon

to kula z gondolą.

Lećmy!

Państwo pozwolą.

W balonie było przyjemnie,

Lecz pora wracać na Ziemię.

Noc właśnie Ziemie otula.

A Ziemia – to co?

Też kula. (…)

Wyjaśnianie znaczenia słów: gondola, semafor, staroświecka

Rozmowa na temat wiersza

- Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu? (dziecko nazywa je
i wskazuje na obrazkach (Załącznik1)

- Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu? (dziecko, tak jak poprzednio nazywa je i wskazuje na obrazkach)

- Czytanie całościowe (5l.), czytanie samodzielne (6l.) wyrazów: koło, kula

2. teraz wybierz ( lub wymień przedmioty w kształcie koła) się na poszukiwanie przedmiotów w kształcie koła! Jeśli znalazłeś kilka, czas na poszukiwanie przedmiotów
w kształcie kuli! (lub wymień przedmioty w kształcie kuli)

Można wyłożyć przedmioty: okrągły talerzyk, monety, samochodzik, wózek dla lalki, okrągła taca, różnej wielkości piłki, koraliki, pomarańcza

Następnie dziecko wybiera lub wskazuje jeden przedmiot w kształcie koła
i jeden w kształcie kuli - opisuje, czym się różnią (dziecko ma zwrócić uwagę, że koło jest płaskie, a kula nie jest płaska jak koło - np. piłka)

3. ,,Piłka" - zabawa z piłką - podrzucanie turlanie do siebie w parach, toczenie (można przygotować slalom między poustawianymi zabawkami)

4. ,,Koło" - ćwiczenia oddechowe - odrysujcie kształt koła i wytnijcie nożyczkami, a teraz połóżcie koło na dłoni i dmuchajcie lub ustawcie krzesło, usiądźcie po obu stronach
i dmuchajcie, kto pierwszy zdmuchnie z powierzchni na podłogę.

Do zabawy zaproście brata albo siostrę!

5. ,,Kuli i koła" - karta pracy cz.3 s.50

6. ,,My miesiące znamy" - powtórzcie zabawę (patrz - środa)

7. ,,Marzec" - zabawa z piłką

Powtórz przysłowie, aż zapamiętasz!

Marzec, marzec wciąż przeplata

Trochę zimy, trochę lata.

- weź piłkę powiedz przysłowie i rzuć ją do swojego partnera

- to samo możecie powtórzyć, ale śpiewajcie na dowolnie wymyśloną melodię

8. ,,Deszczowa chmurka" - wykonajcie pracę plastyczną z wyprawki nr 2 (teczka - wyprawka plastyczna).

Bawcie się dobrze:)

Dodatkowe zajęcia dla chętnych- wiem, że jesteście bardzo chętni :)

1. ,,W marcu, jak w garncu" - karta pracy cz.3 s.46

2. ,,Szlaczki" - karta pracy cz.3 s.47

Kochane ,,Pszczółki" muszę Wam zdradzić, że widziałam, jak twórczo działacie. Jestem pod ogromnym wrażeniem waszej aktywności i pomocy ze strony waszych Rodziców. Jeśli macie ochotę możecie dzielić się swoją aktywnością plastyczną, ruchową, taneczną
i wysyłać zdjęcia ze swoich działań i prac plastyczno-technicznych na e-maila Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Jesteście SUPER!!!

Życzę przyjemnego i spokojnego weekendu :) :) :)

p. Ania

Poprawiony: piątek, 27 marca 2020 08:50
 
Religia 27.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 27 marca 2020 08:23

Szanowni Państwo, dziękuję, że chcecie przeczytać swoim dzieciom również parę słów ode mnie. Trudny to dla nas czas, ale ufam, że wspólnymi siłami damy radę przetrwać „domowe nauczanie” i „domowe przedszkole”. Życzę sił, cierpliwości i wytrwałości.

Kochane Pszczółki,

witam Was na tej naszej innej lekcji religii. Może zaczniemy, tak jak zawsze: 

Aniele Boży, Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój. Rano, wieczór, we dnie, w nocy, bądź mi zawsze ku pomocy. Broń mnie od wszystkiego złego i zaprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

- Czy wiecie, jak wygląda król? Tak jest. Ma koronę, berło i piękny płaszcz.

- A czy wiecie jak wita się takiego króla? Albo jakiegoś bardzo znanego i ważnego człowieka? Jeśli nie, to Wam podpowiem – ludzie stoją na chodnikach, radośnie krzyczą „witamy!”, machają chorągiewkami, klaszczą, czasem nawet rzucają dla tej osoby kwiaty!

To teraz opowiem Wam, jak kiedyś ludzie przywitali Pana Jezusa, gdy przybył do dużego miasta – Jerozolimy. Wielu ludzi uważało Go za Króla! Był dla nich kimś bardzo ważnym. Ale nie miał korony i berła. Miał za to płaszcz. I ten płaszcz uczniowie Pana Jezusa położyli na… osiołku! Kiedyś osiołki były ważnymi zwierzątkami – dzięki nim ludzie mogli podróżować do innego miasta (bo nie było wtedy samochodów, autobusów i samolotów).

Pan Jezus wsiadł na tego osiołka i wjechał do miasta. A ludzie, którzy dowiedzieli się, że Pan Jezus do nich przybył, wybiegli na ulice i bardzo radośnie Go witali! Rzucali przed Nim gałązki palmowe i wołali „HOSANNA! Błogosławiony, Ten, który przychodzi w imię Boga!” Witali Pana Jezusa jak prawdziwego króla!

Jeśli macie możliwość, zobaczcie fragment filmu, który o tym wydarzeniu opowiada:

https://www.youtube.com/watch?v=mBBvNukgCsw

To wydarzenie będziemy wspominać w kościele już niedługo, za tydzień w niedzielę. Niestety, żaden z nas nie będzie mógł w tym dniu pójść do kościoła z gałązkami palmowymi… Ale możecie poprosić rodziców, by włączyli Wam telewizor lub komputer i tam będziecie mogli zobaczyć, jak w kościele, podczas Mszy wspomina się to wydarzenie.

Następnym razem opowiem Wam, co wydarzyło się później. Mam nadzieję, ze z uwagą słuchaliście tego, co rodzice Wam przeczytali. Jeśli chcecie i rodzice mają taką możliwość, mogą Wam wydrukować kolorowankę. Powodzenia w kolorowaniu!

Drodzy Państwo, jeśli macie taką możliwość i chcecie, bardzo ucieszą mnie zdjęcia rysunków Państwa dzieci. Można je do mnie wysłać na adres e-mail:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Pozdrawiam wszystkich Państwa a dzieciom proszę na zakończenie „lekcji” zrobić ode mnie krzyżyk na czoło – to taki nasz zwyczaj na zakończenie religii. Dużo sił, cierpliwości, pokoju w sercu i oczywiście zdrowia życzę

Justyna Hewig

Poprawiony: piątek, 27 marca 2020 08:26
 
Zdalne nauczanie - czwartek 26.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 26 marca 2020 09:18

Czwartek 26.03.20r.

Dzień dobry wszystkim w czwartek :)

Dzisiaj poznajemy literę c, C.

To działamy!

1. Posłuchajcie krótkiego tekstu.

To mama, Olek i Ada. Mama kroi cebulę. Olek kroi pomidory. A co robi Ada? Ada obiera jajka.

Cebula ma wiele witamin. Dlatego cebula bywa dodawana do wielu potraw.

Rozmowa na temat tekstu

- Co, robi mama, Olek i Ada?

- Jak myślisz, co z tego będzie?

- Do, jakich potraw można dodać cebulę?

Posłuchajcie jeszcze raz i policzcie, ile było zdań -możecie wykładać kredki, klocki (5l.), liczyć na palcach (6l.)

A teraz rodzice przeczytają jeszcze raz każde zdanie, a wy powiedzcie, ile usłyszeliście słów - również możecie wykładać kredki, klocki

2. Dzieci dzielą słowo cebula na sylaby - podają ilość sylab
3. Podaj słowa zaczynające się na głoskę c (cytryna, cukier, cement...), słowa zawierające głoskę c (lub podawanie słów dzieciom, a dzieci określają miejsce występowania głoski c -
na końcu słowa: koc, noc, walec... lub w środku: baca, kucyk, abecadło...)
4.5latki - karta praca ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.60
5.6latki - dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie cebula
6. Budowanie schematu słowa cebula

- jeśli macie możliwość wytnijcie białe okienka oraz okienka z literami - na pewno wiecie do czego będą potrzebne :)(Załącznik 1)

- dzieci rysują tyle okienek, ile słychać głosek lub wykładają okienka (6), wymawiają głoski głośno dotykając okienek

7. Budowanie modelu słowa cebula

- dzieci określają, czy głoska c jest spółgłoską czy samogłoską

- pokażcie rodzicom, jak sprawdzamy, czy głoska c jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski)

- kolorowanie okienek na kolor niebieski lub czerwony (niebieski, czerwony, niebieski, czerwony, niebieski, czerwony)

- pokaz litery c, C małej i wielkiej

- umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami w odpowiednich miejscach lub pisanie liter

- odczytanie wyrazu

8. Wyszukiwanie imienia zaczynającego się na głoskę c

9. Budowanie schematu słowa Cela

- ten sam tok działania od punktu 6

- przypomnienie, kiedy używamy wielkiej litery

10. karty pracy - ,,Liczby i litery cz.2" s. 40-43

Jeśli macie jeszcze siłę i ochotę to trochę się poruszajmy!

,,Marcowa pogoda" - zabawa z gazetami.

Dziecko i partner bierze jedną stronę gazety. Następnie wykonuje zadania:
• spaceruje z gazetą, wachlując się nią – wieje lekki wiatr,
• dmucha na gazetę – wieje mocny wiatr,
• rozkłada gazetę na podłodze, uderza w nią palcami – pada deszcz,
• rozrywa gazetę na kawałki, robi to szybko – jest burza,
• zbiera kawałki gazety, robi z nich kule – przyroda uspokaja się po burzy,
• rzuca papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.
Miłej zabawy i pogodnego dnia :)
P. Ania :)

Załącznik do pobrania:


Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 09:45
 
Zdalne nauczanie - środa 25.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 25 marca 2020 10:09

Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Podaje e-mail do kontaktu ze mną: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia Anna Ć. :) :) :)
Temat tygodnia: W marcu jak w garncu
1. ,,Pory roku" - wymień w kolejności pory roku.
2. ,,Jaki mamy miesiąc?"
Pamiętacie naszą zabawę ,,My miesiące znamy"? - nauczcie rodziców.
Usiądźcie naprzeciwko siebie.
Styczeń, luty - ,,przybijamy piątkę" 2x prawą dłonią
marzec, kwiecień - ,,przybijamy piątkę" 2x lewą dłonią
maj, czerwiec - każdy klaszcze 2 razy w swoje dłonie
lipiec - 2 razy uderzamy w obie dłonie partnera (razem)
sierpień, wrzesień - ,,przybijamy piątkę" 2x prawą dłonią
i październik - ,,przybijamy piątkę" 2x lewą dłonią
listopad - każdy klaszcze 2 razy w swoje dłonie
grudzień - 2 razy uderzamy w obie dłonie partnera (razem)
3. Znacie przysłowie ,,W marcu jak w garncu" - wyjaśnienie przez dzieci.
„W marcu jak w garncu" mawiamy, kiedy chcemy powiedzieć, że trudno przewidzieć marcową pogodę.

Jest bardzo zmienna. To pada śnieg, to deszcz, to słońce grzeje radośnie, to znowu kulki gradu lecą

z nieba na zadarte głowy przechodniów.

Kto tę pogodę tak wymieszał?– zapytacie.
W bajce znajdziecie odpowiedź.
,,W marcu jak w garncu" - słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby (Książka s.52-53)
Dawno, dawno temu żył sobie król, który miał cztery córki: Wiosnę, Lato, Jesień, Zimę.

Każda posiadała dar sprowadzania innej pogody. Wiosna rozgrzewała ziemię ciepłym wiatrem,

Lato promieniało słońcem, Jesień moczyła deszczem, a Zima sypała śniegiem garściami. Siostry mieszkały

wraz z ojcem, królem, w Pałacu Czterech Pór Roku. Zajmowały odległe skrzydła budynku i unikały się

wzajemnie, ponieważ nie przepadały za sobą. Ogromnie się różniły. Na domiar złego wszystkie miały to

samo marzenie: każda pragnęła objąć tron po ojcu, królu i władać pogodą na Ziemi.

Niestety, tron był tylko jeden. Gdy król się zestarzał i śmierć zabrała go do krainy umarłych,

między siostrami rozgorzał spór. To jedna, to druga zasiadała na tronie, ale żadna długo na nim

nie pozostała. Wraz ze zmianą władczyni zmieniała się również pogoda.

Wiało, grzmiało, zamarzało i rozmarzało – wszystko prawie równocześnie. To było nie do zniesienia.

Cierpiały rośliny i cierpiały zwierzęta. Najstarszy z niedźwiedzi udał się do leśnego zamczyska

braci miesięcy i poprosił ich o pomoc.
– Między królewnami trwa walka o tron. Zniszczą całą planetę, jeśli ich nie powstrzymacie
– rzekł z troską. Miesiące obiecały porozmawiać z kłótliwymi pannami i przerwać niszczący spór.

Po wielu dniach trudnych rozmów udało się doprowadzić do podpisania rozejmu.

Siostry zgodziły się na równy podział władzy. Będą zasiadać na tronie w kolejności:

Wiosna, Lato, Jesień, Zima, a gdy minie rok, znowu Wiosna obejmie władzę nad pogodą,

by po trzech miesiącach oddać ją Latu. Wydawało się, że siostry są zadowolone z rozejmu.

Każda dostała swój czas królowania. Wiosna objęła panowanie, jako pierwsza i w czerwcu

ustąpiła miejsca Latu, to zaś we wrześniu oddało władzę Jesieni.

W grudniu zapanowała Zima, która w marcu powinna oddać tron Wiośnie. Niestety, nie oddała.

Wiosna zapukała do sali tronowej troszkę za wcześnie, co bardzo Zimę rozgniewało.

Wypuściła z uwięzi najmroźniejsze wiatry, aby przepędziły siostrę spod drzwi.

Przemarznięta Wiosna zadrżała z oburzenia i oblała Zimę deszczem. Kłótnia sióstr nie miała końca.
– Trzeba je pogodzić – zdecydowały miesiące i wyznaczyły brata Marca na negocjatora.

Nie był to najlepszy wybór, ponieważ Marzec należał do wyjątkowo niezdecydowanych miesięcy.

Kiedy stanął między siostrami i zaproponował rozejm,

Zima popatrzyła na niego z ukosa. – Dobrze. Pod warunkiem że w marcu królować będzie ta z nas,

którą bardziej lubisz –powiedziała przebiegle, gdyż uważała, że jest najpiękniejsza,

więc nie można jej nie lubić. Marzec się speszył.

– Ja? Chyba... nie wiem... obie lubię? – bąknął zbity z tropu.
– Namyśl się, byle szybko! – rzekła zniecierpliwiona Zima, której zrobiło się trochę za gorąco

w towarzystwie Wiosny. Strapiony Marzec westchnął. – Tak, tak, już myślę. Hm... ha... hm...

– No?... – Zima przeszyła go chłodnym wzrokiem.
– I co? – ponaglała go także Wiosna.
– Ha... hm...
– Dopóki nie zdecydujesz, w marcu będzie jak w tym garncu! – Zima wskazała gar wiszący

nad ogniskiem na pałacowym dziedzińcu.

Coś w nim bulgotało, mruczało, syczało
i kipiało. Marzec rozłożył ręce. – Nie umiem tak szybko zdecydować.

Dajcie mi więcej czasu – poprosił i pogrążył się w zadumie.

Czas mija, Marzec posiwiał, wyłysiał i zapuścił dłuuugie wąsy, jednak wciąż nie dokonał wyboru.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Jakie imiona miały córki króla?
- Jaki dar miała Wiosna, jaki Lato, Jesień, Zima?
- Co robiły siostry, gdy zabrakło ojca?
- Czy Zima i Wiosna przestrzegały rozejmu?
- Kto miał je pogodzić? Czy Marcowi się to udało?
4. ,,Marzec" - ćwiczenie ruchowo-graficzne
Tutaj kropla - rysują obiema rękami w powietrzu kontur kropli,
i tam kropla, - tak samo jak wyżej,
parasolka - rysują obiema rękami w powietrzu kształt parasola,
już mi zmokła.
Tu wiatr wieje - stoją i poruszają podniesionymi rękami (jak konary drzew
i tam wieje, poruszane wiatrem),
sypnie śniegiem, - stoją z podniesionymi do góry rękami, zaciskają dłonie, a potem prostują
deszczem leje - poruszając palcami, naśladują padający deszcz.
5. Spróbujcie narysować MARCOWY GARNEK. Co znajdzie się w środku garnka, jak może wyglądać marcowy garnek?
6. ,,Marcowa pogoda" - karta pracy cz.3 str. 44, 45

Jeśli macie jeszcze ochotę to możecie się pobawić!
1. ,,Moja ulubiona pora roku" - narysuj kredkami lub namaluj farbami.
2. Propozycja zabawy słownej:
Kończenie zdań – tworzenie porównań.
Śnieg jest biały jak... (mąka, papier, kreda...)
Deszcz jest mokry jak... (woda, mgła...)
Burza jest groźna jak... (lew, tornado...)
3. ,,Ula, ule" - utrwalanie głoski ,,u".
Podaj słowo zaczynające się na głoskę ,,u" lub słowo zawierające głoskę ,,u"
Karta pracy dla chętnych.

Życzę miłej zabawy :)

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 14:15
 
Plan pracy - Marzec 2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 06 marca 2020 13:21

Marzec 2020
1. Niezwykły świat zwierząt.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
3. W marcu jak w garncu.
4. Wiosenne przebudzenie.
- poszerzanie wiadomości na temat wybranych zwierząt egzotycznych
- wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu oraz przedstawicieli zwierząt żyjących w lesie
- wzbogacanie wiedzy na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych z porami roku
- rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
- zapoznanie z ludowym zwyczajem pożegnania zimy i powitania wiosny
- określanie znaczenia wody w życiu człowieka
- wzbogacanie słownictwa
- wdrażanie do dłuższych wypowiedzi na określony temat
- wprowadzenie liter z, Z, u, U, c, C, ł, Ł małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- utrwalanie poznanych liter 6l.
- przygotowanie do czytania
- aktywizowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek
- dokonywanie oceny wartości logicznej wypowiadanych zdań
- rozwijanie logicznego myślenia
- utrwalanie nazw liczebników głównych i porządkowych
- 5l. wdrażanie do dodawanie i odejmowania na konkretach w dostępnym zakresie
- 6l. wdrażanie do dodawania i odejmowania w zakresie dziesięciu
- 6l. wdrażanie do rozwiązywania zadań tekstowych
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic pomiędzy kulą a kołem
- zapoznanie z monetami i banknotami
- rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
- ćwiczenia mięśni drobnych rąk
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych
,,Dżungla" - piosenka
1. Dżungla, dżungla
taka wielka dżungla,
poplątane zwoje
dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref. Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonie grają.
Ambo tu, Ambo tam,
Ambo tu i tam.
2. Ambo Sambo, doskonale znam go,
Węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich ulubieńców
w dłoni coś smacznego
zawsze ma.
Ref. Strusie mu się ...

 
«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Strona 1 z 2

Kalendarz

marzec 2020
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Logowanie