Start Pszczółki

Plan miesięczny marzec- gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 marca 2022 21:29

Marzec

1.Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?

2.Gdzie puka sztuka?

3.Co łączy kurę i dinozaura?

4.Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

5.Gdzie się ubiera Pani Wiosna?

Piosenka „Maszeruje Wiosna”

I Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło,

lecą i świergocą, głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat.


II Nosi wiosna dżinsową kurteczkę

Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony
A z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna …


III Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

Każda trawka chce być już zielona

Gdybyś zapomniała inną drogą poszła

Zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna …

Wiersz „Wiosna”

Ptaki pięknie śpiewają, promienie słońca nas ogrzewają.
Na wiosnę czekamy, a na zimę już narzekamy.
Czy to śpiew, czy to chór? To ptaków sznur.
Przybyły razem z wiosną, piękną i radosną.

Poprawiony: środa, 02 marca 2022 21:32
 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 03.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 22:31

CZWARTEK 03.01.2022 r.

Dzień Dobry Pszczółki :)

1. Na początek powtórzymy sobie znajomość cyfry oraz umiejętność liczenia.
- Menu karnawałowe – przeliczanie w zakresie 9.
(Białe papierowe talerzyki, pisaki, kartoniki z liczbami od 3 do 9, klamerki do bielizny)


Rodzic rozdaje dziecku papierowe talerzyki oraz losowo wybrane kartoniki z liczbami.
Zadaniem dziecka jest narysowanie tylu przekąsek, ile przedstawia wylosowana liczba. Rodzic zachęca do rysowania zdrowych przekąsek, np. owoców. Po przygotowaniu talerzyków dziecko ponownie losują kartoniki z liczbami. Tym razem oznaczają one liczbę gości. Dziecko bierze odpowiednią liczbę klamerek (zgodną z wylosowaną liczbą). Przypina klamerki przy talerzykach, w równych odstępach. Ponownie przelicza produkty spożywcze. Określa, czego jest więcej – gości czy przekąsek, oraz o ile więcej. Zastanawia się, co zrobić, by każdy gość otrzymał przekąskę (dorysować produkty), oraz jak podzielić produkty
po równo między mniejszą liczbę gości.

- Co dalej? – zabawa matematyczna.
(Kartoniki z liczbami)(załącznik nr 2)


Dziecko siedzi z rodzicem na dywanie. Rodzic podaje pierwszą liczbę, np. 7. Dziecko kolejno kontynuują liczenie. Gdy je zakończy, rodzic podaje kolejną liczbę, od której dziecko zaczyna liczyć. Jeżeli dziecko ma problem z liczeniem od konkretnej liczby, rodzic układa z kartoników z liczbami węża liczbowego (od 0 do 9). Dziecko może się nim posiłkować przy podawaniu odpowiedzi.

- O jeden większa, o jeden mniejsza – zabawa matematyczna.
(Kartoniki z liczbami (od 0 do 9), liczmany – klocki, kredki)
Rodzic układa kartoniki z liczbami od 0 do 9. Dziecko podpisuje kartoniki liczmanami – kładzie liczmany, które tworzą wieże, nad kartonikami (celem jest pokazanie przyrostu

o jeden dla kolejnych liczb naturalnych). Następnie rodzic bierze kartoniki z liczbami
od 1 do 9. Wybiera np. kartonik z liczbą 3. Zadaniem dziecka jest powiedzenie liczby o jeden większej i o jeden mniejszej od liczby napisanej na kartoniku.

2. Posłuchaj i idź – zabawa ruchowa.
Dziecko chodzi po pokoju w rytm wyklaskiwany przez rodzica. Rodzic różnicuje rytm – klaszcze szybko lub wolno. Na przerwę w grze dziecko stoi bez ruchu.

3. Teraz sobie poćwiczymy z wykorzystaniem kubeczka.
Kubeczek może być plastikowy bądź po jogurcie.

- Wędrujący kubeczek – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko przekłada kubeczek z ręki do ręki: z przodu, z tyłu, pod kolanem, nad głową –
w pozycji stojącej i w ruchu.
- Rzuć i podnieś – ćwiczenie tułowia.
Dziecko stoi w małym rozkroku, kubeczek kładzie na głowie, wykonuje skłon głową w celu upuszczenia kubeczka na podłogę; następnie wykonuje skłon tułowia z jednoczesnym podniesieniem kubeczka i umieszczeniem go ponownie na głowie (podczas skłonu nogi dziecka są proste).

- Turlamy kubeczek – ćwiczenia mięśni grzbietu.
Dziecko w siadzie prostym, kubeczek trzyma oburącz na wyprostowanych nogach. Turla kubeczek po nogach jak najdalej w kierunku stóp i z powrotem, mając nogi proste

w kolanach.
- Obuwie z kubeczków – skrętoskłony.
Dziecko w siadzie rozkrocznym, kubeczek trzyma w prawej ręce. Wykonuje skrętoskłon

do lewej nogi, próbuje położyć kubeczek na palcach lewej stopy. Prostuje się, następnie wykonuje skrętoskłon do prawej nogi i próbuje założyć kubeczek lewą ręką na prawą stopę.
Podczas wykonywania ćwiczenia kolana mają proste.
- Zajrzyj do kubeczka – ćwiczenie mięśni brzucha.
Dziecko w leżeniu przodem, trzyma kubeczek w wyciągniętych rękach przed sobą. Na hasło

Zaglądamy do kubeczka unosi ręce i głowę do góry, utrzymując je krótko w tej pozycji, następnie je opuszczają.
- W prawo i w lewo – zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
Kubeczek stoi na podłodze. Dzieci maszerują na czworakach dookoła kubeczka w prawą

stronę, a następnie, po usłyszeniu klaśnięcia w dłonie, w lewą stronę.
- Niezwykłe spotkanie – ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha.
Dziecko w leżeniu tyłem, kubeczek trzyma w rękach wyciągniętych za głowy; jednocześnie

wznosi ręce i nogi i próbuje dotknąć rękami z kubeczkiem do stóp, a następnie powraca
do pozycji wyjściowej.
- Do góry i na dół – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko w leżeniu tyłem, kubeczek ma położony na brzuchu. Przy wdechu uwypukla brzuch

– obserwuje wznoszenie się kubeczka do góry; przy wydechu obserwuje jego opadanie.
- Jesteśmy uważni – ćwiczenie równowagi.
Dziecko w pozycji stojącej, kładzie kubeczek na głowie. Wykonuje trzy kroki marszu,
a potem powolny przysiad i powrót do pozycji wyjściowej – tak aby kubeczek nie spadł.
- Sprytne ręce – rzuty.
Dziecko podrzuca kubeczek obiema rękami, a następnie jedną ręką je łapią (w miejscu

i w ruchu). Potem podrzuca kubeczek, klaszcze w ręce i łapie kubeczki.
- Sprawne stopy – ćwiczenie stóp.
Dziecko w pozycji stojącej, podnosi palcami stóp kubeczek i podaje sobie do rąk. Wykonuje

siad skulny podparty, kubeczek trzyma pomiędzy stopami. Podnosi stopy z kubeczkami
do góry i powraca do pozycji wyjściowej. W pozycji stojącej turla kubeczek od jednej
stopy do drugiej.
4. Na zakończenie zapraszam do wykonania karty pracy. Załącznik nr 3.

Życzę miłego dnia, pani Ania

 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 02.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 08:17

ŚRODA 02.02.2022 r.

Dzień Dobry Pszczółki :)

1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu
(Rodzic czyta dziecku wiersz)

Ach, ten bal! Ach, ten bal!
Popatrz, ile tańczy par!
Jedwabne pończoszki,
paseczki i groszki,
przy każdej sukience
wróbelki jak broszki.
Kucyki, warkocze –
tu rude, tam złote,
a płaszczyk królewny
szumiący i śpiewny!
Srebrzyste koronki,
perełki, pierścionki,
kokardy jak róże,
w kokardach biedronki.
We włosach dziewczynki
motyle jak spinki,
a oczy księżniczki
jak czarne guziczki.
Lecz już kończy się bal
i rozpływa się sen –
już na zwodzony most
karetą wjeżdża dzień.

Rozmowa na temat wiersza:

- O czym był wiersz?

- Jak były ubrane dzieci?

- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?

- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?

- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)

- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)

2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.

- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)

- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam
na kwiatach.
(motyl)

- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)

- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)

- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)

- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)

3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa

Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np.
Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…

4. Zapraszam do obejrzenia planszy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48

Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.

Opisy:

- Włochy
W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna

parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy,
biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad
placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym
w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami).
- Polska
Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery-
stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki
i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie.
- Brazylia
Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze

przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami.
- Niemcy
W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn).

- Francja
W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.

Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko:
1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego?

2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego?
3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?

5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.


Bawcie się dobrze, pani Ania 

Poprawiony: środa, 02 lutego 2022 08:21
 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 01.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 01 lutego 2022 08:23

Wtorek,01.02.2022r.

Dzień dobry Pszczółki :)

Na początek wysłuchajcie piosnki pt. „Słodka Samba”. https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki6 (płyta CD.2)

Tekst piosenki:

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa!

Gdy w karnawale tańczymy sambę,

trzymamy w górze ręce, wirujemy wraz.

Na buziach śmiech w tej słodkiej piosence,

karnawał w Rio zaczarował wszystkich nas.

Ref: Samba, samba, samba, ole!

Że karnawał w Rio jest, wiem to ja i ty to wiesz!

A więc samba, samba, samba, ole!

U nas też karnawał jest, u nas też!

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa!

Dziewczynki kręcą już spódniczkami,

A chłopcy klaszczą w dłonie, ile mają sił.

A potem razem parami, parami,

by nasz karnawał też wesoły bardzo był!

Ref: Samba, samba, samba….

Rozmowa na temat piosenki: Rodzic pyta dziecko:

- o czym jest ta piosenka?

- czym jest samba?

Rozmowa na temat budowy piosenki:

- ile zwrotek ma piosenka?

Ile razy jest śpiewany refren?

Drogie dzieci, a teraz nauczcie się refrenu tej piosenki.

„Karnawałowe tańce połamańce”zabawa ruchowa dziecko stoi na gazecie lub kartce A4 i tańczy w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzyma, Rodzic podaje jakie części ciała mają pozostać na gazecie, np. jeden nos, jedno ucho, kolano; dwie pięty, dwa łokcie, dwa kciuki itp.

Link do muzyki : https://www.youtube.com/watch?v=7p_dsqC_7PA

„ Co to jest karnawał?”-burza mózgów. Moi drodzy a teraz chwilę się zastanówcie i spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli dziecko nie będzie potrafiło samodzielnie odpowiedzieć Rodzic tłumaczy, że karnawał to czas zimowych balów i zabaw tanecznych. Na bale czy zabawy karnawałowe, często zakładamy różnego rodzaju maski lub przebieramy się w kostiumy, wcielając się w role innych ludzi, postaci z bajek czy filmów.

A teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego EduKredka – „Karanawał”

https://www.youtube.com/watch?v=jYNwqgE9PMc&t=16s

„Karnawałowa maska”- praca plastyczna- wykonajcie maskę karnawałową za pomocą materiałów, które macie w domu:) Szablony masek w załącznikach

Dla chętnych przygotowałam karty pracy- rysowanie po śladzie.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, Pani Ania :)

Moi drodzy teraz pora na naukę języka niemieckiego :)

Poznaliśmy następujące kolory : rot; gelb; blau; grun; rosa; orange; lila; schwarz ; weiβundbraun oraz nauczyliśmy się liczyć od 1 do 10.

Kochani mała powtórka.

Na początek posłuchajcie sobie wymowy kolorów oraz liczb.

https://www.youtube.com/watch?v=TnWxybnLtQ8

Trochę zabawy dla was:

https://wordwall.net/pl/resource/7187519/niemieckim/kolory-samolot-niemiecki

https://wordwall.net/pl/resource/8154548/niemiecki/farben

Ponownie coś do wesołego do posłuchania może i do pośpiewania.

https://www.youtube.com/watch?v=fQxdmHjzUWk

Teraz może trochę rączki popracują , czyli kolorujemy ;)

COŚ DLA CHĘTNYCH. WYTNIJ PO LINI I ZAGRAJ W MEMORY.

Wszyskie załączniki do wykonania zadań z języka niemieckiego znjadują się tutaj:

POWODZENIA KOCHANI ORAZ DUŻO ZDRÓWKA ŻYCZĘ, POZDRAWIAM PANI AGNIESZKA.

 
Plan miesięczny luty- gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:51

Luty

1.Karnawał

2.Kim będę, gdy dorosnę?

3.Zima nie jest zła

4.Zimowe zabawy

Zabawa w kole ze śpiewem „Bałwanek”

  1. 1.Stoisz smutny, nasz Bałwanku, ze spuszczoną głową.
    Może chciałbyś mieć przy sobie panią Bałwankową?

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Dobrej żony wciąż mi brak!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Bałwankowej brak!

  1. 2.Ma korale z jarzębiny bałwankowa żona,
    ale łatwo poznać z miny, że dziś jest zmartwiona.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Dobrej żony wciąż mi brak!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Bałwankowej brak!

3. Stoi Bałwan z Bałwankową, w środku zaś Bałwanek,
jeszcze chwila i rozpoczną bałwankowi taniec.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Przydałby się jeszcze brat!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Przydałby się brat!

  1. 4.Już wesołe dwa bałwanki tańczą z rodzicami
    i my także się pobawmy razem z bałwankami.

Ref. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Zatańcz z nami raz i dwa!
Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! Zatańcz raz i dwa!

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze „Odgłosy zimy”

Dzieci naśladują:
odgłos wiejącego wiatru – szszyy, szszyy, szszyy…
odgłos zadymki śnieżnej – wiuu, wiuu, wiuu…
chrzęst śniegu pod butami – trap, trap, trap…
rżenie konia ciągnącego sanie – ihaa, ihaa, ihaa…
odgłos dzwonków przy saniach – dzyń, dzyń, dzyń…

Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:52
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 3 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie