Start Pszczółki

Zdalne nauczanie - piątek 15.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 15 maja 2020 08:11

Dzień 15.05.20r.
Dzień dobry wszystkim, całym Rodzinom:)
1. ,,Dwie ręce, dziesięć palców" - zabawa według K. Sąsiadka.
Ja dziesięć palców mam, - pokazuje obie dłonie z rozłożonymi palcami
na pianinie gram. - naśladuje grę na pianinie
Ja dwie ręce mam, - pokazuje dłonie
na bębenku gram. - uderza na przemian dłońmi o uda
Ja dziesięć palców mam - pokazuje obie dłonie z rozłożonymi palcami
i na trąbce gram. - naśladuje granie na trąbce
Ja dwie ręce mam - pokazuje dłonie
i zaklaszczę wam.- klaszcze
2. ,,Jeden, dwa i trzy" - utrwalcie liczenie do 10
https://youtu.be/Qxaf_udSzng
I. 1,2 i 3,
Mama, tata śpi
4,5 i 6
Ja chciałbym coś zjeść
7,8 9,10
Kosz owoców dziadek niesie!
Zaraz wszystkie zjem!
Zaraz wszystkie zjem!
Ref. Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
Mogę zliczyć u biedronki,
Na skrzydełkach czarne kropki,
Ja cyferki znam,
Liczyć umiem sam.
3. ,,Dom" - (6l.) podaj, jak najwięcej słów zawierających głoskę d. Utrwalanie litery d - karta pracy


4. ,,Dom to przede wszystkim rodzina". Dzisiaj obchodzony jest Międzynarodowy
Dzień Rodzin – święto obchodzone 15 maja, ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20 września 1993. Celem obchodów jest pogłębienie świadomości społeczeństwa na temat problemów rodziny.
Posłuchajcie opowiadania pt. ,,Rodzina"
W pewnym domu rodzice mieszkają, którzy małego synka i malutką córeczkę mają. Mama jest dumna ze swoich dzieci, tata zaś dzieciom przykładem świeci. Cieszy się dziadek, że ma już wnuka, cieszy się babcia, że wnuczkę ma. Dziadek i babciawnuki kochają i prezentami je rozpieszczają. Dziadek książeczki ciągle kupuje, babcia zaś smaczne obiadki gotuje. Jest w tej rodzince też kot i pies. Kot lubi mleko, pies kości je, choć razem żyją to kłócą się. Mama hałasem się denerwuje, córeczka płacze, a wtedy tata do akcji wkracza. Zabiera psa do parku na spacer, a w wózku wiezie też dwoje dzieci. Jest piękna pogoda, słoneczko świeci, na placu zabaw bawią się dzieci. Potem do domu wszyscy wracają, jak było w parku –opowiadają. Cała rodzinka wesoła jest i na przygody gotowa też.
Odpowiedzieć na pytania:
- Wymieńcie członków rodziny występujących w opowiadaniu.
- Jak nazywa się mama i tata?
- Jakie są dzieci w tej rodzinie?
- Kto jeszcze mieszka razem z rodziną?
- Kto to są wnuki?
- Kim są dla was mama i tata?
Pamiętajcie! Rodzina - to bycie razem, wspólna zabawa, wiara, zaufanie, szczęście, piękno, słodycz, cuda, i wspomnienia:)
5. ,,Moja rodzina" - narysuj lub namaluj swoją rodzinę. Czekam na Wasze prace:)
A teraz czas na zabawę! Zaproście całą rodzinę do wspólnej zabawy:)
Bawcie się dobrze!!!
,,A ram sam sam"
https://youtu.be/EKp3EdoHdKI
,,Duży i mały skok"
https://youtu.be/InxomdEHL8M
,,Hyc, Tup, Klap"
https://youtu.be/WeRYx4rZRSc
,,Kocie rodzina"
https://youtu.be/dMakHsuFP9k
Gdacze kura: ko, ko, ko
https://youtu.be/QPqALIknKwY
,,Kto jak skacze"
https://youtu.be/LNouuY9zrKQ
Dziękuję mamo! Dziękuję Tato!
https://youtu.be/j09kDRPi3tE
#dbajcie o siebie
p. Ania

 
Religia 15.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 15 maja 2020 08:06

Dzień dobry Pszczółki drogie,
witam Was na kolejnej lekcji religii. Pomódlcie się proszę za wszystkich chorych: Aniele Boży, stróżu mój...
Tydzień temu Wasi Rodzice czytali Wam o kościele. Zaproponowałam, by w ramach zadania – zbudować z klocków dom dla Pana Jezusa. Dotarły do mnie cztery fantastyczne zdjęcia. W każdym z tych Waszych kościołów było coś pięknego! Bardzo Wam za te Wasze budowle dziękuję:-) Nie był to konkurs, ale czuję, że muszę Was jakoś słodko nagrodzić;-) Jeśli Wasi Rodzice się zgodzą – to umieścimy tutaj na stronie Wasze prace (proszę o taką informację w mailu – konkurs wiązał się z tym, że zdjęcia prac dzieci tu się znajdą – ale to nie konkurs).
A dziś będzie o wyjątkowym człowieku.
Kto z Was lubi świętować swoje rodziny? Co za pytanie – przecież wszystkie dzieci i większość dorosłych lubi je świętować. Co roku się do nich przygotowujemy: zapraszamy gości, pieczemy tort, sprzątamy dom, pięknie się ubieramy i wspólnie z zaproszonymi gośćmi śpiewamy „Sto lat". Dziś chcę, byście poznali kogoś, komu nie możemy już śpiewać „Sto lat". Po pierwsze dlatego, że jest już w niebie a po drugie dlatego, że gdyby jeszcze żył na ziemi – w najbliższy poniedziałek świętowałby swoje setne urodziny. Więc ciężko byłoby mu śpiewać, że życzymy mu „Sto lat":-) Moglibyśmy na przykład zaśpiewać „Dwieście lat" – ale to już do melodii nie bardzo pasuje:-) Ale koniec mojego pisania – zobaczcie film o naszym Solenizancie. Jest nim Jan Paweł II – papież, czyli taki najważniejszy ksiądz na całym świecie, który urodził się w Polsce. Ale znany był i jest nadal – na całym świecie.
https://www.youtube.com/watch?v=3Mpjh3o2P_A&feature=youtu.be
Dowiedzieliście się trochę o największym z Polaków. Wy już Go nie możecie pamiętać. Wielu Waszych Rodziców było dziećmi lub młodymi osobami, gdy Jan Paweł II żył na ziemi i kierował Kościołem Pana Jezusa. Ale na pewno Wasze Babcie i Wasi Dziadkowie – mogliby Wam coś więcej o Nim opowiedzieć. Może ich zapytacie? Czy kiedyś widzieli Jana Pawła II? A może nawet ktoś z Waszych bliskich kiedyś Go osobiście spotkał?
Na koniec mam dla Was ciekawą propozycję. Bo gdy ktoś ma urodziny, to muszą być też prezenty. Ale gdy urodziny ma ktoś, kto już jest w niebie z Panem Jezusem – to trudno dać mu osobiście do rąk prezent. Więc może spróbujemy dać Mu taki prezent, który sprawi Mu najwięcej radości? Bo dla kogoś, kto już jest w niebie – najwięcej radości sprawia dziecko, które dobrze postępuje. Dlatego zachęcam, byście w najbliższym tygodniu zrobili jakiś dobry uczynek. Można posprzątać zabawki, zanim mama nas o to poprosi. Można pobawić się z młodszym rodzeństwem, gdy im się nudzi. Można zadzwonić do babci i zapytać jak się czuje (przy okazji można zapytać ją czy pamięta Jana Pawła II). A można jeszcze wymyślić coś zupełnie innego, co sprawi radość Waszym Rodzicom i Janowi Pawłowi II.
Jako zadanie proponuję Wam do wyboru kolorowankę albo możecie narysować laurkę urodzinową dla Jana Pawła II na której narysujecie dobry uczynek, który udało Wam się zrobić (to jest trudniejsze zadanie, ale może ktoś spróbuje?). Oczywiście zachęcam do wysłania zdjęć Waszej pracy na adres 
Wystarczy na dzisiaj. Pozdrawiam Was serdecznie i życzę dobrego tygodnia:-)
Justyna Hewig

 
Zdalne nauczanie - czwartek 14.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 14 maja 2020 08:17

Dzień 14.05.20r.

Witajcie:)

1. ,,Mój dom" - zaśpiewajcie piosenkę.
2. ,,Mój dom" - słuchanie wiersza A. Rumińskiej.
Ślimak ma swój domek, choć taki malutki,
piesek się może schować do swej psiej budki.
Ptaszki mają gniazda, liski mają norę,
kurki mają kurniki, a krówki - oborę.
My też mamy swoje domy, małe albo duże,
A przed domami ogródek i podwórze.
Bawimy się na podwórku wesoło i miło,
żeby potem w domku pięknie nam się śniło.
Rozmowa na temat wiersza:
- O jakich domach jest mowa w wierszu?
- Kto w nich mieszkał?
3. ,,Co to za zwierzę?" - (6l.) słuchanie ze zrozumieniem - karta pracy ,,Litery i liczby cz. 2"
s. 68
,,Kogut" - (5l.) - karta pracy ,,Przygotowanie do..." s. 70
4. ,,Każdy ma swój dom" - przeczytaj tekst razem z Rodzicem


5. ,,Zwierzęta i ich domy" - karta pracy - połącz liniami zdjęcia zwierząt z obrazkami ich domów


6. ,,Zabawa z poduszką" - zabawa ruchowa.
Dziecko maszeruje po pokoju trzymając poduszkę na głowie w taki sposób, żeby nie spadła.
7. ,,Nad, obok" - zabawa dydaktyczna - utrwalanie orientacji położenia przedmiotów
w przestrzeni.
Połóż poduszkę: nad sobą, przed sobą, obok siebie, za sobą, z prawej strony.
Wykonaj to samo ćwiczenie w odniesieniu do drugiej osoby.
8. ,,W pokoju Ady" - karta pracy - pokoloruj obrazek według wskazówek:


- pokoloruj 5 okrągłych rzeczy
- przedmioty, które są na szafce
- przedmiot między półką a szafką
- zabawkę, która leży pod kołdrą
- przedmiot, który znajduje się nad pociągiem
- zabawkę, która leży na łóżku
- zabawkę, która stoi obok królika
- przedmiot, który stoi na środku pokoju
- zabawkę, która stoi na środkowej półce z prawej strony
- dwa takie same przedmioty

Udanej zabawy:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - środa 13.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 13 maja 2020 06:36

Dzień 13.05.20r.
Dzień dobry w środę:)
1. ,,Moja miejscowość" - powtórzcie wiersz, na pewno znacie go na pamięć:)
2. ,,Czarodziejska różdżka" - ekspresja słowna. Możecie zrobić papierową różdżkę i podawać domownikom prosząc, aby dokończyli zdanie: Gdybym miał (miała) czarodziejską różdżkę, wyczarowałbym (wyczarowałabym) w mojej miejscowości..., bo...
3. ,,Mój dom" - nauka piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=fuCnZ4iHmmM
Rozmowa na temat piosenki:
- Co to znaczy dom rodzinny?
- Kto mieszka w rodzinnym domu?
- O jakim drugim domu dzieci śpiewają w piosence?
- Kto w nim przebywa i dlaczego możemy nazywać przedszkole drugim domem?
4. ,,Nie wolno!" - słuchanie wiersza J. Koczanowskiej
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto to jest znajomy, a kto obcym jest.
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
Rozmowa na temat wiersza:
- Czy powinniśmy rozmawiać z nieznajomymi?
- Czy odchodzimy z nieznajomym z podwórka, jeżeli kusi nas, obiecując zabawkę albo pobawienie się z pieskiem?
- Co robimy, gdy spotkamy taką osobę?
- Dlaczego nie powinniśmy odchodzić z nieznajomymi, nie rozmawiać z nimi?
(Wyjaśnienie, że są to osoby, które krzywdzą dzieci, sprawiają im ból, a nawet mogą je porwać. Gdy dzieci spotkają taką osobę, powinny o tym powiedzieć rodzicom
i nauczycielom.)
5. ,,Bezpiecznie czy nie?" - miniquiz sprawdzający umiejętność oceny sytuacji zagrażających bezpieczeństwu. Podnieście tabliczkę TAK, jeśli przedstawiona sytuacja jest bezpieczna, NIE jeśli zagraża bezpieczeństwu 


- Czy można biegać po schodach?
- Dziecko jedzie po chodniku, bez kasku i ochraniaczy
- Dziecko w samochodzie siedzi w foteliku
- Czy można wychylać się przez okno?
- Czy można samodzielnie włączać urządzenia elektryczne?
- Czy można podchodzić do nieznajomych zwierząt?
- Dziewczynka przechodzi przez ulicę na przejściu dla pieszych.
6. Pamiętajcie! Bądźcie uważni i ostrożni!
- Gdy jesteś sam w domu, nie otwieraj nikomu!
- Gdy obcy cię cukierkiem częstuje, głośno powiedz: Nie! Dziękuję!
- Gdy obcy przejażdżkę ci proponuje, powiedz: Nie znam Pana (Pani). Dziękuję!
- Gdy się zdarzy coś złego wzywaj pomocy, kolego.
7. ,,Bezpieczny domek" - karta pracy


8. ,,Spacer krętą uliczką" - zabawa ruchowa.
W zabawie oprócz dziecka biorą udział dwie osoby (ewentualnie pluszak lub lalka).
Dziecko jest przewodnikiem, który prowadzi drugą osobę z zawiązanymi oczami (lub pluszaka) po uliczce utworzonej ze sznurka, klocków itp.. Pierwsza osoba podaje określenia
kierunku, np.: prosto, w prawo, w lewo, a zadaniem przewodnika jest przeprowadzenie osoby do końca uliczki.
9. ,,Kolorowy dom" - (5l.) pokoloruj rysunek zgodnie z kodem


,,Dom" - (6l.) policz i pokoloruj rysunek zgodnie z kodem - wynikiem dodawania.
7 - czerwony, 6 - zielony, 5 - żółty, 4 - brązowy, 3 - niebieski, 2 - szary, 1 - pomarańczowy

Jeśli masz ochotę to poproś starsze rodzeństwo albo Rodzica o przeczytanie bajki ,,Dom na drzewie".


Bawcie się dobrze. Do jutra:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - wtorek 12.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 12 maja 2020 07:07

Dzień 12.05.20r.
Dzień dobry o poranku:)
1. „Gdzie mieszkasz?" - utrwalenie własnego adresu zamieszkania. Drodzy Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem, dlaczego musi go znać i czy każdemu należy go zdradzać.
2. ,,Dokończ zdania" - zabawa.
Osoba mówi początek zdania, a dziecko je kończy.
Miejscowość, w której mieszkam, to...
Mieszkam... przy ulicy...
Lubię swoją miejscowość, bo...
Moje przedszkole znajduje się w... przy ulicy...
3. Dziecko wypowiada się na temat swojego miejsca zamieszkania.
- Z czego znany jest nasz region?
- Co jest najbardziej charakterystyczne w waszej miejscowości?
- Co się wam najbardziej podoba?
4. ,,Gdzie mieszkam?" - zabawa ruchowa. W rytmie dowolnej muzyki np.https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4, dziecko porusza się po pokoju. Na hasło mieszkam u góry, dziecko zatrzymuje się i unosi ręce w górę. Ponownie porusza się w takt muzyki. Na hasło mieszkam na dole, przechodzi do przysiadu.

5. ,,Wieś czy miasto" - rozmowa kierowana. Oglądanie obrazków przedstawiających dom na wsi, nowoczesne budynki, dom jednorodzinny, bloki. Dzieci dokonują porównania domów wiejskich i miejskich, wskazują różnice i podobieństwa między nimi.


6. ,,Moja miejscowość" - ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.
Prezentujemy wiersz i pytamy dzieci: Czym różnią się domy na wsi i w mieście?
„Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja! Ile bloków stoi w mieście! Jedne duże, inne małe. Ten jest żółty, tamten szary, a te obok – całkiem białe. Mkną ulicą samochody; wszędzie pełno zakamarków. By odpocząć od hałasu, zawsze można iść do parku. Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja! Na wsi domów jest niewiele; spokój zwykle tam panuje. Za dnia słychać śpiew skowronka, nocą sowa pohukuje. Czasem piesek przerwie ciszę, kiedy biega po ogrodzie. Kogut pieje, krowa muczy, kaczka kwacze gdzieś na wodzie. Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja! Czy to miasto, czy też wioska, wielkie bloki, małe domy, najważniejsze, by prócz domu mieć rodzinę
i znajomych! Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam".
7. Nauka na pamięć fragmentu wiersza. Zwracamy uwagę na fakt, że ważniejsze od tego,
w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.
Czy to miasto,
czy też wioska,
wielkie bloki,
małe domy,
najważniejsze,
by prócz domu
mieć rodzinę
i znajomych!
8. ,,Lubię mój dom, bo..." - ćwiczenia językowe - dokończcie zdanie (możecie zapisać na kartce Wasze i Rodziców wypowiedzi).
9. ,,Miasto - wioska" - karty pracy cz. 4 s. 22 - 23
,,Gdzie mieszkają dzieci?" - karty pracy cz. 4 s. 25
10. ,,Moje ulubione miejsce, w którym mieszkam?" - narysuj lub namaluj miejsca, które najbardziej lubisz w swojej miejscowości.
Udanego dnia! Ściskam Was mocno:)
p. Ania

 
«pierwszapoprzednia21222324252627282930następnaostatnia»

Strona 21 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie