Zdalne nauczanie - piątek 08.05.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 08 maja 2020 08:24 |
Dzień 08.05.20r. Witajcie w piątkowy poranek:) 1. ,,Duży i mały skok" - gimnastyka poranna - zabawa ruchowa do piosenki. https://youtu.be/InxomdEHL8M 2. ,,Polska - Moja ojczyzna" - utrwalanie wiadomości o naszej ojczyźnie. https://youtu.be/Xv7DNwMDoAM 3. Przed Wami quiz sprawdzający wiedzę o naszym kraju. Na pewno sobie świetnie poradzicie. Powodzenia:) - Jak nazywa się nasz kraj? - Jak wygląda flaga Polski? - Wymień trzy symbole narodowe. - Jakie miasto było pierwszą stolicą Polski? - Jak nazywa się obecna stolica Polski? - Co przedstawia herb Warszawy? - Wymień trzech znanych polaków (mogą być również sportowcy). - Wymień trzy rzeczy, które można zobaczyć w Warszawie. - Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce? - Czego szukali Lech, Czech i Rus? - Zaśpiewaj pierwszą zwrotkę hymnu Polski. Jak Wam poszło? Na pewno SUPER!!! 4. ,,Polska" - zabawa ruchowa. Dziecko maszeruje po pokoju podczas wypowiadania przez osobę prowadzącą nazw innych państw, kiedy usłyszy słowo: Polska, musi jak najszybciej usiąść. 5. ,,Jesteśmy Polakami" - karta pracy
6. Polska, jak wiecie leży na kontynencie, który nazywa się Europa. Polska ma swoich najbliższych sąsiadów
7. Polska należy także do Unii Europejskiej. Unia Europejska, której symbolem jest niebieska flaga z dwunastoma gwiazdami, bo na początku należało do niej 12 państw, dziś składa się z 28 państw. Każde z nich ma swoją własną flagę. Unia Europejska - Poznaj Unię https://youtu.be/h58YVP1Zvmw 8. Karty pracy cz. 4 s. 34-35 9. ,,Syriusz" - kolorowanie maskotki Unii Europejskiej
Dla chętnych:) Poznajemy kontynenty https://youtu.be/hyYmyG0SugU Flagi - gra on-line https://europa.eu/learning-corner/match-the-flags_pl Miłej zabawy i dobrego weekendu:) p. Ania
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 08 maja 2020 08:14 |
Dzień dobry drogie Pszczółki i szanowni Rodzice:-)
Witam Was bardzo mocno na kolejnej lekcji religii. Proszę, byście pomodlili się do Anioła Stróża, by czuwał nad Wami i Waszymi rodzinami:Aniele Boży, stróżu mój……
Proszę, by na początku porozmawiać z dziećmi na temat różnych domów. Każde stworzenie gdzieś mieszka:
- gdzie mieszkają ptaki?
- gdzie mieszkają myszki?
- gdzie mieszkają pszczoły?
- a gdzie mieszkają ludzie?
Każde stworzenie ma swój dom. Ptaki budują gniazda, myszki mają swoje nory, pszczoły mieszkają w ulu a ludzie w domach. Domy ludzi są bardzo różne – czasem duże, czasem małe. Każdy teraz pewnie chciałby mi opowiedzieć o swoim domu – możecie to zrobić teraz, może zwrócicie uwagę na różne szczegóły – że u kogoś w domu jest dużo okien, a u kogoś innego są kolorowe ściany. Może u kogoś wisi dużo zdjęć na ścianach a u kogoś jest mały ogródek przy domu?
Wśród tych różnych domów jest jeden szczególny dom. Dom kogoś ważnego. Posłuchajcie opowiadania o tym, co się wydarzyło w tym domu w pewną niedzielę.
Kościół – dom Boga
Julka w każdą niedzielę chodzi z rodzicami na Mszę Świętą dla dzieci. Tak też było ostatnio. Dziewczynka jak zwykle zajęła miejsce wśród innych dzieci blisko ołtarza. Obok niej usiadł chłopiec, którego Julka nigdy wcześniej nie widziała na Mszy dla dzieci. W czasie gdy ksiądz mówił do dzieci o Jezusie, chłopiec wyjął z kieszeni telefon i włączył grę. Pani katechetka zwróciła mu uwagę, że tak nie wolno, i chłopiec schował telefon zawstydzony. Dziewczynka była bardzo zaskoczona takim zachowaniem. Postanowiła, że po Mszy porozmawia z rodzicami. Gdy rodzice wysłuchali Julki, byli bardzo zasmuceni. Wyjaśnili córce, że chłopiec źle się zachował:Â
–Kościół jest domem Boga i trzeba zachowywać się w nim grzecznie. Nie można bawić się żadnymi zabawkami ani jeść czy żuć gumy. W kościele nie wolno też rozmawiać z kolegami ani koleżankami, tylko trzeba słuchać tego, co mówi ksiądz. Nie wolno też się wiercić ani chodzić po kościele, bo to przeszkadza innym w modlitwie. Dzieci powinny też starać się zapamiętać i powtarzać słowa, które wypowiadają podczas Mszy dorośli. Jest to oznaką szacunku i miłości do Boga i innych ludzi.Â
Wieczorem mama zaproponowała Julce, aby pomodliła się za chłopca, który niewłaściwie zachowywał się w Kościele, żeby potrafił zmienić swoje zachowanie.
Co zapamiętaliście z tej historii?
- Czyim domem jest kościół?
- Co podczas Mszy robił chłopiec, który siedział obok Julki?
- Jak należy zachować się w kościele? (co można robić a czego nie można?)
W kościele mieszka Bóg, dlatego nie możemy przechodzić obok niego obojętnie. Przechodząc lub przejeżdżając obok kościoła, pozdrawiamy mieszkającego w nim Boga, czyniąc znak krzyża. Jest też zwyczaj, że chłopcy przed wejściem do kościoła zdejmują z głów czapki. Dom Boży i jego najbliższe otoczenie to miejsca święte, dlatego nie należy tam głośno rozmawiać ani biegać.
Dzisiaj w załączniku przesyłam dwa zdjęcia kościoła z Wieszowy. Na pewno znacie ten dom Pana Boga. Mam nadzieję, że już niedługo będę z wieloma z Was mogła się tam znów spotkać…
Dziś mam dla Was inną propozycję niż zawsze. Kto chce po tej lekcji i ma z czego (klocki drewniane, lego lub jeszcze inne) – niech zbuduje z tych klocków dom dla Pana Boga. Zwróćcie uwagę, że dom Pana Boga różni się od innych domów. Jest większy, ma wieżę, duże drzwi i okna. Ciekawa jestem jak sobie to wyobrazicie. Jeśli ktoś chce – zdjęcia Waszych budowli możecie przysłać na adres:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
 (a ja jestem przekonana, że lista moich nagród dla Was po tych zdjęciach wzrośnie o coś słodkiego – tak mnie zauroczą te zdjęcia:-))
Dziękuję tym wszystkim z Państwa, którzy znajdują czas i chęci, by także o Panu Bogu z dziećmi porozmawiać. Dziękuję też za te wszystkie zdjęcia, które dostaję z pracami dzieci, czasem też z dziećmi. To naprawdę dla mnie wielka radość:-) Pozdrawiam wszystkich czytających bardzo serdecznie, życząc zdrowia, pokoju w sercu i sił na co dzień.
Justyna Hewig
 
|
Poprawiony: piątek, 08 maja 2020 08:21 |
|
Zdalne nauczanie - czwartek 07.05.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
czwartek, 07 maja 2020 08:15 |
Dzień 07.05.20r. Dzień dobry w czwartek:) 1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Ćwiczenia, powtarzamy kilkakrotnie. - Kolory flagi - gdy mówimy biały - dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony - język opuszczają na dolną wargę. - Chorągiewki - tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dzieci poruszają językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego. Lech, Czech, Rus jadą na koniach - dzieci naśladują osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przyklejają szeroko ułożony język do podniebienia i odbijają go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko. - Orzeł - dzieci wysuwają język do przodu, unosząc jego czubek do góry i poruszają nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami. - Wędrówka po Polsce - przy szeroko otwartej jamie ustnej dzieci wysuwają język do przodu i poruszają nim do góry, w dół, w prawą stronę, w lewą stronę. 2. ,,Katechizm polskiego dziecka" - na pewno pamiętacie wiersz W. Bełzy. Rodzic będzie zadawał pytanie, a wy odpowiadajcie. - Kto ty jesteś? - Polak mały. - Jaki znak twój? - Orzeł biały. - Gdzie ty mieszkasz? - Między swymi. - W jakim kraju? - W polskiej ziemi. - Czym ta ziemia? - Mą ojczyzną. - Czym zdobyta? - Krwią i blizną. - Czy ją kochasz? - Kocham szczerze. - A w co wierzysz? - W Polskę wierzę. - Coś ty dla niej? - Wdzięczne dziecię. - Coś jej winien? - Oddać życie. 3. ,,Odczytaj hasło" (6l.) karta pracy
,,Policz" - karta pracy
4. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów. Przygotujcie kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody. Sprawdźcie, czy butelki są dobrze zakręcone. a. Określanie, ile wody jest w butelce. Osoba stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Pyta dziecko: Ile jest wody w butelce - dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody. b. Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody (np. 5 lub więcej sztuk). Butelki z różną ilością wody. Osoba ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem. - Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej wody, a w której najmniej. - Ustawia butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą. - Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie. c. Zapoznanie z miarą płynów. Osoba pokazuje butelki - 0,5l, 1l, 1,5l (jeśli macie w domu). Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l, a 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l - to litr i jeszcze połowa litra. d. Sprawdzanie ilości wody w dwóch różnych butelkach (lub w dwóch różnych naczyniach, ale o tej samej ilości wody) za pomocą wspólnej miary. Butelki z wodą, kubek. Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określa, gdzie wody było więcej albo było tyle samo. 5. Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi. Dziecko dostaje butelkę, ustawia ją względem siebie według poleceń osoby: - połóż butelkę przed sobą, za sobą, - połóż ją po twojej prawej stronie, po twojej lewej stronie, - turlaj butelkę po podłodze. - slalom - ustaw butelki i biegnij między nimi 6. Karty pracy cz. 4, s. 32 - 33 Dla chętnych:) ,,Orzeł biały" - praca plastyczno - techniczna
,,Puzzle" - gra on-line https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/technika/124237-god%C5%82o-polski Dobrej zabawy:) p. Ania
|
Zdalne nauczanie - środa 06.05.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 06 maja 2020 08:32 |
Dzień 06.05.20r. Dzień dobry w wiosenny poranek:)
1. ,,Jestem Polakiem" - zaśpiewajcie piosenkę. 2. Wiecie, że stolicą Polski jest Warszawa. Wcześniej, jak pamiętacie pierwszą stolicą Polski było Gniezno, a potem Kraków. Posłuchajcie, jak powstała nazwa Warszawa. Legenda o Warsie i Sawie. Pamiętacie, co to jest legenda? Legenda to opowieść, w której tkwi ziarnko prawdy. Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę: „Siedem fal mnie strzeże i siedem błyskawic. Kto się ich nie lęka, niech się tutaj zjawi". Piosenkę śpiewała dziewczyna. A głos miała tak piękny, słodki i wdzięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili. – Nie bój się niczego! – zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszna burza. – Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice. – Porwę twoje sieci na strzępy! – ryczał wiatr. – Zatopimy łódź! – groziły fale. Ale Wars płynął tak szybko, że ani wiatr, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dumną postać: pół rybę, pół dziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej, wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę. – Na imię mam Sawa – powiedziała. – Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta. A potem było jak w bajce: – Żyli długo i szczęśliwie dzielny Wars i piękna Sawa. Rosło miasto nad Wisłą – dzielna, piękna Warszawa. Fale płyną jak dawniej... Wiatr powtarza piosenkę. – Jaki herb ma Warszawa? – Syrenkę! Rozmowa na temat opowiadania. - Jak miał na imię rybak? - Kto śpiewał piosenkę? - Jak miała na imię syrena? - Co podarowała syrena Warsowi? - Jak nazywało się miasto, które powstało nad rzeką Wisłą? 3. ,,Syrenka" - zobaczcie zdjęcie syrenki warszawskiej oraz co, ciekawego można zobaczyć w Warszawie, karty pracy cz. 4 s. 30-31
4. ,,Syrenka" - rysuj po śladach - karty pracy cz. 4 s. 29 5. Zestaw ćwiczeń ruchowych. - ,,Hop - bęc" - zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc - przykuca. Po wykonaniu tych czynności ponownie przechodzi do marszu. - ,,Sięgnij jak najwyżej" - ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej, następnie wykonuje siad klęczny, przyciska głowę do kolan - stara się zwinąć w jak najmniejszą kulkę. - ,,Jak sprężynka" - ćwiczenia nóg. Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie klaskania przez osobę. - ,,Kto potrafi?" - ćwiczenie równowagi. Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji. 6. ,,Krzyżówka" - (6l.)
Dziękuję Wszystkim za nadesłane zdjęcia prac dla strażaków:)
Ściskam Was mocno:) P. Ania |
|