Start Pszczółki

Informacja dla Rodziców dzieci grupy Pszczółek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 28 kwietnia 2020 07:47

Drodzy Rodzice naszych tegorocznych absolwentów!!!
W związku z obowiązkiem przekazania Państwu Informacji o gotowości dziecka

do podjęcia nauki w szkole podstawowej,

zapraszamy do przedszkola po odbiór w/w dokumentu w następujących dniach i godzinach:
29 kwietnia br. w godz. od 15.00 do 17.00
30 kwietnia br. w godz. od 11.00 do 13.00
Prosimy o korzystanie z prywatnych długopisów celem podpisania odbioru dokumentu

oraz zachowanie wszelkich środków ostrożności w tym min. 2 metrów odległości od innej osoby.
Pozdrawiamy Beata Supernok oraz Anna Ćwielong

Poprawiony: wtorek, 28 kwietnia 2020 07:50
 
Zdalne nauczanie - wtorek 28.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 28 kwietnia 2020 07:41

Dzień dobry wszystkim:)
1. ,,Komu jest potrzebna woda?" - jak myślicie?
2. ,,Chcemy wody" - zabawa ruchowa.
Dziecko naśladuje delikatne poruszanie się kwiatów, gdy wieje lekki wietrzyk. Słysząc słowa: Wielki upał, brak deszczu, dzieci - kwiaty pokazują, jak zmienia się ich wygląd spowodowany brakiem wody.
Dziecko zamienia się w wybrane leśne zwierzątko - naśladuje picie wody z leśnego strumyka, a kiedy nie jest spragnione, swobodnie się porusza.

Na słowa: Wielka susza, na podstawie własnych doświadczeń i wyobraźni, stara się odtworzyć ciałem, za pomocą ruchu, głosem, jak czują się spragnione zwierzęta, które nie maja dostępu do wody.
Dziecko przedstawia zachowanie człowieka, który w upalny dzień przyszedł do domu i napił się szklankę zimnej wody oraz takiego, któremu jest bardzo gorąco, jest spragniony, a nie ma możliwości zaspokojenia pragnienia.
3. ,,W jaki sposób można oszczędzać wodę?" - podaj przykłady.
4. Wyodrębnianie wyrazu podstawowego - herbata - podział słowa na sylaby, określanie ilości sylab.
5. Podaj słowa, w których głoskę h słychać na początku (hamak, hotel, huta...),w środku (bohater, juhas...).

Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dzieci określają miejsce występowania głoski ż.
6. 5latki - karta pracy ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.72
7. 6latki - dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie herbata
8. Budowanie schematu słowa herbata
- wytnijcie białe okienka oraz okienka z literami - wiecie do czego będą potrzebne:)


- dzieci rysują tyle okienek, ile słychać głosek lub wykładają okienka (6), wymawiają głoski głośno dotykając okienek

9. Budowanie modelu słowa herbata

- dzieci określają, czy głoska h jest spółgłoską czy samogłoską
- sprawdzamy, czy głoska h jest samogłoską czy spółgłoską
- kolorowanie okienek na kolor niebieski lub czerwony

         

 

 

- pokaz litery h, H małej i wielkiej


- umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami w odpowiednich miejscach lub pisanie liter
- odczytanie wyrazu
10. Wyszukiwanie imion zaczynającego się na głoskę h
11. Budowanie schematu słowa Hubert - dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski
w słowie Hubert
- ten sam tok działania od punktu 7
- pamiętacie, że pisownia imion rozpoczyna się wielką literą
12. 6l. karty pracy - ,,Litery i liczby" s. 70-73

Brawo!!!!! Odkryliście ostatnią literę.

Znacie już cały alfabet podstawowych znaków! Utrwalajcie sobie wygląd poznanych liter poprzez ćwiczenie czytania.

Czas na zabawę:) Zaproście tatę, rodzeństwo!

Gra planszowa pt. ,,Wiosenna gra"

Bawcie się dobrze:)
p. Ania

Poprawiony: wtorek, 28 kwietnia 2020 07:49
 
Rozstrzygnięcie konkursu dla grupy Pszczółek na wykonanie baranka wielkanocnego PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 28 kwietnia 2020 07:15

Rozstrzygnięcie konkursu dla grupy Pszczółek na wykonanie baranka wielkanocnego
Moje kochane Pszczółki, tuż przed świętami ogłosiłam konkurs o „Nagrodę pani katechetki". Na maila dostałam zdjęcia od 6 osób. Bezstronna komisja konkursowa w składzie moich rodziców okazała się po prostu przysłowiową „klapą"! Gdy zaczęli oglądać Wasze prace pojawiły się komentarze: „O, jaki ten piękny. Musi być nagrodzony!", „No tu widać, że dziecko samodzielnie pracowało. Musi być nagrodzony!", „A ten, jaki oryginalny. Musi być nagrodzony!", „Te dwa są takie cudowne. Muszą być nagrodzone!", „Ten ma wykorzystane takie ciekawe materiały. Musi być nagrodzony!", „A te są tak ciekawie zrobione. Muszą być nagrodzone!". No to liczę: jedna nagroda, druga, trzecia, czwarta, piąta i szósta.... Na sześciu uczestników! No i co ja mam z taką komisją począć??? Muszę ich posłuchać – są w końcu moimi rodzicami. A rodziców się słucha kochane dzieci. Nawet jak się już jest dorosłym:-) Dlatego, jak tylko się spotkamy w przedszkolu – wszystkie sześć baranków wielkanocnych zostanie nagrodzonych:-) Bo wszystkie mają pierwsze miejsce:-) To się rzadko zdarza... Następnym razem poproszę do konkursu bardziej kompetentną i surową komisję;-)
Zdjęcia wszystkich nagrodzonych baranków – możecie zobaczyć poniżej. Dziękuję wszystkim dzieciom: Oliwierowi P., Milence P., Emilce B., Kubusiowi A., Darii B. i Tymkowi Ch. oraz ich rodzinom za wzięcie udziału w konkursie:-) Sprawiliście mi wiele radości Waszymi zdjęciami:-) I gratuluję wygranym! Wasza pani Justyna

bez_nazwy_3.jpgbez_nazwy_4.jpgbez_nazwy_2.jpg

 

Poprawiony: wtorek, 28 kwietnia 2020 07:38
 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 27.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 27 kwietnia 2020 08:22

Dzień 27.04.20r.
Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę
Pozdrawiam gorąco ,,Pszczółki" i Rodziców w kolejnym tygodniu zajęć na odległość:)
1. ,,Strażnicy przyrody" - słuchanie wiersza A. Widzowskiej - karty pracy cz. 4 s. 12-13
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza
- Co robiły dzieci w lesie?
- Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
- Jak ty zachowujesz się w lesie?
3. ,,leśne zwierzęta" - zabawa słuchowa. Podawanie nazw zwierząt i roślin rozpoczynających się podaną sylabą (5l.) lub głoską (6l.). Rodzic podaje sylabę lub głoskę, a dziecko wyszukuje nazwy zwierząt i roślin.
np. so - sowa, za - zając, ja - jarzębina...
w - wiewiórka, g - grzyby, d - dąb, p - poziomka, s - sosna...
,,Wiosna, ach to ty..." - karta pracy


3.. ,,W lesie" - opowieść ruchowa. Dziecko wykonuje to, o czym usłyszy.
Wyruszamy na wycieczkę do lasu (dziecko maszeruje). Idziesz po ścieżce. Ścieżka robi się coraz węższa. Las staje się gęsty – trzeba się schylać, przechodzić pod gałęziami, rozchylać zarośla (wymyśla różne sposoby przedzierania się przez las). Co jakiś czas odpoczywasz. Zatrzymujesz się, nasłuchujesz odgłosów lasu: śpiewu ptaków (wykonuje skłony głowy w tył, na boki, skręty), stukania dzięcioła (w przysiadzie, uderza palcami o ziemię). Idziesz dalej. Widzisz w oddali sarny na polanie (czworakuje w różnych kierunkach). Wchodzisz na polanę pełną kwiatów. Biegasz radośnie, podskakujesz. Zmęczony zabawą, kładziesz się na trawie. Zasypiasz. Las szumi: szu, szu, szu...
4. ,,Co to jest przyroda?" - zabawa w skojarzenia - mówimy ,,Przyroda...", dzieci podają słowa, które im się z nim kojarzą. Zmiana - dziecko podaje pierwsze słowo, rodzic mówi, jakie mamy z nim skojarzenia (możecie zapisać wasze skojarzenia na kartce).
5. ,,Przyroda wokół nas" - rozmowa na temat dbania o przyrodę - zobaczcie ilustrację.

Które miejsca na zdjęciach bardziej się wam podobają? Dlaczego?


6. ,,Dbamy o przyrodę" - ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej.
Prezentujemy wiersz i pytamy dzieci: W jaki sposób możemy dbać o przyrodę?
Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni! W parku kwitną na rabatkach kwiatki kolorowe. Pod drzewami, wzdłuż alejek, stoją kosze nowe. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni! Dzięcioł puka w stare drzewo, obserwując dzieci, jak do kosza wyrzucają po pikniku śmieci. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni! Jeżyk z liści się wygrzebał, pyszczek swój zadziera. Teraz patrzy, jak rodzina jedzie na rowerach. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni! A w ogrodzie, obok parku, słowik cudnie śpiewa. To z radości – wzdłuż alei ktoś posadził drzewa. Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni! Nawet słonko, choć wysoko, jakoś mocniej świeci. Lubi patrzeć się, jak dbają o przyrodę dzieci! Sia, sio, siu, sia, sio, si – jakie śliczne mamy dni!
7. ,,Czy Olek i Ada dbają o przyrodę?" - karty pracy cz. 4 s. 14-15

Dla chętnych!
,,Wędrówki Skrzata Borówki" - film przyrodniczo-edukacyjny
https://youtu.be/54Rv8Dlm5m4
Do zobaczenia jutro:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - piątek 24.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 24 kwietnia 2020 07:54

Dzień 24.04.20r.
Dzień dobry w piątek:)
1. ,,Dziadek fajną farmę miał" - zaśpiewajcie piosenkę.
2. ,,Prace na wsi" - rozmowa na temat wiosennych prac na wsi - karty pracy cz. 4 s. 10
Oglądanie strony gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określanie, co to za prace.
Pole
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,
a następnie siew i sadzenie roślin.
- Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
- Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
Sad
W sadzie wiosną właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.
- Dlaczego są wykonywane takie prace?
Zwierzęta wiejskie
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta. Na przykład krowy muszą być dojone
kilka razy dziennie.
Jak wygląda praca wiosną na polu - zobaczcie filmik
https://www.youtube.com/watch?v=SYA8i08N9rY&t=206s
- ,,Czy praca rolnika jest łatwa?" - Co myślicie na ten temat?
3. ,,Praca rolnika" - znajdź 8 różnic między obrazkami.


4. ,,Kapelusz rolnika" - zabawa (poszukajcie w domu starego kapelusza, może być czapka
z daszkiem). Usiądźcie naprzeciwko siebie i przekazujcie sobie kapelusz z rąk do rąk wypowiadając tekst rymowanki. Osoba, która otrzyma kapelusz zakłada go i naśladuje ruchem i głosem wybrane przez siebie zwierzątko. Pozostałe osoby zgadują, co to za zwierzę. Do zabawy zaproście tatę albo rodzeństwo:)
Kapelusz rolnika mam i zaraz ci go dam.
Zgadujcie chłopcy, zgadujcie dziewczyny,
jakie to zwierzę - wnet je usłyszymy.
5. ,,W ogrodzie" - zabawa metodą opowieści ruchowej.
Dziecko wybrało się do ogrodu na zaproszenie ogrodnika Macieja (w roli ogrodnika rodzic). Wita się z ogrodnikiem i rozpoczyna oglądanie ogrodu.
Dziecko: rozgląda się, podziwia rośliny, wącha kwiatki - wykonuje przysiad, skłon w przód
i głęboki wdech nosem, wydech ustami; biega po alejkach, naśladuje motyle i ptaki.
Ogrodnik Maciej prosi o pomoc przy sadzeniu roślin.
Dziecko: sadzi rośliny, wykonuje siad klęczny, naśladuje czynności: kopania, sadzenia, przysypywania roślin ziemią. Myje ręce po pracy - staje w rozkroku, wykonuje lekki skłon tułowia w przód, pociera dłońmi o siebie; podlewa posadzone rośliny. Ogrodnik chwali dziecko za dobrze wykonaną pracę i dziękuje za pomoc - podając dłoń dziecku.
6. ,,Prace w ogrodzie" - zgadnijcie, jakie czynności są wykonywane w ogrodzie.


7. ,,Narzędzia ogrodnicze" - karty pracy cz. 4 s. 11
8. ,,Długi, krótki" - ćwiczenia w mierzeniu długości- zajęcia matematyczne.
a) Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą - dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczą. To samo wykonuje rodzic.
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Czy wasze stopy są jednakowej długości?
b) Mierzenie długości dywanu krokami - dziecko mierzy długość dywanu krokami głośno licząc. To samo wykonuje rodzic.
- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- Z czym jest związana długość waszych kroków? (ze wzrostem)
c) Pokaz linijki, miary krawieckiej - mierzenie długości dywanu.
9. ,,Tasiemki Ady i Olka" - karty pracy cz. 4 s.7

Dla chętnych:)
,,Krówka" - kolorowanka on-line:
https://www.kolorowankionline.net/mala-krowka
Udanej zabawy i dobrego weekendu:)
p. Ania

 
«pierwszapoprzednia21222324252627282930następnaostatnia»

Strona 24 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie