Start Pszczółki

Religia 24.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 24 kwietnia 2020 07:45

Witam Was kochane Pszczółki na kolejnej lekcji religii. Proszę, byście na początek pomodlili się za wszystkich swoich bliskich: rodziców, rodzeństwo, panie z przedszkola: Aniele Boży, stróżu mój...
Na ostatnich lekcjach z pomocą Waszych Rodziców mówiłam Wam zmartwychwstaniu Pana Jezusa. Dziękuję tym wszystkim, którzy przysłali mi zdjęcia swoich prac, pokazujące znaki zmartwychwstałego Pana Jezusa. Piękne rysunki!
Pan Jezus, który zmartwychwstał bardzo chce, by cały świat poznał Jego Ojca – Boga. Gdy był na ziemi – sam opowiadał nam o Nim. Gdy niedługo po zmartwychwstaniu, Pan Jezus wrócił do swojego Ojca w niebie, postanowił wybierać sobie tu na ziemi ludzi, którzy innym będą mówić o Bogu. I dlatego mamy księdza, katechetkę, mamy też babcię, dziadka i przede wszystkim rodziców – oni wszyscy nam o Bogu mówią. Ale są ludzie, w różnych częściach świata, szczególnie gdzieś daleko od nas, którym nie ma kto o Bogu opowiedzieć. Dlatego Pan Jezus wybiera sobie jeszcze innych ludzi, którzy wyjeżdżają w różne zakątki świata, by opowiadać o Bogu. Nazywamy ich misjonarzami.
Proszę, by przeczytać teraz powiadanie o naszej przedszkolnej bohaterce – Julce.

Julka zostaje misjonarką
Gdy Julka wróciła z przedszkola, była bardzo wesoła. Przywitała się radośnie z mamą i szybko pobiegła do pokoju Karola. Po chwili wróciła, trzymając w ręku mapę.
– Mamusiu – powiedziała – pokaż mi, gdzie jest Afryka.
Zdziwiona mama wskazała na mapie kontynent afrykański.
– Oto Afryka. A czemu pytasz?
– Bo ja już wiem, kim będę, gdy dorosnę.
– A czy i ja mogę się dowiedzieć, kim chcesz zostać, córeczko?
– Będę misjonarką, pojadę do Afryki, by pomagać ludziom poznawać Boga.
Mama z jeszcze większym zdziwieniem popatrzyła na Julkę i zapytała:
– Córeczko, skąd ci przyszedł do głowy taki pomysł?
– Dziś nasze przedszkole odwiedziła siostra zakonna, która pracuje jako misjonarka w Afryce. Opowiadała o pracy misjonarzy, o tym, jak uczą ludzi o Bogu. Siostra mówiła też, że misjonarze budują kościoły i kaplice, szkoły, szpitale, domy dla dzieci, które nie mają rodziców, leczą chorych, uczą również pisać i czytać nie tylko dzieci, ale i dorosłych.
Julka mówiła bez chwili przerwy, a mama z zainteresowaniem jej słuchała.
– Na koniec siostra powiedziała, że trzeba wielu misjonarzy do pracy w Afryce. Postanowiłam, że zostanę misjonarką – dodała dziewczynka.
Mama ze wzruszeniem popatrzyła na córkę, przytuliła ją mocno do siebie i powiedziała:
– Cieszę się, że twoje serce jest pełne dobroci i miłości. A wiesz, że już teraz możesz pomóc misjonarzom i ofiarować za nich modlitwę?
– Mamusiu, od dziś codziennie będę się modliła za misjonarzy i misjonarki, by mieli siłę i odwagę pomagać potrzebującym. A gdy dorosnę, pojadę na misje!
Z sąsiedniego pokoju wyszedł tata, który przysłuchiwał się wszystkiemu. Podszedł do córki i powiedział:
– Juleczko, jestem z ciebie bardzo dumny. Już teraz dzięki twojej modlitwie zostaniesz misjonarką. W najbliższą niedzielę będzie w kościele spotkanie z misjonarzami i jeżeli chcesz, to złożymy w ofierze pieniądze na misje.
– Tak tatusiu, bardzo o to proszę.
Czy potraficie odpowiedzieć na dwa pytania?
1. Kim chciała zostać Julka, gdy dorośnie?
2. Czym zajmują się misjonarze i misjonarki?
Bóg kocha każdego z nas, dlatego chce, aby poznali go ludzie na całym świecie. Potrzebuje do pomocy misjonarzy. Misjonarze to osoby, które pracują w wielu krajach. Uczą, leczą i żywią biednych. Praca misjonarzy jest bardzo ciężka i potrzebują oni naszej pomocy. Mogą to być ofiary materialne, np. pieniądze, jedzenie, ubrania, jednak najlepszą pomocą, jaką możemy im teraz ofiarować, jest nasza modlitwa. W ten sposób każdy z nas także może zostać pomocnikiem misjonarzy. Zapytajcie Waszych rodziców albo dziadków czy znają lub znali jakiegoś misjonarza? Bo ja znałam. Pochodził nawet z Wieszowy – o. Joachim. Kiedyś Wam opowiem o nim – chyba, że rodzice zrobią to wcześniej:-)
Proszę, byście dziś wieczorem, zanim pójdziecie spać, pomodlili się krótką modlitwą za misjonarzy, by mieli siły i chęci do opowiadania innym o Bogu.


A na zakończenie możecie pokolorować obrazek na którym Pan Jezus uczy ludzi o Bogu (nie znalazłam niestety kolorowanki z misjonarzami). Można oczywiście przysłać Wasze prace na adres:  Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Dziękuję Waszym Rodzicom, że znaleźli czas i siły, by poczytać Wam to, co dziś dla Was przygotowałam. Pozdrawiam Was Pszczółki kochane i Waszych bliskich, życząc sił i zdrowia.
Justyna Hewig

 
Zdalne nauczanie - czwartek 23.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 23 kwietnia 2020 08:45

Dzień 23.04.20r.
Witam Was w czwartkowy poranek!
1.,,Dziadek fajną farmę miał" - na pewno znacie piosenkę, zaśpiewajcie i naśladujcie odgłosy zwierząt
https://youtu.be/30nw6AtuGiQ
2. ,,Wiejskie zwierzęta" - rozwiążcie zagadki.
Lubi głośno gdakać
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką. (kura)
„Chrum, chrum – głośno woła –
kto jedzenie da?" (świnka)
Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają. (krowy)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa? (kaczka)
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie. (kogut)
Na śniadanie owies je,
czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy i małe kopytka.
Wszystko ładnie zjada
ze swego korytka. (świnia)
3. „Na wiejskim podwórku" - zabawa ruchowo - naśladujcie chód i zachowanie się podanego zwierzęcia:
- pies - dzieci przemieszczają się na czworakach udając pieski
- kot - dzieci przemieszczają się na czworakach udając koty, co jakiś czas rodzic mówi:
,, koci grzbiet" wówczas dzieci uwypuklają plecy ku górze
- kaczka - dzieci chodzą na lekko ugiętych nogach stopy stawiają do środka, ręce naśladują ruchy skrzydeł
- kura - dzieci chodzą po sali i co jakiś czas zatrzymują się i naśladują kurę grzebiącą w ziemi raz jedną nogą raz drugą
- królik - dzieci w przysiadzie podpartym skaczą naśladując skoki królicze
5. ,,Gdacze kura: Ko, Ko, Ko" - zaśpiewajcie piosenkę.
5. „Tylko nic nie mówcie krowie" posłuchajcie wiersza H. Szayerowej
Nabiał - produkt smaczny, zdrowy.
Dostajemy go od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie.
Jak się krowa o tym dowie,
to się jej przewróci w głowie i gotowa narozrabiać.
I przestanie nabiał dawać, czyli: masło mleko sery i śmietanę na desery!
No i jajka. Co ja baję?
Przecież jajka kura daje.
Tylko nic nie mówcie kurze!
Niech je daje jak najdłużej!
Bo jak o tym się rozgłosi... to przestanie jajka znosić!

Rozmowa na temat wysłuchanego utworu
- O jakich zwierzętach był wiersz?
- Co daje nam krowa, dlaczego je hodujemy!
- Co to jest nabiał?
6. ,,Co nam dają zwierzęta?" - Jak myślicie, co na daje: krowa, kura, owca, gęś, pszczoła?


7. ,,Zwierzęta na wsi" - karty pracy cz. 4. s. 8, 9
5l. ,,Droga kury do kurcząt" - narysuj drogę - ,,Przygotowanie do..." s. 69
6l. ,,Gospodarstwo agroturystyczne" - poszukajcie wspólnie wyjaśnienia, co to za gospodarstwo? - karta pracy ,,Litery i liczby cz. 2" s. 38
8. ,,Krówka" - praca techniczna - wytnij, sklej i gotowe!

Zapraszam do oglądania - bajki o wiejskich zwierzętach w gospodarstwie wiejskim
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

Bawcie się dobrze:)
p. Ania

Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2020 07:43
 
Zdalne nauczanie - środa 22.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 22 kwietnia 2020 08:16

Dzień 22.04.20r.
Dzień dobry wszystkim:)
Dzisiaj obchodzimy największe ekologiczne święto świata ,,Dzień Ziemi"
1. Dzień Ziemi obchodzony jest od 1870 roku, w Polsce od 1990 r. W tej chwili w obchodach bierze udział ponad 190 państw.

To dzień, który ma skłonić nas do zainteresowania się bieżącą sytuacją naszej planety.

Ma na celu budowanie świadomości jak kruchy jest ekosystem Ziemi oraz propagowanie właściwych postaw ekologicznych.
Animacja obracającej się kuli ziemskiej
https://youtu.be/JJ-Gn52CMYk
2. ZIEMIA – to nasza planeta dbajcie, więc dziś o mnie – woła do człowieka!!!
SOS – to ZIEMIA woła ludzi,
SOS – ratujmy siebie sami,
SOS – do siebie wysyłamy!
Niedługo wszyscy będziemy mogli wyjść z domu na podwórko, do lasu lub parku, wszyscy chcemy, żeby dookoła było czysto!

Zastanów się, jak ty możesz pomóc Ziemi? Każdy powinien zacząć od siebie!!!
3. ,,Moja Planeta" - posłuchajcie piosenki. Może ją pamiętacie? Kto zna ten śpiewa!
https://youtu.be/cZ-nwKdwPc4

4. Czy już wiecie, jak możecie pomóc naszej planecie Ziemi? Jeśli nie, to chętnie Wam podpowiem!
Posłuchajcie wiersza „Mały ekolog"
Lubię dbać o środowisko,
i wiem o nim prawie wszystko:
gaszę światło w toalecie,
by nie brakło go na świecie.
Jeżdżę tylko na rowerze,
bo to służy atmosferze,
nie marnuję także wody,
by świat zdrowy był i młody.
Zobaczcie także ,,Co szkodzi Ziemi"

5. ,,Dlaczego trzeba oszczędzać wodę?" - przeprowadźcie eksperyment podczas mycia zębów.

Za pierwszym razem, kiedy będziecie myli zęby zatykamy umywalkę i nie zakręcamy wody, by sprawdzić, ile wody zostanie zużyte. Ponownie myjemy zęby, ale nalewamy wody do kubeczka i zakręcamy kran. Porównajcie wyniki i wyciągnijcie wnioski.
6. ,,Labirynt" - karta pracy


,,Nasza planeta Ziemia" - pokoloruj, wytnij, sklej i gotowe!


Kto ma ochotę może zobaczyć bajkę edukacyjną - proekologiczną
https://youtu.be/RV5IBJGAypY

Miłego dnia i udanej zabawy:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - wtorek 21.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 21 kwietnia 2020 08:29

Dzień 21.04.20r.
Witam wszystkich w słoneczny poranek:)
1. ,,Ćwiczymy" - powtórzcie zabawę w parach do tekstu rymowanki.
Ćwiczymy w parach (trzymamy się za ręce i robimy razem 2 przysiady)
raz, dwa, trzy. (uderzamy 3 razy o ręce partnera)
Ćwiczę ja, ćwiczysz ty. (wskazujemy na siebie i partnera)
2. Posłuchajcie wiersza J. Brzechwy ,,Żubr"
Pozwólcie przedstawić sobie:
Pan żubr we własnej osobie.
No, pokaż się, żubrze. Zróbże
minę uprzejmą, żubrze.
3. Posłuchajcie ciekawostek o żubrach ,,Żubr w Polsce i na świecie"
Ile jest żubrów na świecie?
Według danych Księgi Rodowodowej Żubrów - 31 grudnia 2016 roku na świecie żyło 6573 żubry.

W hodowlach zamkniętych - 1706 żubrów, w hodowlach półwolnych - 395 żubrów, a w hodowlach wolnych 4472 żubry.
Gdzie występują żubry? W Polsce
Według najnowszych danych z Redakcji Księgi Rodowodowej Żubrów - 31 grudnia 2018 roku w Polsce żyło 1820 żubrów.

W hodowlach zamkniętych - 207 żubrów, w stadach wolnych - 1613 żubrów.


4. Wyodrębnianie wyrazu podstawowego - żubry. Podział słowa na sylaby.
5. Podaj słowa, w których głoskę ż słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa...),w środku (leżak, jeżyny, kałuża...).

Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dzieci określają miejsce występowania głoski ż.
6. 5latki - karta pracy ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.68
7. 6latki - dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie żubry
8. Budowanie schematu słowa żubry
- jeśli macie możliwość wytnijcie białe okienka oraz okienka z literami - już wiecie do czego będą potrzebne:)


- dzieci rysują tyle okienek, ile słychać głosek lub wykładają okienka (6), wymawiają głoski głośno dotykając okienek

9. Budowanie modelu słowa żubry
- dzieci określają, czy głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską
- sprawdzamy, czy głosk ż jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski)
- kolorowanie okienek na kolor niebieski lub czerwony

- pokaz litery ż, Ż małej i wielkiej


- umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami w odpowiednich miejscach lub pisanie liter
- odczytanie wyrazu
10. Wyszukiwanie imion zaczynającego się na głoskę ż
11. Budowanie schematu słowa Żaneta -dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie Żaneta
- ten sam tok działania od punktu 8
- pamiętacie, że pisownia imion rozpoczyna się wielką literą
12. 6l. karty pracy - ,,Litery i liczby" s.64-67
Po tak intensywnej pracy czas na zabawę i trochę ruchu:)
13. ,,Dopowiedz i zrób" - zabawa w rymy.

Dzieci dopowiadają rymujące się słowa, dodatkowo wykonują czynność, o której mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po...(nosie)
Powiedz: krowy i dotknij ręką...(głowy)
Powiedz: kura i krzyknij głośno...(hura)
Powiedz: króliczki i nadmij...(policzki)
Powiedz: konie i pogłaskaj...(dłonie)
Powiedz: psy i klaśnij raz...(dwa, trzy)
14. Zestaw zabaw ruchowych.

- ,,Przestraszone kurczątka" - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko zamienia się w kurczątko. Swobodnie porusza się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło:Uwaga, kot! ucieka do kurnika (wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło:Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów.
- ,,Kaczki szukają ziarenek" - ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dziecko zamienia się w kaczkę. Chodzi po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki, co pewien czas wykonuje skłony tułowia w przód – zbiera ziarenka – i prostuje się.
- ,,Kogut zasypia" - ćwiczenia tułowia – skłony.
Dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostuje się i ustawia głowę prosto.
- ,,Na grzędzie" - ćwiczenie równowagi.
Dziecko zamienia się w kurkę.Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku (szaliku, tasiemce) tak, aby z niego nie spaść.
- ,,Na podwórku" - zabawa uspokajająca.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki:
Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa.

Udanej pracy i zabawy:)
p. Ania

Poprawiony: wtorek, 21 kwietnia 2020 08:39
 
Informacja - religia PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 20 kwietnia 2020 08:45

Witam, w ostatniej lekcji religii wkradł się błąd w adresie e-mail do mnie. Jeśli ktoś chce jeszcze wysłać zdjęcia do konkursu na baranka wielkanocnego (do dzisiejszego wieczora), lub jakąkolwiek wiadomość do mnie, to proszę pisać na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Przepraszam za błąd. Pozdrawiam, życząc dobrego tygodnia, Justyna Hewig

Poprawiony: poniedziałek, 20 kwietnia 2020 09:05
 
«pierwszapoprzednia21222324252627282930następnaostatnia»

Strona 25 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie