Zdalne nauczanie - czwartek 23.04.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
czwartek, 23 kwietnia 2020 08:45 |
Dzień 23.04.20r. Witam Was w czwartkowy poranek! 1.,,Dziadek fajną farmę miał" - na pewno znacie piosenkę, zaśpiewajcie i naśladujcie odgłosy zwierząt https://youtu.be/30nw6AtuGiQ 2. ,,Wiejskie zwierzęta" - rozwiążcie zagadki. Lubi głośno gdakać kiedy zniesie jajko. Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. (kura) „Chrum, chrum – głośno woła – kto jedzenie da?" (świnka) Na przykład łaciate, w oborze mieszkają. Pasą się na łąkach, zdrowe mleko dają. (krowy) Nie pieje, nie gdacze, tylko głośno kwacze. Po stawie pływa. Jak się nazywa? (kaczka) Grzebień ma na głowie, swoim głośnym pianiem wszystkich wczesnym rankiem budzi na śniadanie. (kogut) Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń) Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia) 3. „Na wiejskim podwórku" - zabawa ruchowo - naśladujcie chód i zachowanie się podanego zwierzęcia: - pies - dzieci przemieszczają się na czworakach udając pieski - kot - dzieci przemieszczają się na czworakach udając koty, co jakiś czas rodzic mówi: ,, koci grzbiet" wówczas dzieci uwypuklają plecy ku górze - kaczka - dzieci chodzą na lekko ugiętych nogach stopy stawiają do środka, ręce naśladują ruchy skrzydeł - kura - dzieci chodzą po sali i co jakiś czas zatrzymują się i naśladują kurę grzebiącą w ziemi raz jedną nogą raz drugą - królik - dzieci w przysiadzie podpartym skaczą naśladując skoki królicze 5. ,,Gdacze kura: Ko, Ko, Ko" - zaśpiewajcie piosenkę. 5. „Tylko nic nie mówcie krowie" posłuchajcie wiersza H. Szayerowej Nabiał - produkt smaczny, zdrowy. Dostajemy go od krowy. Tylko nic nie mówcie krowie. Jak się krowa o tym dowie, to się jej przewróci w głowie i gotowa narozrabiać. I przestanie nabiał dawać, czyli: masło mleko sery i śmietanę na desery! No i jajka. Co ja baję? Przecież jajka kura daje. Tylko nic nie mówcie kurze! Niech je daje jak najdłużej! Bo jak o tym się rozgłosi... to przestanie jajka znosić!
Rozmowa na temat wysłuchanego utworu - O jakich zwierzętach był wiersz? - Co daje nam krowa, dlaczego je hodujemy! - Co to jest nabiał? 6. ,,Co nam dają zwierzęta?" - Jak myślicie, co na daje: krowa, kura, owca, gęś, pszczoła?
7. ,,Zwierzęta na wsi" - karty pracy cz. 4. s. 8, 9 5l. ,,Droga kury do kurcząt" - narysuj drogę - ,,Przygotowanie do..." s. 69 6l. ,,Gospodarstwo agroturystyczne" - poszukajcie wspólnie wyjaśnienia, co to za gospodarstwo? - karta pracy ,,Litery i liczby cz. 2" s. 38 8. ,,Krówka" - praca techniczna - wytnij, sklej i gotowe!
Zapraszam do oglądania - bajki o wiejskich zwierzętach w gospodarstwie wiejskim https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
Bawcie się dobrze:) p. Ania |
Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2020 07:43 |
Zdalne nauczanie - środa 22.04.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 22 kwietnia 2020 08:16 |
Dzień 22.04.20r. Dzień dobry wszystkim:) Dzisiaj obchodzimy największe ekologiczne święto świata ,,Dzień Ziemi" 1. Dzień Ziemi obchodzony jest od 1870 roku, w Polsce od 1990 r. W tej chwili w obchodach bierze udział ponad 190 państw.
To dzień, który ma skłonić nas do zainteresowania się bieżącą sytuacją naszej planety.
Ma na celu budowanie świadomości jak kruchy jest ekosystem Ziemi oraz propagowanie właściwych postaw ekologicznych. Animacja obracającej się kuli ziemskiej https://youtu.be/JJ-Gn52CMYk 2. ZIEMIA – to nasza planeta dbajcie, więc dziś o mnie – woła do człowieka!!! SOS – to ZIEMIA woła ludzi, SOS – ratujmy siebie sami, SOS – do siebie wysyłamy! Niedługo wszyscy będziemy mogli wyjść z domu na podwórko, do lasu lub parku, wszyscy chcemy, żeby dookoła było czysto!
Zastanów się, jak ty możesz pomóc Ziemi? Każdy powinien zacząć od siebie!!! 3. ,,Moja Planeta" - posłuchajcie piosenki. Może ją pamiętacie? Kto zna ten śpiewa! https://youtu.be/cZ-nwKdwPc4
4. Czy już wiecie, jak możecie pomóc naszej planecie Ziemi? Jeśli nie, to chętnie Wam podpowiem! Posłuchajcie wiersza „Mały ekolog" Lubię dbać o środowisko, i wiem o nim prawie wszystko: gaszę światło w toalecie, by nie brakło go na świecie. Jeżdżę tylko na rowerze, bo to służy atmosferze, nie marnuję także wody, by świat zdrowy był i młody. Zobaczcie także ,,Co szkodzi Ziemi"
5. ,,Dlaczego trzeba oszczędzać wodę?" - przeprowadźcie eksperyment podczas mycia zębów.
Za pierwszym razem, kiedy będziecie myli zęby zatykamy umywalkę i nie zakręcamy wody, by sprawdzić, ile wody zostanie zużyte. Ponownie myjemy zęby, ale nalewamy wody do kubeczka i zakręcamy kran. Porównajcie wyniki i wyciągnijcie wnioski. 6. ,,Labirynt" - karta pracy
,,Nasza planeta Ziemia" - pokoloruj, wytnij, sklej i gotowe!
Kto ma ochotę może zobaczyć bajkę edukacyjną - proekologiczną https://youtu.be/RV5IBJGAypY
Miłego dnia i udanej zabawy:) p. Ania |
|
Zdalne nauczanie - wtorek 21.04.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 21 kwietnia 2020 08:29 |
Dzień 21.04.20r. Witam wszystkich w słoneczny poranek:) 1. ,,Ćwiczymy" - powtórzcie zabawę w parach do tekstu rymowanki. Ćwiczymy w parach (trzymamy się za ręce i robimy razem 2 przysiady) raz, dwa, trzy. (uderzamy 3 razy o ręce partnera) Ćwiczę ja, ćwiczysz ty. (wskazujemy na siebie i partnera) 2. Posłuchajcie wiersza J. Brzechwy ,,Żubr" Pozwólcie przedstawić sobie: Pan żubr we własnej osobie. No, pokaż się, żubrze. Zróbże minę uprzejmą, żubrze. 3. Posłuchajcie ciekawostek o żubrach ,,Żubr w Polsce i na świecie" Ile jest żubrów na świecie? Według danych Księgi Rodowodowej Żubrów - 31 grudnia 2016 roku na świecie żyło 6573 żubry.
W hodowlach zamkniętych - 1706 żubrów, w hodowlach półwolnych - 395 żubrów, a w hodowlach wolnych 4472 żubry. Gdzie występują żubry? W Polsce Według najnowszych danych z Redakcji Księgi Rodowodowej Żubrów - 31 grudnia 2018 roku w Polsce żyło 1820 żubrów.
W hodowlach zamkniętych - 207 żubrów, w stadach wolnych - 1613 żubrów.
4. Wyodrębnianie wyrazu podstawowego - żubry. Podział słowa na sylaby. 5. Podaj słowa, w których głoskę ż słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa...),w środku (leżak, jeżyny, kałuża...).
Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów można podać zaproponowane słowa, a dzieci określają miejsce występowania głoski ż. 6. 5latki - karta pracy ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.68 7. 6latki - dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie żubry 8. Budowanie schematu słowa żubry - jeśli macie możliwość wytnijcie białe okienka oraz okienka z literami - już wiecie do czego będą potrzebne:)
- dzieci rysują tyle okienek, ile słychać głosek lub wykładają okienka (6), wymawiają głoski głośno dotykając okienek
9. Budowanie modelu słowa żubry - dzieci określają, czy głoska ż jest spółgłoską czy samogłoską - sprawdzamy, czy głosk ż jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski) - kolorowanie okienek na kolor niebieski lub czerwony
- pokaz litery ż, Ż małej i wielkiej
- umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami w odpowiednich miejscach lub pisanie liter - odczytanie wyrazu 10. Wyszukiwanie imion zaczynającego się na głoskę ż 11. Budowanie schematu słowa Żaneta -dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie Żaneta - ten sam tok działania od punktu 8 - pamiętacie, że pisownia imion rozpoczyna się wielką literą 12. 6l. karty pracy - ,,Litery i liczby" s.64-67 Po tak intensywnej pracy czas na zabawę i trochę ruchu:) 13. ,,Dopowiedz i zrób" - zabawa w rymy.
Dzieci dopowiadają rymujące się słowa, dodatkowo wykonują czynność, o której mowa w zdaniu. Powiedz: prosię i podrap się po...(nosie) Powiedz: krowy i dotknij ręką...(głowy) Powiedz: kura i krzyknij głośno...(hura) Powiedz: króliczki i nadmij...(policzki) Powiedz: konie i pogłaskaj...(dłonie) Powiedz: psy i klaśnij raz...(dwa, trzy) 14. Zestaw zabaw ruchowych. - ,,Przestraszone kurczątka" - zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko zamienia się w kurczątko. Swobodnie porusza się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło:Uwaga, kot! ucieka do kurnika (wyznaczonego miejsca w pokoju), wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło:Nie ma kota, jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów. - ,,Kaczki szukają ziarenek" - ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko zamienia się w kaczkę. Chodzi po pokoju małymi krokami, kołysząc się na boki, co pewien czas wykonuje skłony tułowia w przód – zbiera ziarenka – i prostuje się. - ,,Kogut zasypia" - ćwiczenia tułowia – skłony. Dziecko w siadzie klęcznym, wykonuje skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan – kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostuje się i ustawia głowę prosto. - ,,Na grzędzie" - ćwiczenie równowagi. Dziecko zamienia się w kurkę.Przechodzi, stawiając nogę za nogą, po sznurku (szaliku, tasiemce) tak, aby z niego nie spaść. - ,,Na podwórku" - zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa.
Udanej pracy i zabawy:) p. Ania |
Poprawiony: wtorek, 21 kwietnia 2020 08:39 |
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 20 kwietnia 2020 08:45 |
Witam, w ostatniej lekcji religii wkradł się błąd w adresie e-mail do mnie. Jeśli ktoś chce jeszcze wysłać zdjęcia do konkursu na baranka wielkanocnego (do dzisiejszego wieczora), lub jakąkolwiek wiadomość do mnie, to proszę pisać na adres:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Przepraszam za błąd. Pozdrawiam, życząc dobrego tygodnia, Justyna Hewig |
Poprawiony: poniedziałek, 20 kwietnia 2020 09:05 |
|