Start Pszczółki

Zdalne nauczanie - wtorek 14.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 14 kwietnia 2020 08:04

Wtorek 14.04.20r.
Witam ,,Pszczółki" i Rodziców po świętach:)
Temat tygodnia ,,Wiosenne powroty"
1. ,,Sąsiad szpak" - posłuchajcie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby - otwórzcie
książkę s. 56-57
Olek, Ada i rodzice przyjechali do dziadków w odwiedziny i zostali na cały weekend. Ada była zachwycona. Dostała nowy dzwonek do roweru w kształcie rumianego jabłuszka
i musiała go wypróbować.
Natychmiast! Jeździła dookoła ogrodu dziadków i dzwoniła zawzięcie. Sprawiało jej to
ogromną radość. Wprawdzie rodzina zatykała uszy, ale co tam. Wreszcie Olek nie wytrzymał.
– Na kogo dzwonisz? – spytał.
– Na przechodniów. Ostrzegam ich, że jadę – odpowiedziała rozpromieniona Ada.
– Ja nie mogę! Tu nie ma żadnych przechodniów – wykrzyknął ogłuszony Olek.
Ada wzruszyła ramionami, jednak wreszcie przestała dzwonić.
– Jak dobrze – westchnęli dziadkowie, rodzice i cztery ogrodowe myszy.
– Cisza, aż dzwoni w uszach – roześmiał się dziadek. – Teraz mogę przedstawić wam nowego
sąsiada. – Zaprowadził Adę i Olka w odległą część ogrodu. Tu, na pniu wysokiej brzozy, powiesił kilka dni wcześniej budkę lęgową dla ptaków. – Zachowajcie ciszę. Wkrótce go zobaczycie – szepnął.
Już po chwili dzieci zauważyły nadlatującego od strony sadu ptaszka. Krótki prostokątny
ogon sprawiał, że w locie wyglądał jak czteroramienna gwiazda. Usiadł na gałęzi brzozy, ale
z daleka od budki. Dzieci mogły mu się przyjrzeć uważnie. Czarne skrzydła mieniły się w wiosennym słońcu zielenią i fioletem. W ostro zakończonym dziobie trzymał źdźbło zeschłej trawy. Rozglądał się na wszystkie strony. Olek i Ada aż wstrzymali oddechy, aby go nie spłoszyć. Ptak upewnił się, że nic mu nie grozi i przefrunął do budki.
– Rozpoznaliście tego pana? – spytał dziadek.
– Pewnie. To pan szpak – odpowiedział bez wahania Olek.
– Pani szpak też osiedli się w budce? – spytała Ada.
– Oczywiście. Pan szpak wije gniazdo dla pani szpakowej i dla małych szpaczków.
– Będziesz miał bardzo dużo sąsiadów, dziadku – zauważył z uśmiechem Olek.
– Zdaje się, że będą podobnie hałaśliwi jak Ada i jej dzwonek – szepnęła mama, która dołączyła do obserwatorów pracowitego szpaczka.
– Szpet-szpet – zaśpiewał szpak i pomknął szukać materiałów na gniazdo. Wracał do budki
wielokrotnie, przynosił pióra, korę, suche liście, mech, trawę.
– Stara się – zauważyła Ada.
Na to szpak zaskrzypiał jak stare deski w podłodze i jeszcze dodał: – Kuku, kuku!
Olek i Ada zrobili wielkie oczy. Ze zdziwienia naturalnie. Czyżby pan szpak stracił rozum?
– Zapomnieliście, że szpaki potrafią naśladować różne głosy – przypomniał im dziadek,
ubawiony zaskoczonymi minami wnucząt.
Następnego dnia o świcie Ada zerwała się z łóżka z głośnym krzykiem:
– Kradną mój rower!
Wypadła na podwórko w rozpiętej kurtce zarzuconej na piżamę. Za nią wyskoczyli dziadkowie, rodzice i Olek. Wszystkich obudził wyjątkowo głośny dźwięk dzwonka, który zdobił rower Ady.
Jakież było ich zaskoczenie, kiedy odkryli, że rower stoi bezpieczny w komórce, a jego dzwonek...milczy. Gdy przetarli zaspane oczy, zobaczyli na gałęzi topoli przy oknie pokoju, w którym spała Ada, pana szpaka. Nowy sąsiad dziadka naśladował dźwięk dzwonka niczym najzdolniejszy artysta. Zdziwił się na widok rodziny w komplecie.
– Miau – miauknął jak kot i odleciał.
– „Miau", czy to po ptasiemu dzień dobry? – zastanawiała się babcia.
Ada pomyślała, że to coś mniej przyjemnego.
– Przepraszam, panie szpaku – szepnęła w stronę budki.
Jak myślicie, dlaczego Ada przeprosiła szpaczka?

Rozmowa na temat opowiadania.
− Dlaczego Ada jeździła na rowerze i dzwoniła?
− Kogo przedstawiał dziadek Olkowi i Adzie?
− Gdzie założył gniazdo szpak?
− Jakie odgłosy naśladował szpak?
− Dlaczego Ada myślała, że kradną jej rower?
− Kto głośno naśladował dźwięk dzwonka?
− Jakim dźwiękiem pożegnał szpak rodzinę?
2. Zapoznanie z wyglądem szpaka.
Dziecko wskazuje na zdjęciu części ciała świadczące o tym, że szpak to ptak.
Omawia wygląd szpaka (pióra mieniące się kolorami tęczy z brązowymi kreskami).
Szpaki są przedsiębiorcze, ciekawskie, towarzyskie. Wszystko robią szybko i zdecydowanie.
W gniazdach mają zioła, które chronią je przed pasożytami.
Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów
samochodów. Każdy z nich ma swoją charakterystyczną pieśń. Zjadają dżdżownice, mrówki
i różne robaki z ziemi, spod kamieni. Lubią też dojrzałe owoce, np. czereśnie.


3. ,,Czajka" - karty pracy cz. 3 s. 64
,,Ptaki" - karty pracy cz. 3 s. 62, 65, 67
4. Zestaw zabaw ruchowych
- ,,Obserwujemy powracające ptaki" - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko spacerują po pokoju, na hasło skowronek, zatrzymuje się, kładzie na brzuchu, podnosi łokcie nad podłogę, naśladuje obserwowanie ptaka przez lornetkę.
- ,,Oglądamy tulipany" - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko spaceruje po pokoju, na hasło tulipan wykonuje przysiad i patrzy na podłogę –
przygląda się, wącha i kicha a psik, a psik
- ,,Uwaga! Kałuża" - zabawa ruchowa z elementem przeskoku.
Można rozłożyć małe kartki, albo klocki. Dziecko spaceruje po pokoju między ,,kałużami", na hasło kałuża, przeskakuje przez kałuże.
- ,,Kwiecień plecień" - zabawa z zastosowaniem przysłowia.
,,Kwiecień plecień , (młynek)
bo przeplata (młynek)
trochę zimy, (tupanie)
trochę lata" (naśladowanie słońca)
5. Utrwalamy literę f - wysłuchiwanie głosek w nagłosie, układanie wyrazu ,,farby"
z rozsypanki literowej.


Miłego dnia:)
p. Ania

Poprawiony: środa, 15 kwietnia 2020 08:59
 
Zdalne nauczanie - piątek 10.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 10 kwietnia 2020 08:07

Piątek 10.04.20r.
Witajcie w ostatni dzień przed świętami:)
1. ,,Wielkanocne rymy" – zabawa słowna. Podajcie słowa związane z Wielkanocą
i wyszukajcie do nich rymów.
Np. jajeczko – ciasteczko
koszyczek – kamyczek
babka – żabka
żurek – ogórek
baranek – wianek
zajączek – pączek
mazurek – pagórek
2. ,,Śmigus" - posłuchajcie wiersza W. Broniewskiego
Śmigus! Dyngus! Na uciechę
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie kubła, to ze dzbana,
śmigus-dyngus dziś od rana!
Staropolski to obyczaj,
żebyś wiedział i nie krzyczał,
gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miała zmokniętą.
• Rozmowa na temat wiersza.
- Co to jest śmigus-dyngus?
- Co to znaczy staropolski obyczaj?
- Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?
3. Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.
Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał
na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast
itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą
wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.
4. ,,Przenosimy jajko" - zabawa ruchowa zręcznościowa.
Mała piłeczka, piłeczka pingpongowa, zgnieciona kartka papieru może naśladować jajko. Dziecko przenosi na łyżce jajko, starając się, żeby nie spadło z łyżki na wyznaczonym przez odcinku.
5. ,,Pisanki" - karta pracy - 6latki


,,Koszyczek wielkanocny" - historyjka obrazkowa - karty pracy cz.3 s.75
,,Pisanka" - karty pracy cz. 3 s.80
W wolnej chwili możecie pokolorować i wyciąć nożyczkami koszyczek wielkanocny - wyprawka plastyczna - karta K.
Kolorowanki wielkanocne online:
https://www.kolorowankionline.net/kurczaki-i-jaja-wielkanocne
Dziękuję ,,Pszczółki", że tak sumiennie wykonujecie powierzone Wam zadania oraz Rodzicom, za dotychczasowe zaangażowanie w nauczanie zdalne! Cieszę się z każdego zdjęcia i filmu, który mi wysyłacie:)
W TE ŚWIĘTA WIELKANOCNE
MIEJCIE USZY DO GÓRY JAK ZAJĄCZKI,
WESOŁO POPISKUJCIE JAK KURCZĄTKA,
BĄDZCIE RADOŚNI JAK KOLOROWE PISANKI,
CIESZCIE SIĘ WIOSNĄ I CZASEM SPĘDZONYM Z RODZINĄ.
DO ZOBACZENIA NIEBAWEM!
ZDROWIA, SPOKOJU I OPTYMIZMU DLA RODZICÓW I RODZINY.
życzy pani Ania:)

zyczenia.jpg

 
Religia 10.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 10 kwietnia 2020 08:04

Kochane Pszczółki, szanowni Rodzice,

dziś, gdy już rozpoczęliśmy wspominanie męki, śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa, nie będę Wam zajmować dużo czasu. Chcę Was i Waszych Rodziców zapewnić o tym, że o Was pamiętam i modlę się za Was.

A gdyby ktoś w czasie świątecznym nudził się bardzo i chciałby coś fajnego zrobić, to ogłaszam konkurs o „Nagrodę pani katechetki”:-)

Symbolem świąt Wielkanocnych jest baranek. Dlatego zapraszam do zrobienia przestrzennego baranka wielkanocnego (nie rysunek). Można go zrobić z rożnych materiałów: wacików, waty, patyczków higienicznych, popcornu, bibuły czy czegokolwiek, co tylko Wam przyjdzie do głowy. Oczywiście dobrze by było, żeby miał jak największy wkład Waszej pracy i tylko pomocy Rodziców czy Rodzeństwa.

Do konkursu proszę zrobić minimum dwa zdjęcia (maksymalnie 4!): przy pracy i gotowy baranek oraz wysłać je na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Termin: do poniedziałku 20.04. do godz. 19.00:-) Bezstronną komisją konkursową będzie rodzina pani katechetki:-) Ogłoszenie wyników nastąpi w piątek, 24.04. na stronie przedszkola a wręczenie nagród – jak tylko to będzie możliwe.

Pozdrawiam Was bardzo mocno i jeszcze raz życzę spokojnych świąt.

Justyna Hewig

Poprawiony: piątek, 10 kwietnia 2020 08:06
 
Zdalne nauczanie - czwartek 09.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 09 kwietnia 2020 07:49

Czwartek 09.04.20r.
Witam Was bardzo serdecznie:)
1. Myślę, że podobała Wam się wczorajsza zabawa przy piosence ,,Hopla, hopla".
To poskaczmy jak zajączek - możecie śpiewać:)
2. ,,Wielkanocne zagadki" - powiedzcie, co to jest?
- Kura je zniosła, mama przyniosła,
ugotowała i dzieciom dała? (jajko)
- Jestem żółty, mały, puszysty
i z jajka się wykluwam.
Czy juz wiecie, kto ja jestem? (kurczaczek)
- Piękny grzebień, kolorowe pióra,
jego żona to kura...(kogut)
- Ma długie uszy i pięknie skacze,
lubi marchewkę oraz sałatę. (zając)
- Kolorowe jajka,
barwne malowanki.
moc jest na nich wzorków,
bo to są....(pisanki)
- Wiklinowy i pleciony
na święconkę przeznaczony. (koszyczek)
- Ma skręcone rogi,
złotem malowane,
stoi z chorągiewką,
wśród barwnych pisanek. (baranek)
- W jakim dniu, czy wiecie,
chociaż słońce świeci,
biega po podwórku
dużo mokrych dzieci ? (lany poniedziałek)
3. ,,Zbieraj jajka"" - zabawa ruchowa z liczeniem.
Na dywanie leżą papierowe sylwety jajek. Dziecko porusza się w zaproponowany sposób np. na czworakach, podskakując obunóż lub na jednej nodze, na piętach itp., na hasło ,,zbieraj 3 jajka" - zbiera podaną ilość jajek (zabawę powtarzamy i zmieniamy ilość jajek).

4. ,,Liczymy pisanki i jajka" - zabawa matematyczna. Do zabawy będą potrzebne wczorajsze kolorowe pisanki Kasi.
Posłuchajcie i policzcie!
- W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek
w koszyczku?
- Ada miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
- Pierwsza kura zniosła 3 jajka, a druga kura zniosła 4 jajka. Ile jajek zniosły obie kury?
- Druga kura zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Ile jajek zniosły kury razem?
- Pierwsza kura zniosła 2 jajka, druga zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Która kura zniosła najwięcej jajek? Która kura zniosła najmniej jajek? Ile jajek zniosły kury razem?
- Wszystkie kury zniosły razem 10 jajek. Gospodyni zabrała kurom 6 jajek. Ile jajek zostało?
- Kury miały 6 jajek. Gospodyni zabrała im 6 jajek. Ile jajek zostało?
5. karta pracy 5latki:

karta pracy - 6latki:

Czas na relaks:)
Zaproście do zabawy tatę i rodzeństwo:)
6. ,,Siedem pisanek" - masażyk - najpierw rodzice wykonują masażyk dzieciom na plecach, po czym następuje zamiana miejsc – dzieci masują rodziców.
Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki
Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca
Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki
7. ,,Koszyczek wielkanocny" - praca techniczna - ,,Wyprawka plastyczna" - karta 3
Widziałam, że spodobała Wam się kolorowanka online:)
Kto ma ochotę może ułożyć pisanki.
,,Gdzie jest druga połówka pisanki?" – układanka online
https://www.grajteraz.pl/dzieci/easter-eggs-link-puzzle
Miłej zabawy!
Do jutra:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - środa 08.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 08 kwietnia 2020 08:15

Środa 08.04.20r.
Witajcie! Propozycje zabaw na dzisiaj:)
1. ,,Wielkanoc" - posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej

W wielkanocnym koszyczku,
przystrojonym pięknie,
kłóciły się pisanki
o najlepsze miejsce.
Każda chciała spoczywać
tuż obok rzeżuchy,
zielonej i puszystej
jak miękkie poduchy.
Wtem do akcji wkroczył
cukrowy baranek,
zjadł zieloną rzeżuchę,
przerwał spór pisanek.
• Rozmowa na temat wiersza
- Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?
- O co się kłóciły?
- Jak skończył się spór?

2. Wzbogacenie wiadomości temat zwyczajów wielkanocnych – robienia pisanek, święcenia po-karmów.
3. ,,Koszyczek wielkanocny" - zobaczcie, co wkładamy do koszyczka wielkanocnego.

Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki.
Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka, jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

4. ,,Koszyczek wielkanocny" - karty pracy cz.3 s.76, 77

5. ,,Hopla, hopla!" - posłuchajcie piosenki i poskaczcie jak zajączek.
https://youtu.be/t-jVEPrPR9c
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! (4x)
1. Wskoczył zając do kurnika,
zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam,
i w ogródku schował nam.
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa...
2. Już pisanki znaleźliśmy,
były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
bo pisanki po to są.
Ref. Hopla, hopla, raz i dwa...(4x)
6. ,,Pisanka Kasi" - wytnijcie nożyczkami kolorowe pisanki, będą potrzebne do zabawy.

Słuchajcie uważnie i zgadnijcie, która pisanka jest Kasi?

Pisanki leżą w rozsypce na podłodze. Osoba prowadząca wymienia, jakich elementów nie ma pisanka Kasi, a zadaniem dziecka jest odsunięcie tych pisanek na bok.
- pisanka Kasi nie ma kropek – dziecko odkłada pisankę nr 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 12
- pisanka Kasi nie ma kwiatków – dziecko odkłada pisankę nr 7, 9
- pisanka Kasi nie ma pasków – dziecko odkłada pisankę nr 8, 13, 14, 15
Pisanka Kasi, to pisanka nr 5
7. ,,Kolorowe pisanki" - wybierzcie spośród pisanek z poprzedniego zadania 10 (5latki mogą wyłożyć mniejszą ilość) i ułóżcie je w rzędzie przed sobą, policzcie pisanki. Następnie dziecko opisuje pisankę odpowiadając na pytanie:
- Co znajduje się na trzeciej... piątej... dziewiątej pisance?
- Na której pisance znajdują się kreski... kwiaty... dużo kropek?
8. ,,Hopla, hopla" - poskaczcie, jak zając z piosenki.
9. Utrwalcie liczenie i znajomość cyfr (6l.)
,,Jajka" - 5latki - ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.65
,,Cyfry" - 6latki - ,,Litery i liczby" cz 2 s. 44, 45
Po skończonej pracy czas na zabawę:)
,,Koszyczek wielkanocny" - kolorowanka online:
https://www.kolorowankionline.net/koszyk-wielkanocny
Dobrej zabawy:)
p. Ania

 
«pierwszapoprzednia21222324252627282930następnaostatnia»

Strona 27 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie