Zdalne nauczanie - piątek 10.04.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 10 kwietnia 2020 08:07 |
Piątek 10.04.20r. Witajcie w ostatni dzień przed świętami:) 1. ,,Wielkanocne rymy" – zabawa słowna. Podajcie słowa związane z Wielkanocą i wyszukajcie do nich rymów. Np. jajeczko – ciasteczko koszyczek – kamyczek babka – żabka żurek – ogórek baranek – wianek zajączek – pączek mazurek – pagórek 2. ,,Śmigus" - posłuchajcie wiersza W. Broniewskiego Śmigus! Dyngus! Na uciechę z kubła wodę lej ze śmiechem! Jak nie kubła, to ze dzbana, śmigus-dyngus dziś od rana! Staropolski to obyczaj, żebyś wiedział i nie krzyczał, gdy w Wielkanoc, w drugie święto, będziesz kurtkę miała zmokniętą. • Rozmowa na temat wiersza. - Co to jest śmigus-dyngus? - Co to znaczy staropolski obyczaj? - Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus? 3. Wyjaśnienie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej. Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne. Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp. Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami. Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową. 4. ,,Przenosimy jajko" - zabawa ruchowa zręcznościowa. Mała piłeczka, piłeczka pingpongowa, zgnieciona kartka papieru może naśladować jajko. Dziecko przenosi na łyżce jajko, starając się, żeby nie spadło z łyżki na wyznaczonym przez odcinku. 5. ,,Pisanki" - karta pracy - 6latki
,,Koszyczek wielkanocny" - historyjka obrazkowa - karty pracy cz.3 s.75 ,,Pisanka" - karty pracy cz. 3 s.80 W wolnej chwili możecie pokolorować i wyciąć nożyczkami koszyczek wielkanocny - wyprawka plastyczna - karta K. Kolorowanki wielkanocne online: https://www.kolorowankionline.net/kurczaki-i-jaja-wielkanocne Dziękuję ,,Pszczółki", że tak sumiennie wykonujecie powierzone Wam zadania oraz Rodzicom, za dotychczasowe zaangażowanie w nauczanie zdalne! Cieszę się z każdego zdjęcia i filmu, który mi wysyłacie:) W TE ŚWIĘTA WIELKANOCNE MIEJCIE USZY DO GÓRY JAK ZAJĄCZKI, WESOŁO POPISKUJCIE JAK KURCZĄTKA, BĄDZCIE RADOŚNI JAK KOLOROWE PISANKI, CIESZCIE SIĘ WIOSNĄ I CZASEM SPĘDZONYM Z RODZINĄ. DO ZOBACZENIA NIEBAWEM! ZDROWIA, SPOKOJU I OPTYMIZMU DLA RODZICÓW I RODZINY. życzy pani Ania:)

|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
piątek, 10 kwietnia 2020 08:04 |
Kochane Pszczółki, szanowni Rodzice,
dziś, gdy już rozpoczęliśmy wspominanie męki, śmierci i zmartwychwstania Pana Jezusa, nie będę Wam zajmować dużo czasu. Chcę Was i Waszych Rodziców zapewnić o tym, że o Was pamiętam i modlę się za Was.
A gdyby ktoś w czasie świątecznym nudził się bardzo i chciałby coś fajnego zrobić, to ogłaszam konkurs o „Nagrodę pani katechetki”:-)
Symbolem świąt Wielkanocnych jest baranek. Dlatego zapraszam do zrobienia przestrzennego baranka wielkanocnego (nie rysunek). Można go zrobić z rożnych materiałów: wacików, waty, patyczków higienicznych, popcornu, bibuły czy czegokolwiek, co tylko Wam przyjdzie do głowy. Oczywiście dobrze by było, żeby miał jak największy wkład Waszej pracy i tylko pomocy Rodziców czy Rodzeństwa.
Do konkursu proszę zrobić minimum dwa zdjęcia (maksymalnie 4!): przy pracy i gotowy baranek oraz wysłać je na adres:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Termin: do poniedziałku 20.04. do godz. 19.00:-) Bezstronną komisją konkursową będzie rodzina pani katechetki:-) Ogłoszenie wyników nastąpi w piątek, 24.04. na stronie przedszkola a wręczenie nagród – jak tylko to będzie możliwe.
Pozdrawiam Was bardzo mocno i jeszcze raz życzę spokojnych świąt.
Justyna Hewig |
Poprawiony: piątek, 10 kwietnia 2020 08:06 |
|
Zdalne nauczanie - czwartek 09.04.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
czwartek, 09 kwietnia 2020 07:49 |
Czwartek 09.04.20r. Witam Was bardzo serdecznie:) 1. Myślę, że podobała Wam się wczorajsza zabawa przy piosence ,,Hopla, hopla". To poskaczmy jak zajączek - możecie śpiewać:) 2. ,,Wielkanocne zagadki" - powiedzcie, co to jest? - Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała i dzieciom dała? (jajko) - Jestem żółty, mały, puszysty i z jajka się wykluwam. Czy juz wiecie, kto ja jestem? (kurczaczek) - Piękny grzebień, kolorowe pióra, jego żona to kura...(kogut) - Ma długie uszy i pięknie skacze, lubi marchewkę oraz sałatę. (zając) - Kolorowe jajka, barwne malowanki. moc jest na nich wzorków, bo to są....(pisanki) - Wiklinowy i pleciony na święconkę przeznaczony. (koszyczek) - Ma skręcone rogi, złotem malowane, stoi z chorągiewką, wśród barwnych pisanek. (baranek) - W jakim dniu, czy wiecie, chociaż słońce świeci, biega po podwórku dużo mokrych dzieci ? (lany poniedziałek) 3. ,,Zbieraj jajka"" - zabawa ruchowa z liczeniem. Na dywanie leżą papierowe sylwety jajek. Dziecko porusza się w zaproponowany sposób np. na czworakach, podskakując obunóż lub na jednej nodze, na piętach itp., na hasło ,,zbieraj 3 jajka" - zbiera podaną ilość jajek (zabawę powtarzamy i zmieniamy ilość jajek).
4. ,,Liczymy pisanki i jajka" - zabawa matematyczna. Do zabawy będą potrzebne wczorajsze kolorowe pisanki Kasi. Posłuchajcie i policzcie! - W koszyczku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyczku? - Ada miała 10 pisanek. 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało? - Pierwsza kura zniosła 3 jajka, a druga kura zniosła 4 jajka. Ile jajek zniosły obie kury? - Druga kura zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Ile jajek zniosły kury razem? - Pierwsza kura zniosła 2 jajka, druga zniosła 5 jajek, a trzecia zniosła 3 jajka. Która kura zniosła najwięcej jajek? Która kura zniosła najmniej jajek? Ile jajek zniosły kury razem? - Wszystkie kury zniosły razem 10 jajek. Gospodyni zabrała kurom 6 jajek. Ile jajek zostało? - Kury miały 6 jajek. Gospodyni zabrała im 6 jajek. Ile jajek zostało? 5. karta pracy 5latki:
karta pracy - 6latki:
Czas na relaks:) Zaproście do zabawy tatę i rodzeństwo:) 6. ,,Siedem pisanek" - masażyk - najpierw rodzice wykonują masażyk dzieciom na plecach, po czym następuje zamiana miejsc – dzieci masują rodziców. Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki 7. ,,Koszyczek wielkanocny" - praca techniczna - ,,Wyprawka plastyczna" - karta 3 Widziałam, że spodobała Wam się kolorowanka online:) Kto ma ochotę może ułożyć pisanki. ,,Gdzie jest druga połówka pisanki?" – układanka online https://www.grajteraz.pl/dzieci/easter-eggs-link-puzzle Miłej zabawy! Do jutra:) p. Ania |
Zdalne nauczanie - środa 08.04.2020r. |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 08 kwietnia 2020 08:15 |
Środa 08.04.20r. Witajcie! Propozycje zabaw na dzisiaj:) 1. ,,Wielkanoc" - posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej
W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pięknie, kłóciły się pisanki o najlepsze miejsce. Każda chciała spoczywać tuż obok rzeżuchy, zielonej i puszystej jak miękkie poduchy. Wtem do akcji wkroczył cukrowy baranek, zjadł zieloną rzeżuchę, przerwał spór pisanek. • Rozmowa na temat wiersza - Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym? - O co się kłóciły? - Jak skończył się spór?
2. Wzbogacenie wiadomości temat zwyczajów wielkanocnych – robienia pisanek, święcenia po-karmów. 3. ,,Koszyczek wielkanocny" - zobaczcie, co wkładamy do koszyczka wielkanocnego.
Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki. Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność. Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia. Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu. Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę. Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka, jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba. Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.
4. ,,Koszyczek wielkanocny" - karty pracy cz.3 s.76, 77
5. ,,Hopla, hopla!" - posłuchajcie piosenki i poskaczcie jak zajączek. https://youtu.be/t-jVEPrPR9c Ref. Hopla, hopla, raz i dwa Skacze zając hopsasa! (4x) 1. Wskoczył zając do kurnika, zebrał jajka do koszyka. Z nich pisanki zrobił sam, i w ogródku schował nam. Ref. Hopla, hopla, raz i dwa... 2. Już pisanki znaleźliśmy, były w trawie i wśród liści. Ozdobimy nimi dom, bo pisanki po to są. Ref. Hopla, hopla, raz i dwa...(4x) 6. ,,Pisanka Kasi" - wytnijcie nożyczkami kolorowe pisanki, będą potrzebne do zabawy.
Słuchajcie uważnie i zgadnijcie, która pisanka jest Kasi?
Pisanki leżą w rozsypce na podłodze. Osoba prowadząca wymienia, jakich elementów nie ma pisanka Kasi, a zadaniem dziecka jest odsunięcie tych pisanek na bok. - pisanka Kasi nie ma kropek – dziecko odkłada pisankę nr 1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 12 - pisanka Kasi nie ma kwiatków – dziecko odkłada pisankę nr 7, 9 - pisanka Kasi nie ma pasków – dziecko odkłada pisankę nr 8, 13, 14, 15 Pisanka Kasi, to pisanka nr 5 7. ,,Kolorowe pisanki" - wybierzcie spośród pisanek z poprzedniego zadania 10 (5latki mogą wyłożyć mniejszą ilość) i ułóżcie je w rzędzie przed sobą, policzcie pisanki. Następnie dziecko opisuje pisankę odpowiadając na pytanie: - Co znajduje się na trzeciej... piątej... dziewiątej pisance? - Na której pisance znajdują się kreski... kwiaty... dużo kropek? 8. ,,Hopla, hopla" - poskaczcie, jak zając z piosenki. 9. Utrwalcie liczenie i znajomość cyfr (6l.) ,,Jajka" - 5latki - ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.65 ,,Cyfry" - 6latki - ,,Litery i liczby" cz 2 s. 44, 45 Po skończonej pracy czas na zabawę:) ,,Koszyczek wielkanocny" - kolorowanka online: https://www.kolorowankionline.net/koszyk-wielkanocny Dobrej zabawy:) p. Ania |
|