Start Pszczółki

Zdalne nauczanie - wtorek 07.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 07 kwietnia 2020 08:24

Wtorek 07.04.20r.
Dzień dobry wszystkim:)
Dzisiaj poznajemy literę f, F.
Zapraszam!
1. ,,Kurka" - pobawcie się w zabawę, którą poznaliście wczoraj.
2. Posłuchajcie krótkiego tekstu.
Co robi Olek? Olek maluje jajka farbami. Ada układa w misce pomalowane jajka. Ada ogląda pomalowane pisanki. - Jak ten Olek ładnie maluje!
•Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu
- Co robi Olek?
- Co było potrzebne Olkowi do malowania jajek?
•Posłuchajcie jeszcze raz i policzcie, ile było zdań -możecie wykładać kredki, klocki (5l.), liczyć na palcach (6l.)
•A teraz rodzice przeczytają jeszcze raz każde zdanie, a wy powiedzcie, ile usłyszeliście słów - również możecie wykładać kredki, klocki
3. Dzieci dzielą słowo farby na sylaby - podają ilość sylab.
4. Podaj słowa, w których głoskę f słychać na początku (futro, flaga, fasola...), w środku (agrafka, alfabet, wafle...). Jeśli dzieci maja trudności z wyszukaniem słów to można podać słowo, a dzieci określają miejsce występowania głoski f.
5. 5latki - karta pracy ,,Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia" s.67
6. 6latki - dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski w słowie farby
7. Budowanie schematu słowa farby
- jeśli macie możliwość wytnijcie białe okienka oraz okienka z literami - już wiecie do czego będą potrzebne:) 


- dzieci rysują tyle okienek, ile słychać głosek lub wykładają okienka (6), wymawiają głoski głośno dotykając okienek

8. Budowanie modelu słowa farby

- dzieci określają, czy głoska f jest spółgłoską czy samogłoską

- sprawdzamy, czy głoska f jest samogłoską (kolor czerwony) czy spółgłoską (kolor niebieski)

- kolorowanie okienek na kolor niebieski lub czerwony

- pokaz litery f, F małej i wielkiej

- umieszczanie kartoników z poznanymi wcześniej literami w odpowiednich miejscach lub pisanie liter
- odczytanie wyrazu

9. Wyszukiwanie imion zaczynającego się na głoskę f

10. Budowanie schematu słowa Franek -dzieci wymieniają kolejno wszystkie głoski
w słowie Franek

- ten sam tok działania od punktu 7

- pamiętacie, że pisownia imion rozpoczyna się wielką literą

11. karta pracy

,,Krzyżówka"

12.Karty pracy - ,,Liczby i litery cz.2" s.61

A teraz czas na pomoc rodzicom w przygotowaniach świątecznych:)

,,Świąteczne przygotowania" – opowieść ruchowa

Zbliżają się święta, idziemy na zakupy po środki czystości (chód w miejscu). Myjemy okna (koliste ruchy dłońmi we wspięciu na palce). Wycieramy kurze (ruchy dłońmi wokół siebie na wysokości brzucha, ramion), odkurzamy (posuwiste ruchy rąk). Pieczemy ciasto. Wbijamy jajka (klaśnięcia w dłonie), sypiemy mąkę (naśladowanie ruchu sypania i wymawianie: szu, szu, szu), lejemy mleko (naśladowanie ruchu lania i wymawianie: ciur, ciur, ciur), ozdabiamy ciasto lukrem w kolorowe wzorki (rysowanie w powietrzu linii prostych, falistych, zygzakowatych, owalnych, spiralnych). Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.

Praca dla chętnych:) Wiem, że jesteście bardzo chętni!

karty pracycz.3 s.78 (5 i 6 latki)

Do zobaczenia jutro:)
p. Ania

Poprawiony: wtorek, 07 kwietnia 2020 08:33
 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 06.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 06 kwietnia 2020 07:57

Poniedziałek 06.04.20r.
Witajcie ,,Pszczółki" i Rodzice w przedświątecznym tygodniu:)
1. ,,Kurka" - pobawcie się z rodzicami lub rodzeństwem - powtarzajcie tekst i wykonujecie proste ruchy, dobierzcie się w pary.
Kurko, kurko, (dwa razy klaśnięcie w ręce partnera)
to twoje piórko? (obrót wokół własnej osi)
Jeśli chcesz (skrzyżowanie rąk z partnerem (prawa do prawej, lewa do lewej ręki) i przeciąganie
to je bierz! (jak wyżej)
Jak chcesz dwa, (uderzanie raz o swoje uda, raz o swoje dłonie, raz o dłonie partnera)
dam ci ja. (jak wyżej)
Powtórzcie kilka razy - udanej zabawy:)
2. ,,Pisanki" - posłuchajcie wiersza D. Gellner
Patrzcie,
Ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia.
• Rozmowa na temat wiersza
- Co znajduje się na stole?
- Jak wyglądają pisanki?
- Co wykluje się z pisanek?
3. Poznajcie ciekawostki na temat pisanek.
- Zwyczaj zdobienia jaj w czasie Wielkanocy ma w Polsce długą tradycję od X wieku
- Najpopularniejszą i najstarszą techniką zdobienia jaj jest technika polegająca na nanoszeniu wosku przy użyciu małego lejka z blachy, osadzonego na patyczku lub przy użyciu szpilki
- Do innych technik należy wyskrobywanie wzorów przy użyciu ostrego narzędzia, oklejanie jaj wycinankami z papieru, malowanie farbami różnego rodzaju
- Uważano, że pisanki mają magiczną moc, były one darem, który miał zapewnić obdarowanej osobie wszelką pomyślność
- Pełniły one rolę wykupu w obrzędach wielkanocnych, np. dyngusa
- Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką. Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą. Wygrywała ta osoba, której pisanka się nie potłukła (może się pobawicie?)
4. ,,Jajeczko" - powtarzajcie krótką rymowankę i rysujcie po śladach jajek. Potem mówcie rymowankę samodzielnie i rysujcie kontury jajek. Pokolorujcie rysunki jajek.


4. ,,Rozsypane pisanki" - zabawa ruchowa z elementami turlania. Dzieci delikatnie turlają się po podłodze w różnych kierunkach.
5. ,,Wielkanocna przygoda" - historyjka obrazkowa. Obejrzyjcie obrazki i zaznaczcie kolejność zdarzeń w historyjce, rysując przy obrazkach odpowiednią liczbę kropek (5l.), cyfry (6l). Opowiedzcie historyjkę.

6. ,,Świąteczne symbole" - przeczytajcie podane wyrazy z rodzicami (5l.), samodzielnie (6l.), połączcie je z odpowiednimi obrazkami - karty pracy cz.3 s. 52
7. ,,Pisanki" - rysujcie pośladach - karty pracy cz. 3 s.53
8. ,,Pisanka, baranek" - pokolorujcie litery tworzące wyrazy (6l.)

Miłej zabawy i pogodnego dnia:)
p. Ania

 
Zdalne nauczanie - piątek 03.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 03 kwietnia 2020 08:24

Piątek 03.04.20r.
Witajcie! Propozycje zabaw na dzisiaj:)
1. ,,Wiosno, gdzie jesteś?" - opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Naśladujcie czynności wraz z odgłosami, które usłyszycie:
Olek nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać (maszerujcie). Zobaczył drzewa z pąkami, delikatnie poruszające się na wietrze (naśladujcie poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków (naśladujcie
śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany (biegajcie z szeroko rozłożonymi rękami), a potem brodziły po trawie, wysoko ponosząc nogi i rozglądały się w poszukiwaniu żabek (maszerujcie z wysokim unoszeniem kolan, rozglądajcie się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć (cicho naśladujcie klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo
i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć (naśladujcie żabie skoki). Nawoływały się cichutko (ciche kumkanie), aby nie zwrócić na siebie uwagi. Było ciepło i przyjemnie. Olek przeciągnął się, aby rozprostować kości (przeciąganie). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową (naśladujcie brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się. Zaczął uciekać. Wymachiwał rękami, aby ją odgonić (biegajcie
i wymachujcie rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Olek pochylił się i je powąchał (wąchanie kwiatów), a potem głośno kichnął (aaa...psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny" – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu (maszerujcie uśmiechając się do osób przebywających w pokoju).
2.„O żółtym tulipanie" – posłuchajcie opowiadania M. Różycka
W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami.Wokoło było, bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.
- Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
- To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
- Nie, nie chcę. Nie otworzę – powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
- Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
- Puk! Puk! Puk!
- Kto tam?
- To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
- Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.
Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:
- Tulipanku, puść mnie!
- Ktoś ty?
- Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
- O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.
Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.
- Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
- To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!
Wtedy Tulipanek pomyślał:
„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady". I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę,
Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go ...
I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
Rozmowa na temat opowiadania
- Kto odwiedził tulipanka, kto był pierwszy, kto drugi, co wydarzyło się później?
3. ,,Budowa kwiatu" - poznajcie, z jakich części zbudowany jest kwiat - pokażcie i nazwijcie je.
(Załącznik nr 3.)
4. ,,Wiosenne kwiaty" - karty pracy cz.3 s.58 - pokażcie i nazwijcie wybrany kwiatek powiedzcie, jaką głoskę słychać na początku, a jaką słychać na końcu (5latki), przeczytajcie samodzielnie nazwy kwiatów (6latki).
5. Dlaczego niektóre kwiaty są pod ochroną? Co to znaczy?
Ochrona gatunkowa roślin to prawny sposób zabezpieczenia rzadko występujących gatunków dziko rosnących roślin zagrożonych wyginięciem. Gatunków chronionych nie wolno niszczyć, zrywać, zbierać, sprzedawać, nabywać, przewozić przez granicę państwa, nie można niszczyć ich siedlisk itp. W niemal wszystkich państwach są gatunki roślin podlegających ochronie.
6. Na koniec wykonajcie szlaczek bez odrywania kredki od kartki, pokolorujcie kwiaty - karty pracy cz.3 s.59
7. ,,Tulipanek" - zabawa naśladowcza
Tulipanek mieszkał sobie w swoim domku (w cebulce), głęboko pod ziemią (dzieci leżą na podłodze, zwijając się jak najmocniej. Było tam ciepło, cicho i ciemno (dzieci zamykają oczy i cichutko leżą). Jednak pewnego dnia zrobiło mu się jakoś niewygodnie (dzieci zaczynają się wiercić), nagle cebulka pękła i tulipanek wysunął mały kiełek (dziecko wysuwa w górę rękę lub nogę), potem kiełek zaczął rosnąć i rosnąć (dzieci powoli unoszą się do góry), wypuścił listki i pięknie zakwitł (dzieci unoszą ręce w górę, jakby to były płatki kwiatów). Teraz w ogrodzie kwitnie dużo pięknych tulipanów (dzieci obracają się w jedna i drugą stronę, uśmiechają się).
8. Znacie już cyfry od 1 do 10 - 6latki -utrwalcie je, wykonując przebiśnieg. Rozetnijcie go wzdłuż linii poziomych, odwróćcie paski, wymieszajcie i ułóżcie (możecie go później pokolorować).


9. 5latki - przetnijcie obrazek poziomo na tyle części, ile potraficie policzyć. Z prawej części każdego paska narysujcie kropki (tak, jak praca dla 6latków, lecz zamiast cyfr dzieci rysują kropki).

10. Wytnijcie wszyscy koła i zróbcie kwiaty (możecie ponacinać nożyczkami) będą potrzebne do kolejnej zabawy.
Załącznik nr 1
11.,,Wiosna na łące" - zabawa matematyczna. Do zabawy będą potrzebne przygotowane przez Was kwiatki. (Dziecko układa kwiatki, liczy je i odpowiadana pytanie.)
Posłuchajcie i policzcie!
-Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3.Ile stokrotek zakwitło na łące?

- Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?

- Ada dostała od Olka 10 kwiatków. 6 kwiatków szybko zwiędło. Ile kwiatów ma teraz Ada?

-Na łące Ada zerwała 3 stokrotki, a Olek 5 stokrotek. Ile stokrotek mieli razem Ada i Olek?

- Tata dał mamie 7 róż, a Olek 2 róże. Ile róż dostała mama?

Teraz Wy możecie wymyślać zadania dla rodziców:)
12. Na zakończenie 6latki wykonajcie działania ,,Wesoły kwiatek" (Załącznik 3)
5latki - policzcie i narysujcie w okienku ilość oczek (Załącznik 2)




Dla zainteresowanych ,,Zwiastuny wiosny" - zobaczcie, może uda Wam się rozpoznać
i nazwać wiosenne kwiaty. Powodzenia:)
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
Dziękuję za Wasze motylki - piękne!
Zachęcam do dzielenia się pracami plastycznymi, twórczymi działaniami:)
Przyjemnego i spokojnego weekendu:)
#Pszczółki# zostań w domu

Poprawiony: piątek, 03 kwietnia 2020 09:28
 
Religia 03.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 03 kwietnia 2020 07:46

Dzień dobry, witam Państwa bardzo serdecznie i po raz drugi dziękuję, że chcecie Państwo kilka zdań ode mnie dzieciom przeczytać. Dziękuję również za zdjęcia i wiadomości, które dostałam od Milenki, Marii i Emilki – jak dobrze Was dziewczynki zobaczyć! Piękne są Wasze prace :-)

Kochane Pszczółki,

Pomodlimy się tak, jak zawsze na początek:Aniele Boży, Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój. Rano, wieczór, we dnie, w nocy, bądź mi zawsze ku pomocy. Broń mnie od wszystkiego złego i zaprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

Ostatnio poznaliście historię Pana Jezusa, który jak król wjechał do Jerozolimy.

Krótko opowiem Wam, co działo się później. W kolejnych dniach Pan Jezus spotykał się z ludźmi, przypominał im o tym, czego już wcześniej ich uczył: że mają kochać Boga, że mają być dla siebie dobrzy, że mają przebaczać innym.

W czwartek (nazywamy go Wielkim Czwartkiem), Pan Jezus zebrał swoich najbliższych uczniów na wspólnej kolacji. Wtedy mówił im, że czekają Go bardzo trudne chwile. Po tej kolacji wszyscy razem poszli do ogrodu i tam Pan Jezus długo się modlił. Tam też przyszli w nocy żołnierze i zabrali Pana Jezusa do sędziego.

W piątek rano (nazywamy go Wielkim Piątkiem) sędzia skazał Pana Jezusa na śmierć. Pewnie zapytacie – dlaczego? Przecież Pan Jezus był dobry! Tak, zgadza się. Pan Jezus wiele dobra czynił, gdy żył na ziemi. Ale byli ludzie, którzy nie wierzyli Mu, gdy mówił że jest Synem Pana Boga. Uważali że strasznie kłamie – dlatego sędzia skazał Pana Jezusa na ukrzyżowanie. Jeśli nie wiecie, co to znaczy, to poszukajcie teraz w domu krzyża na ścianie. Przypomnijcie sobie również, jak pokazywałam Wam krzyż podczas lekcji w przedszkolu. Pan Jezus został przybity do krzyża. I na tym krzyżu umarł. To bardzo smutne wydarzenie. Ale my na szczęście wiemy, co stało się później!

Nad ranem w niedzielę (nazywamy ją Niedzielą Wielkanocną) Pan Jezus wyszedł z grobu. Żywy! Pytacie – jak to możliwe? No przecież jest Synem Boga! Gdyby był zwyczajnym człowiekiem, tak jak każdy z nas – nie mógłby tego zrobić. Ale jednak wyszedł z grobu – czyli zmartwychwstał! Miał nadal rany na rękach po przybiciu do krzyża. Ale wtedy nic Go już nie bolało! I to jest powód do naszej wielkiej radości!

Bardzo proszę puścić dzieciom piosenkę „Bóg nie umarł” (w dalszej części jest druga piosenka, może dzieci ją znają?). Jeśli mieliby Państwo i dzieci czas – można puścić kilka razy. Jeśli dzieci nauczą się gestów i tekstu – to po powrocie do przedszkola będziemy sobie ją śpiewać:-)

https://www.youtube.com/watch?v=diX38k_Be70

Pszczółki moje drogie, właśnie te wydarzenia, o których Rodzice Wam dziś przeczytali, będziemy wspominać w najbliższym tygodniu. Bo już za tydzień w niedzielę będą najważniejsze dla nas święta – Zmartwychwstanie Pana Jezusa, czyli święta Wielkanocne. Dziś już wiecie – dlaczego tak się nazywają.

Można również na zakończenie puścić dzieciom film animowany o Zmartwychwstaniu:

https://www.youtube.com/watch?v=IcU94EeMVps

Na zakończenie – tradycyjnie – kolorowanka. Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania – można dzieciom zadać pracę plastyczną.

Szanowni Państwo, kochane dzieci. Życzę Wam wszystkim spokojnych świąt. Choć będą inne, niż zawsze, to nie możemy się smucić – bo Pan Jezus zmartwychwstał i dał nam nadzieję, że wszystko, co złe – kiedyś się skończy. I tej nadziei nam wszystkim szczególnie w tym czasie życzę.

Jeśli ktoś będzie chciał do mnie napisać lub przesłać zdjęcie pracy dzieci, to przypominam adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.  Każdy taki kontakt jest dla mnie wielką radością. Proszę też dzieciom na koniec zrobić krzyżyk na czoło. Niech Bóg im błogosławi.

Pozdrawiam serdecznie

Justyna Hewig

Poprawiony: piątek, 03 kwietnia 2020 07:57
 
Zdalne nauczanie - czwartek 02.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 02 kwietnia 2020 07:52

Czwartek 02.04.20r.
Witam serdecznie w czwartek:)
1. ,,Maszeruje wiosna" - zaśpiewajcie piosenkę.
2. ,,Bawimy się w zdrobnienia" - zabawa słowna - do podanego słowa utwórzcie zdrobnienia
chmura (chmurka), kropla (kropelka), śnieg (śnieżek)...
3. ,,Czy to już wiosna?" - prawda, czy fałsz? - zabawa - posłuchajcie zdania i określcie, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. Potem zamieńcie się rolami i sami wymyślcie zdania dla rodziców.
Przykładowe zdania:
• Nad łąką latają motylki cytrynki.
• W lesie wiosną wyrosły prawdziwki i kurki.
• Mocno świeci słońce i są coraz dłuższe dni.
• W ogrodzie zakwitły przebiśniegi i krokusy.
• Nad stawem kumkają żaby.
• Po trawie chodzą bociany.
• Wiosną dzieci zjeżdżają z górki na nartach.
4. ,,Tak - nie" - 6latki - spróbujcie sami przeczytać zdania i zaznaczyć tak, jeśli zdanie jest prawdziwe, nie jeśli jest fałszywe.

Tabelka w załączniku.

4. ,,Co to jest?" - zgadnijcie!

Gdy śnieg się topi, zaświeci słońce,

Rośnie przy domu, rośnie na łące.

Zielona, rano pokryta rosą,

Miło jest po niej pochodzić boso.(trawa)

Pierwszy wiosenny kwiatuszek biały,

Jest delikatny, jakby nieśmiały.

Ale w nim drzemie ogromna siła,

Bo się potrafi przez śnieg przebijać.(przebiśnieg)

Gdy jeszcze wiosny nie widać wiele,

A innym ptakom nie w głowie trele,

Leczy nad polem szara ptaszyna

I pięknym śpiewem dzień rozpoczyna.(skowronek)

Leci z daleka nie myląc drogi,

Długi, czerwony dziób ma i nogi

Dla nas to miła wiosny oznaka,

Lecz żaby boją się tego ptaka.(bocian)

Te szare kotki nie piją mleka,

Ucieszą, kiedy na wiosnę czekasz.

Nie mają wąsów ani ogonów

Zerwij ze z drzewa, wstaw do wazonu.(bazie)

Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! (konewka)

Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. (łopata)

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. (grabie)

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia ogrodowe. (taczka)

5. ,,Co to za wyraz?" - pokolorujcie pola z literami, które utworzą nazwy rysunków.

Tabelka w zalączniku.

6. ,,Pokaż to, co ja!" - pobawcie się w naśladowanie. Jedna osoba wykonuje sekwencję prostych ruchów (zacznijcie od 3, stopniowo zwiększając liczbę ruchów np. ręce w górę, ręce w bok, obrót) druga osoba powtarza sekwencję. Ile ruchów udało wam się w ciągu zapamiętać?

Zaproście do zabawy tatę i swoje rodzeństwo:)

7.Czy spodziewaliście się, że motyl ma, aż tyle części ciała?

Ciało motyli jest wyraźnie podzielone na trzy części: głowę, tułów i odwłok. Najbardziej charakterystycznym elementem motyli są ich szerokie i barwne skrzydła. Na głowie motyl ma oczy, czułki oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł, które w porównaniu do wielkości ciała są duże i szerokie.

8. Poznajcie etapy powstawania motyla:https://images.app.goo.gl/qt7sp467MLH47keh8

9. Wykonajcie motyla (Załącznik 1)

Dla chętnych dzieci,a wiem, że wszyscy jesteście chętni:)

,,Szlaczki"- karty pracy cz.3 s. 61

A kto ma jeszcze siły i chce działać, może zrobić motyla - wyprawka plastyczna (teczka) - karta 19.

Widziałam Wasze żabki - super!

Pochwalcie się także motylkami wysyłając zdjęcia na e-maila: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Miłej zabawy i do jutra:)
p. Ania

Załącznik 1.

Poprawiony: czwartek, 02 kwietnia 2020 08:04
 
«pierwszapoprzednia21222324252627282930następnaostatnia»

Strona 28 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie