Start Pszczółki

Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki 31.01.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:14

Dzień dobry Pszczółki:)

1.Przygotowanie do balu karnawałowego - słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. Dorosły czyta dziecku treść opowiadania.

Od kilku dni Staś z utęsknieniem zaglądał do kalendarza. Na szczęście bal karnawałowy w przed- szkolu zbliżał się wielkimi krokami. Chłopiec codziennie oglądał z zachwytem strój, w którym miał wystąpić. Na pewno żaden kolega z grupy nie będzie miał czegoś takiego na sobie!

– Mamo, ten strój jest ekstrasuperwystrzałowy! I wiesz, jak go nazwałem? Nie zgadniesz! To jest gadżetosuperkosmo!

– Jak go nazwałeś? Możesz powtórzyć? – dopytywała się mama.

– Gadżetosuperkosmo! Ma pełno świecących gadżetów, jest superodlotowy i przypomina strój kosmonauty! Po prostu jest doskonały!

– To ja może ten gadżetosuperkosmo upiorę? Tyle razy już go przymierzałeś, że ciut się przy- brudził, a przecież musisz wyglądać wystrzałowo, prawda? – dodała mama, zabrała strój i po- szła od razu do łazienki.

Chłopiec kończył stawiać wieżę z klocków, gdy usłyszał przerażony głos mamy. – To nie- możliwe! I co my teraz zrobimy?

– Mamusiu, co się stało? – zapytał Staś, jak tylko przybiegł do łazienki.

– Twój strój... znaczy... gadżetosuperkosmo skurczył się w praniu... raczej się w niego nie zmieścisz...

Szlochający Staś wybiegł z łazienki i rzucił się na swoje łóżko.

– To koniec! Nie pójdę jutro na bal! Nie mam przebrania! A tak chciałem wygrać konkurs na najfajniejszy kostium...

Do pokoju wszedł dziadek, zaalarmowany płaczem chłopca, a tuż za nim – mama i siostra. Każde z nich zastanawiało się, jak pomóc Stasiowi.

– Może zrobimy z kartonu czołg? – powiedział dziadek. – A ty zostaniesz czołgistą! Mam w swoim pokoju karton odpowiedniej wielkości.

– A może zostaniesz bajkowym barankiem? Mam do tego odpowiedni sweter. Wygląda jak prawdziwe barankowe futerko – dodała mama.

Wreszcie odezwała się Zosia. – Ja chyba mam lepszy pomysł. Stasiek, zostaniesz kowbojem! Konia zrobimy z miotły! Na głowę założymy ci kapelusz mamy – ten znad morza. Będziesz wyglądał super!

– Chyba Stasiowi nie podobają się nasze pomysły – westchnął dziadek, patrząc na osowiałego wnuka.

W tym czasie tata przeszukiwał kuchenne szafki i szuflady. Po chwili wpadł do pokoju, wymachując drewnianą łyżką. – Abrakadabra! Zamienimy cię w czarodzieja! Oto twoja magiczna różdżka!

– To ja już nie wiem, kim mam zostać... – zastanawiał się załamany Staś.

Nagle pojawiła się babcia, niosąc w ręce stare prześcieradło. – A może to się przyda? – zapytała wnuka i porozumiewawczo mrugnęła do niego.

– Babciu, mam zostać duchem? – zapytał cichutko, ale widać było, że pomysł coraz bardziej mu się podoba. – Będę duchem! – zawołał radośnie. – Dzięki tobie już wiem, za kogo się prze- biorę! – dodał i przytulił się do niej z całych sił. – Mamo, a może gażetosuperkosmo oddamy cioci Ewie? Jeszcze wczoraj mówiła, że w dalszym ciągu nie ma pomysłu na strój dla Maksia.

– Świetny pomysł, synku. Na niego strój na pewno będzie dobry! Od tej pory naszej rodziny będą strzegli superduch i gażetosuperkosmo! Już nam nic nie zagraża!

2.Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami. Dorosły zadaje dziecku pytania.

- Jaki był wymarzony strój Stasia?

- Dlaczego Staś tak bardzo zmartwił się tym, żestrójsię skurczył?

- Jakie pomysły na przebranie karnawałowe mieli bliscy Stasia?

- Jakich przedmiotów chcieli użyć do zaprojektowania stroju?

- Który z pomysłów spodobał się Stasiowi?

- Jaki strój wy zrobilibyście ze starego prześcieradła?

- Czy kiedykolwiek zaprojektowaliście i wykonaliście swój własny strój karnawałowy?Czyto łatwe zadanie?

3.Projektant - zabawa ruchowa z elementem skoku.

Rodzic rozkleja taśmę malarską w wybranym miejscu lub rozkłada skakanke. Zadaniem dziecka jest takie szycie (przeskakiwanie) przez całą jej długość, jak opisze rodzicnp. z lewej na prawą stronę, naprzemiennie; na jednej nodze itp.

4.Projektant mody – tworzenie siatki pojęć.

Dorosły prezentuje dziecku napis "PROJEKTANT MODY", zachęca do czytania globalnego, dzieli słowa na sylaby i na głoski. Gdy dziecko poznaje hasło (wzrokowo lub słuchowo), dorosły zadaje pytania pomocnicze:

- Co to znaczy projektować?

- Kim jest projektant mody?

- Jakie ubrania wymyśla projektant mody?

- Czy projektant mody musi umieć szyć?

Dzieci podają swoje odpowiedzi, a dorosły zapisuje je na arkuszu.

5.Pomysły Coco Chanel – zapoznanie z sylwetką wybranej projektantki mody.


Dorosły przedstawia dzieckusylwetę Coco Chanel.
Coco Chanel była projektantką kapeluszy dla kobiet. Obserwowała wygląd i zachowanie kobiet i zauważyła, żechoć były pięknie ubrane, miały biżuterię i wielkie kapelusze (które sama projektowała), to nie mogły się swobodnie poruszać i biegać. Ich ubrania były niewygodne, a najgorszy był gorset. Gorset to taki gruby pas, który kobiety zakładały w talii, by wyglądać modnie. Coco Chanel stwierdziła, że kobiety mogłyby robić o wiele więcej ciekawych rzeczy, gdyby przestały nosić gorsety. Wtedy zaczęłaprojektować ubrania bez gorsetu. Były one nie tyl- ko piękne, ale i bardzo wygodne. Jest uważana za jedną z najważniejszych projektantek mody.

6.Jestem projektantem – praca plastyczno – techniczna.

Potrzebne materiały: wydrukowana lub odrysowana sylweta człowieka,

kredki, mazaki, plastelina, papier, bibuła, skrawki materiału

Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, nosa, ust. Pokolorowanie lub pomalowanie postaci. Następnie stworzenie stroju według własnego pomysłu z dostępnych materiałów.

Pozdrawiam, miłego dnia Pani Ania :)

Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:41
 
Plan miesięczny styczeń- gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 05 stycznia 2022 06:39

1. Zdrowo jem, więcej wiem!

2. Czy można cofnąć czas?

3. Kto to taki: mama mamy, tata taty?

4. Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

Piosenka „Babcia nigdy nie narzeka”

  1. Włos na głowie ułożony,
    Puder pięknie położony, to – babcia kochana!
    Modne dżinsy i bluzeczka,
    Trampki, chustka, torebeczka, to – babcia kochana!

Ref. Babcia nigdy nie narzeka,
I przed wiekiem nie ucieka.
Tak, tak, tak, tak, tak!
Będzie jeszcze 100 lat żyła,
Dobrym zdrowiem się cieszyła,
Tak, tak, tak, tak, tak!

  1. Kto najlepsze dania robi,
    Pyszne zupki i pierogi, to – babcia kochana!
    Słodki torcik czy babeczka,
    Pierwsza klasa kuchareczka, to – babcia kochana!

Ref. Babcia nigdy nie narzeka …

Wiersz „Życzenia dla babci i dziadka”

Babciu i dziadku, na pewno to wiecie:
Kochamy Was najbardziej na świecie.
Z Wami nie jest straszny świat.
Żyjcie w zdrowiu nam sto lat!

 
Plan miesięczny grudzień 2021r. - gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
niedziela, 05 grudnia 2021 17:58

1. Co cieszy Mikołaja?

2. Jakie sporty uprawia Pani Zima?

3. O czym w święta każdy z nas pamięta?

4. Witamy Nowy Rok

Piosenka „Zostań Jezu mym braciszkiem”

Zostań Jezu mym braciszkiem,
Podzielę się z Tobą wszystkim.
Dam ci moje klocki lego,
dam misiaczka pluszowego.
Dam ci moje klocki lego,
dam misiaczka pluszowego.

Dam zabawki, dam słodycze.
Babcię, dziadka Ci pożyczę.
Podzielę się mamą, tatą,
bądź braciszkiem moim za to.
Podzielę się mamą, tatą,
bądź braciszkiem moim za to.

Wiersz „Grudniowa noc”

Grudniowa piękna noc z kolędą przyszła do nas
grudniowa piękna noc przez ludzi wymarzona.
I wokół cały świat pierzynką otuliła
zmieniła w bajkę sad i gwiazdy zapaliła.
W grudniową cudną noc staniemy przy stajence
w grudniową dziwną noc złączymy nasze ręce.

Poprawiony: niedziela, 05 grudnia 2021 18:00
 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki- poniedziałek 29.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 29 listopada 2021 07:44

Dzień Dobry Pszczółki :)

1. Na początek posłuchajcie fragm.. wiersza B. Szelągowskiej Ziemia nasza planeta.

Krążą planety, krążą po niebie, jakby tańczyły dokoła Słońca.

Blask od nich bije, choć to nie gwiazdy, a ich wędrówki nie widać końca. (…)

Piękny jest kosmos i taki wielki! To tam latają srebrne rakiety.

Lecz najwspanialsza jest nasza Ziemia. Nie ma piękniejszej od niej planety!

Rozmowa na temat wiersza:

- Powiedz, jak naszywa się planeta, na której mieszkamy?

- Jaki kształt ma nasz Ziemia?

Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul. Kręci się wokół własnej osi oraz krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku.

- Czy potrafisz wymienić nazwy wszystkich planet krążących wokół Słońca?

2. Prezentacja mapy świata. Załącznik nr 1

Dziecko wskazuje, gdzie znajduje się woda, a gdzie ląd.

Rodzic wyjaśnia, że kolor niebieski oznacza wody, czyli morza i oceany oraz inne akweny (jest ich na Ziemi najwięcej). Oprócz wód są również lądy. Ziemia jest podzielona
na kontynenty, jednak niecały jest zamieszkany przez człowieka. Są obszary zaznaczone kolorami: białym, brązowym, pomarańczowym. To lądy pokryte lodem, wysokie góry, pustynie, na których nie ma warunków do życia dla człowieka. Terenów, na których mieszkają ludzie, jest bardzo mało.

3. Zapraszam do obejrzenia planszy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=39

Rodzic czyta polecenia dziecku:
- Popatrz na plansze i posłuchaj nazw kontynentów (rodzic czyta dziecku nazwy).
Który kontynent jest największy, a który najmniejszy?

- Jakie rośliny, zwierzęta, miejsca kojarzą ci się z każdym z tych kontynentów?

- Na jakim kontynencie mieszkasz?

- Popatrz na dzieci przedstawione na zdjęciach. Opowiedz, co robi każde z nich.

- Czym się różnią dzieci przedstawione na zdjęciach? Czy mimo pewnych różnic w wyglądzie i innego miejsca zamieszkania można powiedzieć, że wszystkie dzieci na świecie są takie same? Dlaczego?

4. „Obserwujemy niebo” – zabawa ruchowa.
Dziecko spaceruje po dywanie. Kiedy rodzic dwa razy klaśnie w ręce, dziecko zatrzymuje się, naśladuje przykładanie do oczu lunety

i obserwuje niebo. Po chwili ponownie spaceruje po dywanie.

5. Narysuj kredkami swój plakat na temat „Ziemia to nasz dom”.

6. Na zakończenie ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem woreczków foliowych.
Zestaw ćwiczeń:
- Zabawa orientacyjno – porządkowa Pomachaj woreczkiem.
Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki pomiędzy rozłożonymi na podłodze woreczkami foliowymi. Podczas przerwy w grze zatrzymuję się przy najbliższym woreczku, podnosi go i macha nim nad głową. Pojawienie się muzyki jest sygnałem do położenia woreczka na podłodze i ponownego ruchu.

- Ćwiczenia tułowia – Suszymy woreczki.
Dziecko trzyma woreczek w obu rękach. W skłonie w przód wymachuje nim w przód i w tył. Po kilku ruchach prostuje się, potrząsa woreczkami w górze – strząsa krople wody.

- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Powitania.
Dziecko wita woreczkami różne części ciała wymieniane przez rodzica. Np. Woreczek wita: twoje kostki… twoje ramiona… twój brzuszek…

- Ćwiczenie mięśni grzbietu – Na wietrze.
Dziecko, w leżeniu przodem, unosi woreczek trzymany za końce oburącz (ręce zgięte
w łokciach, skierowane na boki). Dmucha na woreczek delikatnie – wieje mały wietrzyk,
i mocno – wieje duży wiatr. Obserwuje ruch woreczka w zależności od siły podmuchu.

- Ćwiczenie mięśni brzucha – W górę i w dół.
Dziecko w leżeniu tyłem, woreczek ma włożony między stopy. Unosi go stopami do góry,
z przełożeniem za głowę, a potem powraca do pozycji wyjściowej.

- Ćwiczenie wyprostne – Z woreczkiem na głowie.
Dziecko maszeruje w różnych kierunkach, z woreczkiem na głowie, w taki sposób,
aby woreczek mu nie spadł; co pewien czas przykuca i powraca do pozycji stojącej.

- Ćwiczenia przeciw płaskostopiu – Sprytne stopy.
Dziecko chwyta palcami stopy woreczek leżący na podłodze i podaje go sobie do rąk.

Pozdrawiam Was serdecznie, pani Ania :)

Poprawiony: poniedziałek, 29 listopada 2021 07:47
 
Zdalne nauczanie- gr. Pszczółki- piątek 26.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 26 listopada 2021 09:40

Dzień dobry Pszczółki :)

1.Na początek będziemy poznawać potrawy z różnych regionów Polski.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=37

Przyjrzyjcie się ilustracji (nr 37), następnie posłuchajcie nazwy produktów i dań charakterystycznych dla różnych miejsc Polski. Rodzic czyta nazwy strojów oraz polecenia:

- Pokaż na tablicy kwaśnicę, bundz i oscypki.

Jakim regionem kojarzą się te nazwy: kwaśnica, bundz, oscypki? Czy jadłeś którąś z tych
potraw? Jak smakowała?

- Z jakim świętem związany jest rogal świetomarciński? Czy miałeś okazję jeść takiego rogala?

- Czy jadłeś kiedyś kluski śląskie? Jak one wyglądają? Z jakim regionem Polski się one kojarzą?

2.„Regionalna książka kucharska” – zabawa twórcza.

Rodzic odczytuje jeden przepis, potem prosi dziecko o wykonanie ilustracji do przepisu.
(Jak wrócimy do przedszkola proszę przynieść przepis, wówczas stworzymy grupową regionalną książkę kucharską.)

3.Dzisiaj poznamy kolejną cyfrę zero 0.

„Talerze z kwaśnicą” – przeliczanie, szeregowanie.
(przygotować 5 talerzy, po 4 lub po 5 małych klocków na każdym talerzu.)
Rodzić kładzie na stoliku 5 talerzy z klockami. Mówi dziecku, że te klocki na talerzach to góralska kwaśnica. Pyta dziecko:

- Ile jest talerzy?
Następnie zabiera jeden talerz, i ponawia pytanie: Ile jest talerzy?
Tak samo postępuje z kolejnymi talerzami do momentu, aż na stole zostanie 1 talerz.

Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0.
„Pusty stół” – odkrywanie liczby 0.
(przygotować talerz z klockami, kartonik z liczbą 0.)
Rodzic prosi dziecko, żeby zabrało ostatni talerz. Pyta:

- Ile jest teraz talerzy na stole?
Rodzic wyjaśnia, że jeśli żaden talerz nie został, to opisujemy taką sytuację liczbą zero.
Prezentacja dziecku kartonik z liczbą 0.

Pokaz zapisu cyfrowego liczby 0. (załącznik nr 1)

Proszę mi powiedzieć, jak wygląda cyfra 0. Co ona przypomina swoim kształtem?
Teraz będziemy kreślić cyfrę 0 palcem w powietrzu, na dywanie, na plecach rodzica.

4.Pisanie ołówkiem cyfry 0 po śladzie – dzieci 6-letnie (załącznik nr 2)

5.Poprawne liczenie i błędne liczenie. (Liczmany – klocki lub inne przedmioty)

Rodzic układa 5 liczmanów w linii. Liczy poprawnie: 1, 2, 3, 4, 5, dotykając każdego kolejnego liczmana.

Następnie liczy niepoprawnie (dotyka liczonego liczmana 2 razy, pomija celowo jakiś liczman, liczy, wymieniając liczebniki w złej w kolejności, liczy pustą przestrzeń za liczmanami). Po każdym błędnym liczeniu rodzic pyta dziecko, ile jest przedmiotów na dywanie (dzieci powinny utrwalić sobie, że jest ich 5).

Następnie rodzic zamienia kolejnością liczmany (np. pierwszy z drugim). Pyta, czy się zmieniła ich liczba.

Kolejne przeliczanie rodzic rozpoczyna od liczenia pustej przestrzeni na dywanie, mówiąc Zero.

Potem mówi Jeden i dotyka pierwszego liczmana. Rodzic kontynuuje liczenie i pyta dziecko, czy dobrze policzył.

Następnie liczy: 1, 2, 3, 4, 5, 6, licząc pustą przestrzeń za liczmanami. Zadaje pytanie, czy dobrze policzył i dlaczego można zacząć od liczenia pustej przestrzeni przed liczmanami, a po liczmanach już nie.

A teraz zajęcia z języka niemieckiego:

Dzień dobry,

kochane dzieci mam dla was kartę pracy, gdzie waszym zadaniem będzie zrobić zegar pogodowy.

Na początku kolorujemy, wycinamy, zakładamy wskazówkę za pomocą pinezki i plasteliny.
Codziennie obserwujemy pogodę, zaznaczamy odpowiedni obrazek odzwierciedlający pogodę na zewnątrz i mówimy oczywiście w języku niemieckim jaka jest pogoda (załącznik)

Zabawa ,, Koło fortuny" https://poczta.interia.pl/html/?uid=9b9c42038c13b299#

Dużo zdrówka wam życzę, pani Agnieszka.

6.Na zakończenie każdemu przyda się trochę ruchu. Przesyłam kilka zabaw ruchowych, które możecie ćwiczyć razem z rodzicami :)

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

Pozdrawiam, pani Ania :)

Poprawiony: piątek, 26 listopada 2021 09:47
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 4 z 31

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie