Start Pszczółki

Prace plastyczne gr. Pszczółek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 17 maja 2021 12:12

IMG_6949.jpg

IMG_6948.jpg

 
Zdalne nauczanie - piątek 16.04.2021r. - gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 16 kwietnia 2021 07:42

Dzień dobry! : )
Dzisiaj nasze ostatnie zajęcia zdalnie :D
Pamiętajcie, aby na poniedziałek przynieść książki!

1. Ile wiemy już o kosmosie? – rozwiązywanie zagadek słownych.
https://www.youtube.com/watch?v=IpWtryNR_zo

2. Spotkanie z kosmitami – ćwiczenia wizualizacyjne.
Dorosły czyta poniższy tekst, dziecko zamyka oczy, może położyć się na podłodze. W tle można włączyć spokojną muzykę.
Wyobraź sobie, że wybierasz się na planetę Eps w gwiazdozbiorze Oriona. Pojazd kosmiczny jest już przygotowany. Wsiadasz do niego i .... rakieta startuje. Siła grawitacji wtłacza cię w fotel, ale po chwili możesz już spokojnie oddychać. Wstajesz z fotelai podziwiasz, widzianą przez okrągłe otwory, błękitną planetę- naszą Ziemię, która robi się coraz mniejsza i mniejsza, aż znika ci zupełnie z oczu. Za to ty robisz się coraz lżejszy/a i zaczynasz unosić się w powietrzu. Możesz nawet robić fikołki. Świat wokół wygląda jak zaczarowany: miliony błyszczących gwiazd! Ale oto zbliża się kres podróży. Siadasz w fotelu, już nie straszna ci grawitacja. Oto nowa planeta i jej mieszkańcy. Wygląda dziwnie znajomo- tylko ten niebieski odcień skóry.

3. Gwiazdozbiory – oglądanie filmu edukacyjnego.
Na niebie gwiazdy tworzą zbiory, zwane gwiazdozbiorami, które mają swoje nazwy. Poniżej w linku znajdziecie film o gwiazdozbiorach które w swojej nazwie zawierają zwierzęta.
https://www.youtube.com/watch?v=EY3ZZh-OWAI

4. Gwiazdozbiory – ćwiczenie grafomotoryczne.

Dziecko ogląda ilustrację z zaznaczonymi gwiazdozbiorami i wymyśla dla nich nazwy. Na koniec otrzymuje karte pracy. Zadaniem dziecka jest stworzenie i nazwanie własnych gwiazdozbiórów poprzez połączenie gwiazd liniami prostymi.

5. Kosmos – gra memory online.
https://eduzabawy.com/gry-online/memory/kosmos/

6. Zakręcona gimnastyka.

Karta do wydrukowania na dysku.

7. Podróż po planetach – zabawa ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo

Dodatkowe aktywności, które można wykorzystać podczas weekendu :)

- Kosmos – animacja edukacyjna: https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

- Wyruszamy w kosmos – zagadki i ciekawostki: https://www.youtube.com/watch?v=AE7KCAgL5Ys

- Planety, Księżyc, Słońce - Czym jest kosmos: https://www.youtube.com/watch?v=RRKJDn_8Su0&t=9s

- Paxi bada księżyc: https://www.youtube.com/watch?v=DYdAR2F7KTY

- Kosmiczna kolorowanka dostępna na dysku

To już wszystko. Kochane Pszczółki udanej zabawy!
Pozdrawiam, życzę udanego weekendu :)
Do zobaczenia w poniedziałek!
Pani Kasia :)

Poprawiony: piątek, 16 kwietnia 2021 07:53
 
Zdalne nauczanie - czwartek 15.04.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 15 kwietnia 2021 06:45

Dzień dobry! :) Dziś przed ostatnie zadania, jeszcze jutro będziecie pracować w domu a od poniedziałku wracamy do przedszkola! :)

1. Paxi i nasz księżyc – oglądanie filmu edukacyjnego.
https://www.youtube.com/watch?v=K_KqWr4oHmA&t=186s

2. Co wiemy o księżycu? – rozmowa kierowana pytaniami.

Dorosły zadaje dziecku pytania:

- Jak nazywa się inaczej Księżyc?
- Wokół czego obraca się Księżyc?
- Wokół czego krąży Ziemia i Księżyc?
- Ile trwa podróż Księżyca wokół Ziemi?
- Czy Księżyc zawsze wygląda tak samo?

3. Dzień i noc. - zabawa badawcza
Zadanie dla osób, które mają w domu globus. Dorosły przygotowuje globus i lampkę, natomiast dziecko sylwety 2-3 dzieci, które wycina.
Następnie wspólnie z dzieckiem szuka Polski, przykleja sylwete dziecka, natomiast sylwetę drugiego dziecka przykleja na innym kontynencie, najlepiej z innej strony globusa. Włącza lampkę – to Słońce, które zawsze świeci, nawet gdy jest noc, a my go nie widzimy. To dlatego, że nasza planeta cały czas się obraca – dorosły powoli porusza globusem i wskazuje na Polskę, którą oświetla lampka – tu, gdzie mieszkamy jest dzień, oraz na dziecko po drugiej stronie globu, do którego światło lampki nie dochodzi – tu jest noc. Za chwilę nastąpi zmiana. Dziecko uważnie obserwuje i samo komentuje, gdzie jest dzień, a gdzie noc, które dziecko teraz śpi, a które się bawi.

4. „Noc i dzień" – masażyk w parach.
Dziecko i Dorosły siadają jeden za drugim. Na początku dorosły rysuje na plecach dziecka elementy występujące w opowieści, które jednocześnie czyta. Następnie dziecko rysuje na plecach dorosłego podczas, gdy dorosły czyta.
Noc i dzień (Dominika Góra)
Nocne niebo jest bardzo ciemne, prawie czarne (głaszczemy plecy). Na szczęście świeci na nim mnóstwo gwiazd. Jest ich tak dużo, że chyba nikt nie jest w stanie ich policzyć (palcem wskazującym stawiamy na plecach małe kropeczki). Na samym środku znajduje się jasny Księżyc w kształcie ro- galika (rysujemy Księżyc). Gdy noc się kończy, niebo jaśnie- je i nie widać już małych jasnych punkcików (głaszczemy plecy). Teraz króluje tu Słońce, okrągłe i złociste (rysujemy okrąg w górnej części pleców). Oświetla swoim blaskiem całą Ziemię (rysujemy promyki „od Słońca" ku dołowi pleców). Ciekawe, na co padają promyki Słońca (jedno dziecko z pary rysuje dowolny element krajobrazu, np. kwiatek, drzewo, trawę, a osoba siedząca z przodu zgaduje, co zo- stało narysowane na jej plecach; po odgadnięciu następuje zamiana ról, a nauczyciel ponownie czyta opowiadanie).
5. Praca w książce
KP3 str. 75-76.
6. Czekoladowa planeta – zabawa ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=lofdvc0-Yh4

Wszyscy zrobiliście piękne statki kosmiczne dla ufoludków!

W poniedziałek zobaczymy wszystkie statki! :)
Miłego Dnia!
Pani Kasia ;)

Poprawiony: czwartek, 15 kwietnia 2021 07:07
 
Zdalne nauczanie Religia - środa 14.04.2021r. - gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:50

Dzień dobry kochane Pszczółki!
Witam Was i Waszych Rodziców bardzo serdecznie!:-) Pomódlcie się proszę na początek: Aniele Boży Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój.....
Już minął ponad tydzień pod świąt wielkanocnych, ale radość tego czasu nadal trwa. Dlatego na początek proponuję przypomnieć sobie piosenkę, którą tydzień temu Wam zaproponowałam:
https://www.youtube.com/watch?v=3JN74zQ7mLQ

W każdej sytuacji, w której jesteśmy, w każdym miejscu jest z nami ktoś, kogo nie zobaczymy oczami, ale możemy odczuć, że jest. Proszę pooglądać z dziećmi 4 obrazki: dzieci w trakcie zabawy, czas z rodziną, modlitwa i pójście do kościoła (załącznik 3.1 – 3.4). Można zapytać dzieci, co robią osoby przedstawione na rysunkach?

Za chwilę poznacie słowa Jezusa, które wypowiedział po swoim zmartwychwstaniu. Posłuchajcie, o czym nas zapewnia.
„Jezus (...) przemówił tymi słowami: „Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata"
– Kto powiedział o sobie, że jest z nami? (Pan Jezus)
– Co Pan Jezus obiecał? (że będzie z nami aż do końca)

Pan Jezus jest z nami zawsze. Nie tylko wtedy, gdy się modlimy, jesteśmy na lekcji religii czy jesteśmy w kościele. Jest z nami podczas zabawy, spaceru, rozmowy z mamą i tatą. My jednak nie zawsze o tym pamiętamy.

– W jakich sytuacjach Jezus jest z nami? (gdy się modlimy, w kościele, podczas zabawy, rozmowy...)

Posłuchajcie teraz historii o tym, że Pan Jezus jest z nami obecny szczególnie podczas Mszy świętej.

Kacper i Maciek na Mszy Świętej
Do rodziny Kacpra przyjechała w odwiedziny ciocia z synkiem Maćkiem. Maciek ma cztery lata i o wszystko pyta: „Co to?", „A dlaczego?". Kiedy Kacper jest w domu, Maciek zadaje mu mnóstwo pytań.
W niedzielę cała rodzina poszła do kościoła na Mszę Świętą. Wszyscy usiedli w ławce blisko ołtarza. Kiedy ksiądz powiedział „Pan z wami", Maciek zapytał cicho Kacpra:
– Jaki Pan? O kim ksiądz mówi?
Kacper nic nie odpowiedział, tylko położył palec na usta, pokazując Maćkowi, że ma być cicho. W środku Mszy Świętej Maciek znowu usłyszał „Pan z wami" i również spytał kuzyna:
– Jaki Pan?
– Wytłumaczę ci, jak wyjdziemy – odparł Kacper.
Po wyjściu z kościoła Kacper tłumaczył Maćkowi:
– Ksiądz na początku Mszy Świętej przypomina wszystkim, że jest z nami Pan Jezus.
– A gdzie jest Pan Jezus? – dopytywał Maciek.
– No... jest wszędzie. Ale na Mszy Świętej spotyka się z nami wyjątkowo uroczyście – odparł zniecierpliwiony Kacper.
– A dlaczego uroczyście? – dopytywał się Maciek. Kacper westchnął głęboko i stwierdził, że już nie da rady odpowiedzieć, więc powiedział krótko:
– Zapytaj mojego taty.
– Widzisz Maćku – zaczął tata. – Pan Jezus jest z nami, ale my czasem o tym zapominamy. Dlatego kiedy przychodzimy na spotkanie z Nim do kościoła, ksiądz przypomina nam o tym.
– Co zaciekawiło Maćka podczas Mszy Świętej? (o jakim „Panu" mówi ksiądz)
– Co Kacper wytłumaczył Maćkowi po wyjściu z kościoła? (że w czasie Mszy ksiądz przypomina, że Pan Jezus jest z nami a szczególnie jest z nami podczas Mszy świętej w kościele)
– Jakimi słowami ksiądz w czasie Mszy Świętej przypomina o obecności Jezusa? („Pan z wami")

Jezus Chrystus zmartwychwstał i żyje. Chociaż Go nie widzimy, to wiemy, że jest z nami zawsze, bo On sam tak powiedział. Cieszymy się z tego, że nas bardzo kocha. Dlatego zawsze możemy Mu za to dziękować.
Podczas Mszy Świętej na wezwania wypowiadane przez księdza odpowiadają wszyscy, którzy są obecni w kościele. Na słowa: „Pan z wami" odpowiadamy: „I z duchem twoim" (proszę przećwiczyć z dzieckiem).

Warto pamiętać o tym, że Pan Jezus jest zawsze z nami. W różnych radosnych momentach i w tych trudnych. Gdy się bawimy i gdy jesteśmy w kościele. On o nas pamięta i my pamiętajmy o Nim.

Na zakończenie – rysunek do pokolorowania. Pan Jezus jest obecny wśród nas – szczególnie w kościele. Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania – zachęcam do pracy plastycznej dzieci. Dziś – podobnie, jak w ubiegłych tygodniach - całość zajęć przeznaczona jest na dwa dni – środę i czwartek. Można je rozdzielić lub przeczytać informacje i dać kolorowankę w jednym dniu. Wszystkie dzieci, które kolorują obrazki proszę, by po powrocie do przedszkola je przyniosły. Wkleimy je do zeszytu. Jeśli ktoś ma ochotę – może również wysłać zdjęcie pokolorowanego obrazka do mnie na adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.


Pozdrawiam Was przedszkolaki bardzo mocno a Waszym Rodzicom dziękuję za poświęcony czas. Mam nadzieje, że wkrótce spotkamy się znowu w przedszkolu!
Pani Justyna

 
Zdalne nauczanie - środa 14.04.2021r. - gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:00

Dzień Dobry w środę! : )
1. Mieszanie kolorów.
Dorosły w miarę możliwości przygotowuje farby: żółty, czerwony i niebieski kolor oraz puste podstawki lub jakieś pojemniczki.
Prosi dziecko, żeby przypomniało mu, jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:
• żółtej i niebieskiej (zielony)
• niebieskiej i czerwonej (fioletowy)
• czerwonej i żółtej (pomarańczowy).
Po każdej uzyskanej odpowiedzi dziecko miesza farby w tych kolorach i sprawdza czy dobrze powiedziało.
2. Farby – analiza i synteza słuchowa.
Podział słowa farby na sylaby.
Dorosły zadaje dziecku pytanie „Co słyszysz na początku słowa farby?".
Następnie dzieci 6letnie dzielą słowo farby na głoski.
3. Określanie głoski f w słowie – plansza nr 1 dostępna na dysku.
Dziecko nazywa obrazek, następnie dzieli podane słowo na sylaby (5l), natomiast dzieci 6letnie określają miejsce głoski f w słowie np. na początku – foka, w środku – delfin, na końcu – elf.
(Podczas podziału słów na głoski dziecko głośno wymawia każdą głoskę w słowie.)
4. Budowanie schematu słowa farby
- Dziecko wycina białe okienka (plansza nr 3)
- Dziecko układa (można przykleić) pod słowem farby (plansza nr 4) tyle białych kartoników, ile głosek ma słowo farby (6l)/ile sylab ma słowo farby (5l)
- Dziecko określa czy głoska f jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) (6l).

Następnie koloruje okienka.

5. Zabawa Baby Shark – zabawa muzyczno ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=3MiyEskvmm8

6. Podawanie imion rozpoczynających się głoską F: Filip, Franek, Felicja, Florentyna.
7. Analiza i synteza słuchowa imienia Franek.
Dziecko dzieli imię Franek na sylaby (5l), głoski (6l).
8. Budowanie schematu imienia Franek
- Dziecko układa (można przykleić) pod imieniem Franek (plansza nr 4) tyle białych kartoników, ile głosek ma imię Franek (6l)/ile sylab ma imię Franek (5l). Dorosły pyta dziecko, czy pamięta jaką literą rozpoczynamy imiona? Następnie dziecko określa czy dana głoska jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) i koloruje kartoniki.

9. Pokaz litery f, F małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – Plansza nr 2
Kreślenie litery f, F w powietrzu, na plecach, stole, mące (można przygotować tackę/talerzyk i wysypać trochę mąki), dodatkowo można stworzyć literę za pomocą plasteliny.
Dziecko wycina litery (plansza nr 3). Umieszcza poznane liter: f, F, a, r, n, e, k, b, y pod schematami słów farby i Franek.

Następnie dziecko oczytuje ułożone wyrazy.

10. Karty pracy:
Litery i liczby: str. 80 i 82  – 6latki
Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia: str. 40-41r – 5latki
11. Ćwiczenia z kosmiczną żabką.
https://www.youtube.com/watch?v=58IpZcC7KNk

Miłego dnia! : ) Udanej zabawy! : )
Pani Kasia : )

Poprawiony: środa, 14 kwietnia 2021 08:05
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 7 z 30

Kalendarz

luty 2023
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Logowanie