Start Pszczółki

Zdalne nauczanie - Religia 31.03-01.04 gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 31 marca 2021 07:33

Drodzy Rodzice, witam Państwa serdecznie i dziękuję, że chcecie swoim dzieciom przeczytać informacje ode mnie. Tym bardziej, że mieliśmy w przedszkolu opowiadać o wydarzeniach, które teraz w Kościele przeżywamy.

Kochane Pszczółki,
Pomodlimy się tak, jak zawsze na początek naszych spotkań w przedszkolu: Aniele Boży, Stróżu mój, Ty zawsze przy mnie stój. Rano, wieczór, we dnie, w nocy, bądź mi zawsze ku pomocy. Broń mnie od wszystkiego złego i zaprowadź mnie do żywota wiecznego. Amen.

Ostatnio poznaliśmy historię Pana Jezusa, który jak król wjechał do Jerozolimy. Pokazywałam Wam palmy wielkanocne i mówiłam, że z takimi palmami idziemy w niedzielę do kościoła.
Krótko opowiem Wam, co działo się później. W kolejnych dniach Pan Jezus spotykał się z ludźmi, przypominał im o tym, czego już wcześniej ich uczył: że mają kochać Boga, że mają być dla siebie dobrzy, że mają przebaczać innym.
W czwartek Pan Jezus zebrał swoich najbliższych uczniów na wspólnej kolacji. Wtedy mówił im, że czekają Go bardzo trudne chwile. Po tej kolacji wszyscy razem poszli do ogrodu i tam Pan Jezus długo się modlił. Tam też przyszli w nocy żołnierze i zabrali Pana Jezusa do sędziego. Te wydarzenia wspominamy w Wielki Czwartek – czyli jutro.
Później mamy Wielki Piątek. O nim posłuchamy w historii, która wydarzyła się w domu Kacpra. Posłuchajcie, nad czym zastanawiał się nasz bohater pewnego ranka.
Piątek większy od innych
Dzisiaj rano Kacpra obudził bardzo smakowity zapach. Szybko się więc pomodlił, ubrał i pobiegł do kuchni, aby sprawdzić, co tam się dzieje. Okazało się, że mama piecze pysznie wyglądające mięso, a na dodatek zdobiła wspaniałe ciasta.
– Mamo, dziś szykujesz chyba super obiad. To mięsko tak pachnie! – zawołał Kacper po wejściu do kuchni.
– Co ty mówisz! Dziś mięsa nie jemy, dziś jest Wielki Piątek – odpowiedziała mama. – Teraz biegnij się umyć i chodź na śniadanie.
Kacper szybko spełnił polecenie mamy, cały czas zastanawiając się, dlaczego piątek ma być jakiś wielki. No i jeżeli jest wielki, to dlaczego nie świętujemy, jedząc jakieś pyszne potrawy. Tak go to zaciekawiło, że jedząc chleb z masłem i dżemem zapytał mamę:
– Mamusiu, a dlaczego dzisiaj piątek jest wielki?
– Pamiętasz synku wczorajszą Mszę? Wspominaliśmy dzień, kiedy Pan Jezus sprawował pierwszą Eucharystię oraz nakazał apostołom i ich następcom – kapłanom czynienie tego aż do końca świata.
– Och! – westchnął Kacper. – Tak dużo się wczoraj działo, że nie wszystko pamiętam. Ale dlaczego dzisiejszy piątek jest wielki?
Mama cierpliwie wyjaśniała.
– Dziś wspominamy dzień, w którym Pan Jezus umarł na krzyżu. Uczynił to z wielkiej miłości do nas. Przez to nas zbawił, czyli sprawił, że kiedyś wejdziemy do nieba. Wielka była miłość Pana Jezusa, wielkim wydarzeniem była Jego śmierć na krzyżu i dlatego ten dzień nazywamy Wielkim Piątkiem.
Do kuchni wszedł tata i Kacper zapytał go:
– Tato, co jesz na śniadanko?
– Dziś Wielki Piątek, więc jem tylko chleb z masłem – odpowiedział tata. – Dziś zachowujemy post, więc zjem tylko jedną kromkę.
– Nie zapomnij, że dzisiaj również pójdziemy do kościoła – zawołała mama do Kacpra. – Będziemy słuchać opisu męki Pana Jezusa z Pisma Świętego i będziemy adorowali krzyż.
– Jak to adorowali? – zdziwił się Kacper.
– Ministranci będą trzymali krzyż – tłumaczyła mama – a my podejdziemy do niego i z szacunkiem ucałujemy go.
– Wiesz, mamo – zawołał Kacper – skoro dziś wspominamy śmierć Pana Jezusa na krzyżu, to wyczyszczę wszystkie krzyże, które są w naszym domu.

– O jakim dniu Kacper rozmawiał z mamą? (o Wielkim Piątku)
– Jakie wydarzenie z życia Pana Jezusa wspominamy w Wielki Piątek? (śmierć Pana Jezusa)

W Wielki Piątek wspominany mękę i śmierć Pana Jezusa na krzyżu. On umarł, aby pomóc nam stawać się coraz lepszymi i otworzyć nam bramy do nieba. Pan Jezus nas bardzo kocha i dlatego zgodził się tak cierpieć.

Kolejny ważny dzień to Wielka Sobota. W tym dniu, możemy pójść do kościoła, aby pomodlić się przy grobie Pana Jezusa, tak jak modlimy się przy grobach naszych bliskich zmarłych. Boży grób w kościele to inny grób niż te, które są na naszym cmentarzu. W tym grobie został złożony Pan Jezus, który z miłości do każdego z nas oddał swoje życie na krzyżu. Ale Jezus nie pozostał w grobie! On pokonał śmierć i zmartwychwstał. Pan Jezus jest obecny w Bożym grobie w monstrancji pod postacią Hostii – białego chleba. Grób Pana Jezusa nie jest więc smutny, lecz radosny. Wyrazem tej radości są piękne kwiaty.

Bardzo proszę puścić dzieciom piosenkę „Bóg nie umarł" (w dalszej części jest druga piosenka, może dzieci ją znają?). Jeśli mieliby Państwo i dzieci czas – można puścić kilka razy. Jeśli dzieci nauczą się gestów i tekstu – to po powrocie do przedszkola będziemy sobie ją śpiewać:-)
https://www.youtube.com/watch?v=diX38k_Be70

Na zakończenie – kolorowanka. Jeśli mają Państwo możliwość wydrukowania – można dzieciom zadać pracę plastyczną. Całość zajęć przeznaczona jest na dwa dni – środę i czwartek. Można je rozdzielić lub przeczytać informacje i dać kolorowankę w jednym dniu.

Szanowni Państwo, kochane dzieci. Życzę Wam wszystkim spokojnych świąt. Choć będą inne, niż zawsze, to nie możemy się smucić – bo Pan Jezus zmartwychwstał i dał nam nadzieję, że wszystko, co złe – kiedyś się skończy. I tej nadziei nam wszystkim szczególnie w tym czasie życzę.
Pozdrawiam serdecznie
Pani Justyna

Poprawiony: środa, 31 marca 2021 07:37
 
Zdalne nauczanie - środa 31.03.2021r. gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 31 marca 2021 06:21

Dzień Dobry! :)
Mamy piękny poranek. Coraz bliżej świąt, pewnie się już nie możecie doczekać : )
1.Zagadka słowna - Jajko
Ma skorupkę, tak jak orzech,
ale bardzo, bardzo cienką,
na śniadanie zjeść je możesz,
raz na twardo, raz na miękko.
2. Jajko – analiza i synteza słuchowa.
Podział słowa jajko na sylaby.
Dorosły zadaje dziecku pytanie „Co słyszysz na początku słowa jajko?".
Następnie dzieci 6letnie dzielą słowo jajko na głoski.
3. Określanie głoski j w słowie – plansza nr 1 dostępna na dysku.
Dziecko nazywa obrazek, następnie dzieli podane słowo na sylaby (5l), natomiast dzieci 6letnie określają miejsce głoski j w słowie np. na początku – jabłko, w środku – pająk, na końcu – Mikołaj.
(Podczas podziału słów na głoski dziecko głośno wymawia każdą głoskę w słowie.)
4. Budowanie schematu słowa jajko
- Dziecko wycina białe okienka (plansza nr 3 dostępna na dysku)
- Dziecko układa (można przykleić) pod słowem jajko (plansza nr 4 dostępna na dysku) tyle białych kartoników,

ile głosek ma słowo jajko (6l)/ile sylab ma słowo jajko (5l)
- Dziecko określa czy głoska j jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) (6l).

Następnie koloruje okienka.

5. Podawanie imion rozpoczynających się głoską J: Jola, Justyna, Jowita, Jacek, Jaś.
6. Analiza i synteza słuchowa imienia Janek.
Dziecko dzieli imię Janek na sylaby (5l), głoski (6l).
7. Budowanie schematu słowa Janek.
- Dziecko układa (można przykleić) pod imieniem Janek (plansza nr 4) tyle białych kartoników,

ile głosek ma imię Janek (6l)/ile sylab ma imię Janek (5l).

Dorosły przypomina dziecku, że imiona piszemy wielką literą.

Następnie określa czy dana głoska jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) i koloruje kartoniki.

8. „Wielkanocny koszyk" – zabawa naśladowcza.
Dziecko poruszają się swobodnie w różnych kierunkach.
Zatrzymują się i na hasło: Jajka do koszyka! – kładą się na podłodze i turlają swobodnie z boku na bok.
Na hasło: Baranek do koszyka! – chodzą na czworakach i naśladują beczenie baranka.
Na hasło: Kurczaki do koszyka! – chodzą swobodnie, poruszając ramionami jak skrzydełkami i naśladują głosy piskląt
9. Pokaz litery j, J małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – Plansza nr 2
Kreślenie litery j, J w powietrzu, na plecach, stole, mące (można przygotować tackę/talerzyk i wysypać trochę mąki).
Dziecko wycina litery (plansza nr 3). Umieszcza poznane litery: j, J, a, o, k, n, e pod schematami słów jajko, Janek.
10. Karty pracy:
Litery i liczby: str. 76 i 67 – 6latki
Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia: str. 39 i 76
11. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!

Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw

Życzę dobrej zabawy i przyjemnego dnia! : )
Po skończonych zadaniach korzystajcie z pogody!
Pani Kasia :)

Poprawiony: środa, 31 marca 2021 07:39
 
Zdalne nauczanie - wtorek 30.03.21r. - gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 30 marca 2021 07:45

Dzień dobry! ;)

Temat tygodnia: Wielkanoc
Wtorek – 30.03.2021 r „Kraszanki, pisanki jajka malowane"
1. „Wielkanocne pisanki" - wysłuchanie wiersza aut. D. Niemiec. Rozmowa na temat treści wiersza.

Poznanie znaczenia słowa: wybitki.
https://www.youtube.com/watch?v=iAiOYdSGvZ4&feature=youtu.be

Po wysłuchaniu wiersza, dorosły zadaje dziecku pytania:

- Jak czuła się dziewczynka oczekując na Wielkanoc?
- Co przygotowywała na Wielkanoc?
- Jakie wzorki namalowała na jajkach?
- Czy wiesz, że pisanki mają również swoje nazwy? Prosi, aby przyjrzał się uważnie prezentowanym w filmie pisanką i powiedział czym różnią się pisanki?
- Czy pisanki były do siebie podobne?

2. „Rodzaje pisanek" – film edukacyjny. Porównywanie świątecznych jajek, wskazanie różnic i podobieństw występującym między nimi.
https://www.youtube.com/watch?v=kWDQxrrKH_s

Dziecko ogląda film, następnie próbuje opisać jakie pisanki były pokazane, czym się różniły, które pisanki już kiedyś wykonywał oraz jak chciałby ozdobić swoje pisanki?

3. Karty pracy – KP3 str. 55-56.

4. „Jajeczko" – masażyk relaksacyjny. Na początku dorosły mówi wierszyk wykonując masażyk na plecach dziecka, następnie dziecko wykonuje masażyk na plecach dorosłego próbując powtarzać rymowankę. W ciągu dnia w wolnej chwili można powtarzać masażyk lub przed snem w ramach relaksacji.
Jajeczko (Marta Jelonek)
Małe jajeczko kręciło się w kółeczko. (kreślenie kształtu jajka)
Było nakrapiane, w kropki malowane. (lekkie stukanie palcami wskazującymi)
Z góry na dół się turlało, (naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa)
wysoko podskakiwało! (oklepywanie dłońmi na przemian)
Pod pierzynkę się schowało (przytulenie się do pleców partnera)
i chwileczkę tam siedziało... Gdy mu ciepło się zrobiło, (masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi)
trach, kurczątko wyskoczyło! (klaśnięcie w dłonie)
Do góry powędrowało, (kroczenie palcami wskazującym i środkowym obu dłoni w kierunku szyi)
za uchem połaskotało (połaskotanie za uszami)
i cichutko zapiszczało! (ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi!)

5. „Wielkanocna pisanka" – zajęcia artystyczno – plastyczne.
Potrzebne: wydrukowana karta pracy, kolorowa plastelina lub masa solna (przygotowana przez dorosłego z pomocą dziecka) i farby,

patyczek do szaszłyków lub wstążka, tektura

Etapy pracy:
• Przygotowanie szablonu pisanki – dorosły drukuje szablon i usztywnia pisankę na tekturce
• Formowanie kulek z masy solnej lub plasteliny - dziecko wykleja wszystkie wzory na szablonie pisanki masą solną lub plasteliną.

Jeśli dziecko wyklejało pisankę masą solną, maluje elementy pisanki farbą.
• Mocowanie gotowej pracy na patyku lub wstążce – z pomocą dorosłego dziecko mocuje do pisanki patyk szaszłykowy lub wstążkę.
• Wysyłamy zdjęcie gotowej pisanki Pani Kasi :)
6. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!

Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:
GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKA – cz. 2
Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 2 | Sprintem do maratonu - YouTube
Dodatkowa aktywność z bratem, siostrą, mamą, tatą lub całą rodziną :)

Wielkanocny quiz – gra planszowa
Liczba graczy: dowolna (od 1 do 4)
Materiały: plansza; kostka do gry; pionki;
Zasady gry:
Dorosły rozkłada planszę do gry.
1. Gracze ustawiają swoje pionki obok zajączka.
2. Kolejno rzucają kostką i przesuwają się o wskazaną liczbę oczek.
3. Gdy pionek stanie na polu z pisanką, gracz otrzymuje dowolne zadanie, np. ruchowe (zrób przysiad, zrób dwa pajacyki) lub zagadkę (Co to jest? Ma trąbę i wielkie uszy?)*.
4. Za poprawne wykonanie zadania rzuca jeszcze raz kostką i przesuwa swój pionek o wskazaną liczbę oczek.
5. Gra się kończy, gdy któryś z graczy dotrze do mety.
*Dorosły może wymyślać przeróżne zadania, znając możliwości i zasób wiedzy dziecka, i wiedząc jakiego rodzaju zagadki najbardziej mu się podobają.

Życzę udanej zabawy! Czekam na Wasze pisanki! :)
Miłego dnia! Pani Kasia :)

 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 29.03.21r. - gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 29 marca 2021 07:43

Dzień Dobry! :)
W tym tygodniu będziemy realizować temat o Świętach Wielkanocnych.
Życzę udanej zabawy!

Temat tygodnia: Wkrótce Wielkanoc
Poniedziałek 29.03.2021 r. „Wielkanocne tradycje"
1. „Zgaduj – zgadula" – zagadki wielkanocne.
"Zgaduj - zgadula" - zagadki wielkanocne - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=aDYCeE6qQhU
2. Opowiadanie pt. „Historia żółtego kurczątka", ilustrowanego sylwetkami i akcesoriami z wielkanocnego stołu.
Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą - kurką i tatą - kogutem.

Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki.

Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie - kukuryku.

Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
- Pii, pii... pobaw się ze mną, mamo - prosiło.
- Ko, ko, ko - gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo moje Maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
- Pi, pi... Nudzi mi się...Pobaw się ze mną tatusiu!
- Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko.

Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie - kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee..
- Pi, pi... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee... Nie wiesz? No to posłuchaj:
Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat.
Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki.
Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki.
Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka i oblewać się wodą w Lany Poniedziałek.
- Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić, czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi.

Do widzenia baranku!

3. Rozmowa kierowana pytaniami.
Po przeczytaniu opowiadania Rodzic prosi o informację zwrotna zadając pytania dotyczące jego treści np.
- Kto był głównym bohaterem opowiadania?
- Gdzie mieszkało kurczątko i z kim?
- Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?
- Co zrobiło kurczątko? Kogo spotkało?
- Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?
- Jakie znasz inne zwyczaje Wielkanocne?

4. Wielkanocne zwyczaje – film edukacyjny
Tradycje i zwyczaje wielkanocne - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=0QMc-5BvYGw
Po obejrzeniu filmu rozmowa z dzieckiem na temat zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi –

święcenie palm, pieczenie bab i mazurków, ozdabianie jajek, szykowanie koszyczka wielkanocnego, śniadanie wielkanocne, lany poniedziałek.

(Ilustracje dostępne na dysku grupowym)

5. Zanieś jajko – zabawa z elementem równowagi
Rodzic wyznacza trasę do przejścia z jajkiem. Dziecko układa jajko – piłeczkę na łyżce i trzymając ja w ustach pokonuje trasę przygotowana przez rodzica tak aby jajko nie spadło.

6. Karty pracy – KP3 str. 54
Dziecko nazywa obrazek, następnie określa pierwszą głoskę w słowie. Z pomocą rodzic bądź samodzielnie łączy głoski, następnie rysuje w polu to, czego nazwę otrzymał.
7. Ćwiczenie relaksacyjne – masażyk
Kurki znoszą jajka, a z jajek robimy pisanki. Teraz rodzic narysuje wam takie pisanki na plecach. Dzieci i Rodzice siadają wygodnie np. na podłodze.

Rodzice wykonują masaż na plecach dzieci.
Stary niedźwiedź mocno śpi i o Wielkanocy śni:
Śniła mu się pisaneczka, (rysowanie jajka na plecach
ta co cała jest w kropeczkach, (uderzenia paluszkami - kropki.)
Była też w paseczki, (rysujemy paseczki).
I w wesołe krateczki, (rysujemy krateczkę).
Ta w malutkie ślimaczki, (rysujemy ślimaczki).
I żółciutkie kurczaczki, (rysujemy kurczaczki - kółko, kółko, nóżki, dzióbek).
Cii... Wielkanoc - ach to ty! (całymi dłońmi).
Masażyk można wykonać kilkakrotnie, kolejno Dziecko może wykonać masażyk Dorosłemu.

8. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu! Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne:
GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKA – cz. 1
Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 1 | Sprintem do maratonu - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&list=PLHAKYSUVjpEDUhVP64bO35P8EWpU-hEHR
Jeśli macie ochotę możecie się podzielić swoimi efektami wysyłając zdjęcia lub filmy.

Chętnie też zobaczę, jak się bawiliście, ćwiczyliście. A może już ktoś potrafi wierszyk z do masażyku relaksacyjnego? :)
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia!
Pani Kasia :)

 
Plan miesięczny - Marzec gr. Pszczółki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 02 marca 2021 07:33

Plan Miesięczny- Marzec 2021 gr. Pszczółki
1. Muzyka jest wszędzie.
2. W świecie teatru.
3. Wiosna, wiosna.
4. Wkrótce Wielkanoc.
Piosenka: „Znów przyszła wiosna"
1. Co się dzieje, świat się śmieje
wstało ciepłe słońce,
na polanie w ciemnym lesie
słychać jakiś koncert.

Wszędzie w koło jest wesoło,
Miś i wilk śpiewają
bo z daleka przybył gość
wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach
rozwija kwiaty i budzi nas
to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa
tęczą maluje świat

2. Po cichutku, po kryjomu
przyszła do nas wiosna
na paluszkach, niczym wróżka
piękna i radosna

Zaprosiła do zabawy
Dzieci małe duże
biegną wszystkie na polanę
aby śpiewać w chórze

Wiersz: Pracowita wiosna (M. Witewskiej)
Kolorowa wiosna,
gosposia wspaniała,
od samego rana
dużo pracy miała.

Zaspane słoneczko
witała zza chmurki,
prosiła na koncert
leśnych ptaków chórki.

Malowała kwiatki
na zielonej trawie,
policzyła z boćkiem
wszystkie żaby w stawie.

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 10 z 30

Kalendarz

luty 2023
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Logowanie