Zdalne nauczanie - środa 31.03.2021r. gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
środa, 31 marca 2021 06:21 |
Dzień Dobry! :) Mamy piękny poranek. Coraz bliżej świąt, pewnie się już nie możecie doczekać : ) 1.Zagadka słowna - Jajko Ma skorupkę, tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką, na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko. 2. Jajko – analiza i synteza słuchowa. Podział słowa jajko na sylaby. Dorosły zadaje dziecku pytanie „Co słyszysz na początku słowa jajko?". Następnie dzieci 6letnie dzielą słowo jajko na głoski. 3. Określanie głoski j w słowie – plansza nr 1 dostępna na dysku. Dziecko nazywa obrazek, następnie dzieli podane słowo na sylaby (5l), natomiast dzieci 6letnie określają miejsce głoski j w słowie np. na początku – jabłko, w środku – pająk, na końcu – Mikołaj. (Podczas podziału słów na głoski dziecko głośno wymawia każdą głoskę w słowie.) 4. Budowanie schematu słowa jajko - Dziecko wycina białe okienka (plansza nr 3 dostępna na dysku) - Dziecko układa (można przykleić) pod słowem jajko (plansza nr 4 dostępna na dysku) tyle białych kartoników,
ile głosek ma słowo jajko (6l)/ile sylab ma słowo jajko (5l) - Dziecko określa czy głoska j jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) (6l).
Następnie koloruje okienka.
5. Podawanie imion rozpoczynających się głoską J: Jola, Justyna, Jowita, Jacek, Jaś. 6. Analiza i synteza słuchowa imienia Janek. Dziecko dzieli imię Janek na sylaby (5l), głoski (6l). 7. Budowanie schematu słowa Janek. - Dziecko układa (można przykleić) pod imieniem Janek (plansza nr 4) tyle białych kartoników,
ile głosek ma imię Janek (6l)/ile sylab ma imię Janek (5l).
Dorosły przypomina dziecku, że imiona piszemy wielką literą.
Następnie określa czy dana głoska jest spółgłoską (kolor niebieski) czy samogłoską (kolor czerwony) i koloruje kartoniki.
8. „Wielkanocny koszyk" – zabawa naśladowcza. Dziecko poruszają się swobodnie w różnych kierunkach. Zatrzymują się i na hasło: Jajka do koszyka! – kładą się na podłodze i turlają swobodnie z boku na bok. Na hasło: Baranek do koszyka! – chodzą na czworakach i naśladują beczenie baranka. Na hasło: Kurczaki do koszyka! – chodzą swobodnie, poruszając ramionami jak skrzydełkami i naśladują głosy piskląt 9. Pokaz litery j, J małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – Plansza nr 2 Kreślenie litery j, J w powietrzu, na plecach, stole, mące (można przygotować tackę/talerzyk i wysypać trochę mąki). Dziecko wycina litery (plansza nr 3). Umieszcza poznane litery: j, J, a, o, k, n, e pod schematami słów jajko, Janek. 10. Karty pracy: Litery i liczby: str. 76 i 67 – 6latki Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia: str. 39 i 76 11. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!
Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=-pmG45LdGKw
Życzę dobrej zabawy i przyjemnego dnia! : ) Po skończonych zadaniach korzystajcie z pogody! Pani Kasia :) |
Poprawiony: środa, 31 marca 2021 07:39 |
Zdalne nauczanie - wtorek 30.03.21r. - gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 30 marca 2021 07:45 |
Dzień dobry! ;)
Temat tygodnia: Wielkanoc Wtorek – 30.03.2021 r „Kraszanki, pisanki jajka malowane" 1. „Wielkanocne pisanki" - wysłuchanie wiersza aut. D. Niemiec. Rozmowa na temat treści wiersza.
Poznanie znaczenia słowa: wybitki. https://www.youtube.com/watch?v=iAiOYdSGvZ4&feature=youtu.be
Po wysłuchaniu wiersza, dorosły zadaje dziecku pytania:
- Jak czuła się dziewczynka oczekując na Wielkanoc? - Co przygotowywała na Wielkanoc? - Jakie wzorki namalowała na jajkach? - Czy wiesz, że pisanki mają również swoje nazwy? Prosi, aby przyjrzał się uważnie prezentowanym w filmie pisanką i powiedział czym różnią się pisanki? - Czy pisanki były do siebie podobne?
2. „Rodzaje pisanek" – film edukacyjny. Porównywanie świątecznych jajek, wskazanie różnic i podobieństw występującym między nimi. https://www.youtube.com/watch?v=kWDQxrrKH_s
Dziecko ogląda film, następnie próbuje opisać jakie pisanki były pokazane, czym się różniły, które pisanki już kiedyś wykonywał oraz jak chciałby ozdobić swoje pisanki?
3. Karty pracy – KP3 str. 55-56.
4. „Jajeczko" – masażyk relaksacyjny. Na początku dorosły mówi wierszyk wykonując masażyk na plecach dziecka, następnie dziecko wykonuje masażyk na plecach dorosłego próbując powtarzać rymowankę. W ciągu dnia w wolnej chwili można powtarzać masażyk lub przed snem w ramach relaksacji. Jajeczko (Marta Jelonek) Małe jajeczko kręciło się w kółeczko. (kreślenie kształtu jajka) Było nakrapiane, w kropki malowane. (lekkie stukanie palcami wskazującymi) Z góry na dół się turlało, (naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa) wysoko podskakiwało! (oklepywanie dłońmi na przemian) Pod pierzynkę się schowało (przytulenie się do pleców partnera) i chwileczkę tam siedziało... Gdy mu ciepło się zrobiło, (masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi) trach, kurczątko wyskoczyło! (klaśnięcie w dłonie) Do góry powędrowało, (kroczenie palcami wskazującym i środkowym obu dłoni w kierunku szyi) za uchem połaskotało (połaskotanie za uszami) i cichutko zapiszczało! (ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi!)
5. „Wielkanocna pisanka" – zajęcia artystyczno – plastyczne. Potrzebne: wydrukowana karta pracy, kolorowa plastelina lub masa solna (przygotowana przez dorosłego z pomocą dziecka) i farby,
patyczek do szaszłyków lub wstążka, tektura
Etapy pracy: • Przygotowanie szablonu pisanki – dorosły drukuje szablon i usztywnia pisankę na tekturce • Formowanie kulek z masy solnej lub plasteliny - dziecko wykleja wszystkie wzory na szablonie pisanki masą solną lub plasteliną.
Jeśli dziecko wyklejało pisankę masą solną, maluje elementy pisanki farbą. • Mocowanie gotowej pracy na patyku lub wstążce – z pomocą dorosłego dziecko mocuje do pisanki patyk szaszłykowy lub wstążkę. • Wysyłamy zdjęcie gotowej pisanki Pani Kasi :) 6. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!
Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne: GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKA – cz. 2 Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 2 | Sprintem do maratonu - YouTube Dodatkowa aktywność z bratem, siostrą, mamą, tatą lub całą rodziną :)
Wielkanocny quiz – gra planszowa Liczba graczy: dowolna (od 1 do 4) Materiały: plansza; kostka do gry; pionki; Zasady gry: Dorosły rozkłada planszę do gry. 1. Gracze ustawiają swoje pionki obok zajączka. 2. Kolejno rzucają kostką i przesuwają się o wskazaną liczbę oczek. 3. Gdy pionek stanie na polu z pisanką, gracz otrzymuje dowolne zadanie, np. ruchowe (zrób przysiad, zrób dwa pajacyki) lub zagadkę (Co to jest? Ma trąbę i wielkie uszy?)*. 4. Za poprawne wykonanie zadania rzuca jeszcze raz kostką i przesuwa swój pionek o wskazaną liczbę oczek. 5. Gra się kończy, gdy któryś z graczy dotrze do mety. *Dorosły może wymyślać przeróżne zadania, znając możliwości i zasób wiedzy dziecka, i wiedząc jakiego rodzaju zagadki najbardziej mu się podobają.
Życzę udanej zabawy! Czekam na Wasze pisanki! :) Miłego dnia! Pani Kasia :) |
|
Zdalne nauczanie - poniedziałek 29.03.21r. - gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
poniedziałek, 29 marca 2021 07:43 |
Dzień Dobry! :) W tym tygodniu będziemy realizować temat o Świętach Wielkanocnych. Życzę udanej zabawy!
Temat tygodnia: Wkrótce Wielkanoc Poniedziałek 29.03.2021 r. „Wielkanocne tradycje" 1. „Zgaduj – zgadula" – zagadki wielkanocne. "Zgaduj - zgadula" - zagadki wielkanocne - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=aDYCeE6qQhU 2. Opowiadanie pt. „Historia żółtego kurczątka", ilustrowanego sylwetkami i akcesoriami z wielkanocnego stołu. Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą - kurką i tatą - kogutem.
Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki.
Tata kogut pokazywał, jak trzeba wsakiwać na płot i piać donośnie - kukuryku.
Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu. - Pii, pii... pobaw się ze mną, mamo - prosiło. - Ko, ko, ko - gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo moje Maleństwo. I kura poszła znosić jajka. Kurczątko pobiegło do taty koguta. - Pi, pi... Nudzi mi się...Pobaw się ze mną tatusiu! - Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko.
Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie - kukuryku! Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka. - Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee.. - Pi, pi... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta? - Jak to, bee... Nie wiesz? No to posłuchaj: Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat. Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki. Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki. Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka i oblewać się wodą w Lany Poniedziałek. - Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić, czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi.
Do widzenia baranku!
3. Rozmowa kierowana pytaniami. Po przeczytaniu opowiadania Rodzic prosi o informację zwrotna zadając pytania dotyczące jego treści np. - Kto był głównym bohaterem opowiadania? - Gdzie mieszkało kurczątko i z kim? - Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka? - Co zrobiło kurczątko? Kogo spotkało? - Komu potrzebne są Święta Wielkanocne? - Jakie znasz inne zwyczaje Wielkanocne?
4. Wielkanocne zwyczaje – film edukacyjny Tradycje i zwyczaje wielkanocne - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=0QMc-5BvYGw Po obejrzeniu filmu rozmowa z dzieckiem na temat zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi –
święcenie palm, pieczenie bab i mazurków, ozdabianie jajek, szykowanie koszyczka wielkanocnego, śniadanie wielkanocne, lany poniedziałek.
(Ilustracje dostępne na dysku grupowym)
5. Zanieś jajko – zabawa z elementem równowagi Rodzic wyznacza trasę do przejścia z jajkiem. Dziecko układa jajko – piłeczkę na łyżce i trzymając ja w ustach pokonuje trasę przygotowana przez rodzica tak aby jajko nie spadło.
6. Karty pracy – KP3 str. 54 Dziecko nazywa obrazek, następnie określa pierwszą głoskę w słowie. Z pomocą rodzic bądź samodzielnie łączy głoski, następnie rysuje w polu to, czego nazwę otrzymał. 7. Ćwiczenie relaksacyjne – masażyk Kurki znoszą jajka, a z jajek robimy pisanki. Teraz rodzic narysuje wam takie pisanki na plecach. Dzieci i Rodzice siadają wygodnie np. na podłodze.
Rodzice wykonują masaż na plecach dzieci. Stary niedźwiedź mocno śpi i o Wielkanocy śni: Śniła mu się pisaneczka, (rysowanie jajka na plecach ta co cała jest w kropeczkach, (uderzenia paluszkami - kropki.) Była też w paseczki, (rysujemy paseczki). I w wesołe krateczki, (rysujemy krateczkę). Ta w malutkie ślimaczki, (rysujemy ślimaczki). I żółciutkie kurczaczki, (rysujemy kurczaczki - kółko, kółko, nóżki, dzióbek). Cii... Wielkanoc - ach to ty! (całymi dłońmi). Masażyk można wykonać kilkakrotnie, kolejno Dziecko może wykonać masażyk Dorosłemu.
8. RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu! Tutaj kilka inspiracji na zabawy i ćwiczenia gimnastyczne: GIMNASTYKA PRZEDSZKOLAKA – cz. 1 Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń 1 | Sprintem do maratonu - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&list=PLHAKYSUVjpEDUhVP64bO35P8EWpU-hEHR Jeśli macie ochotę możecie się podzielić swoimi efektami wysyłając zdjęcia lub filmy.
Chętnie też zobaczę, jak się bawiliście, ćwiczyliście. A może już ktoś potrafi wierszyk z do masażyku relaksacyjnego? :) Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia! Pani Kasia :) |
Plan miesięczny - Marzec gr. Pszczółki |
|
|
|
Wpisany przez Rada Rodziców
|
wtorek, 02 marca 2021 07:33 |
Plan Miesięczny- Marzec 2021 gr. Pszczółki 1. Muzyka jest wszędzie. 2. W świecie teatru. 3. Wiosna, wiosna. 4. Wkrótce Wielkanoc. Piosenka: „Znów przyszła wiosna" 1. Co się dzieje, świat się śmieje wstało ciepłe słońce, na polanie w ciemnym lesie słychać jakiś koncert.
Wszędzie w koło jest wesoło, Miś i wilk śpiewają bo z daleka przybył gość wszyscy go witają.
Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach rozwija kwiaty i budzi nas to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa tęczą maluje świat
2. Po cichutku, po kryjomu przyszła do nas wiosna na paluszkach, niczym wróżka piękna i radosna
Zaprosiła do zabawy Dzieci małe duże biegną wszystkie na polanę aby śpiewać w chórze
Wiersz: Pracowita wiosna (M. Witewskiej) Kolorowa wiosna, gosposia wspaniała, od samego rana dużo pracy miała.
Zaspane słoneczko witała zza chmurki, prosiła na koncert leśnych ptaków chórki.
Malowała kwiatki na zielonej trawie, policzyła z boćkiem wszystkie żaby w stawie. |
|