Start Motylki

Plan miesięczny styczeń- gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 04 stycznia 2022 07:05

Styczeń 2022r.

1. Mijają dni, miesiące, lata…

2. Zima i zwierzęta.

3. Babcia i dziadek.

4. Baśnie, bajki i bajeczki.

Piosenka: „Babcia i dziadek”

I. Gdy mama nie ma czasu,

a tata w pracy jest,

to ukochana babcia

przygarnie chętnie mnie.

Ref.: To babcia, babcia, babcia

wciąż uczy, jak mam żyć,

o dawnych pięknych czasach

opowie tak jak nikt.

I zawsze mi pomoże,

bo wciąż tuż obok jest.

Przytuli, pocałuje.

Tak bardzo kocha mnie!

II. Gdy mama robi pranie,

a tata wyjazd ma,

jest zawsze przy mnie dziadek.

On świetnie o mnie dba.

Ref.: To dziadek, dziadek, dziadek

wciąż uczy, jak mam żyć,

o dawnych pięknych czasach

opowie tak jak nikt.

I zawsze mi pomoże,

bo wciąż tuż obok jest.

Przytuli, pocałuje.

Tak bardzo kocha mnie!

Wiersz

Babcia z Dziadkiem dziś świętują

wszystkie wnuki więc pracują.

Zetrą kurze w każdym kątku,

przypilnują dziś porządku.

W kuchni błyszczą już talerze

wnusia babci bluzkę pierze.

Wnusio już podaje kapcie-

-bardzo kocham swoją babcię.

Dzisiaj wszystkie smutki precz

Święto dziadków ważna rzecz!

Poprawiony: wtorek, 04 stycznia 2022 07:08
 
Plan miesięczny grudzień - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
niedziela, 05 grudnia 2021 17:56

1. Projekt emocje.

2. Idzie zima ze śniegiem.

3. Idą święta.

4. Nadchodzi Nowy Rok.

Piosenka: „Zima zła”

Hu, hu, ha, hu, hu, ha nasza zima zła

Szczypie w nosy, szczypie w uszy

Mroźnym śniegiem w oczy prószy,

Wichrem w polu gna!

Nasza zima zła!

Hu, hu, ha, hu, hu, ha

Nasza zima zła!

Płachta na niej długa, biała,

W ręku gałąź oszroniała,

A na plecach drwa…

Nasza zima zła!

Hu, hu, ha, hu, hu, ha

Nasza zima zła!

A my jej się nie boimy,

Dalej śnieżkiem w plecy zimy,

Niech pamiątkę ma!

Nasza zima zła!

Wiersz: ”Świeć choinko”

Bardzo jasno świeć choinko,

małym córkom, małym synkom

dużym tatom, mamom bliskim

świeć choinko, świeć nam wszystkim.

Poprawiony: niedziela, 05 grudnia 2021 17:57
 
Zdalne nauczanie gr. Motylki- piątek 19.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 19 listopada 2021 06:55

Dzień dobry Motylki, dziś ostatni dzień zajęć zdalnych w poniedziałek widzimy się już w przedszkolu :)

Dziś obchodzimy światowy Dzień Praw Dziecka

1. "Prawa dziecka" - filmik edukacyjny.

Obejrzyjcie film o Waszych prawach, spróbujcie zapamiętać kilka z nich.

https://www.youtube.com/watch?v=7_CnIhhlw8k

2. Zabawa „Mały człowiek”.- Dzieci ilustrują ruchem treść wiersza:

Mały człowiek, duża sprawa. (dzieci przykucają, wstają i zataczają rękami koło)

Mały człowiek ma swe prawa. (dzieci rękami wskazują siebie)

Strzegąc praw tych należycie, (dzieci krzyżują ręce i przykładają do siebie)

układamy dziecku życie. (dzieci klaszczą, a następnie witają się przez podanie ręki).

3."Prawa dziecka - Twoje prawa!" - prezentacja multimedialna.

Zapraszam Was do obejrzenia prezentacji UNICEF o prawach dziecka.

https://drive.google.com/file/d/1wj55-cxRJ6xdN0bRn3KxEPyk1vjsGZme/view

4. Teraz pobawmy się przy piosence

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc

5. "Mam swoje prawa, mam też obowiązki" - rozmowa na podstawie doświadczeń osobistych dzieci. Warto porozmawiać o obowiązkach dzieci w domu i przedszkolu.

6. Drzewko praw- wycinamy z kolorowego papieru pień drzewa, następnie odrysowujemy rękę na kolorowych papierach, wycinamy. Na wyciętych szablonach rąk rodzic pomaga umieścić napisy z poszczególnymi prawami, później przyklejamy nasze kolorowe ręce do pnia, alby powstało kolorowe drzewko.

7. Przyszła pora na ćwiczenia

https://www.youtube.com/watch?v=EYZsSHexF0k

Pozdrawiam i do zobaczenia:)

Poprawiony: piątek, 19 listopada 2021 07:01
 
Zdalne nauczanie gr. Motylki- czwartek 18.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 18 listopada 2021 06:45

Dzień dobry Motylki :)

1. Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak „Wszystkie dzieci”. Rozmowa na temat wiersza.

W sercach dzieci

radość gości

– gdy bezpieczne są.

Mają prawo do miłości

– przecież po to są.

Rodzic zadaje pytania:

− Kiedy dzieci są szczęśliwe?

− O jakim prawie była mowa w wierszu?

− Co to znaczy, że dzieci mają prawo do miłości?

2. Dziś kontynuując nasz tygodniowy temat „Moje prawa i obowiązki” zachęcam Was do wykonanie pracy plastycznej. W załączniku do wyboru jedna z kolorowanek, które możecie ozdobić kredkami czy mazakami lub pomalować farbami.

Załącznik nr 1

A teraz zajęcia z niemieckiego z Panią Agnieszką

GUTEN MORGEN KINDER

,,DIE JAHRESZEITEN „

POSŁUCHAJ https://www.youtube.com/watch?v=luEWVAzK6ag

Piosenka do posłuchania i nauki: https://www.youtube.com/watch?v=lPN1DlS1-Pk

Liedtext zu "Es war eine Mutter":

Es war eine Mutter, die hatte vier Kinder:

den Frühling, den Sommer, den Herbst und den Winter.

Der Frühling bringt Blumen, der Sommer den Klee,

der Herbst der bringt Trauben, der Winter den Schnee.

Und wie sie sich schwingen im Jahresreih'n,

so tanzen und singen wir fröhlich darein.

Das Klatschen, das Klatschen das muss man verstehen,

da muss man sich dreimal im Kreise umdre'hn.

Poprawiony: czwartek, 18 listopada 2021 06:48
 
Zdalne nauczanie gr. Motylki- środa 17.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 17 listopada 2021 06:53

Dzień dobry Motylki :)

Dbam o zabawki

1. Kto odgadnie, o czym mówię? – odgadywanie nazwy zabawki po opisie słownym. Odkładanie zabawek na właściwe miejsca.

Potrzebne będą nam: zabawki z pokoju dziecka, różniące się szczegółami, np.: dwa samochody różniące się wielkością;

trzy lalki, z których każda ma inną sukienkę; dwa pluszowe misie w różnych kolorach. Dzieci siedzą przed rodzicem, który ustawia przed nimi kilka zabawek, które różnią się szczegółami. Podaje opis słowny wybranej zabawki. Dzieci wskazują zabawkę, o której mówił rodzic. Jeżeli dziecko udzieliło prawidłowej odpowiedzi, odkłada zabawkę na odpowiednie miejsce w pokoju.

2. Porządkujemy figury – zajęcia matematyczne.

• Klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu. Liczenie figur.

Dla każdego dziecka: biała kartka A4, na której z jednej strony są narysowane dwie poziome kreski (półki), oraz koperta z figurami geometrycznymi (dwa koła w kolorze czerwonym, dwa koła w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze czerwonym). Rodzic wręcza dziecku białą kartkę i kopertę z figurami geometrycznymi. Dzieci układają kartki przed sobą tą stroną, na której są narysowane linie poziome. Rodzic prosi o pomoc w porządkowaniu figur, które pomieszał jesienny wiatr. Dzieci wyjmują figury z kopert. Układają je na półkach w wybrany przez siebie sposób i uzasadniają, dlaczego tak zrobiły. Liczą figury na pierwszej półce i na drugiej półce. Wyniki pokazują na palcach. Następnie chowają figury do kopert i odwracają kartki na drugą, czystą stronę.

Dzieci mogą ułożyć figury według koloru lub kształtu. Rodzic prosi, aby dziecko wyjaśniło, dlaczego ułożyło figury w konkretny sposób.

• Układanie figur geometrycznych we właściwej kolejności (według wzoru).

Rodzic wręcza dziecku kartki na których narysowane są trzy lub cztery figury geometryczne, dzieci układają kartoniki nad białymi kartkami. Następnie wyjmują swoje figury z kopert

i układają na kartkach taki sam wzór.

3. Zabawa bieżna Domowe obowiązki.

Dowolny instrument, np.: bębenek, trójkąt, (lub klaszcze w dłonie)

Dzieci biegają swobodnie w jednym kierunku. Rodzic gra na dowolnym instrumencie. Podczas przerwy w grze dzieci zatrzymują się i wykonują czynność, którą podaje rodzic, np. podlewanie kwiatów, odkurzanie, wycieranie kurzu.

4. Karta pracy, cz. 1, nr 39

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=40

Dzieci:

− przyglądają się zabawkom w pokoju Olka i Ady; zastanawiają się, czy w pokoju panuje

porządek,

− liczą zabawki każdego rodzaju (misie, lalki, dinozaury, samochody) w pudełkach Olka i Ady,

− porównują, których zabawek jest najwięcej, a których – najmniej,

− oglądają figury z pokolorowanymi fragmentami,

− liczą, na ile części są podzielone te figury,

5. Zabawa Czarodziejskie pudełko – rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku.

Rodzic pokazuje dziecku pudełko, w którym są ukryte różne zabawki z pokoju.

Pudełko jest zakryte, tylko w jego górnej części znajduje się otwór. Rodzic prosi dziecko, aby pomogło uporządkować zabawki. Dziecko wkłada do środka rękę i rozpoznaje za pomocą dotyku, jaką zabawkę trzyma w dłoni. Podaje jej nazwę, dzieląc ją rytmicznie (na sylaby). Następnie odkłada zabawkę na jej wyznaczone miejsce.

6. Na koniec kilka zabaw rytmicznych

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Miłego dnia, pozdrawiam :)

Poprawiony: środa, 17 listopada 2021 06:56
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 1 z 25

Kalendarz

styczeń 2022
N P W Ś C Pt S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Logowanie