Start Motylki

Zdalne nauczanie - piątek 27.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 27 marca 2020 08:41

Muzyczny piątek – 27.03.2020r.

Dzień dobry! Na koniec tygodnia trochę muzyki.

1. „Kucharz marzec” – wysłuchanie piosenki.

I.Do kuchni wpada Marzec

i chce coś ugotować,

lecz straszny z niego gapa,

nie może zdecydować…

Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,

czy może jednak plucha,

ulewa, mały wietrzyk,

czy wielka zawierucha.

II.Do garnka wszystko wrzucił,

dołożył dwie przyprawy…

Co wyszło? Nie wiadomo!

Sam bardzo jest ciekawy…

Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,

czy może jednak plucha…

III.Wiosną zdarzyć się może

w pogodzie zamieszanie.

Gdy Marzec znów gotuje,

nikt nie wie, co się stanie.

Ref. Czy będzie śnieg, czy słońce,

Czy może jednak plucha…

(Plik dostępny do pobrania na dysku grupowym).

Rozmowa na temat piosenki:

- Co robił Marzec?

- Jakie zjawiska pogodowe wystąpiły w piosence?

- Jaką mamy obecnie porę roku? Jakie pory roku znasz?

Dla chętnych:kolorowanka do wydrukowania – w trakcie kolorowania można słuchać piosenki w celu zapoznania z piosenka (dostępna na grupowym dysku)

2. Kalendarz pogody.

Dziecko zastanawia się co to jest kalendarz. Dorosły pokazuje mu kalendarz ścienny, opisuje co zawiera kalendarz (nazwę miesiąca, nazwy dni tygodnia). Następnie dziecko wymienia dni tygodnia.

Zapoznanie z kalendarzem pogody. Oglądanie kalendarza pogody wykonanego przez Adę, Olka i ich rodziców. KP3 str. 48 5latki, Karta pracy 4latki w pdf.

Nazywanie elementów pogody występujących w każdym dniu.

- Jaka jest dziś pogoda? – dziecko opisuje dzisiejsza pogodę. Można pomóc zadając pytania: Czy dziś jest ciepło? Czy niebo jest zachmurzone? Czy pada deszcz (śnieg)? Czy wiatr jest silny, czy słaby?

3. Pogodowy masażyk – zabawa w parach.

Siadamy w parach jeden za drugim. Można zachęcić do pary brata/siostrę. Dziecko siedzące na początku zamyka oczy, natomiast osoba siedząca za nią wykonuje masażyk według instrukcji. Dorosły czyta opowiadanie. Po skończonym masażyku role się odwracają.

Pogodowy masażyk (Dominika Góra)

Pewien wiosenny dzień powitał wszystkich pięknym słońcem, które świeciło od samego rana (rysowanie okręgów otwartą dłonią). Było bardzo jasno i coraz cieplej (okręgi rysowane coraz szybciej). Na niebie gdzieniegdzie pojawiały się małe białe chmurki (rysowanie małej chmurki jednym palcem). Mijały godziny i około południa na niebie zaczęły kłębić się ciemne chmury. Było ich coraz więcej i więcej (rysowanie dużej chmury jednym palcem). W pewnym momencie zaczął padać deszcz. Najpierw delikatne kropelki cicho stukały o dachy domów i parasole ludzi przechadzających się po parku (delikatne stukanie opuszkami palców po całych plecach, z góry na dół). Deszcz stawał się coraz silniejszy. Krople były coraz cięższe (coraz mocniejsze pukanie opuszkami palców). Na szczęście nie trwało to długo i po chwili deszcz zelżał. Kropelki znów były małe i delikatne (delikatne stukanie opuszkami palców po całych plecach). Po kilku minutach przechodnie mogli złożyć parasole. Wiatr przegnał chmury („zamiatanie" palcami w prawo i w lewo lub głęboki wdech powietrza i dmuchnię- cie koleżance lub koledze w kark). Na niebie znów pojawiło się jasne słońce, które świeciło już do końca dnia (rysowane okręgów płaską dłonią). Wieczorem, gdy zrobiło się ciemno i temperatura się obniżyła, pojawił się delikatny biały puch. Wyglądał, jakby ktoś trzepał po- duszki i wysypywał z nich pierze. To jednak były najprawdziwsze śniegowe płatki. Dzieci nie mogły zasnąć i patrzyły na taniec śnieżynek jak zaczarowane, wspominając zimowe wieczory (śnieżynka narysowana paluszkiem według własnego pomysłu). Ten dzień był naprawdę niezwykły, jak na kwiecień plecień przystało. Dobranoc... (dzieci szeptają do ucha partnera słowo „dobranoc" i delikatnie dmuchają w szyję).

4. Marcowa pogoda – zabawa z gazetą.

Potrzebne: gazeta

Dzieci wykonują następujące zadania:

- spacer z gazetą, wachlując nią – wieje lekki wiatr,

- rozkłada gazety i uderza się nią w różne części ciała – wieje mocny wiatr,

- rozrywa gazety na kawałki; robi to szybko i nerwowo – jest burza,

- zbiera kawałki gazety, robi z nich kule – przyroda uspokaja się po brzuchy,

-rzuca papierowe kule do kosza – powoli nadchodzi wiosna.

5. Mój kalendarz pogody – zadanie na cały tydzień.

Zadaniem dziecka jest uzupełnianie swojego kalendarza pogody przez cały tydzień rysunkami elementów pogody.

KP3 str. 49 - 5latki

Karta pracy 4latki do druku (dostępne na dysku grupowym) lub można samodzielnie wykonać na kartce z pomocą dorosłego.

Zachęcam do słuchania piosenki. Życzę dobrej zabawy! Spokojnego weekendu!

p. Kasia

Poprawiony: piątek, 27 marca 2020 08:51
 
Zdalne nauczanie - czwartek 26.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 26 marca 2020 09:51

Dzień dobry! Dziś matematyczny czwartek :)

Temat: Kule i koła – ćwiczenia i zabawy.

1. Kolorowe koła – słuchanie wiersza Marii Terlikowskiej.

Kolorowe koła

Spójrzcie uważnie dookoła, wszędzie są kule i koła.

Kół co niemiara, kul co niemiara.

Jest koło! Tarcza zegara.

Wesoło koła turkocą.

Na drogach świecą się jasno,

błysną i gasną, błysną i gasną.

A tutaj koło przy kole,

wagon, semafor – to kolej.

A kiedy kół jest dużo,

po prostu pachnie podróżą.

Kulę każdy nadmucha-

od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę

i będą bańki mydlane.

Ojej, przepraszam, omyłka.

To już nie bańka – to piłka.

Tu mamy kulę armatnią,

niemodną wprawdzie ostatnio.

Sypią się kule, kuleczki,

wiśnie, a może porzeczki.

Nitka, po nitce kulki.

Czyje korale? – Urszulki.

Balon

to kula z gondolą.

Lećmy!

Państwo pozwolą.

W balonie było przyjemnie,

Lecz pora wracać na Ziemię.

Noc właśnie Ziemie otula.

A Ziemia – to co?

Też kula. (…)

Wyjaśnianie znaczenia słów:

gondola-kosz zawieszony pod balonem, stanowiący pomieszczenie dla ludzi

Unknown.jpeg

semafor-urządzenie sygnalizacyjne przy torze kolejowym w postaci słupa z poprzecznym ramieniem i światłami

Unknown-1.jpeg

staroświecka-pochodząca z dawnych czasów, niemodna

Rozmowa na temat wiersza – dziecko odpowiada na pytanie:

- Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?

- Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

W odpowiadaniu na pytania mogą być pomocne obrazki w pliku pdf (nie wszystkie przedmioty na obrazkach pojawiły się w wierszu)

2. Czym się różni kula od koła? - Określanie różnic między kulą a kołem.

Potrzebne: wycięte koło z papieru oraz piłeczkę.

Dziecko bierze w dłonie papierowe koło – powinno dojść do wniosku, że koło jest płaskie, lekkie nie czuć go w dłoni. Następnie bierze w dłonie piłeczkę – dziecko powinno zauważyć, że piłka jest większa, zajmuje więcej przestrzeni, nie jest płaska, jest cięższa.

Następnie dziecko rzuca najpierw koło papierowe na podłogę, kolejno piłeczkę – dziecko powinno zauważyć, że koło leży a kula odbija się i turla.

Można wspomóc i nakierować dziecko pytaniami: Jakie jest koło? Jaka jest kula? Co się stało z kołem, gdy rzuciłeś/rzuciłaś? Co się stało z kulą, gdy rzuciłeś/rzuciłaś?

Dla chętnych:

Dorosły rozcina koło – ma dwie płaskie połówki koła. Następnie kroi pomarańcze (lub inny okrągły owoc/warzywo) na plastry i otrzymuje kawałki w kształcie koła. Wyjaśniamy dziecku, że środek każdej kuli ma kształt koła.

3. Gdzie jest koło? Gdzie jest kula?

Zadaniem dziecka jest odszukanie kół oraz kul w pokoju/mieszkaniu/domu.

Dla chętnych:

Określenie czy przedmiot na obrazku jest kula czy kołem. Obrazki dostępne w pliku pdf.

4. Zadania utrwalające:

KP3 str. 46, 50 – książka fioletowa 5latki

KP2 str.19 – książka czerwona 4latki (Na początku dziecko powinno nazwać po kolei obrazki: słońce, chmura, tęcza, słońce, chmura, tęcza, słońce, chmura, tęcza… i dokończyć rytm prawidłowo. Jeśli popełnił błąd najlepiej, zacząć od początku rytmu.)

5. Kółko graniaste – zabawa muzyczno – ruchowe.

https://youtu.be/bW6zJQDgCkg.

6. Dla chętnych:

Zabawa rozwijająca motorykę małą:

Tworzenie z plasteliny/ciastoliny kół i kul bądź przedmiotów w kształcie koła i kuli. Efekty można sfotografować.

Udanej zabawy!

Poprawiony: czwartek, 26 marca 2020 10:07
 
Zdalne nauczanie - środa 25.03.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 25 marca 2020 11:54

Drodzy Rodzice!

Zgodnie z rozporządzeniem MEN o nauczaniu zdalnym,

mamy obowiązek realizowania Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.
W związku z tym, będę przygotowywać Wam propozycje aktywności na każdy dzień w formie zabaw

i zajęć zgodnych z naszą tematyką. Zajęcia przygotowane przeze mnie będą dostępne na stronie,

ale także na dysku gogle w formacie pdf oraz innymi materiałami dodatkowymi dla Motylków.

Znajdziecie Państwo tam filmy edukacyjne, karty pracy do druku, pliki mp3.

W książkach będziecie Państwo pracować według zajęć, które będą przygotowane i opisane na bieżąco.

W razie pytań do zadań bądź innych problemów dostępna jestem jak zawsze przez WhatsApp.
Zachęcam do założenia teczki i zbierania wszystkich wykonanych prac do teczki.

Po powrocie każde dziecko będzie mogło przynieść i pochwalić się swoją pracą.

Ja również czekam na zdjęcia z efektów :)
Pozdrawiam serdecznie Moje Motylki i ich Rodziców
Wychowawca grupy: Katarzyna Przybysz

naklejki-motylek-mot001.jpg

Dzisiejszy temat dnia: W marcu jak w garncu.

1. „W marcu jak w garncu…” słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej - Zaremby.

Dawno, dawno temu żył sobie król, który miał cztery córki: Wiosnę, Lato, Jesień, Zimę.

Każda posiadała dar sprowadzania innej pogody. Wiosna rozgrzewała ziemię ciepłym wiatrem,

Lato promieniało słońcem, Jesień moczyła deszczem, a Zima sypała śniegiem garściami. Siostry mieszkały

wraz z ojcem, królem, w Pałacu Czterech Pór Roku. Zajmowały odległe skrzydła budynku i unikały się

wzajemnie, ponieważ nie przepadały za sobą. Ogromnie się różniły. Na domiar złego wszystkie miały to

samo marzenie: każda pragnęła objąć tron po ojcu, królu i władać pogodą na Ziemi.

Niestety, tron był tylko jeden. Gdy król się zestarzał i śmierć zabrała go do krainy umarłych,

między siostrami rozgorzał spór. To jedna, to druga zasiadała na tronie, ale żadna długo na nim

nie pozostała. Wraz ze zmianą władczyni zmieniała się również pogoda.

Wiało, grzmiało, zamarzało i rozmarzało – wszystko prawie równocześnie. To było nie do zniesienia.

Cierpiały rośliny i cierpiały zwierzęta. Najstarszy z niedźwiedzi udał się do leśnego zamczyska

braci miesięcy i poprosił ich o pomoc.
– Między królewnami trwa walka o tron. Zniszczą całą planetę, jeśli ich nie powstrzymacie
– rzekł z troską. Miesiące obiecały porozmawiać z kłótliwymi pannami i przerwać niszczący spór.

Po wielu dniach trudnych rozmów udało się doprowadzić do podpisania rozejmu.

Siostry zgodziły się na równy podział władzy. Będą zasiadać na tronie w kolejności:

Wiosna, Lato, Jesień, Zima, a gdy minie rok, znowu Wiosna obejmie władzę nad pogodą,

by po trzech miesiącach oddać ją Latu. Wydawało się, że siostry są zadowolone z rozejmu.

Każda dostała swój czas królowania. Wiosna objęła panowanie, jako pierwsza i w czerwcu

ustąpiła miejsca Latu, to zaś we wrześniu oddało władzę Jesieni.

W grudniu zapanowała Zima, która w marcu powinna oddać tron Wiośnie. Niestety, nie oddała.

Wiosna zapukała do sali tronowej troszkę za wcześnie, co bardzo Zimę rozgniewało.

Wypuściła z uwięzi najmroźniejsze wiatry, aby przepędziły siostrę spod drzwi.

Przemarznięta Wiosna zadrżała z oburzenia i oblała Zimę deszczem. Kłótnia sióstr nie miała końca.
– Trzeba je pogodzić – zdecydowały miesiące i wyznaczyły brata Marca na negocjatora.

Nie był to najlepszy wybór, ponieważ Marzec należał do wyjątkowo niezdecydowanych miesięcy.

Kiedy stanął między siostrami i zaproponował rozejm,

Zima popatrzyła na niego z ukosa. – Dobrze. Pod warunkiem że w marcu królować będzie ta z nas,

którą bardziej lubisz –powiedziała przebiegle, gdyż uważała, że jest najpiękniejsza,

więc nie można jej nie lubić. Marzec się speszył.

– Ja? Chyba... nie wiem... obie lubię? – bąknął zbity z tropu.
– Namyśl się, byle szybko! – rzekła zniecierpliwiona Zima, której zrobiło się trochę za gorąco

w towarzystwie Wiosny. Strapiony Marzec westchnął. – Tak, tak, już myślę. Hm... ha... hm...

– No?... – Zima przeszyła go chłodnym wzrokiem.
– I co? – ponaglała go także Wiosna.
– Ha... hm...
– Dopóki nie zdecydujesz, w marcu będzie jak w tym garncu! – Zima wskazała gar wiszący

nad ogniskiem na pałacowym dziedzińcu.

Coś w nim bulgotało, mruczało, syczało
i kipiało. Marzec rozłożył ręce. – Nie umiem tak szybko zdecydować.

Dajcie mi więcej czasu – poprosił i pogrążył się w zadumie.

Czas mija, Marzec posiwiał, wyłysiał i zapuścił dłuuugie wąsy, jednak wciąż nie dokonał wyboru.

Następnie dzieci odpowiadają na pytanie:

- Jakie imiona miały córki króla?

- Jaki dar miała Wiosna, jaki Lato, Jesień, Zima?

- Czy Zima i Wiosna przestrzegały rozejmu?

- Kto miał je pogodzić? Czy Marcowi się to udało?

2.W marcu jak w garncu? – wyjaśnianie przysłowia, dzieci mówią jak rozumieją przysłowie. Następnie dorosły wyjaśnia, pomaga zrozumieć jeśli to

3. Zagadki słowne:

Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. SŁOŃCE

Jaka to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała? Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, będzie z niej padał deszcz.CHMURA

Gdy spadnie po raz pierwszy, świat robi się bielszy. Wyciągamy narty, sanki, dzieci lepić chcą bałwanki. ŚNIEG

Kropelki wody na głowy padają. Wszyscy przed nimi pod dach uciekają.. DESZCZ

Jasny zygzak na ciemnym niebie,

Może podczas burzy przestraszyć i ciebie! PIORUN, BŁYSKAWIC

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? WIATR

4. Marcowa pogoda – oglądanie zdjęć przedstawiających pogodę, nazywanie elementów pogody.

Wykonanie kart pracy:

KP3 str. 44-45 – książki fioletowe dla 5latków

KP2 str. 20-21 – książki czerwone dla 4latków

5. Marcowy garnek – rysowanie na dużej sylwecie garnka wybranego elementu marcowej pogody. Pokolorowanie i ozdobienie

Karta pracy do wydrukowania.

6. Chmurki – zabawa relaksacyjna.

Dzieci kładą się na plecach na dywanie. Nogi układają w lekkim rozkroku, stopy odchylają swobodnie na zewnątrz, ręce układają wzdłuż tułowia, Dorosły spokojnym, cichym głosem proponuje odprężająca zabawę w chmurki. Dzieci zamykają oczy, dorosły czyta:

Wyobraź sobie, że jesteś białą pierzysta chmurką i płyniesz po błękitnym niebie. Przemykasz między ciepłymi promieniami słońca…

Delikatny wiatr przesuwa chmurki w różne strony. Na niebie jest mnóstwo pierzastych chmurek. Między chmurkami przelatują ptaki, a w dole wciąż zmienia się krajobraz. Płynące po niebie, widzisz w dole piękny las i rozległe pola, które przecina rzeka. Wzdłuż rzeki wije się droga… ale to wszystko jest na dole. Chmurki jednak beztrosko płyną po niebie, czują się radośnie i bezpiecznie, czują się potrzebne i ważne… A teraz chmurki otwierają oczy i przestają być chmurkami…

Udanej zabawy! Do jutra!

Poprawiony: środa, 25 marca 2020 14:21
 
Plan pracy - Marzec 2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 04 marca 2020 21:36

Marzec 2020
1. Zwierzęta dżungli i sawanny
2. Zwierzęta naszych pól i lasów
3. Marcowa pogoda
4. Wiosenne przebudzenie

- stworzenie okazji do zabaw z literami
- rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie mowy
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- poznanie i utrwalanie nazw wybranych zwierząt egzotycznych
- utrwalanie wyglądu lwa
- zwracanie uwagi dzieci na nienawiązywanie kontaktu kontaktów z obcymi ludźmi
- poznanie zachowania się wybranych zwierząt
- poznawanie przedstawicieli zwierząt żyjących na polu i lesie
- poznawanie właściwości fizycznych powietrza
- zapoznanie z pojęciem gaz
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia
- poznawanie cech kuli, wskazywanie różnic między kulą i kołem
- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie
- zapoznanie ze zjawiskiem parowania i skraplania
- obserwowanie pogody
- utrwalanie nazw dni tygodnia
- poznawanie oznak wiosny
- przeliczanie w zakresie 10
- poznawanie budowy motyla
- poznawanie przyczyn ochrony roślin
Piosenka "Dżungla"
Dżungla
Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na ogonach grają
Abmo tu Ambo tam, Ambo tu i tam
Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich leśnych ulubieńców
W dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref...

 
Plan pracy - Luty 2020 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 10 lutego 2020 14:03

LUTY 2020
1. Ach te bale!
2. Baśnie, bajki i bajeczki.
3. Muzyka wokół nas.
4. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
- rozwijanie mowy
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego
- rozpoznawanie bohaterów znanych bajek
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- utrwalanie znajomości poznanych figur geometrycznych
- utrwalanie nazw wybranych instrumentów muzycznych
- rozwijanie umiejętności grania na instrumentach perkusyjnych
- rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki
- rozwijanie umiejętności manualnych
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- zapoznanie z nazwami planet Układu Słonecznego
- utrwalanie wiadomości na temat kosmosu
- zapoznanie z tradycjami związanymi z obchodami karnawału w Polsce
- wdrażanie do słuchania tekstu literackiego ze zrozumieniem
- kształtowanie poczucia rytmu
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej
- zapoznanie z rodzajami balonów i ich wykorzystaniem
- kształtowanie umiejętności mierzenia obiektów za pomocą ustalonej miary
- zapoznanie ze zwyczajem obchodzenia karnawału w Brazylii
- rozwijanie umiejętności matematycznych

 
«pierwszapoprzednia12następnaostatnia»

Strona 1 z 2

Kalendarz

marzec 2020
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Logowanie