Start Motylki

Zdalne nauczanie- gr. Motylki 02.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 02 lutego 2022 08:19

ŚRODA 02.02.2022 r.

Dzień Dobry Motylki :)

1. Na początek posłuchajcie wiersza D. Gellner Sen o balu
(Rodzic czyta dziecku wiersz)

Ach, ten bal! Ach, ten bal!
Popatrz, ile tańczy par!
Jedwabne pończoszki,
paseczki i groszki,
przy każdej sukience
wróbelki jak broszki.
Kucyki, warkocze –
tu rude, tam złote,
a płaszczyk królewny
szumiący i śpiewny!
Srebrzyste koronki,
perełki, pierścionki,
kokardy jak róże,
w kokardach biedronki.
We włosach dziewczynki
motyle jak spinki,
a oczy księżniczki
jak czarne guziczki.
Lecz już kończy się bal
i rozpływa się sen –
już na zwodzony most
karetą wjeżdża dzień.

Rozmowa na temat wiersza:

- O czym był wiersz?

- Jak były ubrane dzieci?

- Gdzie odbywał się bal opisany w wierszu?

- Jak nazywa się taki okres w roku, w czasie którego odbywa się dużo balów?

- Jak nazywamy inaczej bal, w czasie którego wszyscy są przebrani w różne stroje? (bal kostiumowy, bal przebierańców)

- Jak ozdabiamy salę balową? (w serpentyny, balony)

2. Kim jestem? – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta, a dziecko rozwiązuje zagadki.

- Śmiesznie skacze w dół lub w górę, gdy pociągniesz go za sznurek. (pajac)

- Jestem delikatny, skrzydełka mam jak płatki. W promieniach słońca latam i przysiadam
na kwiatach.
(motyl)

- W pięknej sukni i w koronie, trzyma berło i siedzi na tronie. (królewna)

- Na czerwonych skrzydełkach błyszczą czarne kropki. Wiosną budzi się do słonka malutka… (biedronka)

- Ciało zbroja kryje, w dłoniach miecz i tarcza. W turniejach występuje. Czy to mu wystarcza? (rycerz)

- Potwór to bajkowy, może mieć i cztery głowy, ryczy, ogniem zionie, ma łuski na ogonie. (smok)

3. Na balu przebierańców – zabawa ruchowa

Dziecko naśladuje różne postacie tańczące na balu, zgodnie z poleceniem rodzica, np.
Na balu były biedroneczki… rycerze… smoki…

4. Zapraszam do obejrzenia planszy.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/supersmyki-tablice/mobile/index.html#p=48

Rodzic prezentuje dziecku tablicę demonstracyjną. Prosi dziecko o wysłuchanie opisów zwyczajów karnawałowych i wskazanie na planszy pasujących do nich zdjęć.

Opisy:

- Włochy
W Wenecji, mieście z wielowiekowymi tradycjami karnawałowymi, odbywa się słynna

parada z maskami. Maski wprowadzono po to, by zrównać wszystkich uczestników zabawy,
biednych i bogatych. Zabawę karnawałową rozpoczyna„lot anioła” – występ akrobaty nad
placem św. Marka. Następnie na weneckim Canale Grande (największym kanale wodnym
w mieście) rozpoczyna się spływ gondolami (charakterystycznymi weneckimi łodziami).
- Polska
Tu karnawał trwa od święta Trzech Króli na początku stycznia, ale najbardziej charaktery-
stycznym okresem zabaw karnawałowych jest czas od tłustego czwartku (rozpoczynającego tzw. ostatki) aż do wtorku przed środą popielcową. Na stołach pojawiają się wtedy pączki
i faworki, a dzieci biorą udział w balach karnawałowych, przebierając się za ulubione postacie.
- Brazylia
Tu odbywa się jeden z najsłynniejszych na świecie karnawałów, w Rio de Janeiro. Najważniejszą imprezą jest wielka parada tancerzy ze szkół samby z całej Brazylii, którzy jadąc na platformach samochodowych lub idąc – prezentują swoje umiejętności. Wystąpienie na paradzie to wielkie wyróżnienie dla szkoły, dlatego występ (choreografię i stroje) tancerze

przygotowują prawie cały rok. Ubrania tancerzy są bogato zdobione cekinami i piórami.
- Niemcy
W regionach Nadrenii i Westfalii kobiety obcinają mężczyznom krawaty, a na pocieszenie dają im całusa. Ta tradycja pochodzi od protestu praczek, które w XIX w. chciały wziąć udział w zabawach karnawałowych (wtedy dostępnych tylko dla mężczyzn).

- Francja
W Nicei w czasie karnawałowej parady kwiatowej jej uczestnicy obrzucają się kwiatami.

Po omówieniu poszczególnych zwyczajów rodzic pyta dziecko:
1. Który z poznanych zwyczajów podoba ci się najbardziej. Dlaczego?

2. Jeśli mógłbyś spędzić karnawał w jednym z poznanych krajów, to który byś wybrał? Dlaczego?
3. Za jakie postacie przebrały się dzieci przedstawione na planszy?

5. „Karnawał” – na zakończenie kochane dzieci pokolorujcie kredkami, mazakami kolorowankę.


Bawcie się dobrze, pani Ramona.

 
Zdalne nauczanie- gr. Motylki 01.02.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 01 lutego 2022 08:24

Wtorek,01.02.2022r.

Dzień dobry Motylki:)

Na początek wysłuchajcie piosnki pt. „Słodka Samba”. https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-supersmyki#smyki6 (płyta CD.2)

Tekst piosenki:

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa!

Gdy w karnawale tańczymy sambę,

trzymamy w górze ręce, wirujemy wraz.

Na buziach śmiech w tej słodkiej piosence,

karnawał w Rio zaczarował wszystkich nas.

Ref: Samba, samba, samba, ole!

Że karnawał w Rio jest, wiem to ja i ty to wiesz!

A więc samba, samba, samba, ole!

U nas też karnawał jest, u nas też!

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa pa pa pa pa pa pa.

Pa!

Dziewczynki kręcą już spódniczkami,

A chłopcy klaszczą w dłonie, ile mają sił.

A potem razem parami, parami,

by nasz karnawał też wesoły bardzo był!

Ref: Samba, samba, samba….

Rozmowa na temat piosenki: Rodzic pyta dziecko:

- o czym jest ta piosenka?

- czym jest samba?

Rozmowa na temat budowy piosenki:

- ile zwrotek ma piosenka?

Ile razy jest śpiewany refren?

Drogie dzieci, a teraz nauczcie się refrenu tej piosenki.

„Karnawałowe tańce połamańce”zabawa ruchowa dziecko stoi na gazecie lub kartce A4 i tańczy w rytm muzyki. Kiedy muzyka się zatrzyma, Rodzic podaje jakie części ciała mają pozostać na gazecie, np. jeden nos, jedno ucho, kolano; dwie pięty, dwa łokcie, dwa kciuki itp.

Link do muzyki : https://www.youtube.com/watch?v=7p_dsqC_7PA

„ Co to jest karnawał?”-burza mózgów. Moi drodzy a teraz chwilę się zastanówcie i spróbujcie odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli dziecko nie będzie potrafiło samodzielnie odpowiedzieć Rodzic tłumaczy, że karnawał to czas zimowych balów i zabaw tanecznych. Na bale czy zabawy karnawałowe, często zakładamy różnego rodzaju maski lub przebieramy się w kostiumy, wcielając się w role innych ludzi, postaci z bajek czy filmów.

A teraz zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego EduKredka – „Karanawał”

https://www.youtube.com/watch?v=jYNwqgE9PMc&t=16s

„Karnawałowa maska”- praca plastyczna- wykonajcie maskę karnawałową za pomocą materiałów, które macie w domu:) Szablony masek w załącznikach

Dla chętnych przygotowałam karty pracy- rysowanie po śladzie.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, Pani Ramona :)

Poprawiony: wtorek, 01 lutego 2022 08:26
 
Plan miesięczny luty- gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:53

Luty

1. Karnawał.

2. Nie jesteśmy sami w kosmosie.

3. My się zimy nie boimy.

4. Zimo baw się z nami.

Piosenka: „Z ufoludkiem w kosmos”

I. Dziś przyleciał ufoludek w swojej rakiecie.

Śmieszny ludzik, co na innej mieszka planecie.

I zaprosił na wycieczkę wszystkie dzieci,

i rakietą w wielki kosmos z nami poleci.

Ref.: Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!

To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!

II. Oglądamy z bliska gwiazdy oraz planety,

wszystko widać bardzo dobrze z naszej rakiety.

Ufoludek wciąż się śmieje, ucieszony.

Jak się śmieje, to się robi jasnozielony!

Ref.: Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!

To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!

III. I wracamy już na Ziemię, do naszej sali,

ufoludek śle całusy i pędzi dalej.

Może zaraz gdzieś daleko znów poleci

i zabierze na wycieczkę kosmiczne dzieci.

Ref.: Więc wsiadajcie do rakiety szybko, bo już czas!

To jest mały ufoludek – w kosmos wiezie nas!

Wiersz

Jedzie pani Zima

na koniku białym,

spotkały ją dzieci,

pięknie powitały:

- Droga pani Zimo,

sypnij dużo śniegu,

żeby nam saneczki

nie ustały w biegu.

Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:54
 
Zdalne nauczanie- gr. Motylki 31.01.2022r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 31 stycznia 2022 10:00

Dzień dobry Motylki:)

1.Przygotowanie do balu karnawałowego - słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej. Dorosły czyta dziecku treść opowiadania.

Od kilku dni Staś z utęsknieniem zaglądał do kalendarza. Na szczęście bal karnawałowy w przed- szkolu zbliżał się wielkimi krokami. Chłopiec codziennie oglądał z zachwytem strój, w którym miał wystąpić. Na pewno żaden kolega z grupy nie będzie miał czegoś takiego na sobie!

– Mamo, ten strój jest ekstrasuperwystrzałowy! I wiesz, jak go nazwałem? Nie zgadniesz! To jest gadżetosuperkosmo!

– Jak go nazwałeś? Możesz powtórzyć? – dopytywała się mama.

– Gadżetosuperkosmo! Ma pełno świecących gadżetów, jest superodlotowy i przypomina strój kosmonauty! Po prostu jest doskonały!

– To ja może ten gadżetosuperkosmo upiorę? Tyle razy już go przymierzałeś, że ciut się przy- brudził, a przecież musisz wyglądać wystrzałowo, prawda? – dodała mama, zabrała strój i po- szła od razu do łazienki.

Chłopiec kończył stawiać wieżę z klocków, gdy usłyszał przerażony głos mamy. – To nie- możliwe! I co my teraz zrobimy?

– Mamusiu, co się stało? – zapytał Staś, jak tylko przybiegł do łazienki.

– Twój strój... znaczy... gadżetosuperkosmo skurczył się w praniu... raczej się w niego nie zmieścisz...

Szlochający Staś wybiegł z łazienki i rzucił się na swoje łóżko.

– To koniec! Nie pójdę jutro na bal! Nie mam przebrania! A tak chciałem wygrać konkurs na najfajniejszy kostium...

Do pokoju wszedł dziadek, zaalarmowany płaczem chłopca, a tuż za nim – mama i siostra. Każde z nich zastanawiało się, jak pomóc Stasiowi.

– Może zrobimy z kartonu czołg? – powiedział dziadek. – A ty zostaniesz czołgistą! Mam w swoim pokoju karton odpowiedniej wielkości.

– A może zostaniesz bajkowym barankiem? Mam do tego odpowiedni sweter. Wygląda jak prawdziwe barankowe futerko – dodała mama.

Wreszcie odezwała się Zosia. – Ja chyba mam lepszy pomysł. Stasiek, zostaniesz kowbojem! Konia zrobimy z miotły! Na głowę założymy ci kapelusz mamy – ten znad morza. Będziesz wyglądał super!

– Chyba Stasiowi nie podobają się nasze pomysły – westchnął dziadek, patrząc na osowiałego wnuka.

W tym czasie tata przeszukiwał kuchenne szafki i szuflady. Po chwili wpadł do pokoju, wymachując drewnianą łyżką. – Abrakadabra! Zamienimy cię w czarodzieja! Oto twoja magiczna różdżka!

– To ja już nie wiem, kim mam zostać... – zastanawiał się załamany Staś.

Nagle pojawiła się babcia, niosąc w ręce stare prześcieradło. – A może to się przyda? – zapytała wnuka i porozumiewawczo mrugnęła do niego.

– Babciu, mam zostać duchem? – zapytał cichutko, ale widać było, że pomysł coraz bardziej mu się podoba. – Będę duchem! – zawołał radośnie. – Dzięki tobie już wiem, za kogo się prze- biorę! – dodał i przytulił się do niej z całych sił. – Mamo, a może gażetosuperkosmo oddamy cioci Ewie? Jeszcze wczoraj mówiła, że w dalszym ciągu nie ma pomysłu na strój dla Maksia.

– Świetny pomysł, synku. Na niego strój na pewno będzie dobry! Od tej pory naszej rodziny będą strzegli superduch i gażetosuperkosmo! Już nam nic nie zagraża!

2.Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami. Dorosły zadaje dziecku pytania.

- Jaki był wymarzony strój Stasia?

- Dlaczego Staś tak bardzo zmartwił się tym, żestrójsię skurczył?

- Jakie pomysły na przebranie karnawałowe mieli bliscy Stasia?

- Jakich przedmiotów chcieli użyć do zaprojektowania stroju?

- Który z pomysłów spodobał się Stasiowi?

- Jaki strój wy zrobilibyście ze starego prześcieradła?

- Czy kiedykolwiek zaprojektowaliście i wykonaliście swój własny strój karnawałowy?Czyto łatwe zadanie?

3.Projektant - zabawa ruchowa z elementem skoku.

Rodzic rozkleja taśmę malarską w wybranym miejscu lub rozkłada skakanke. Zadaniem dziecka jest takie szycie (przeskakiwanie) przez całą jej długość, jak opisze rodzicnp. z lewej na prawą stronę, naprzemiennie; na jednej nodze itp.

4.Projektant mody – tworzenie siatki pojęć.

Dorosły prezentuje dziecku napis "PROJEKTANT MODY", zachęca do czytania globalnego, dzieli słowa na sylaby i na głoski. Gdy dziecko poznaje hasło (wzrokowo lub słuchowo), dorosły zadaje pytania pomocnicze:

- Co to znaczy projektować?

- Kim jest projektant mody?

- Jakie ubrania wymyśla projektant mody?

- Czy projektant mody musi umieć szyć?

Dzieci podają swoje odpowiedzi, a dorosły zapisuje je na arkuszu.

5.Pomysły Coco Chanel – zapoznanie z sylwetką wybranej projektantki mody.


Dorosły przedstawia dzieckusylwetę Coco Chanel.
Coco Chanel była projektantką kapeluszy dla kobiet. Obserwowała wygląd i zachowanie kobiet i zauważyła, żechoć były pięknie ubrane, miały biżuterię i wielkie kapelusze (które sama projektowała), to nie mogły się swobodnie poruszać i biegać. Ich ubrania były niewygodne, a najgorszy był gorset. Gorset to taki gruby pas, który kobiety zakładały w talii, by wyglądać modnie. Coco Chanel stwierdziła, że kobiety mogłyby robić o wiele więcej ciekawych rzeczy, gdyby przestały nosić gorsety. Wtedy zaczęłaprojektować ubrania bez gorsetu. Były one nie tyl- ko piękne, ale i bardzo wygodne. Jest uważana za jedną z najważniejszych projektantek mody.

6.Jestem projektantem – praca plastyczno – techniczna.

Potrzebne materiały: wydrukowana lub odrysowana sylweta człowieka,

kredki, mazaki, plastelina, papier, bibuła, skrawki materiału

Zadaniem dziecka jest dorysowanie oczu, nosa, ust. Pokolorowanie lub pomalowanie postaci. Następnie stworzenie stroju według własnego pomysłu z dostępnych materiałów.

Pozdrawiam, miłego dnia Pani Ramona :)

Poprawiony: poniedziałek, 31 stycznia 2022 11:00
 
Plan miesięczny styczeń- gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 04 stycznia 2022 07:05

Styczeń 2022r.

1. Mijają dni, miesiące, lata…

2. Zima i zwierzęta.

3. Babcia i dziadek.

4. Baśnie, bajki i bajeczki.

Piosenka: „Babcia i dziadek”

I. Gdy mama nie ma czasu,

a tata w pracy jest,

to ukochana babcia

przygarnie chętnie mnie.

Ref.: To babcia, babcia, babcia

wciąż uczy, jak mam żyć,

o dawnych pięknych czasach

opowie tak jak nikt.

I zawsze mi pomoże,

bo wciąż tuż obok jest.

Przytuli, pocałuje.

Tak bardzo kocha mnie!

II. Gdy mama robi pranie,

a tata wyjazd ma,

jest zawsze przy mnie dziadek.

On świetnie o mnie dba.

Ref.: To dziadek, dziadek, dziadek

wciąż uczy, jak mam żyć,

o dawnych pięknych czasach

opowie tak jak nikt.

I zawsze mi pomoże,

bo wciąż tuż obok jest.

Przytuli, pocałuje.

Tak bardzo kocha mnie!

Wiersz

Babcia z Dziadkiem dziś świętują

wszystkie wnuki więc pracują.

Zetrą kurze w każdym kątku,

przypilnują dziś porządku.

W kuchni błyszczą już talerze

wnusia babci bluzkę pierze.

Wnusio już podaje kapcie-

-bardzo kocham swoją babcię.

Dzisiaj wszystkie smutki precz

Święto dziadków ważna rzecz!

Poprawiony: wtorek, 04 stycznia 2022 07:08
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 3 z 28

Kalendarz

luty 2023
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Logowanie