Start Motylki

Zdalne nauczanie - czwartek 14.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 14 maja 2020 07:55

Dzień dobry! :)

1. Najpiękniejsze miejsce świata (sł. I muz. Krystyna Gowik) – wysłuchanie piosenki.

Rozmowa inspirowana tekstem piosenki i kierowana pytaniami.

1. Są na całym świecie tysiące miasteczek
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu,
tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód.
Taki to mój mały cud!
2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
Ref. A ja mieszkam...
3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem
Ja także kocham miejsce swoje.
Ref. A ja mieszkam...
https://www.youtube.com/watch?v=iVG0iRLjMqE
Rozmowa na temat piosenki:
- O jakim miejscu jest piosenka?
- Jakie ono jest?
- Co to znaczy, że mamy „twój kawałek Polski"?
- Jaka jest piosenka? Wesoła czy smutna?
- Jakie jest Twoje ulubione miejsce?

2. Gdzie mieszkam? – rozmowa na temat miejsca zamieszkania kierowana pytaniami.

W razie problemów z odpowiedzią rodzic nakierowuje na odpowiedź.
- W jakim kraju mieszkasz?
- W jakiej miejscowości mieszkasz?
- Obok jakiego miasta leży Wieszowa?
3. Poznajemy okolice – wirtualny spacer po Tarnowskich Górach.
https://visitpoland.online/tarnowskiegory/

4. Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach – film edukacyjny.
Dziecko wraz z rodzicem ogląda film, w razie pytań dorosły stara się wytłumaczyć dziecku o co chodzi.

Następnie wraz z dzieckiem wybiera się na kolejny wirtualny spacer, tym razem po Kopalni Srebra.
https://www.youtube.com/watch?v=knCLTZxhAdY&t=33s
Wirtualny spacer po Kopalni Srebra:

http://wycieczki.silesia.travel/de-DE,w537,p4399.html

5. Wieszowa – oglądanie starych zdjęć.

Dorosły pokazuje dziecku zdjęcia czarno-białe. Na początku pyta czy dziecko, wie gdzie zrobione jest zdjęcie, czy poznaje miejsce.

Następnie nakierowuje, podpowiada dziecku.
Czy dzieci rozpoznały dworzec?

6. Karty pracy:
4latki: KP2 str. 43
Dodatkowo 4latki rysują na kartce ważne miejsce ze swojej miejscowości.
5latki KP4 str. 20 i 22

7. Równowaga – gimnastyka z muzyką.
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

Mimo deszczu, pogodnego dnia! :) Pozdrawiam, p. Kasia :)

Poprawiony: czwartek, 14 maja 2020 08:17
 
Zdalne nauczanie - środa 13.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 13 maja 2020 06:16

Dzień dobry! :)

1. „Dom" – rozmowa inspirowana treścią wiersza.
Dzieci słuchają tekstu pt. wiersza „Dom", a następnie odpowiadają na pytania dorosłego:
- Co to jest dom?
- Po co ludziom domy?
- Z czego składa się dom?
„Dom"
Wiem, że dom to dach, sufity, drzwi i ściany,
balkon oraz kran kapiący,
komputery, wszystkie meble i dywany,
i zabawki leżące w kącie.
Ale dom to także przyjaźń, no i miłość,
ktoś, kto zawsze może pomóc.
Chociaż było na wyjeździe bardzo miło,
to najlepiej jest zawsze w domu.

2. Domek - rysowanie brakujących elementów - zabawa plastyczna
Potrzebne: rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami (wzór poniżej)

dom.jpg
Dziecko kończy rysować zgodnie z poleceniami dorosłego.
Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
Na dachu dorysujcie komin.
Przed domem narysujcie chodnik.
Obok domu dorysujcie garaż.
Nad domem – słońce.
Za domem rośnie las.

3. Liczenie schodów - zabawa matematyczna.
Potrzebne: klocki lego lub drewniane.
Dziecko, zgodnie z instrukcją Rodzica, układa klocki schodkowo, wskazując palcem kolejne klocki i je liczy: pierwszy stopień, drugi, trzeci, czwarty, piąty w zakresie swoich możliwości.
Zabawę można przenieść na prawdziwe schody.

4. Od najmniejszego do największego - zabawa dydaktyczna.
Dziecko wycina sylwety domów. Następnie zadaniem dziecka jest ułożenie domów od najmniejszego do największego oraz od największego do najmniejszego.

5. Liczenie domów – zabawa matematyczna.
Obrazek domów przy ulicy.
Zadaniem dziecka jest policzenie domów, następnie rodzic zadaje pytania:
- Który dom ma najwięcej okien? Ile ich jest?
- Który dom ma najmniej okien?
- Ile domów ma anteny na dachu?
- Ile domów ma kominy?
- Ile jest bud dla psów na obrazku?
- Ile jest drzew na obrazku?

6. Mój dom – zabawa konstrukcyjna.
Zadaniem dziecka jest zbudowanie swojego domu z klocków, które ma dostępne w domu. Zrobienie zdjęcia i wysłanie p. Kasi :)

7. Skok do przodu, do tyłu, w prawo i lewo – zabawa muzyczno – ruchowa.
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Miłego dnia! :) p. Kasia :)

 
Zdalne nauczanie - wtorek 12.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 12 maja 2020 06:55

Dzień dobry! :)

1. „Moja miejscowość" – słuchanie wiersza B. Szelągowskiej.

Wiersz ,,Moja miejscowość"
Ile bloków stoi w mieście!
Jedne duże ,inne małe
Ten jest żółty ,tamten szary,
a te obok całkiem białe.
Mkną ulicą samochody,
wszędzie pełno zakamarków
By odpocząć od hałasu,
zawsze można iść do parku
Da ,do ,du ,da do ,da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Na wsi domów jest niewiele,
spokój zwykle tam panuje,
Za dnia słychać śpiew skowronka,
nocą sowa pohukuje
Czasem piesek przerwie ciszę,
kiedy biega po ogrodzie
Kogut pieje, krowa muczy,
kaczka kwacze gdzieś na wodzie
Da, do, du, da, do, da
w pięknym domu mieszkam ja!

Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
Najważniejsze, by prócz domu,
mieć rodzinę i znajomych!
Da, do, du, da, do, da,
w pięknym domu mieszkam ja!

Rozmowa na temat wiersza:
- Czym różnią się domy na wsi i w mieście?
- Czy bloki stoją w mieście czy na wsi?
- Czy koguta i krowę spotkamy w mieście?
- Co jest ważniejsze od domu?

2. Ćwiczenia ortofoniczne.
Dorosły powtarza wiersz, natomiast dziecko fragment tekstu:

Da ,do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja!

3. Dokończ zdanie – zabawa słowna.
Dziecko kończy rozpoczęte zdania przez dorosłego.
Mieszkam w województwie...
Miejscowość, w której mieszkam to...
Mieszkam przy ulicy...
Lubię swoją miejscowość...
Moje przedszkole znajduje się w... przy ulicy...
Zadaniem dziecka jest nauczenie się zdań i zapamiętanie informacji, gdzie mieszka oraz gdzie znajduje się jego przedszkole.

4. Wieszowa – herb.
Każde miasto ma swój herb. Przedszkolaki poznały już herb Warszawy. Dziś poznają herb swojej miejscowości.
Dziecko opisuje herb Wieszowy.

Wieszowa_-_herb.jpg

5. Karty pracy

5latki: KP4 str. 24-25

4latki: karta pracy do druku

6. Podskoczymy aż do nieba – zabawa muzyczno – ruchowa.
Muzyka oraz opis zabawy dostępnych w plikach.

Pozdrawiam! Ściskam mocno i życzę udanej zabawy dziś.
p. Kasia :)

 
Zdalne nauczanie - poniedziałek 11.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 11 maja 2020 07:24

Dzień dobry! :)

1. Małe miasteczko – słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby.

Małe miasteczko.
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
Schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzewa tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.
Link do wiersza:https://www.youtube.com/watch?v=ct98xS2bF4k
Rozmowa na temat wiersza:
- Jak wygląda małe miasteczko?
- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

2. Jakie jest miasto, a jaka wieś? – wskazywanie różnic między wsią i miastem opierając się o ilustrację.

Dziecko opowiada jak jest na wsi, a jak w mieście. Stara się wspierać obrazkiem.

Wieś: spokojna, dużo zieleni, mało hałasu, świeże powietrze, mało fabryk
Miasto: dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób, mało zieleni, fabryki.

3. Odgłosy ze wsi i miasta – odróżnianie odgłosów pochodzących z miasta i wsi.
https://www.dailymotion.com/video/x2zbn9b

4. Karty pracy:
5latki: KP4 str. 23
4latki: KP2 str. 42

5. Dwie ręce, dziesięć palców (według Krzysztofa Sąsiadka) – zabawa.
Ja dziesięć palców mam (dziecko pokazuje obie dłonie z rozłożonymi palcami)
na pianinie gram. (naśladuje grę na pianinie)
Ja dwie ręce mam, (pokazuje dłonie)
Na bębenku gram (uderza na przemian dłońmi o uda)
ja dziesięć palców mam (pokazuje obie dłonie z rozłożonymi palcami)
I na trąbce gram. (naśladuje granie na trąbce)
Ja dwie ręce mam (pokazuje dłonie)
I zaklaszczę wam. (klaszcze)

6. Miasto – szukanie różnic na obrazku (karta pracy)

7. Spacer po swojej miejscowości:
Zadaniem dziecka na spacerze jest:
- oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
- zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
- zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw mijanych ulic,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.
Po powrocie opowiadamy i nagrywamy wypowiedź przedszkolaka :) wysyłamy wypowiedź do Pani Kasi. :)

Miłego spaceru! :) Pozdrawiam serdecznie! P. Kasia :)

Poprawiony: poniedziałek, 11 maja 2020 07:35
 
Zdalne nauczanie - piątek 08.05.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 08 maja 2020 07:45

Dzień dobry! :) Poznaliśmy już sąsiadów, to pora poznać inne państwa Europy. Dziś dowiemy się także ciekawostek o tych krajach.
Temat: Kraje Europy i Unia Europejska.

1. Unia Europejska – poznanie Unii Europejskiej na podstawie filmu edukacyjnego

https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw
2. Unia Europejska – rozmowa kierowana w oparciu o film edukacyjny.
Dorosły prosi dziecko, aby na podstawie filmu wyjaśniło:
- Dlaczego powstała Unia Europejska?
- Jak wygląda flaga UE?
- Co posiada jeszcze Unia oprócz flagi?
- Jakie kraje pamiętasz, z tych które należą do Unii Europejskiej?

3. Syriusz – maskotka UE.
Prezentowanie maskotki UE oraz przeczytanie ciekawostki na jej temat.
Dostępna plansza w pd.

4. Państwa Unii Europejskiej – karta pracy do druku.

5. Listy z całej Europy – zapoznanie z zabytkami i ciekawostkami na temat wybranych krajów europejskich.
Dziecko bierze swojego ulubionego Misia. Dorosły informuje dziecko, że Miś dostał listy od dzieci z całej Europy i chciałby odpowiedzieć na nie, ale ma problem. Chce im wysłać wraz z listem rysunki, lecz zupełnie nie wie, co mógłby na nich umieścić. Miś będzie odczytywał informacje od dzieci z poszczególnych krajów, a następnie wspólnie z przedszkolakami zastanowi się, co powinien odpisać i jakie rysunki wykonać, aby odpowiedzieć na pojawiające się w listach pytania. Podczas czytania można pokazać ilustracje na laptopie/tablecie (nie drukować!) dostępne w pdf.
Hiszpania: Kochany Misiu! Wiele osób kojarzy mój kraj z walką byków. W Hiszpanii bardzo popularny jest tradycyjny taniec flamenco. Tańczy go kobieta, wymachując wachlarzem, w pięknej sukni z falbanami. A czy u Was też jest taki tradycyjny, ludowy taniec? Pozdrawiam, Pablo z Madrytu
Dorosły: Czy wiesz jaki jest tradycyjny taniec ludowy w Polsce? Spróbujesz narysować takich tancerzy?
Francja: Drogi Misiu! Piszę z Paryża we Francji. Wszyscy kojarzą mój kraj wyłącznie z wieżą Eiffla. Ale ja chciałbym powiedzieć, że dużo piękniejsze i warte odwiedzenia są zamki nad Loarą. Każdy wygląda, jakby został wyjęty z bajki o księżniczkach! Każdy jest inny, a jest ich niemal trzysta! Czy w Twoim kraju można zwiedzić jakieś interesujące zamki? Całuję, Fabio
Dorosły: O jakich zamkach powinien napisać Miś? Spróbuj narysować ulubiony zamek, aby Bliżuś mógł wysłać rysunek do Fabia?
Włochy: Drogi Misiu! U nas we Włoszech bardzo lubimy jeść pizzę i przepyszne makarony. A jakie tradycyjne dania zjada się u Was? Ucałowania, Francesca z Rzymu
Dorosły: Czy lubisz pizzę? A jakie jest Twoje ulubione polskie dania? Narysuj swoje ulubione danie i a ja podpisze, jak się nazywa. Francesca na pewno się ucieszy.
Grecja: Kochany Misiu! W dawnej Grecji ludzie bardzo bali się natury, dlatego różne sprawy i zjawiska wyjaśniali, wymyślając fantastyczne historie o bogach, tytanach i bohaterach. Tak powstały mity greckie. Pewnie słyszałeś o Zeusie albo Dedalu i Ikarze. A czy u Was też są opowiadane jakieś historie o magicznych stworach lub niezwykłych bohaterach?
Z niecierpliwością czekam na odpowiedź, Leo z Aten

Dorosły: Czy znasz jakieś ciekawe opowieści? O jakich magicznych stworach lub bohaterach mógłby napisać Miś?

Chorwacja: Szanowny Misiu! Pochodzę z Dubrownika, czyli miasta leżącego nad Morzem Adriatyckim. Jest tak pięknym portem, że nazywają go perłą Adriatyku. Całe miasto otoczone jest murami obronnymi, dzięki którym nigdy, w całej swojej długiej historii, nie zostało zdobyte. A czy w Twoim kraju jest jakieś piękne miasto portowe? Będzie mi miło, jeśli opowiesz mi, jak wygląda.
Luka z Dubrownika

Dorosły: Jakie mamy w Polce portowe miasto? Co możemy narysować dla Luki?

Szwajcaria: Najdroższy Misiu! Ślę ucałowania z Genewy, miasta nad jeziorem Genewskim u podnóża Alp. To są najwyższe góry w moim ojczystym kraju – Szwajcarii, ale także w całej Europie. Czy w Polsce macie góry i jeziora?
Pozdrawiam, Heidi z Genewy

Dorosły: O jakich górach mógłby napisać w liście Miś? Nrysuj te góry. A gdzie w Polsce jest najwięcej jezior? Może spróbujesz narysować jezioro.

Norwegia: Drogi Przyjacielu! Chciałbym się dowiedzieć, czy w Twoim kraju mieszkają jakieś ciekawe zwierzęta. U mnie w Norwegii można spotkać renifery i łosie.
Buziaki dla Ciebie i Przedszkolaków, Swen z Oslo

Dorosły: Jakie zwierzęta żyją w Polsce? Pomóż Misiowi narysować jak najwięcej zwierząt, które żyją w naszym kraju? Swen na pewno się ucieszy, kiedy dostanie od was tyle rysunków.

6. List do dzieci z Europy – wspólna praca dziecka i rodzica.
Zachęcam do wspólnej pracy.
Po przeczytaniu listów od dzieci z innych państw Europy. Zadaniem dziecka jest narysowanie wszystkich elementów, które zostały omówione (dorosły może pomóc), następnie dziecko może opowiedzieć o Polsce i wspólnie napisać list do dzieci (dziecko dyktuje, dorosły pisze). Praca może być formatu większego niż A4.

7. Fiesta i siesta – zabawa taneczna.
Dorosły wyjaśnia dziecku znaczenie dwóch hiszpańskich słów: „fiesta", czyli święto, wesoła zabawa, oraz „siesta" – popołudniowy odpoczynek, drzemka. Dziecko uczestniczyc w tańcach i wesołej zabawie podczas „fiesty", czyli kiedy będzie słyszał ulubioną muzyką puszczoną przez dorosłego. Gdy muzyka ucichnie, następuje pora „siesty", wtedy dziecko kładzie się na dywanie i leży bez ruchu
Udanej zabawy! Słonecznego i pełnego zabawy weekendu!
Pozdrawiam. p. Kasia :)

Dla chętnych:
Propozycje bajek i filmów edukacyjnych, w celu poznania krajów Europy :)
• Bolek i Lolek w Europie: Hiszpania:https://www.youtube.com/watch?v=0GzFJ9yt7oE
• Bolek i Lolek w Europie: Szkocja:https://www.youtube.com/watch?v=13Lhk2pu-s8
• Bolek i Lolek w Europie: Finlandia:https://www.youtube.com/watch?v=9fhYi6eT2QU
• Bolek i Lolek w Europie: Grecja:

https://www.youtube.com/watch?v=V2gFC1jGgXw&list=PLFyF3QYvccUksybuSRtnqIyid6reWhJI4&index=4

• Kolorowanki do druku

Poprawiony: piątek, 08 maja 2020 07:51
 
«pierwszapoprzednia2122232425262728następnaostatnia»

Strona 21 z 28

Kalendarz

maj 2023
N P W Ś C Pt S
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Logowanie