Start Motylki

Zdalne nauczanie - poniedziałek 27.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 27 kwietnia 2020 08:05

Dzień dobry, dziś już kolejny poniedziałek! :)
W tym tygodniu wrócimy do tematu dbania o przyrodę.

Temat: Strażnicy przyrody.

1. Strażnicy przyrody – słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej, rozmowa kierowana pytaniami.
5latki: KP4 str. 12-13 (tekst wiersza dostępny pod obrazkiem w kartach pracy)
Wiersz można wysłuchać również:
https://www.youtube.com/watch?v=hXWvpj9NgTY

Rozmowa kierowana pytaniami:
- Co robiły dzieci w lesie?
- Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
- Jak wy zachowujecie się w lesie?

2. Co to jest las? – wypowiedzi dzieci na temat lasu.
Dziecko rysuje na kartce papieru drzewo. Następnie podaje swoje skojarzenia ze słowem las.

Dorosły na górze korony drzewa zapisuje „Las to...", następnie zapisuje skojarzenia, które podaje dziecko.

3. Jak rośnie drzewo? – zabawa dydaktyczna.
Dorosły prezentuje dziecku planszę „Jak rośnie drzewo?", ale wcześniej zasłania kolejne etapy jego wzrostu, tak że dziecko widzi tylko dojrzałą, owocującą postać. Następnie odsłania kolejne etapy i na przykładzie dębu opowiada, jak z żołędzia wyrasta nowe drzewo. Po omówionym etapie wzrostu drzewa, dziecko próbuje nazywać części drzewa, w razie problemów dorosły pomaga. Na końcu dziecko powatarza jeszcze raz i pokazuje jak nazywają się części drzewa.

4. Posprzątaj las – karta pracy.
Zamiast skreślić, dziecko ma za zadanie pokolorować wszystko co powinno zostać w lesie. :)

5. Wycieczka do lasu" – zabawa logopedyczna w ruchu.

Dziecko słucha historyjki, którą czyta dorosły i wykonuje zaprezentowane przez niego ćwiczenia.
Wycieczka do lasu (Magdalena Ledwoń)
Mały Jaś poszedł do lasu (dziecko maszeruje po obwodzie koła). Najpierw szedł dróżką między wiejskimi płotami (zatrzymuje się i dotyka językiem kolejno najpierw górnych, następnie dolnych zębów). Później spacerował wąską ścieżką między polem a łąką (dotyka językiem najpierw dolnej, później górnej wargi). Usłyszał świergot ptaków (wymawia sylaby onomatopeiczne: fiu, fiu, ćwir, ćwir, ter, ter, jednocześnie biegnąc na palcach). Po chwili dotarł do lasu (zatrzymuje się). Drzewa były tam tak wysokie, że ich wierzchołki wyglądały, jakby dotykały nieba (unosi czubek języka i dotyka nim nosa). Przyglądał im się z ciekawością. Po chwili na gałęzi dostrzegł małą wiewiórkę, która to wyglądała z dziupli, to się w niej chowała (na przemian wysuwa i chowa język). Gdy usłyszał stukanie dzięcioła, pomyślał, że jednak pora wracać do domu (kląska, maszerując po obwodzie koła). Wracał więc ścieżką między polem i łąką (zatrzymuje się i dotyka językiem najpierw dolnej, później górnej wargi), a później dróżką między wiejskimi płotami (dotyka językiem najpierw górnych, później dolnych zębów). Gdy wrócił do domu, był bardzo zadowolony (szeroko się uśmiecha).
Miłego i słonecznego dnia! :)

 
Zdalne nauczanie - piątek 24.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 24 kwietnia 2020 07:23

Dzień dobry! Dziś już piątek, kilka zadań i możecie odpoczywać :)

1. „Co robi rolnik ?" – rozmowa na podstawie wiersza oraz ilustracji.
„Rolnik"
Rolnik rano rusza w pole
Orać pługiem czarną role,
Sieje zboże i buraki,
Z których później są przysmaki.

Rozmowa na podstawie tekstu kierowana pytaniami (4latki) oraz ilustracji (KP4 str. 10: 5latki)
– Dokąd rusza rano rolnik?
– Co robi rolnik w polu?
– Po co rolnik sieje zboże?
– Jakie przysmaki robi się ze zboża, a jakie z buraków?
- Jakie jeszcze prace rolnika znasz? (5latki)
- Jakie narzędzie rolnik potrzebuje do pracy (5latki)
5latki: KP4 str. 11
4latki: Co jest związane z pracą rolnika? – karta pracy do druku

2. Śpiewające zwierzaki – zabawa muzyczna.
Dorosły odtwarza piosenkę „Co nam dają zwierzęta?". Dziecko słuchają piosenki przypominając sobie jej słowa. Następnie dorosły odtwarza piosenkę jeszcze raz, zadaniem dziecka jest zaśpiewanie pierwszej zwrotki, następnie kolejne zwrotki śpiewa sylabami: „kury" – ko ko ko; „owce" – be be be; „krowy" – mu mu mu; „gąski" – gę gę gę. Ostatnią zwrotkę również śpiewa normalnie.

3. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.
Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.
Dorosły pokazuje dziecku przedmioty służące do mierzenia: linijkę, miarkę krawiecka.
- Jestem wyższy/niższy
Dorosły porównuje wzrost swój i dziecka do przedmiotów z najbliższego otoczenia np." Ja jestem niższa od szafy, ty jesteś niższy od stołu", „Krzesło jest niższe ode mnie, ale wyższe od Ciebie". Można tak się bawić nie tylko w domu, ale także na spacerze.
-Najdłuższy - najkrótszy
Należy przygotować 10 pasków kolorowego papieru o różnej długości (od 1 do 10 cm 5latki, od 1 do 8 4latki). Dorosły prosi dziecko, aby ułożyło je od najkrótszego do najdłuższego lub od najdłuższego do najkrótszego. Następnie dziecko nakleja na kartkę płotek z pasków, który powstał w ten sposób i ozdabia każdy z paseczków.
-Stopa za stopą
Najbardziej popularny sposób mierzenia odległości. Ustawiamy stopę za stopą i wspólnie z dzieckiem liczymy kolejno dostawione stopy. W ten sposób można zmierzyć długość salonu, kuchni, korytarza, ogrodu itd. Pomiary można zapisać
Długość salonu ....... (wpisać liczbę) stóp ........ (wpisać imię dziecka).

- Łokciowa miarka
Łokieć także był kiedyś jednostką miarą. Zmierzcie więc łokciem długość stołu, wysokość krzesła, długość kanapy. Jeden łokieć to odległość od czubka dłoni do łokcia.
- Dłoń też mierzy
Ludzka dłoń także może służyć do pomiaru długości. Wystarczy przekładać na przemian lewą i prawą dłoń. Dziecko może zmierzyć szerokość łóżka, wysokość krzesła, długość stołu.

5latki: KP4 str. 7
4latki: KP2 str. 36

4. „Gospodarz" – zabawa naśladowcza.
Dziecko siedząc wykonuje do słów rymowanki określone ruchy. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zachęcając dziecko do włączenia się w recytację.
Gospodarz (Agata Giełczyńska)
W gospodarstwie pracy wiele
dziecko łapie się za głowę
w dzień powszedni i w niedzielę.
Pan gospodarz już od rana
wstaje
przerzuca duży stóg siana.
wykonuje gest przerzucania siana widłami z wnętrza na zewnątrz
Karmi kury, owce, krowę,
wyciąga ręce przed siebie – raz jedną, raz drugą
w wiadrach dla nich nosi wodę.
idzie po pokoju, kiwając się na boki i naśladując noszenie ciężkich wiader
Traktorem wyjeżdża w pole,
trzyma kierownicę, porusza się po pokoju
słomę układa w stodole.
wykonuje gest układania dużych kloców
A gdy już skończona praca,
ociera pot z czoła
zmęczony do domu wraca.
maszeruje w miejscu, po czym siada.

Miłego i słonecznego weekendu! :)

Poprawiony: piątek, 24 kwietnia 2020 07:30
 
Zdalne nauczanie - czwartek 23.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 23 kwietnia 2020 08:28

Dzień dobry! :) Dziś wracamy do naszych zwierząt na wsi.

Czwartek: Po co hodujemy zwierzęta?
1. Co nam dają zwierzęta? – wysłuchanie piosenki i rozmowa inspirowana jej treścią.
Piosenka wraz z prezentacją dostępna pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4&t=1s

Co nam dają zwierzęta?
(sł. Magdalena Ledwoń, muz. Jerzy Zając)
Na wsi wiele zwierząt mieszka, pieją, gdaczą i gęgają.
Jajka, masło, miękkie pierze gospodarzom swoim dają.
Kurka chodzi po podwórzu, jajek zniosła sześć na grzędzie.
Gospodyni już się krząta, wyśmienity omlet będzie.
Ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko, ko!
Ko-ko-ko-ko-ko-ko, ko!
A owieczki i baranki
dają nam swe kamizelki.
Z takiej białej, grubej wełny bardzo ciepłe są sweterki.
Be-be-be-be-be-be-be-be, be!
Be-be-be-be-be-be, be!
Jogurt, masło i śmietanę można zrobić z mleka krowy.
Często jedz produkty mleczne, to na pewno będziesz zdrowy!
Mu-mu-mu-mu-mu-mu-mu-mu, mu!
Mu-mu-mu-mu-mu-mu, mu!
Do poduszki głowę przytul,
w niej zamknięto puszek biały.
A te miękkie, lekkie piórka gąski nam podarowały.
Gę-gę-gę-gę-gę-gę-gę-gę, gę!
Gę-gę-gę-gę-gę-gę, gę!
Na wsi wiele zwierząt mieszka, pieją, gdaczą i gęgają.
Jajka, masło, miękkie pierze gospodarzom swoim dają.
Po wysłuchaniu piosenki dziecko wymienia zwierzęta, które pojawiły się w tekście.
Następnie próbuje powiedzieć, jakie korzyści daje hodowla każdego z nich.

2. Zwierzęta na wsi – oglądanie filmu edukacyjnego. Utrwalanie miejsc, gdzie mieszkają zwierzęta, poznanie czym się żywią zwierzęta, a także jakie korzyści człowiek ma z ich hodowania. Na końcu dziecko za pomocą quizu sprawdza ile zapamiętał.
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4&t=7s
3. Smakujemy dotykamy - zabawa polegająca na sprawdzaniu smaków produktów pochodzenia zwierzęcego
Dorosły pokazuje dziecku produkty, które pochodzą od zwierząt np. jajka, ser, jogurt, miód, mleko, wełna. Następnie zasłania dziecku oczy i podaje do spróbowania lub dotknięcia wybrany produkt. Dziecko podaje nazwę, od których te produkty pochodzą
4. Co można zrobić z tych produktów? – burza mózgów.
Dorosły podaje nazwę produktu otrzymanego od zwierząt, a dziecko mówi, do zrobienia czego można go wykorzystać np.
jajka – ciasto, kanapki, sałatka...
mleko – ser, budyń, jogurt...
pióra – poduszka, pierzyna...
wełna – szalik, sweter, czapka...

5. Smaczna jajecznica – układanie historyjki obrazkowej.
Dorosły rozkłada pomieszane ilustracje. Dziecko układa obrazki według kolejności. Jeśli dziecko nie radzi sobie z ułożeniem historyjki w odpowiedniej kolejności, należy pomóc lub nakierować za pomocą pytań. Następnie dziecko opowiada całą historię. Na koniec wymienia nazwy dań z jajek, które lubi jeść najbardziej.
6. Co otrzymujemy? – karta racy do druku.
7. Gimnastyka dla smyka.

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8&list=PLbRzTYeyj4CYFzv7lBE2KnqG8rutRhDzZ

Udanej zabawy! Słonecznego dnia! :) p. Kasia

Poprawiony: czwartek, 23 kwietnia 2020 08:34
 
Zdalne nauczanie - środa 22.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 22 kwietnia 2020 08:00

Dzień dobry!:)Dziś przeniesiemy się na chwile do innego tematu. Ciekawe jakiego, zgadnijcie!

1.Ziemia – zagadka słowna.
Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca
nie byłoby życia.

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Jest to wyjątkowe święto. Z dnia na dzień stan naszej planety ulega pogorszeniu a Wyspa Śmieci na Oceanie Spokojnym jest kilkukrotnie większa od Polski. Dzień Ziemi ma na celu uświadomienie wszystkim mieszkańcom naszej planety problemów związanych z ekologią.

2.W kontakcie z naturą – oglądanie filmu edukacyjnego.
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Rozmowa na temat dbania o ziemie kierowana filmem oraz pytaniami:
- Co to jest ekologia?
- Dlaczego musimy oszczędzać energie?
- Jak można oszczędzać energię?
- Jak chronić środowisko?
- Jak wygląda znak recyklingu?
- Jak wygląda znak „wyrzuć do kosza"?

3.Dzień Ziemi – puzzle.
Dorosły rozcina puzzle dla dziecka, tak aby dziecko nie widziało obrazka. Następnie dziecko układa puzzle i przykleja na kartkę.

Dodatkowe puzzle online:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225400-dzień-ziemi?fbclid=IwAR0F1z5vzMCDT2ZfMKU6Z-IPHuBcouKfsJhJOK0rbhYR07aOlBpakKbSAL0

4.Wiem, jak segregować śmieci – quiz online.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html

5.Malowanie ziemi – eksperyment.

Film instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=_-3wg19H3MA&feature=share&fbclid=IwAR1sULN350d5ub6F0elLwOOV8U220lu-uJhMZ32r7GiHzgpZE8QsBcAgppA
6.Ziemia – praca plastyczna.
Potrzebne: sztywna biała kartka, biała kartka lub kartka w kolorze beżowym, nożyczki, ołówek, niebieska i zielona kartka (lub bibuła, farba, plastelina). Talerzyk do odrysowania koła, czerwona kartka i klej

a)Odrysowujemy koło na sztywnej kartce używając talerzyka.
b)Ozdabiamy koło skrawkami papieru/bibuły/farby lub plasteliny w kolorach zielony i niebieski.
c)Odrysowujemy swoją dłoń i wycinamy – potrzebujemy dwie sztuki.
d)Rysujemy i wycinamy serce.
e)Przyklejamy wszystko do koła. Gotowe!
f) Wysyłany zdjęcie Pani Kasi.

7. Dzień Ziemi z Małym Misiem – kolorowanka.

DzienZiemi-845x550.jpg

Pamiętajcie, aby dbać o naszą planetę! :)

Miłego dnia! p. Kasia :)

Poprawiony: środa, 22 kwietnia 2020 08:32
 
Zdalne nauczanie - wtorek 21.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 21 kwietnia 2020 08:05

Dzień dobry w ten wtorkowy dzień! :)

1. „Kto jest najważniejszy?" – wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.

Treść opowiadania dostępna w formacie pdf.

Rozmowa inspirowana opowiadaniem kierowana pytaniami:
-Dlaczego zwierzęta się kłóciły?
-Dlaczego pies / krowa / owce / kury uważały się za najważniejsze?
-Jakie zwierzę pogodziło mieszkańców podwórka?

2. Gdzie mieszkają zwierzęta? – określanie, gdzie mieszkają zwierzęta.
Dopasowanie sylwet zwierząt do miejsca, w którym mieszka.
Karta pracy do druku dla 5latków
KP2 str. 34-35 4latki

3. Farma – rozwijanie percepcji wzrokowej.
Zadaniem dziecka jest odszukanie na dużej ilustracji małych obrazków, które są zamieszczone wokół dużej ilustracji.

4. Zwierzęta na wsi - zagadki słuchowe:

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&t=2s

5. Zwierzęta gospodarskie – zadaniem dziecka jest połączenie zwierzątka z jego mamą.
Karta pracy do druku 4latki
KP4 str. 8

6. Odgłosy zwierząt – gra planszowa.
Potrzebne: kostka, pionki
Gracze rzucają kostką, przesuwają swój pionek do przodu o tyle pól, ile oczek wylosował. Jeśli gracz stanie na polu z rysunkiem naśladuje odgłos zwierzątka lub minę narysowaną tam, gdzie się zatrzymał. Tęcza przenosi we skazane miejsce do przodu, burzowa błyskawica cofa. Kto pierwszy dotrze do mety, ten wygra, ale kto dotrze tam ostatni będzie miał najwięcej zabawy. :)
Które dziecko wygrało z mama, tatą, siostrą lub bratem? :)

7. Spacer zwierząt – ćwiczenia.
Dorosły recytuje wiersz, natomiast dziecko wykonuje odpowiednie ruchy.

Można powtórzyć ruchy zmieniając kierunek poruszania się.

dziecko biega na czworakach
Polną ścieżką piesek biegnie.
Szczeka głośno w nocy, we dnie.
Nie potrafi iść powoli, on zabawy, harce woli.
idzie, kucając i trzymając się za kostki
Kaczka wesolutko człapie, już po chwili wodą chlapie.
Krótkimi rusza nóżkami, pływa razem z kaczętami.
porusza się po kole, przeskakuje z nogi na nogę
Źrebak raźno podskakuje, zmęczenia wcale nie czuje.
Hen, przed siebie dalej gna, pędzi szybko niczym wiatr!
idzie powoli, trzymając ręce za plecami i co jakiś czas wykonując skłony
Kurka nie śpieszy się wcale, ziaren szuka wytrwale.
Spacerkiem się delektuje i na robaczki poluje.
idzie na czworakach, wolno i spokojnie
Idzie dróżką kotek mały, czarne wąsy, ogon biały.
Delikatnie łapki stawia, cichuteńko się zakrada.
Po skończonych ćwiczeniach dziecko zwijają się w kłębek i chwilę odpoczywa.

Słonecznego dnia! :) p.Kasia :)

 
«pierwszapoprzednia2122232425262728następnaostatnia»

Strona 23 z 28

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie