Start Motylki

Zdalne nauczanie - poniedziałek 20.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 20 kwietnia 2020 08:17

Dzień dobry! :) Wszystkie 5latki zabierają dziś nowe ksiażki cz.4 :)

Temat tygodniowy: Wiosna na wsi.

1.Na wiejskim podwórku – rozwiązywanie zagadek słownych.
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka
i choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
Beczy i potrząsa bródką,
chce się dostać do ogródka.
Gdzie kapusta i sałatka.
Och, nietrudna to zagadka! (koza)
Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! (gęś)
Te piękne zwierzęta,
silne niesłychanie,
mogą ciągnąć wozy,
dorożki i sanie. (koń)
Czy znasz jeszcze jakieś zwierzęta, które mieszkają na wsi?
2.Jakie jest zwierzę?
Dorosły podaje nazwę zwierzęcia, natomiast dziecko podaje określenia.
Przykłady:
Jaka jest kura? (mała, głośna...)
Jaki jest kogut? (szybki, głośny...)
Jaka jest kaczka? (spokojna, powolna...)
Jaka jest krowa? (duża, łagodna, spokojna...)
Jaki jest koń? (duży, szybki, groźny...)
3. Karty pracy:
5latki: KP4 str. 4-5
4latki: KP2 str. 33
4.Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Dorosły mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko.
Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po ... nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie... dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem ... głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij ... policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem ...brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, ...trzy.
5.Na farmie dziadka – oglądanie filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=QgUZm4xBDEM
6. W kurniku – zabawa paluszkowa.
Wstało słonko nad podwórkiem,
zataczanie dłonią łuku w powietrzu
od prawej do lewej strony
kogut zapiał: kukuryku!
złączenie i energiczne wyprostowanie opuszków palców
Wyszły kury długim sznurkiem,
naśladowanie palcem wskazującym
i środkowym chodzenia po przedramieniu
dziobią ziarna przy kurniku.
delikatne uderzanie opuszkami wszystkich
palców jednej dłoni o wewnętrzną stronę drugiej dłoni
Pierwsza macha skrzydełkami,
wyciągnięcie kciuka z zamkniętej dłoni i odliczanie...
druga patrzy dookoła,
dołączenie palca wskazującego...
trzecia skrobie pazurami,
...środkowego
czwarta głośno ko-ko! woła.
...serdecznego
A gdzie piąta? Jest w kurniku!
...małego
Jajek znosi tam bez liku.
energiczne przekładanie zaciśniętych dłoni jedna nad drugą do góry
7. Ćwiczenia gimnastyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=_7zbV-yTzs0&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=12

Miłego dnia! p. Kasia :)

 
Zdalne nauczanie - piątek 17.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 17 kwietnia 2020 08:17

Dzień dobry w piątek!

1.Bocian i żaba – słuchanie piosenki. Rozmowa na temat piosenki. Nauka słów piosenki.
Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.
Co to? Co to? Bocian żabki woła!
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.
A zielone żabki bały się go srodze, a zielone żabki bały się go srodze.
Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.
Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały.

Szu, szu, szu, szu wśród zielonej trawy, rech, rech, rech żabki rechotały.
A bociek na nodze dalej stał i patrzył jednak żadnej żabki w trawie nie wypatrzył,
jednak żadnej żabki w trawie nie wypatrzył.
Rech, rech, rech, rech – żabki tak się śmiały.
Kle, kle, kle, kle boćka przedrzeźniały...

Rozmowa na temat treści piosenki:
- Jaka jest piosenka? Wesoła czy smutna?
- Jakie zwierzęta występują w piosence?
- Jakie odgłosy wydaje żaba a jakie bocian?
- Co robił bocian na łące?

2.Bociany na łące – zabawa ruchowa.
Dziecko zamienia się w bociana. Porusza się do poznanej piosenki, na słowa „kle, kle", „kum, kum" i „rech, rech"

zatrzymuje się, staje na jednej nodze i rozgląda się, szukając żabek.

3.Odgłosy ptaków – zagadki słuchowe.
Dziecko uważnie słucha, następnie stara się nazwać ptaka.

4. Pisklęta w gnieździe – praca plastyczna.
Dostępna w plikach instrukcja w formie zdjęć.
W trakcie wykonywania pracy słuchamy nowej piosenki. :)
Potrzebne: pudełko z jajka niespodzianki, talerzyk (lub wycięte koło ze sztywnego papieru),

kolorowy papier (dowolne kolory, czerwony, brązowy czarny), farby, flamaster, klej bądź taśma
Przygotować: dorosły rysuje skrzydła, dziób oraz paski na kolorze czarnym, brązowym
5latki: wycinają same
4latki: z pomocą dorosłego

Przygotowanie:
- malowanie talerzyka bądź wyciętego koła na brązowo
- wycięcie i przyklejenie skrzydełek i dziób
- przyklejenie elementów do połówek pojemniczka
- przyklejenie pasków papieru do talerzyka/koła
- przyklejenie gotowych pisklaków do gniazda
- zrobienia zdjęcia i wysłanie p. Kasi :)

mosaicc59de5cdf764c2bb3bb1b93ecbeb2cd43c4008f3.jpg

5. Gimnastyka przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

Dodatkowe zadanie dla 5latków:
KP3 str. 70-71

Miłego dnia! Spokojnego weekendu! :) p. Kasia

Poprawiony: piątek, 17 kwietnia 2020 08:22
 
Zdalne nauczanie - czwartek 16.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 16 kwietnia 2020 06:37

Dzień dobry :)

1.Wiosenne powroty - słuchanie wiersza B. Szelągowskiej.

Wiosenne powroty.

Przyszła wiosna,

a tuż za nią

ptaki przyleciały.

Teraz będą

jak co roku

gniazda zakładały.

Bocian lubi

patrzeć z góry –

dom ma na topoli.

Za to żuraw

wśród mokradeł

raczej mieszkać woli.

A jaskółka

gdzieś pod dachem

gniazdko swe zakłada.

Zaś kukułka

swoje jajka

niesie do sąsiada.

Tyle ptaków

powróciło

do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach,

małych gniazdkach

niech pisklęta rosną!

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

− Gdzie znajduje się dom bociana?

− Jak myślicie, co to są mokradła?

− Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

− Co robi z jajkami kukułka?

− Jak się nazywają dzieci ptaków?

2.Czy wiecie jak zbudowany jest ptak? – omówienie cech ptasich oraz wyglądu ptaka na podstawie ilustracji. Nazwanie części ciała ptaka.

5latki: KP3 str. 64

3.Ptaki wiosenne – nazywanie i kolorowanie ptaków, które powracają do Polski wiosną (5latki). KP3 str. 65

Nazwanie ptaka przedstawionego, opisanie jego wyglądu KP2 str. 26 – kolorowanie

KP2 str. 27 – nazwanie ptaków przedstawionych na ilustracji. (4latki)

4.Możesz fruwać jak ptak - opowieść relaksacyjna.

Dziecko siada bądź kładzie się na dywanie, zamyka oczy, natomiast dorosły czyta. W tle można puścić melodie:https://www.youtube.com/watch?v=ebaW1Vk4uog

Jest piękny dzień. Niebo jest prawie bezchmurne, a świecące słońce przyjemnie cię ogrzewa.Gdy patrzysz do góry, możesz coś odkryć między chmurami. Aby lepiej widzieć mrużysz oczy.Wtedy rozpoznajesz małego, kolorowego ptaka. Wiesz, że jest to sikorka, która cicho i samotnie fruwa po niebie.Chciałbyś chętnie unieść się wraz z nią i w myślach wyruszasz w podróż. Rozkładasz swoje ramiona, stajesz na wietrze i machasz rękami w górę i w dół. Powoli ziemia usuwa ci się spod nóg i wznosisz się wysoko w niebo. Jesteś całkiem spokojny. Tu, wysoko jest pięknie. Czujesz wiatr wokół ciała. Robisz wdech i wydech, wdech i wydech. Oddychasz bardzo regularnie i samodzielnie. Patrzysz na ziemię. Pod tobą jest łąka usiana kwiatami. Kwiaty wyglądają na bardzo małe i mała jest też ławka pod jabłonią. Na jabłoni możesz zauważyć domek dla ptaków. Widzisz strumień, który płynie przez łąkę. Woda unosi kawałek kory, który wraz z prądem kołysze się w górę i na dół. Mały kot obserwuje uważnie przepływającą korę. Widzisz to wszystko dokładnie. Spokojnie wykonujesz kręgi na niebie. Robisz wdechy i wydechy, wdechy i wydechy, oddychasz bardzo regularnie i samodzielnie. Szybujesz wysoko nad górami. Promieniują one spokojem i bezpieczeństwem. Wokół świergotają małe ptaki. Nie obawiasz się. Obserwujesz dokładnie krajobraz, bo może zechcesz go namalować. Potem wznosisz się wyżej, aż na szczyty gór. Odpoczywasz na jednym z wierzchołków i odczuwasz w sobie ciszę. Czujesz, jak z ciszy wzrasta w tobie nowa siła. Wiesz, że to dobrze. Krążysz jeszcze po niebie i odczuwasz w sobie siłę. Wiesz teraz, że musisz być w ciszy, jeśli potrzebujesz siły. Zaczerpnąłeś więc znowu dość siły i powoli szybujesz z powrotem ku ziemi. Z pewnością wylądowałeś na twardym gruncie, stajesz na wietrze i rozkładasz ramiona. Idziesz powoli wzdłuż łąk i pól, aż znowu doszedłeś do swojego domu. Wchodzisz i otwierasz oczy. Kładziesz się powoli na boku. Zaciskasz pięści, przeciągasz się. Teraz jesteś znowu świeży i rześki.

5.Pomóż ptaszkom – dziecko rysuje drogę ptaka do gniazda (karta pracy do druku 4latki)

Łączenie dorosłego ptaka z potomstwem – rysowanie linii po śladach (5latki KP3 str. 69)

6.Ptaszki fruwają – zabawa muzyczno – ruchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M

Czwartek za Wami Motylki! Jutro muzyczno – plastyczny piątek!

Miłego dnia ! :)

Poprawiony: czwartek, 16 kwietnia 2020 06:42
 
Zdalne nauczanie - środa 15.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 15 kwietnia 2020 08:42

Dzień dobry! :)

Dziś trochę matematyki w formie zadań, a także zabawy.

1.Powrót bocianów. Wysłuchanie wiersza.
Wiersz "Bociany"
Klekce bocian bocianowej
W Afryce nad rzeką:
-Czas się zbierać do podróży,
Do Polski daleko!
Kiwa dziobem bocianowa,
Brodząc w ciepłej rzece:
-Bardzo chętnie, już mój mężu
Do domu polecę.
Tu mi jakoś za gorąco,
Duszno, słońce męczy
Nigdy nie ma niepogody,
Deszczu, chmur i tęczy!
-Tam nas czeka chłodna łąka,
Czekają topole,
Złote jaskry i kaczeńce...
...I gniazdo na szkole!
Rozmowa na temat wiersza:
- Gdzie były bociany?
- Dlaczego bociany nie chciały zostać w Afryce?
- Co czekało na bociany w Polsce?
2.Droga bocianów do polski – zaznaczanie na mapie jaką drogą wracał bocian do domu.
Karta pracy do wydrukowania.
3.Liczymy ptaki – rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Potrzebne: 10 klocków
Następnie dorosły przedstawia dziecku zadanie, dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając. Dziecko liczy i podaje ilość (zaczynamy od liczenia JEDEN, dwa...).
- Na drzewie siedziało 6 jaskółek (Dziecko układa przed sobą 6 klocków). Potem przyleciały jeszcze 2 (Dziecko dokłada jeszcze 2 klocki). Ile jaskółek siedziało teraz na drzewie?
- Na drzewie było 7 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi zostało?
- W bocianim gnieździe były 3 bociany. Po kilku dniach wykluły się jeszcze dwa. Ile razem było bocianów?
- Na płocie siedziało 8 wróbli. Nagle przybiegł kot i wystraszył ptaki. Odleciały 4 wróble. Ile wróbli zostało?
Następnie dorosły może ułożyć w podobny sposób zadania bądź zachęcić do tego dziecko.
4.Wiosenne rytmy.
Dziecko ogląda zdjęcia. Następnie nazywa obrazki po kolei. Mówi jakiego obrazka brakuje w podanej sekwencji. (Plansz nie trzeba drukować można zrobić słownie)
Karty pracy w formie pdf
4latki: tylko słownie dołączony materiał
5latki: KP3 str. 67 – książka fioletowa
5.Powrót do polski – gra planszowa.
Potrzebne: pionki, kostka
Zaprowadź Bociana do Polski. Dziecko i inny gracz ustawia pionki na starcie (Afryka), poruszają się tyle pól, ile wskaże rzut kostką. Należy zwracać uwagę na pola funkcyjne (deszcz, słońce, kamyki). Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze na metę (Polska).
6.Propozycja ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=ba-H6FZpJk4&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=10

Miłego dnia! :)

Poprawiony: środa, 15 kwietnia 2020 08:52
 
Zdalne nauczanie - wtorek 14.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 14 kwietnia 2020 08:10

Dzień dobry :)

Temat tygodniowy: Wiosenne powroty.

1..„Jaki to ptak?"- rozwiązywanie zagadek. Podawanie nazwy ptaka, dzielenie na sylaby.

Pióra biało-czarne, buciki czerwone, uciekają przed nim żabki, gdy idzie w ich stronę (bocian).
Już po lesie kuka, gniazda sobie szuka. Jak znajdzie podrzuca jajo, niech inni je wygrzewają (kukułka).
Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka (skowronek)
Czarno-biały ptaszek lubi domy nasze. Przy oknie, na ścianie muruje mieszkanie z gliny,

z własnej śliny, bez młotka i kielni, jak ten murarz dzielny. (jaskółka)
Można pokazać obrazki ptaków na planszy edukacyjnej dostępnej w formacie pdf.
2. „Gdzie zbudować gniazdo?"- słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej.
- Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci-powiedział dzięcioł.
Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca- oburzył się skowronek.
-O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu.
-Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz nie zmoczył.

O, na przykład pod wrotami stajni czy obory- świergotała jaskółka.
- Sit, sit- powiedział cichutko remiz. -Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane
z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską...
- Ćwik! Nie rozumiem waszych kłótni- zaćwierkał stary wróbel.- Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. –Ja tam nie jestem wybrany w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie...hm... trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.
Rozmowa na temat opowiadania:

- Które ptaki rozmawiały o gniazdach?

-Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?

- O jakim gnieździe mówiła jaskółka, a o jakim remiz?

- Co powiedział wróbel na temat gniazd?

- Z czego ptaki robią gniazda?

3. Karty pracy:

5latki: KP3 str. 62-63 (książka fioletowa)

4latki: KP2 str. 27 (książka czerwona)

4. Ptaki budują gniazda. Oglądanie filmu edukacyjnego:https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Dorosły zadaje pytania dziecku:

- Jakie gniazda budują różne gatunki ptaków?

- Czy wszystkie jaja ptaków wyglądają tak samo?

- Gdzie ptaki budują gniazda?

5. Budka dla szpaków – zabawa paluszkowa.

Na drzewie wisi dla szpaków domek,
Dłonie złączone opuszkami palców tworzą „daszek"
zbił go z deseczek ekolog Tomek.
zaciśniętą pięścią uderzenie o otwartą drugą dłoń, po kilku uderzeniach zmiana dłoni.
W budce tej mieszka rodzinka cała,
dłonie złączone opuszkami palców tworzą „daszek"
samiec, samiczka i dziatwa mała.
z zamkniętej dłoni „wyciąganie" kolejnych palców i odliczanie do pięciu
Tata szpak lata wciąż po robaki,
zaczepianie kciuków o siebie, poruszanie pozostałymi palcami (naśladowanie latania)
pomaga mamie karmić pisklaki.
Przykładanie kolejno opuszków palców jednej dłoni do kciuka drugiej dłoni

Miłego dnia! :) p. Kasia :)

Poprawiony: środa, 15 kwietnia 2020 08:59
 
«pierwszapoprzednia2122232425262728następnaostatnia»

Strona 24 z 28

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie