Start Motylki

Zdalne nauczanie - środa 15.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 15 kwietnia 2020 08:42

Dzień dobry! :)

Dziś trochę matematyki w formie zadań, a także zabawy.

1.Powrót bocianów. Wysłuchanie wiersza.
Wiersz "Bociany"
Klekce bocian bocianowej
W Afryce nad rzeką:
-Czas się zbierać do podróży,
Do Polski daleko!
Kiwa dziobem bocianowa,
Brodząc w ciepłej rzece:
-Bardzo chętnie, już mój mężu
Do domu polecę.
Tu mi jakoś za gorąco,
Duszno, słońce męczy
Nigdy nie ma niepogody,
Deszczu, chmur i tęczy!
-Tam nas czeka chłodna łąka,
Czekają topole,
Złote jaskry i kaczeńce...
...I gniazdo na szkole!
Rozmowa na temat wiersza:
- Gdzie były bociany?
- Dlaczego bociany nie chciały zostać w Afryce?
- Co czekało na bociany w Polsce?
2.Droga bocianów do polski – zaznaczanie na mapie jaką drogą wracał bocian do domu.
Karta pracy do wydrukowania.
3.Liczymy ptaki – rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
Potrzebne: 10 klocków
Następnie dorosły przedstawia dziecku zadanie, dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając. Dziecko liczy i podaje ilość (zaczynamy od liczenia JEDEN, dwa...).
- Na drzewie siedziało 6 jaskółek (Dziecko układa przed sobą 6 klocków). Potem przyleciały jeszcze 2 (Dziecko dokłada jeszcze 2 klocki). Ile jaskółek siedziało teraz na drzewie?
- Na drzewie było 7 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi zostało?
- W bocianim gnieździe były 3 bociany. Po kilku dniach wykluły się jeszcze dwa. Ile razem było bocianów?
- Na płocie siedziało 8 wróbli. Nagle przybiegł kot i wystraszył ptaki. Odleciały 4 wróble. Ile wróbli zostało?
Następnie dorosły może ułożyć w podobny sposób zadania bądź zachęcić do tego dziecko.
4.Wiosenne rytmy.
Dziecko ogląda zdjęcia. Następnie nazywa obrazki po kolei. Mówi jakiego obrazka brakuje w podanej sekwencji. (Plansz nie trzeba drukować można zrobić słownie)
Karty pracy w formie pdf
4latki: tylko słownie dołączony materiał
5latki: KP3 str. 67 – książka fioletowa
5.Powrót do polski – gra planszowa.
Potrzebne: pionki, kostka
Zaprowadź Bociana do Polski. Dziecko i inny gracz ustawia pionki na starcie (Afryka), poruszają się tyle pól, ile wskaże rzut kostką. Należy zwracać uwagę na pola funkcyjne (deszcz, słońce, kamyki). Wygrywa gracz, który pierwszy dotrze na metę (Polska).
6.Propozycja ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=ba-H6FZpJk4&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=10

Miłego dnia! :)

Poprawiony: środa, 15 kwietnia 2020 08:52
 
Zdalne nauczanie - wtorek 14.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 14 kwietnia 2020 08:10

Dzień dobry :)

Temat tygodniowy: Wiosenne powroty.

1..„Jaki to ptak?"- rozwiązywanie zagadek. Podawanie nazwy ptaka, dzielenie na sylaby.

Pióra biało-czarne, buciki czerwone, uciekają przed nim żabki, gdy idzie w ich stronę (bocian).
Już po lesie kuka, gniazda sobie szuka. Jak znajdzie podrzuca jajo, niech inni je wygrzewają (kukułka).
Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka (skowronek)
Czarno-biały ptaszek lubi domy nasze. Przy oknie, na ścianie muruje mieszkanie z gliny,

z własnej śliny, bez młotka i kielni, jak ten murarz dzielny. (jaskółka)
Można pokazać obrazki ptaków na planszy edukacyjnej dostępnej w formacie pdf.
2. „Gdzie zbudować gniazdo?"- słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej.
- Nie ma to jak głęboka dziupla! Trudno o lepsze i bezpieczniejsze mieszkanie dla dzieci-powiedział dzięcioł.
Kto to widział, żeby chować dzieci w mroku, bez odrobiny słońca- oburzył się skowronek.
-O, nie! Gniazdko powinno być usłane na ziemi, w bruździe, pomiędzy zielonym, młodym zbożem. Tu dzieci znajdą od razu pożywienie, tu skryją się w gąszczu.
-Gniazdo nie może być zrobione z kilku trawek. Powinno być ulepione porządnie z gliny pod okapem, żeby deszcz nie zmoczył.

O, na przykład pod wrotami stajni czy obory- świergotała jaskółka.
- Sit, sit- powiedział cichutko remiz. -Nie zgadzam się z wami. Gniazdko w dziupli? Na ziemi? Z twardej gliny i przylepione na ścianie? O, nie! Spójrzcie na moje gniazdko utkane
z najdelikatniejszych puchów i zawieszone na wiotkich gałązkach nad wodą! Najlżejszy wiaterek buja nim jak kołyską...
- Ćwik! Nie rozumiem waszych kłótni- zaćwierkał stary wróbel.- Ten uważa, że najbezpieczniej w dziupli, tamtemu w bruździe łatwo szukać owadów na ziemi. –Ja tam nie jestem wybrany w wyborze miejsca na gniazdo. Miałem już ich wiele w swoim życiu. Jedno zbudowałem ze słomy na starej lipie, drugie pod rynną, trzecie...hm... trzecie po prostu zająłem jaskółkom, a czwarte szpakom. Owszem dobrze się czułem w ich budce, tylko mnie stamtąd wyproszono niegrzecznie. Obraziłem się więc i teraz mieszkam kątem u bociana. W gałęziach, które poznosił na gniazdo miejsca mam dosyć, a oboje bocianostwo nie żałują mi kąta.
Rozmowa na temat opowiadania:

- Które ptaki rozmawiały o gniazdach?

-Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?

- O jakim gnieździe mówiła jaskółka, a o jakim remiz?

- Co powiedział wróbel na temat gniazd?

- Z czego ptaki robią gniazda?

3. Karty pracy:

5latki: KP3 str. 62-63 (książka fioletowa)

4latki: KP2 str. 27 (książka czerwona)

4. Ptaki budują gniazda. Oglądanie filmu edukacyjnego:https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

Dorosły zadaje pytania dziecku:

- Jakie gniazda budują różne gatunki ptaków?

- Czy wszystkie jaja ptaków wyglądają tak samo?

- Gdzie ptaki budują gniazda?

5. Budka dla szpaków – zabawa paluszkowa.

Na drzewie wisi dla szpaków domek,
Dłonie złączone opuszkami palców tworzą „daszek"
zbił go z deseczek ekolog Tomek.
zaciśniętą pięścią uderzenie o otwartą drugą dłoń, po kilku uderzeniach zmiana dłoni.
W budce tej mieszka rodzinka cała,
dłonie złączone opuszkami palców tworzą „daszek"
samiec, samiczka i dziatwa mała.
z zamkniętej dłoni „wyciąganie" kolejnych palców i odliczanie do pięciu
Tata szpak lata wciąż po robaki,
zaczepianie kciuków o siebie, poruszanie pozostałymi palcami (naśladowanie latania)
pomaga mamie karmić pisklaki.
Przykładanie kolejno opuszków palców jednej dłoni do kciuka drugiej dłoni

Miłego dnia! :) p. Kasia :)

Poprawiony: środa, 15 kwietnia 2020 08:59
 
Zdalne nauczanie - piątek 10.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 10 kwietnia 2020 08:09

Dzień Dobry! :)

1.Śmingus – słuchanie wiersza Władysława Broniewskiego.
Śmigus! Dyngus! Na uciechę
z kubła wodę lej ze śmiechem!
Jak nie kubła, to ze dzbana,
śmigus – dyngus dziś od rana!
Staropolski to obyczaj,
żebyś wiedział i nie krzyczał,
gdy w Wielkanoc, w drugie święto,
będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami:
- Co to jest śmigus – dyngus?
- Co to znaczy staropolski obyczaj?
- Kiedy obchodzi się śmigus – dyngus?

Wyjaśnianie, jak rozumiany był ten zwyczaj dawniej.
Kiedyś były to dwa różne obyczaje wielkanocne.

Jednym z nich był dyngus, który polegał na tym, że młodzież chodziła po domach i zbierała datki w postaci jajek, wędlin, ciast itp.

Śmigus natomiast miał odmienny charakter i polegał na uderzeniu na szczęście rózgą wierzbową z baziami.

Rózga ta była wcześniej święcona w Niedzielę Palmową.

2. Karty pracy:
4latki: KP2 str. 32
5latki: KP3 str. 79-80

3. „Sen kurki" – masażyk relaksacyjny.
Stara kurka mocno śpi o jajeczkach sobie śni:
Śniła jej się pisaneczka cała w kolorowych kropeczkach
(uderzenia paluszkami – kropki)
Była też w paseczki
(rysujemy paseczki)
I w wesołe gwiazdeczki
(rysujemy gwiazdki i uśmiech)
Na jednej malutkie ślimaczki
(rysujemy ślimaczki)
Na drugiej, żółciutkie kurczaczki
(rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Nagle słychać krzyk w kurniku
Kogut pieje: – ku-ku-ry-ku!
(ostukujemy paluszkami plecy)
Stara kurka się zbudziła
Raźno z grzędy zeskoczyła.
(obie dłonie kładziemy na plecach i naprzemiennie oklepujemy)

4. Wielkanoc – znajdź różnice.
Karta pracy.

5. Wielkanocne życzenia – słuchanie piosenki.
Nauka słów piosenki. Następnie można zadzwonić do babci/dziadka i wyśpiewać życzenia :)

Dostępna wersja instrumentalna oraz wokalna.

Wielkanocne życzenia

I.Na rzeżuchę wskoczył zając, już wesoło kica
i mazurkiem lukrowanym ciągle się zachwyca.
Nagle zjawił się kurczaczek nie wiadomo skąd,
życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.
II. Kurczak piórka swe nastroszył, żurku zakosztował
i pisankę w różne wzory pięknie pomalował.
Nagle zjawił się baranek nie wiadomo skąd,
życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.
III. Kurczak z lukru, baran z cukru,
czekolady zając, powpadały do koszyka,
radośnie śpiewając.
Niech popłyną w świat życzenia
do każdego z Was.
Niech to będzie najpiękniejszy wielkanocny czas.

original.jpgDziękuję za owocną pracę wszystkim Dzieciom i Ich Rodzicom. Teraz kilka dni odpoczynku i wracamy we wtorek z podwójną siłą. :)

W tym szczególnym czasie życzę wszystkim zdrowych, spokojnych i radosnych świąt! :)

Na dysku czeka niespodzianka! :) Pozdrawiam serdecznie. p. Kasia :)

644821_1555678294.jpg

Poprawiony: piątek, 10 kwietnia 2020 08:46
 
Zdalne nauczanie - czwartek 09.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 09 kwietnia 2020 07:59

Dzień dobry :) Dziś matematyczny czwartek, przygotujcie koszyczki i pisanki (plastikowe bądź papierowe).

1.„Koszyczek wielkanocny” -wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.

Rozmowa kierowana pytaniami:

- Co przygotowała mama Amelki i Franka?

- Jakie przedmioty włożyły do koszyczka dzieci?

- Czym go ozdobiły?

- Gdzie w tym czasie była mama?

- Jak wyglądał koszyczek sąsiadki?

- Jak przygotowała swoje pisanki pani Halinka?

2. Koszyczek wielkanocny – prezentacja koszyczka wielkanocnego.

Dorosły pokazuje prezentacje z produktami, dziecko nazywa obrazki i dzieli na sylaby. Następnie dorosły czyta znaczenie każdego produktu.

3.Liczenie pisanek – zabawy matematyczne.

Przygotować: przygotować dwie miseczki (które będą koszyczkami), pisanki wycięte z papieru lub plastikowe.

Oglądanie pisanek, wskazywanie takich samych pisanek.

Do koszyczków (miseczek) wkładamy pisanki. Następnie dorosły zadaje dziecku pytanie:

- Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (np. 4 zielone i 5 czerwonych)

- Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (np. 3 żółte i 5 niebieskich)

Dziecko liczy wszystkie pisanki. Następnie porównuje ilości, gdzie jest więcej, a gdzie mniej.

Dziecko łączy w pary pisanki z pierwszego koszyczka z pisankami z drugiego koszyczka. Dorosły może zadać jeszcze pytanie:

- Których pisanek jest najwięcej żółtych, zielonych, czerwonych czy niebieskich?

- Których jest najmniej?

5latki: KP3 str. 74

4.W koszyczku – rozwijanie logicznego myślenia,poprzez układanie historyjki obrazkowej według odpowiedniej kolejności.

5latki: KP 3 str. 75-76

4latki: Karta pracy do druku

5. W wielkanocnym koszyku – zabawa naśladowcza.

Dorosły recytuje wierszyk i pokazuje gesty. Dziecko powtarza ruchy, starając się przy tym zapamiętać słowa.

W wielkanocnym koszyku

dziecko tworzay „koszyczek” z dłoni ułożonych na wysokości brzucha

zwierzaków bez liku:
jest baranek, jest kurczaczek

piąstkami kreśli koła w miejscu baranich rogów,
następnie zgina ręce w łokciach i macha jak skrzydełkami

i cukrowy zając skacze,
podskakuje
kolorowe są pisanki –
zaciska dłonie w piąstki wyciągnięte przed siebie

wielkanocne niespodzianki.
Wszyscy śmieją się wesoło

rysujae palcami uśmiech
i machają dzieciom w koło,
macha jedną ręką
ślą całusy i życzenia,
przesyłaj całusy, dotykając dłońmi ust
ślą świąteczne pozdrowienia!
macha obiema rękami.

6. Wielkanocny koszyczek – praca plastyczna.

Materiały: kartka z bloku technicznego, farby plakatowe, talerzyk papierowy, paski kolorowego papieru, ołówek, nożyczki, klej

Wykonanie:

- Na jednej stronie arkusza wylewamy krople farb plakatowych, składamy kartkę na pół i dokładnie rozprasowujemy ją dłońmi tak, aby jak najlepiej rozetrzeć farbę wewnątrz.

- Po otwarciu zostawiamy do wyschnięcia. Następnie dorosły na suchej pracy rysuje ołówkiem kształty pisanek, natomiast dziecko wycina pisanki.

- Wypukłą część talerzyka dziecko maluje na brązowo. Natomiast dorosły obrysowuje ołówkiem dno talerzyka po wewnętrznej stronie, po czym dzieli talerzyk na połowę.

- Dorosły przecina talerzyk wzdłuż linii, po czym nacina symetryczne paski, przez które dziecko przeplata paski kolorowego papieru tak, aby stworzyć szachownice. Końce pasków przyklejamy do brzegów koszyczka. Na koniec wkładamy do koszyka pisanki i podklejamy je od wewnątrz klejem.

7. Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=dKqyxS7sZnE&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=7

Który Motylek wykonał wszystkie ćwiczenia? :)

Dzieci, które wykonały wszystkie ćwiczenia dziś, wczoraj i tydzień temu otrzymają nagrodę!

Dla chętnych:

Kolorowanka matematyczna

Pozdrawiam i ściskam mocno! :) p.Kasia

Poprawiony: czwartek, 09 kwietnia 2020 08:04
 
Zdalne nauczanie - środa 08.04.2020r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 08 kwietnia 2020 08:12

Dzień dobry! :)

1.Wielkanocne zagadki.

Leżą w koszyczku
pięknie wystrojone,
malowane, pisane,
drapane lub kraszone(pisanki)

Żółciutka kuleczka
Co wychodzi z jajeczka.(kurczaczek)

Pyszna zupa – pierwsza klasa
Jest w niej jajko, jest kiełbasa(żurek)

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne,
więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak – wysiłki to próżne,
bo on susami – kic! Kic! Ucieka.(zajączek)

Z ziaren lub biały,
Najlepszy jest świeży.
A jego kromeczka
Też w koszyczku leży(chleb)

W kopalni – twarda jak skała,
w sklepie czysta i biała.
Wystarczy jej szczypta mała,
by zupa smaku nabrała.(sól)

Tę z piasku stawiają,
dzieci na plaży,
o tej wielkanocnej
każdy łasuch marzy.(babka)

Ten prawdziwy na hali
najlepiej się czuje,
ten cukrowy w świątecznym
koszyku króluje.(baranek)

Co z niego wyrośnie?
Trudno to powiedzieć.
Musi je mamusia,
kokoszka wysiedzieć.(jajko)

Jeden taki dzień
w całym roku mamy,
że gdy nas obleją,
to się nie gniewamy(śmigus – dyngus)

2.Zwyczaje wielkanocne.

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA&app=desktop

- Jakie zwyczaje są wymienione?

- Jakie tradycje są w Twoim domu?

- W jaki sposób można dekorować jajka?

- Co schował zajączek?

- Co się robi w Poniedziałek Wielkanocny? Jak nazywamy ten dzień?

3. Potrawy wielkanocne.

Dorosły zadaje dziecku pytanie:

-Jakie potrawy wielkanocne znasz?

-Co gotuje Twoja mama na święta?

-Jaka jest Twoja ulubiona potrawa?

Następnie wspólnie można zobaczyć prezentacje, na której są przedstawione potrawy wielkanocne.

4. „Wielkanocne baby” – zabawa paluszkowa.

Dziecko siedzi naprzeciwko rodzica/brata lub siostry. Ilustruje tekst wiersza ruchem oraz w miarę możliwości włącza się do recytacji.

Mama z Hanią na Wielkanoc baby wypiekały.
Mąkę, cukier, jajka i masło do miski wkładały.

dzieci zaciskają dłonie w pięści i układają je na przemian jedna na drugiej – raz dłoń jednego, raz drugiego dziecka
Ubijały, ucierały..., ubijały, ucierały... .
zaciśniętymi w pięści dłońmi ułożonymi
jak wyżej zataczają przed sobą kręgi

Jeszcze garść rodzynek do ciasta dodały.
jedno dziecko z pary trzyma rozłożone dłonie,
a drugie delikatnie uderza w nie opuszkami palców

Wszystko razem wymieszały i do formy masę wlały.
drugie dziecko z pary układa dłonie
w kształt „miseczki”, a partner wykonuje
wewnątrz miseczki palcem wskazującym ruch mieszania
.

5. Karty pracy:

4latki: KP2 str. 30-31

5latki: KP3 str. 77-78

6. Pisanka inna niż wszystkie...

Potrzebne: kolorowe guziki najlepiej, żeby były jak najbardziej różnorodne, można także wykorzystać kolorowe klocki oraz sznurek

Dziecko ze sznurka tworzy obrys pisanki, a następnie ozdabia ją dostępnymi elementami.

Zadanie można utrudnić wprowadzając jakiś warunek np.:

-Wzór na pisance musi układać się symetrycznie,

-Nie mogą się ze sobą stykać elementy o tej samej barwie,

-Liczba użytych elementów musi być parzysta

-Oczywiście możecie wybrać zupełnie inny warunek, to już zależy od was.

Na koniec robimy zdjęcie pisanki i wysyłamy p. Kasi!

7. Ćwiczenia ruchowe:

https://www.youtube.com/watch?v=_acPp6fOqm4&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=5

Pozdrawiam serdecznie wszystkie Dzieci i ich Rodziców! p. Kasia

Poprawiony: środa, 08 kwietnia 2020 08:14
 
«pierwszapoprzednia2122232425262728następnaostatnia»

Strona 25 z 28

Kalendarz

maj 2023
N P W Ś C Pt S
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Logowanie