Dzień dobry :) Dziś matematyczny czwartek, przygotujcie koszyczki i pisanki (plastikowe bądź papierowe).
1.„Koszyczek wielkanocny” -wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.
Rozmowa kierowana pytaniami:
- Co przygotowała mama Amelki i Franka?
- Jakie przedmioty włożyły do koszyczka dzieci?
- Czym go ozdobiły?
- Gdzie w tym czasie była mama?
- Jak wyglądał koszyczek sąsiadki?
- Jak przygotowała swoje pisanki pani Halinka?
2. Koszyczek wielkanocny – prezentacja koszyczka wielkanocnego.
Dorosły pokazuje prezentacje z produktami, dziecko nazywa obrazki i dzieli na sylaby. Następnie dorosły czyta znaczenie każdego produktu.
3.Liczenie pisanek – zabawy matematyczne.
Przygotować: przygotować dwie miseczki (które będą koszyczkami), pisanki wycięte z papieru lub plastikowe.
Oglądanie pisanek, wskazywanie takich samych pisanek.
Do koszyczków (miseczek) wkładamy pisanki. Następnie dorosły zadaje dziecku pytanie:
- Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (np. 4 zielone i 5 czerwonych)
- Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (np. 3 żółte i 5 niebieskich)
Dziecko liczy wszystkie pisanki. Następnie porównuje ilości, gdzie jest więcej, a gdzie mniej.
Dziecko łączy w pary pisanki z pierwszego koszyczka z pisankami z drugiego koszyczka. Dorosły może zadać jeszcze pytanie:
- Których pisanek jest najwięcej żółtych, zielonych, czerwonych czy niebieskich?
- Których jest najmniej?
5latki: KP3 str. 74
4.W koszyczku – rozwijanie logicznego myślenia,poprzez układanie historyjki obrazkowej według odpowiedniej kolejności.
5latki: KP 3 str. 75-76
4latki: Karta pracy do druku
5. W wielkanocnym koszyku – zabawa naśladowcza.
Dorosły recytuje wierszyk i pokazuje gesty. Dziecko powtarza ruchy, starając się przy tym zapamiętać słowa.
W wielkanocnym koszyku
dziecko tworzay „koszyczek” z dłoni ułożonych na wysokości brzucha
zwierzaków bez liku: jest baranek, jest kurczaczek piąstkami kreśli koła w miejscu baranich rogów, następnie zgina ręce w łokciach i macha jak skrzydełkami
i cukrowy zając skacze, podskakuje kolorowe są pisanki – zaciska dłonie w piąstki wyciągnięte przed siebie
wielkanocne niespodzianki. Wszyscy śmieją się wesoło rysujae palcami uśmiech i machają dzieciom w koło, macha jedną ręką ślą całusy i życzenia, przesyłaj całusy, dotykając dłońmi ust ślą świąteczne pozdrowienia! macha obiema rękami.
6. Wielkanocny koszyczek – praca plastyczna.
Materiały: kartka z bloku technicznego, farby plakatowe, talerzyk papierowy, paski kolorowego papieru, ołówek, nożyczki, klej
Wykonanie:
- Na jednej stronie arkusza wylewamy krople farb plakatowych, składamy kartkę na pół i dokładnie rozprasowujemy ją dłońmi tak, aby jak najlepiej rozetrzeć farbę wewnątrz.
- Po otwarciu zostawiamy do wyschnięcia. Następnie dorosły na suchej pracy rysuje ołówkiem kształty pisanek, natomiast dziecko wycina pisanki.
- Wypukłą część talerzyka dziecko maluje na brązowo. Natomiast dorosły obrysowuje ołówkiem dno talerzyka po wewnętrznej stronie, po czym dzieli talerzyk na połowę.
- Dorosły przecina talerzyk wzdłuż linii, po czym nacina symetryczne paski, przez które dziecko przeplata paski kolorowego papieru tak, aby stworzyć szachownice. Końce pasków przyklejamy do brzegów koszyczka. Na koniec wkładamy do koszyka pisanki i podklejamy je od wewnątrz klejem.
7. Ćwiczenia gimnastyczne:
https://www.youtube.com/watch?v=dKqyxS7sZnE&list=PLtX3mTRu5-XkimZiE-grjiPaw5h62f5H0&index=7
Który Motylek wykonał wszystkie ćwiczenia? :)
Dzieci, które wykonały wszystkie ćwiczenia dziś, wczoraj i tydzień temu otrzymają nagrodę!
Dla chętnych:
Kolorowanka matematyczna
Pozdrawiam i ściskam mocno! :) p.Kasia |