Start Motylki

Zdalne nauczanie gr. Motylki- środa 17.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 17 listopada 2021 06:53

Dzień dobry Motylki :)

Dbam o zabawki

1. Kto odgadnie, o czym mówię? – odgadywanie nazwy zabawki po opisie słownym. Odkładanie zabawek na właściwe miejsca.

Potrzebne będą nam: zabawki z pokoju dziecka, różniące się szczegółami, np.: dwa samochody różniące się wielkością;

trzy lalki, z których każda ma inną sukienkę; dwa pluszowe misie w różnych kolorach. Dzieci siedzą przed rodzicem, który ustawia przed nimi kilka zabawek, które różnią się szczegółami. Podaje opis słowny wybranej zabawki. Dzieci wskazują zabawkę, o której mówił rodzic. Jeżeli dziecko udzieliło prawidłowej odpowiedzi, odkłada zabawkę na odpowiednie miejsce w pokoju.

2. Porządkujemy figury – zajęcia matematyczne.

• Klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu. Liczenie figur.

Dla każdego dziecka: biała kartka A4, na której z jednej strony są narysowane dwie poziome kreski (półki), oraz koperta z figurami geometrycznymi (dwa koła w kolorze czerwonym, dwa koła w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze czerwonym). Rodzic wręcza dziecku białą kartkę i kopertę z figurami geometrycznymi. Dzieci układają kartki przed sobą tą stroną, na której są narysowane linie poziome. Rodzic prosi o pomoc w porządkowaniu figur, które pomieszał jesienny wiatr. Dzieci wyjmują figury z kopert. Układają je na półkach w wybrany przez siebie sposób i uzasadniają, dlaczego tak zrobiły. Liczą figury na pierwszej półce i na drugiej półce. Wyniki pokazują na palcach. Następnie chowają figury do kopert i odwracają kartki na drugą, czystą stronę.

Dzieci mogą ułożyć figury według koloru lub kształtu. Rodzic prosi, aby dziecko wyjaśniło, dlaczego ułożyło figury w konkretny sposób.

• Układanie figur geometrycznych we właściwej kolejności (według wzoru).

Rodzic wręcza dziecku kartki na których narysowane są trzy lub cztery figury geometryczne, dzieci układają kartoniki nad białymi kartkami. Następnie wyjmują swoje figury z kopert

i układają na kartkach taki sam wzór.

3. Zabawa bieżna Domowe obowiązki.

Dowolny instrument, np.: bębenek, trójkąt, (lub klaszcze w dłonie)

Dzieci biegają swobodnie w jednym kierunku. Rodzic gra na dowolnym instrumencie. Podczas przerwy w grze dzieci zatrzymują się i wykonują czynność, którą podaje rodzic, np. podlewanie kwiatów, odkurzanie, wycieranie kurzu.

4. Karta pracy, cz. 1, nr 39

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-1/mobile/index.html#p=40

Dzieci:

− przyglądają się zabawkom w pokoju Olka i Ady; zastanawiają się, czy w pokoju panuje

porządek,

− liczą zabawki każdego rodzaju (misie, lalki, dinozaury, samochody) w pudełkach Olka i Ady,

− porównują, których zabawek jest najwięcej, a których – najmniej,

− oglądają figury z pokolorowanymi fragmentami,

− liczą, na ile części są podzielone te figury,

5. Zabawa Czarodziejskie pudełko – rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku.

Rodzic pokazuje dziecku pudełko, w którym są ukryte różne zabawki z pokoju.

Pudełko jest zakryte, tylko w jego górnej części znajduje się otwór. Rodzic prosi dziecko, aby pomogło uporządkować zabawki. Dziecko wkłada do środka rękę i rozpoznaje za pomocą dotyku, jaką zabawkę trzyma w dłoni. Podaje jej nazwę, dzieląc ją rytmicznie (na sylaby). Następnie odkłada zabawkę na jej wyznaczone miejsce.

6. Na koniec kilka zabaw rytmicznych

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Miłego dnia, pozdrawiam :)

Poprawiony: środa, 17 listopada 2021 06:56
 
Zdalne nauczanie gr. Motylki- wtorek 16.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 16 listopada 2021 06:55

Dzień dobry :) Dziś porozmawiamy o obowiązkach domowych.

1. Utrwalanie pojęcia rodzina. Rytmiczne dzielenie nazw członków rodziny (na sylaby).

Biała kartka dla dziecka, pudełko z klockami, np. drewnianymi. Przed dzieckiem rodzic układa białą kartkę i pudełko z klockami.

Dziecko bierze cztery klocki i układa je obok kartki. Rodzic pyta, co znaczy słowo rodzina. Następnie prosi, aby dziecko powiedziało, kto

wchodzi w skład ich rodziny (np.: mama, tata, brat, siostra, babcia). Dzieci kolejno wymienia-

ją nazwy poszczególnych członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby). Po każdej wypowiedzi dzieci układają na kartkach tyle klocków, ile sylab jest w wypowiadanych słowach. Powtarzają słowa, dzieląc je rytmicznie (na sylaby) i dotykając jednocześnie klocków.

2. Słuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller „Czy ja jestem gość?”

Książka (s. 26–27)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=28

– Od poniedziałku mam dyżur ogrodnika – pochwalił się Olek. – Co drugi dzień będę pod-

lewał kwiatki. Pani powiedziała, że to bardzo odpowiedzialna praca, bo bez wody one uschną.

– Będziesz pamiętał o swoich obowiązkach? – zapytał tato.

– No jasne! – zapalił się Olek. – Chociaż wolałbym dyżur kucharza – przyznał po chwili namysłu.

– Kucharza? – zaniepokoiła się mama.

– Zadaniem kucharza jest nakrywanie do stołu – uspokoił ją synek. – Ten dyżur dużo bardziej mi się podoba, ale kucharzem jest w tym tygodniu Wojtek.

– Jeśli tak bardzo chciałbyś nakrywać do stołu, to może… poćwiczysz w domu? – zaproponował tato.

– Naprawdę? – ucieszył się Olek i popędził do kuchni.

– Na kolację będzie sałatka jarzynowa, ser żółty i wędlina – poinformowała go mama.

– Każdy z nas będzie potrzebował małego talerzyka, noża, widelca i kubka na herbatę. Zaraz

włożę chleb do koszyczka, przygotuję miseczkę z masłem i dzbanek z herbatą.

Uradowany Olek z dumną miną rozkładał nakrycia – nóż po prawej stronie, widelec po lewej…

– A czy ja mogę postawić serwetki? – zapytała Ada.

– Dyżurnym jest tylko jedna osoba – oświadczył z naciskiem jej starszy brat.

Ada spuściła głowę i zrobiła taką minę, jakby miała się za chwilę rozpłakać.

– Jutro ty możesz być naszym kucharzem – pocieszyła ją mama.

– Ale ja chciałbym poćwiczyć trochę dłużej – zaprotestował Olek.

Tato uśmiechnął się pod wąsem. – Jeśli wytrwasz do końca tygodnia, to jesteś gość –

oświadczył.

– Gość? – zdziwił się Olek. – Przecież ja tu mieszkam.

Rodzice parsknęli śmiechem. – Tak mówi się o kimś, na kim można polegać – wyjaśniła

mama.

– Na mnie można – zapewnił Olek i naprawdę się starał… cały wtorek. W środę postanowił

podzielić się swymi obowiązkami z Adą.

– Jak tak bardzo chcesz, to możesz nakrywać – zgodził się łaskawie.

Ada z zapałem zabrała się do pracy, ale zupełnie nie pamiętała, jak ułożyć sztućce, a na

dodatek miseczki na bigos okazały się dla niej za ciężkie i ostatecznie do kolacji nakryła mama.

W czwartek nikt nie miał ochoty być kucharzem.

– Jak weźmiesz za mnie dyżur, to dam ci naklejkę z dinozaurem – kusił siostrę Olek, nie zauważając taty, który właśnie stanął w drzwiach.

– Ada jest jeszcze za mała, aby to robić sama – oświadczył tata. – Jeśli nie chcesz nakrywać,

to idź poskładać swoje zabawki, a ja zrobię to za ciebie.

– Ale wtedy nie będę gość… – spuścił głowę Olek.

– Zakres obowiązków zawsze można negocjować – uspokoił go tato. – Ważne, aby nie spychać ich na innych.

3. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

rodzic zadaje pytania:

− Jakie dyżury w przedszkolu sprawiają dzieciom największą radość?

− Jaką funkcję pełnił Olek w przedszkolu? Jaką funkcję chciał pełnić Olek?

− Jak Olek wywiązywał się ze swoich obowiązków?

− Czy dzieci mają obowiązki w domu? Jakie to obowiązki?

4. Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Herbatka dla taty.

Dwa plastikowe krążki (tace) i dwa kubki plastikowe (nie jednorazowe, bo są zbyt

lekkie i szybko spadną). Rodzic ustawia w jednym końcu pokoju stolik. Wyznacza linię startu. Demonstruje przebieg zabawy i zanosi tacie herbatkę, czyli ustawia kubek na krążku, niesie go w stronę stolika i stawia na nim kubek.

Rodzic wręcza dziecku krążek, a na nim ustawia plastikowy kubek. Dzieci wyobrażają sobie, że niosą w nim herbatkę dla taty. Pokonują wyznaczoną trasę. Podchodzą do stolika, stawiają na nim kubek z herbatą, ustawiają na krążku ten, który zostawił rodzic (sprzątają ze stołu),

i wracają w ten sam sposób na linię startu. Pokonując trasę, dzieci uważają, aby kubek nie spadł z krążka. Jeśli tak się stanie, naśladują wycieranie podłogi, podnoszą kubek, ponownie ustawiają go na krążku i idą dalej.

5. Słuchanie piosenki Porządki (sł. i muz. J. Kucharczyk)

Rozmowa na temat piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=wtjgX7vcLrU

I. Lubię czystość, więc porządek

w swym pokoju zawsze mam;

książki, misie, samochody,

każda rzecz swe miejsce ma.

Ref.: Co dzień rano łóżko ścielę

i podlewam kwiatki,

pozamiatam, poodkurzam,

posprzątam zabawki.

II. Jak to miło, gdy mój pokój

od rana czystością lśni;

nie potrzeba dużo pracy,

by porządek zawsze był.

Ref.: Co dzień rano...

6. Rodzic zadaje pytania dotyczące piosenki.

− O czym jest nasza piosenka?

− W jaki sposób należy dbać o czystość?

− Czy wy także dbacie o porządek w waszych domach?

7. Nauka piosenki Porządki na zasadzie echa muzycznego.

Rodzic wyjaśnia pojęcia: przygrywka, zwrotka, refren.

Osłuchanie z pierwszą zwrotką piosenki.

Zaznaczanie klaśnięciem pierwszej miary taktu.

8. Dla chętnych kilka kolorowanek

https://kwiecien.academy/pomagam-w-domu-kolorowanki/

Miłego dnia :)

Poprawiony: wtorek, 16 listopada 2021 06:58
 
Zdalne nauczanie gr. Motylki- poniedziałek 15.11.2021r. PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 15 listopada 2021 08:00

Poniedziałek 15.11.2021r.

Dzień dobry Motylki :)

Dziś dzień Powietrza, więc przed nami wiele eksperymentów.

1. Na początek przedyskutujcie czy powietrze istnieje, czy możemy je zobaczyć albo powąchać?

2. Posłuchajmy wiersza L.J. Kerna „Piotruś i powietrze” ( ilustracje do wiersza w załączniku)

https://www.youtube.com/watch?v=aYOIy4mhQKs

"Piotruś i powietrze"

Był pewien chłopiec w różowym swetrze,

Którego raz zapytano:

Czym chciałbyś zostać, Piotrusiu?

Powietrzem!

Dlaczego powietrzem?

Ano,

Dlatego tylko, proszę mamusi,

Że ono nic robić nie musi.

Pobladła biedna mama z wrażenia,

Ot, los mieć syna lenia.

Wieczorem poszedł Piotruś do łóżka,

Mamusia światło zgasiła.

I zasnął Piotruś, a Dobra Wróżka

W powietrze go zamieniła.

I nagle patrzcie, co to się dzieje:

Piotruś po świecie wieje.

W miastach uderza o domów mury,

W górze na niebie rozpędza chmury,

Na morzu białe spostrzega żagle,

Więc mocno dmucha w te żagle nagle,

Na szosach siwe podnosi kurze,

Organizuje trzy groźne burz,

Porusza liście na wszystkich drzewach,

We wszystkich ptasich gardziołkach śpiewa,

Jest jednocześnie we wszystkich stronach,

W samochodowych siedzi oponach,

Wierci się, kręci, tańczy jak fryga,

Aeroplany na sobie dźwiga

I – to już chyba największa heca –

Dmucha jak wariat we wszystkich piecach...

Rano, gdy zbudził się, przetarł oczy

I rzekł:

Zmęczyłem się bardzo w nocy.

Nie przypuszczałem, proszę mamusi,

Że tak powietrze pracować musi...

3. Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:

- Czym chciałby zostać Piotruś?

- W co się zamienił Piotruś?

- Co wtedy robił i gdzie był?

- Co Piotruś zrobił rano, gdy się przebudził?

4. Pora na eksperymenty potrzebujemy: balonow, świeczek, plastikowej pustej butelki

  • Nadmuchiwanie balonów, powolne wypuszczanie powietrza z balonów w kierunku własnej twarzy, tak aby dzieci poczuły ruch i siłę wydobywającej się zawartości balonów.
  • Rakieta balonikowa- rodzic dmucha w balon, następnie puszcza go tym samym powodując jego lot. Dzieci zauważają, ze wylatujące powietrze wprawia balon w ruch. Ruch powietrza to wiatr.
  • Zapalamy 2 świeczki jedną nakrywamy i obserwujemy
  • Na plastikową butelkę nakładamy ściśle balon. Wkładamy butelkę do miski z gorącą wodą i obserwujemy jak balon się nadmuchuje

5. Zabawy badawcze:

  • Skąd te bąbelki?- dziecko ma przed sobą kubek z wodą i słomkę- nabiera powietrza i dmucha do kubka przez słomkę
  • Skąd ten wiatr? – przygotowujemy drobne kawałki papieru i układamy je na stole, napełniamy balon powietrzem, powietrze znajdujące się w balonie kierujemy w stronę kawałków papieru.

6. Zabawa logopedyczna: Do tej zabawy potrzebna nam będzie słomka, szklanka i kartka papieru. Dajemy dziecku kartkę papieru i prosimy, żeby podarł ją na małe kawałki. Stawiamy szklankę przed dzieckiem. Dajemy dziecku słomkę i prosimy żeby za jej pomocą napełnił szklankę kawałkami papieru. Czynność możemy powtórzyć jeśli dziecko ma ochotę.

7. Praca plastyczna : Kolorowy balon- ozdabianie mazakami.

Dla chętnych jeszcze kilka eksperymentów do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=2-NU0LrDDIA

https://www.youtube.com/watch?v=Xgcf_IbiVjU

https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA

Miłego dnia, pozdrawiam Pani Ramona :)

Poprawiony: poniedziałek, 15 listopada 2021 08:14
 
Plan miesięczny listopad - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 01 listopada 2021 20:08

Listopad 2021r.

1. Moja rodzina.

2. Mój dom.

3. Moje prawa i obowiązki.

4. Moje bezpieczeństwo.

5. Jak wyglądał świat przed milionami lat.

Piosenka: "Moja mama i mój tata”

I To właśnie moja mama, a to mój tata,

Najlepszy chyba duet z całego świata.

Gdy mama zwykle nami i domem się zajmuje,

To tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

 Ref.: Rower, pralkę i suszarkę i zepsuty kran,

zamek w szafce i szufladce- wszystko zrobi sam.

Czy się okno nie domyka, czy też skrzypią drzwi,

Tata wszystko to naprawi w mig.

Tata wszystko to naprawi w mig.

II Więc mama robi obiad, zakupy, pranie,

I o porządek w domu dba doskonale.

Upiecze pyszne ciasto i tort udekoruje,

a tata majsterkowicz wciąż wszystko reperuje.

Rymowanka „Rodzina”

Ten pierwszy

to nasz dziadziuś.

A obok

- babunia.

Największy

To tatuś, a przy nim

Mamunia.

A to jest

Dziecinka mała!

Tralalala,la,la…

- moja rączka cała!

Tralalalala.

 
Prace plastyczne gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 25 października 2021 12:19

Motylki_praca_plastyczna.jpg

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 5 z 28

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie