Start Motylki

Plan miesięczny- maj gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
poniedziałek, 10 maja 2021 19:46

Maj

1.Łąka wiosną.

2.Wiosna na wsi.

3.Znamy różne zawody.

4.Moi rodzice.

Piosenka „Żabki”

I Raz wieczorem małe żabki,
  kum, kum, kum, kum, kum, kum,
poszły razem do sadzawki,

kum, kum, kum, kum, kum, kum,
zamoczyły w wodzie łapki,
tak jak to potrafią żabki,

rechotały i kumkały,
a na koniec zaśpiewały.

Ref.: Kum, kum, kum…


II Wtem bociany przyleciały,
kle, kle, kle, kle, kle, kle,
i cichutko się skradały,

kle, kle, kle, kle, kle, kle.
Coraz bliżej do sadzawki,
aby złapać małe żabki.
Ale one to widziały
i szybciutko się schowały.
Ref.: A bociany, kle, kle, kle,
odleciały bardzo złe.

Rymowanka „Leciała osa”

Leciała osa do psiego nosa, pies śpi.

Leciała mucha do psiego ucha, pies śpi.

Leciała sroka do psiego oka, pies śpi.

Przyleciał kruk, dziobem w bok stuk, pies hauu!

Poprawiony: poniedziałek, 10 maja 2021 19:48
 
Zdalne nauczanie - piątek 16.04.2021r. - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 16 kwietnia 2021 07:39

Dzień dobry motylki, dziś ostatni dzień przygód w kosmosie.

1. Posłuchajcie uważnie wiersza B. Szelągowskiej „Nasza Ziemia i planety".

Odpowiedzcie na pytania dotyczące wiersza.

Krążą planety, krążą po niebie,
jakby tańczyły dokoła Słońca.
Blask od nich bije, tak jak od gwiazd,
a ich wędrówki nie widać końca.
Najbliżej Słońca pląsa Merkury.
Może to zmarzluch i grzać się lubi?
A za nim Wenus, Ziemia i Mars,
i Jowisz, co się wielkością chlubi!
Następny Saturn! Ależ ma pierścień!
A za nim Uran właśnie się schował.
Czy to już koniec?
Jest jeszcze Neptun!
Czy na nim kończy się Mleczna Droga?
Piękny jest kosmos i taki wielki!
To tam latają srebrne rakiety.
Lecz najwspanialsza jest nasza Ziemia.
Nie ma piękniejszej od niej planety!
- Ile jest planet? Czy to dużo, czy mało?
- Co to jest planeta?
- Kto mieszka na planecie Ziemia?
- Kto może mieszkać na innych planetach?

2. „Planety" ćwiczenia słownikowe. W załączniku znajdziecie obrazek przedstawiający układ słoneczny, nazwy planet. Nazwijcie planety oraz podzielcie je na sylaby.

3. Posłuchajcie różnych nagrań z kosmosu. Wypowiedzcie się na ich temat, skąd mogą one pochodzić, co oznaczać... https://soundcloud.com/nasa

4. Zabawa ruchowa pt. „Dzień –noc"Dziecko z rodzicem siadają na dywanie. Na hasło–dzień dobry –siedzą na dywanie z wyprostowanymi nogami; na hasło –dobranoc –kładą się na podłodze. Powtarzamy ćw. kilka razy. Można też ułożyć rytm z wyciętych żółtych kół oznaczających słońce i niebieskich kół oznaczających księżyc. Słońce –dzień, księżyc –noc.(układamy na przemian).

5. „Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?" Polecam zobaczyć filmik → https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

W załączniku jest ilustracja pokazująca jakie czynności można robić w dzień a jakie w nocy. Opowiedzcie o nich.

Pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia w Poniedziałek już w przedszkolu.
PS.: Ja się już doczekać nie mogę!! :)

Poprawiony: piątek, 16 kwietnia 2021 07:42
 
Zdalne nauczanie - czwartek 15.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 15 kwietnia 2021 07:11

Witam was. Kolejny dzień kosmicznych ciekawostek.

1. Posłuchajcie opowiadania N. Usenko "Ufo". Odpwiedzcie na pytania dotyczące opowiadania.
(W załączniku dodałam ilustrację do opowiadania.)

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.
– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?
– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.
– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.
– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.
Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.
– Zepsuły im się baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.
– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia.
– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze miałam pałę z fizyki. Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.
– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!
– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło. W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.
– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!
– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra" i „Dzięki, dzięki" – wyjaśniła Klarcia.
– A „pa, pa" – to sama wiesz. W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.
– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.
– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

Rozmowa na temat opowiadania:

Co spotkała wróżka Laurencja w parku?
Jak wyglądało UFO?
Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?
Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?
Jak zakończyła się ta historia?

2. Lot na Księżyc – opowieść ruchowa
- Przygotowujemy się do lotu na księżyc.
- Wkładamy kombinezon, który uchroni nas przed niską lub wysoką temperaturą (wykonujemy ruch suwaka sssssssssssss....),
- zakładamy specjalne buty ( tup, tup).
- Idziemy do rakiety ( tup, tup, tup),
- otwieramy właz do rakiety ( klaskanie językiem).
- Wskakujemy do środka( hop).
- Zamykamy właz ( klaskanie językiem).
- Siadamy na fotelu ( siup).
- Zapinamy pasy ( klap).
- Zanim wystartujemy należy zapłacić za podróż, nasz lot będzie kosztował jeden szeroki uśmiech, kto chce lecieć z nami ładnie się uśmiecha.
- Odpalamy silniki - siedząc na podłodze okręcamy się wokół własnej osi i odliczamy, a na hasło start podnosimy wysoko ręce. 5, 4, 3, 2, 1.... Start

3. Zachęcam do wspólnej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=23CmYNuEipk

Motylki bardzo lubią tą zabawe :)

4. Wykonajcie ćwiczenia w książce na str. 27

5. Znajdź różnicę na obrazku -> w załączniku

6. Mam dla was memory online

https://eduzabawy.com/gry-online/memory/kosmos/

Udanej zabawy!

7. Ponieważ kosmonauci muszą być zdrowi, silni, zwinni dlatego Ty poćwicz razem z nami, powtórz każde ćwiczenie kilka razy.

Wirujący bączek – ślizgasz się w kółko na brzuchu

Wiatraczek – usiądź na podłodze podkurcz nogi kręcisz się na pupie

Chowamy się – siadasz na podłodze przyciągasz kolana do głowy , rozprostuj nogi .

Gorąca – chodzisz wysoko podnosząc kolana

Naleśnik – zwijamy dziecko w kocyk , głowa poza kocykiem ,dziecko musi się rozplątać

Tango – rodzic stoi twarzą do dziecka , dziecko na stopach rodzica tańczycie

Zwierzątko – rodzic stoi w rozkroku ,dziecko na czworakach przechodzi między nogami robiąc ósemki ,naśladuje kotka lub pieska

Modelka – na podłodze sznurek ,dziecko idzie po sznurku plecy wyprostowane , głowa wysoko ,kroki pełne gracji

Lustro – siadamy naprzeciw siebie , dziecko naśladuje ruchy rodzica , kiwa głową podnosi rękę itp. potem zmiana ról

Miś się budzi – dziecko leży na podłodze naśladuje chrapanie , na hasło miś się budzi przeciąga się i chodzi na czworakach , hasło miś idzie spać , zwija się kłębek .

To już wszystko na dziś. Do jutra. Pozdrawam!

 
Zdalne nauczanie - środa 14.04.2021r. - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 14 kwietnia 2021 07:16

Dzień dobry Motylki.

1. Rozwiązywanie zagadek, które wprowadzą nas w temat zajęcia.

Zawsze jest nad nami.
To płacze czasami deszczem,
to śmieje się słońcem
albo gwiazd tysiącem. (niebo)

Kiedy po niebie wędruje nocą,
dokoła niego gwiazdy migocą.
Raz jest jak rogalik,
raz okrągły jak talerz.
Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. ( księżyc)

Co to za złota świetlana kula,
która swym ciepłem Ziemię otula? (słońce)

W dzień ich nie ujrzysz,
chociaż są nad nami.
Można je zobaczyć
nocą i wieczorami. (gwiazdy)

Co to za okrągła planeta,
na której bez wody,
tlenu i słońca nie byłoby życia. (Ziemia)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty,
szybszy niż wiatr i samoloty. (rakieta)

Co to za przestrzeń
między Ziemią, Księżycem,
planetami oraz między gwiazdami? (kosmos)

2. „Układ Słoneczny" - zabawa ruchowa z piłką.

Dziecko siada na przeciwko rodzica. Rodzic rzuca piłką do dziecka i podaje nazwę planet np. Jowisz, Mars.
Zadaniem dziecka jest złapać piłkę i odrzucić do rodzica.
Dopiero kiedy padnie słowo „Słońce" to nie można łapać, a jeśli dziecko złapie to musi zrobić tyle:
- przysiadów/podskoków/pompek/pajacyków/skłonów- do wyboru 1 rodzaj ćwiczeń za każdą skuchę

3. „Gdzie wylądował statek kosmiczny"? – zabawa matematyczna.

Przygotujcie sobie zabawki, które mogą wam się kojarzyć ze statkiem kosmicznym, kosmosem, planetami. Możliwe, że macie takie zabawki więc super! Rodzic, ustawia zabawki w różnych miejscach w pokoju np. Jedną zabawkę na półce, inną obok telewizora, jeszcze inną pod kanapą czy łożkiem, pomiędzy jakimiś przedmiotami itp. Dziecko określa położenie przedmiotu, ze zwróceniem uwagi na słowa – nad, pod, na, obok, pomiędzy.

4. Utrwalmy sobie piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

Na swym spodku prosto z Marsa
ufoludki przyleciały.
A wybrały naszą Ziemię,
bo tu urlop spędzać chciały.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy
niech posłucha sam,
jak śpiewają umba-bulba,
umba-bulba bam. (2x)
2. Już ognisko rozpaliły
na polance w leśnej ciszy,
a na biwak ufoludkom
wydał zgodę pan leśniczy.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy... (2x)
3. Pamiętały ufoludki,
by posprzątać las po sobie,
bo choć z Marsa są to wiedzą,
że dbać trzeba o przyrodę.
Ref. Jeśli ktoś z was w to nie wierzy... (4x)

5. Posłuchajcie rymowanki o ufoludku, odpowiedzcie na pytania dotyczące rymowanki.
Jestem sobie ufoludek
cały zieloniutki.
Mam trzy ręce, cztery nogi
i nos okrąglutki.
Oczy czarne tak jak węgiel,
kreskę zamiast warg,
brzuch jak balon i sprężynki
trzy na głowie mam.

Omawianie wyglądu ufoludka z rymowanki:
- W jakim kolorze jest ufoludek?
- Ile ma rąk i ile nóg?
- Jaki ma nos?
- W jakim kolorze ma oczy?
- Co ma zamiast warg?
- Jak wygląda jego brzuch?
- Co ma na głowie?

Posłuchajcie jeszcze raz rymowanki i spróbujcie narysować ufoludka według opisu.

Dołączam dla was kosmiczne kolorwanki ;)

Miłego kosmicznego dnia! P. Agata.

 
Zdalne nauczanie - wtorek 13.04.2021r. - gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 13 kwietnia 2021 07:09

Dzień dobry Motylki. Następny dzień w kosmosie.

1. „Przyciąganie ziemskie" zabawa badawcza. Przygotujcie sobie różne przedmioty, lekkie i ciężkie. Razem z rodzeństwem bądź rodzicem, puszczajcie po przedmiocie z góry rzucając na podłogę i porównując, który spada szybciej a który wolniej.
Rodzicu opowiedz dziecku na czym polega grawitacja.

2. „Wyprawa na Zieloną Planetę." ćwiczenia wizualizacyjne. Ustawcie krzesełka jeden za drugim w rzędzie – symbolizują one siedzenie w rakiecie. Dziecko siada na krzesełku. Rodzic opowiada krótką historię.
Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza... Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na tej planecie?
Rodzic przerywa opowieść i pyta dzieci/ dziecko:
Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko... zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

3. „Rakieta" – praca plastyczna. Przygotujcie sobie rolkę z papieru toaletowego bądź z ręcznika papierowego.

Kolorowy papier, bibuła albo po prostu paski papieru czerwony i pomarańczowy. Podgląd pracy znajduje się w załączniku.

4. „Z planety na planetę" – zabawa z elementami skoku.
Rodzic rozkłada na podłodze poduszki.

Dziecko przy dźwięku dowolnej melodii skacze z poduszki na poduszkę i wypowiada planety.

5. Na zakończenie owtórzcie ćwiczenia na str. 26.

Pozdrawiam, Pani Agata.

 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 8 z 28

Kalendarz

luty 2023
N P W Ś C Pt S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4

Logowanie