Start Motylki

Zdalne nauczanie - czwartek 08.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 08 kwietnia 2021 07:47

Witajcie Motylki, kolejny dzień na sportowo ;)
1. Otwórzcie sobie obrazek w linku i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co robią dzieci? (jeżdżą na rowerach, biegają, grają w piłkę, zjeżdżają ze zjeżdżalni)
- Czy wy też lubicie zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubicie najbardziej?

2. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dziecko naśladuje czynności, o których jest mowa w rymowance. (Rodzice robi przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało

czas na naśladowanie danej czynności.

Janek lubi biegać,
Hania – na leżaku spać.
Julek – jeździć na rowerze,
a ja – w kosza grać.

- Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?

2. „Moje zabawy na powietrzu". Chciałabym abyście farbami namalowali siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
Zwróćcie uwagę na to jak trzymacie pędzelek, malujemy końcówką pędzla, płuczemy przed zmianą koloru.

Wasze prace zachowajcie w teczce.

3. Zabawa ruchowa „Zróbcie to". Dziecko biega swobodnie po pokoju (bądź podwórku) podczas piosenki „Chcę być sportowcem".

Na pauzy w piosence rodzic prosi aby dziecko np. zrobiło przysiad, klęk, leżenie tyłem, leżenie przodem, siad skulny, siad skrzyżny, skłon.

https://s9998.chomikuj.pl/File.aspx?e=S_dWf5T1tce0rZ_jEQ2nrKik8j98fUic5wOKhtQ7XJ93pDYq4_fViXbi_dvYzTo-SXdBHSQDSi5sdzqOmxfZqJSQ_PiVL8wJqckF0qkYpVBL3CNqyRbotg93cNZ0ykp3JGfYvNG53Q-BUG71jdAWOBXrp1WgJEUBIY8v-r9Rp2YI6_o-mchCDit4DM0JjvEZtiNsYhznJIsmh7K4x2c-PdY1FxjqWAd9Vbr41th95oqNi0RSdBIsMDEljrnmx-KjPP2Ye4ia2qvCbUITO8OedW2-EDp_mQeSl1E6eEZwme16XW9l9RQqfMk6VRxq3cdC8akslBj5qxqEOwyxlhvP7zYEZlre6us08bgQ-zhjXeWPbMqR42CoNKr5tICQTA1cbXe6fvuTInZABBtk9eIrpOAgDgj88LL6mGNgmSRyKghub5HypXXC-XYDdq_xs0hG&pv=2

4. „Kolorowe klocki" – ćwiczenia klasyfikacji

Rodzicu przygotuj klocki, różnego typu np. drewniane, lego, zwykłe plastikowe. Następnie wybierz po kilka z klocków kolorami.

Rozsyp klocki na podłodze (nie koniecznie wszystkie ;)). Wyznacz miejsce (na podłodze) gdzie dziecko będzie segregować klocki kolorami

(różnego rodzaju klocki, ale ważny będzie kolor). W jednym wyznaczonym miejscu dziecko odkłada same czerwone klocki,

w innym zielone klocki, zaś w innym żółte, i mogą być też niebieskie.

5. Na koniec zajęć wykonajcie ćwiczenia na str 25.

Do usłyszenia, Pani Agata :)

Poprawiony: czwartek, 08 kwietnia 2021 09:18
 
Zdalne nauczanie- środa 07.04.2021r. - Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
środa, 07 kwietnia 2021 07:06

Środa, 07.04.2021r.

Witam wszystkie dzieci w środę i zapraszam do wspólnej zabawy :)

1. Moi kochani dzisiejszy dzień rozpoczniemy od gimnastyki :).

Link do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Porozmawiajcie z rodzicami o sporcie i sportowcach.

- Wymieńcie dyscypliny sportowe jakie znacie.

- Czy oglądacie w telewizji (na żywo) zawody sportowe? - jeśli tak to jakie?

- Czy znacie nazwiska jakichś sportowców?- jeśli tak to wymieńcie te nazwiska.

3. „Dyscypliny sportowe”- a teraz spójrzcie na poniższą kartę.

- Nazwijcie dyscypliny sporty przedstawione na zdjęciach (biegi, kolarstwo, pływanie, piłka nożna, tenis, skoki narciarskie).

- Narysujcie uśmiechniętą buzię na zdjęciu ulubionych sportów.

- Podzielcie na sylaby wymienione dyscypliny sportowe.

4. A teraz zapraszam Was na gimnastykę do dobrze znanej Wam piosenki pt. „Głowa, ramiona, kolana, pięty”. Wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem piosenki :)

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

5. Kochani jak myślicie "Po co nam aktywność fizyczna"? – aby się dowiedzieć usiądźcie wygodnie i zobaczcie film edukacyjny

https://youtu.be/jgJOS26G1wY

- Po obejrzeniu filmiku edukacyjnego spróbujcie sami odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna".

7. „Słońce i deszczyk”- zabawa ruchowa. Dziecko biega ostrożnie po pokoju lub podwórku.

Na hasło rodzica „słońce”!; zatrzymajcie się i stańcie z podniesionymi rękami w górę.

Na hasło „deszcz”; przykucnijcie i schowajcie głowy.

8. Na koniec poprowadźcie piłkę pośladzie.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia, do jutra:)

Rodzicu poświęć minimum 30 minut każdego dnia na dowolną aktywność fizyczną
z dzieckiem, a zapewnisz mu:

- dobrą zabawę

- poczucie pewności siebie

- odporność psychiczną i fizyczną

- sprawny umysł

- mocne mięśnie, stawy i kości

- umiejętność przestrzegania reguł

 
Zdalne nauczanie- wtorek 06.04.2021r.- Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
wtorek, 06 kwietnia 2021 07:17

Wtorek, 06.04.2021r.

Dzień dobry Motylki :)

Temat tygodnia: Chciałbym być sportowcem.

1. Wysłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Gimnastyka”.

Gimnastyka to zabawa
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny
żeby silnym być i zwinnym

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć- nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

2. Rozmowa na temat wiersza.

- Co nam daje gimnastyka?

- Co wykonujemy podczas gimnastyki?

3. Ruchowa interpretacja wiersza J. Koczanowskiej pt. „Gimnastyka”.

Dziecko:

Gimnastyka ( wyciąga ręce w bok)

To zabawa (trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej)

ale także ( jak wyżej – ręce ma wyprostowane)

ważna sprawa,( zgina je w łokciach)

bo to sposób (ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad)

jest jedyny, ( wstaje)

żeby silnym być i zwinnym ( podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, dłonie zaciska w pięści i pokazuje, jakie są silne)

Skłony, (wykonuje skłon)

skoki (wykonuje podskok)

i przysiady (wykonuje przysiad)

trzeba ćwiczyć ( powtarza skłon, podskok i przysiad)

- nie ma rady!

To dla zdrowia i urody ( spaceruje uśmiechnięte)

niezawodne są metody.

4. Motylki teraz podzielcie na sylaby słowa związane ze sportem:

- gimnastyka (gim-nas-ty-ka)

- skłony (skło-ny)

- przysiad (przy-siad)

- podskoki (pod-sko-ki)

- Określcie ile było sylab w każdym słowie :)

5. Zabawa Słoneczko- Rodzic czyta dziecku słowa rymowanki: Słonko wschodzi coraz wyże, a zachodzi coraz niżej. Motylki nauczcie się słów tej krótkiej rymowanki,

a następnie…

Dziecko stoi wyprostowane, wykonuje głęboki wdech. W czasie wdechu unosi ręce do góry, wznosi się na palce i wypowiada słowa: Słonko wschodzi coraz wyżej. Potem wykonuje wydech, stojąc na całych stopach i mówi: A zachodzi coraz niżej.

6. Usiądźcie teraz wygodnie i wysłuchajcie piosenki pt. „Chcę być sportowcem”

https://s9998.chomikuj.pl/File.aspx?e=S_dWf5T1tce0rZ_jEQ2nrKik8j98fUic5wOKhtQ7XJ93pDYq4_fViXbi_dvYzTo-SXdBHSQDSi5sdzqOmxfZqJSQ_PiVL8wJqckF0qkYpVBL3CNqyRbotg93cNZ0ykp3JGfYvNG53Q-BUG71jdAWOBXrp1WgJEUBIY8v-r9Rp2YI6_o-mchCDit4DM0JjvEZtiNsYhznJIsmh7K4x2c-PdY1FxjqWAd9Vbr41th95oqNi0RSdBIsMDEljrnmx-KjPP2Ye4ia2qvCbUITO8OedW2-EDp_mQeSl1E6eEZwme16XW9l9RQqfMk6VRxq3cdC8akslBj5qxqEOwyxlhvP7zYEZlre6us08bgQ-zhjXeWPbMqR42CoNKr5tICQTA1cbXe6fvuTInZABBtk9eIrpOAgDgj88LL6mGNgmSRyKghub5HypXXC-XYDdq_xs0hG&pv=2

I. Biegam bardzo szybko
w piłkę dobrze gram
Kim zostanę już za chwilę
zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać
Sportowcem chciałbym być
Trenować co dzień rano
I sprawnym zawsze być.

II. Chodzę też na judo
Wiele chwytów znam
Kim zostanę, już za chwilę
Zaraz powiem wam.

Ref: Sportowcem chciałbym zostać…

III. Jeżdżę na rowerze

i trenuję sam,

kim zostanę, już za chwilę

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać….

IV. Pierwsze już medale

na swej półce mam,

kim zostanę, już za chwilę,

zaraz powiem wam.

Ref.: Sportowcem chciałbym zostać…

- Rozmowa na temat piosenki.

- Co ćwiczy chłopiec?

- Kim chciałby zostać?

7. Zabawa przy piosence- Podczas zwrotek (1-3) dziecko naśladuje ruchy, o których jest mowa w tekście (bieganie, granie w piłkę, chwyty judo, jazdę na rowerze). Podczas ostatniej zwrotki staje na baczność, jak sportowcy udekorowani medalami.

- Teraz moi drodzy nauczcie się słów piosenki pierwszej zwrotki oraz refrenu :)

8. Na zakończenie otwórzcie kartę pracy cz. 2/ str. 24 i wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem.

Dla chętnch do pokolorowania kolorowanka :)

Życzę Wam miłego dnia, Pani Agata :)

Poprawiony: wtorek, 06 kwietnia 2021 08:04
 
Zdalne nauczanie - piątek 02.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
piątek, 02 kwietnia 2021 07:24

Witajcie Motylki ;)
Dziś będziemy opowiadać. Otwórzcie sobie obrazek, który jest w załączniku.
Posłuchajcie uważanie.
1. Spójrzcie na pierwszy obrazek.
- Co robi rodzina?
- To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?
- Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisana, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma

(pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o-brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma)


2. Spójrzcie na drugi rysunek:
- Wjakim nastroju jest rodzina?
- Pokażcie, jakie mają miny.
- Czy na stole coś się zmieniło?
- Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?
3. Zobaczcie co dzieje się na trzecim obrazku:
- Co robi mama? Co robi tata?
- Co robią dzieci?
- Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?
- Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?
- Pokażcie, jak poruszają się krczątka.
- Teraz, pokażcie, jak poruszają się baranki.
- Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?
4. Oglądanie czwartego obrazka:
- Jak zakończyła się ta historia?
Próba opowiedzenia całej historii
Narysujcie pięć kolorowych kurczątek. (obrazki zachowajcie do teczki)

A teraz odrobinę ćwiczenia na rozluźnienia po długim opowiadaniu ;)
„Jajeczko" – ćwiczenie kręgosłupa i wzmacniające mięśnie brzucha.
Dziecko w siadzie prostym chwyta dłońmi ugięte nogi pod kolanami lub

obejmują rękami ze splecionymi palcami dłoni, nogi ugięte w kolanach. Lekko zaokrąglają plecy i przechodzą do leżenia.

Kołyszą się w przód i w tył, a następnie na boki.

Zagadki dotykowe-„Co ukryłam w pudełku?
Pomoce: Przedmioty związane z wielkanocą np. (koszyczek, baranek, zajączek, bazie, serwetka, pisanka) apaszka do zasłonięcia oczu , pudełko. Podajemy dziecku przedmiot z pudełka , a dziecko dotyka i odgaduje.
„Spacer po parku" zapraszam do zabawy ruchowej autorstwa: Bożeny Formy.
- Idziemy do parku na wiosenny spacer. - dzieci spacerują po pokoju.
- W parku rosną różne drzewa: wysokie - stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę - i niskie - przechodzą do przysiadu.
- W nocy padał deszcz, na alejkach pełno kałuż - dzieci przeskakują z nogi na nogę.
- Na drzewach widać świeże wiosenne liście którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. - dzieci kołyszą rękami w dowolnych kierunkach.
- Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo - dzieci przechodzą do leżenia na plecach.
- Gałęzie zajęły całą alejkę - rozkładają ręce na boki, nad głowę, wzdłuż tułowia.
- Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dzieci cieszą się i wesoło podskakują - wykonują przeskoki z nogi na nogę.
- Jesteśmy zmęczeni, wracamy do domu odpocząć - marsz za rodzicem.

Masażyk relaksacyjny "Sen kurki"
Możecie wykonać go na zmianę (rodzic na dziecku, dziecko na rodzicu lub zaproponować zabawę rodzeństwu).

Tekst do masażyku poniżej.
Stary kurka mocno śpi o jajeczkach sobie śni:
Śniła jej się pisaneczka cała w kolorowych kropeczkach/uderzenia paluszkami-kropki/
Była też w paseczki /rysujemy paseczki/
I w wesołe gwiazdeczki /rysujemy gwiazdki i uśmiech/
Na jednej malutkie ślimaczki /rysujemy ślimaczki/
Na drugiej, żółciutkie kurczaczki /rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek/
Nagle słychać krzyk w kurniku Kogut pieje: – ku-ku-ry-ku! /ostukujemy paluszkami plecy/
Stara kurka się zbudziła Raźno z grzędy zeskoczyła. /obie dłonie kładziemy na plecach i naprzemiennie oklepujemy/

Na koniec zachęcam do wykonania zeszytu ćwiczeń na str.22, 23

Życzę Wam, Kochane Motylki oraz rodzice,
aby te święta wielkanocne
wniosły do Waszych serc
wiosenną radość i świeżość,
pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję oraz zdrowie.

Pozdrawiam P. Agata ;)

 
Zdalne nauczanie - czwartek 01.04.2021r. gr. Motylki PDF Drukuj Email
Wpisany przez Rada Rodziców   
czwartek, 01 kwietnia 2021 07:45

Dzień dobry Motylki :) Coraz bliżej świąt Wielkanocnych. Mam nadzieję, że list do zajączka został napisany...

Dzisiaj przypomnimy sobie piosenkę „Wielkanocny zając". Dodana w załączniku.

„Zajączki" – zabawa paluszkowa
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

Zachęcam do oglądania ciekawego filmiku z doświadczeniami z jajek.

Może was zainspiruje i będziecie chcieli wraz z rodzicami wykonać ;)
https://www.youtube.com/watch?v=dtsnC2am0_w

Trochę ruchu i równowagi dla was.

"Niesiemy pisanki" zabawa ruchowa z elementem równowagi. Przygotujcie sobie jakieś krążki (mogą być z kartonu twardego) oraz małe piłeczki to będą nasze pisanki. Połóżcie piłeczki na krążkach w jednej ręce, i w drogę! Tak aby pisanki-piłeczki nie spadły.

Najłatwiejsze ciasto – zabawa naśladowcza.
Rodzic opowiada, a dzieci ilustrują ruchem opowieść.
Zbliżają się Święta Wielkiej Nocy. Gospodyni zaczęła piec jedno z tradycyjnych ciast – babkę. Najpierw przygotowała sobie dużą misę (rysujemy palcem w powietrzu przed sobą koło). Potem wsypała do niej kilka garści mąki: 1, 2, 3 (wrzucamy mąkę). Rozgniotła w rękach masło i dołożyła do mąki (pocieramy pięścią jednej ręki o otwartą dłoń drugiej). Wlała trochę mleka i wrzuciła sześć jaj. Rozbiła skorupki: jedną, drugą, trzecią, czwartą, piątą, szóstą (klaszczemy 6 razy). Pomieszała. Raz jedną ręką, raz drugą, raz jedną, raz drugą (zataczamy pięścią koło przed sobą). Skoro ciasto było wymieszane, gospodyni włożyła rodzynki (wiercimy wskazującym palcem jednej rączki o otwartej dłoni drugiej) i... wrzuciła skórkę pomarańczy: pach, pach. I pomieszała (mieszamy). Następnie odstawiła, by wyrosło (przestawiamy coś ciężkiego).... Musiała trochę poczekać. Raz, dwa, trzy (3 razy kląskamy)... już wyrosło. Gospodyni przełożyła ciasto do formy i włożyła d o piekarnika (przekładamy). A po upieczeniu wyjęła wspaniałą, pachnącą świąteczną babkę. Ale pachnie. Czujecie... (wciągamy nosem powietrze, wydychamy ustami).
Ciasto pięknie wyrosło i pięknie pachnie – ja też czuję ten zapach!
" Jeśli macie ochotę po upieczeniu ciasta coś narysować to proponuję narysować pisanki w koszyczku: 2 czerwone, 1 zieloną i 2 niebieskie. Których pisanek jest tyle samo, a których mniej ?
" SUUUUUPER !
" A teraz dla relaksu, ale i dla sprawdzenia swojej spostrzegawczości gra:
https://eduzabawy.com/gry-online/memory/wielkanoc

Na koniec dodam pisankę do rysowania po śladzie.

Poprawiony: czwartek, 01 kwietnia 2021 07:54
 
«pierwszapoprzednia12345678910następnaostatnia»

Strona 10 z 28

Kalendarz

marzec 2023
N P W Ś C Pt S
26 27 28 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Logowanie